• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Pojazdy użytkowników SR50, SR80, Schwalbe v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 9 Dalej »
Schwalbe KR51/2E

Schwalbe KR51/2E

Strony (2): 1 2 Dalej »
wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#1
09.02.2020, 00:58
Witam. Przedstawiam wam proces odbudowy mojej Schwalby. Po długich poszukiwaniach kupiłem ja w marcu 2019r. Minął miesiąc i zabrałem się do roboty, została rozebrana do zera. Rama, wahacze, bak, kierownica, obudowa filtra powietrza poszła do piaskowania i lakierowania proszkowego, karoseria z racji złego stanu blacharskiego została pospawana, wypiaskowana i położony został podkład proszkowo a następnie pomalowana została już metodą tradycyjną. Miałem dylemat, ponieważ miałem do wyboru trzy kolory Brązowy, Zielony i Pomarańcz czy tam żółty jak kto woli na zdjęciach wygląda na żółtą a w rzeczywistości wchodzi bardziej w pomarańcz. Podczas rozbiórki na bieżąco robiłem listę części jakie będę musiał kupić. Odbudowa zakończyła się w styczniu 2020r. Zajęła mi trochę czasu, ponieważ robiłem to pomiędzy praca a remontem domu. Pozostało jeszcze parę drobiazgów, które trzeba dopracować. Silnika nie ruszałem, został tylko wyczyszczony i wypłukany stary olej w skrzyni biegów i zalany nowym.

[Obrazek: 3f0efc0938dcc.jpg]
[Obrazek: bf0bb03ab4aa1.jpg]
[Obrazek: 46a84d97c285f.jpg]
[Obrazek: 0478ad883346f.jpg]
[Obrazek: 3f0089523fd9a.jpg]
[Obrazek: a725268c73070.jpg]
[Obrazek: 8d055c4edf63b.jpg]
[Obrazek: e1991e96387d0.jpg]
[Obrazek: 0e049d6ff1303.jpg]
[Obrazek: a7e87222e83b5.jpg]
[Obrazek: 1a96b98d6f929.jpg]
[Obrazek: b44ea7eef1a7b.jpg]


xxochej Offline

Nowicjusz


Postów: 1
Reputacja: 0
#2
09.02.2020, 15:50
Cześć, super go odrestaurowałeś. A jak poradziłeś sobie z instalacją elektryczną? masz jakieś fotki? Pytam z ciekawości bo sam jestem na etapie składania tego cudownego skuterka, którego niestety kupiłem w częściach i troszkę się obawiam elektryki jak to doprowadzić do porządku.


wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#3
09.02.2020, 16:15
Witaj. W instalacji nie musiałem za bardzo ingerować, wymieniłem tylko wszystkie końcówki i złączki, oraz wyczyściłem styki. Uszkodzone kable wymieniłem na identyczne kolorami. Leciałem ze schematu, który znalazłem tutaj na forum.
http://simsony.info/Thread-Schematy-elek...Instalacje

Wszystko elegancko widać i wszystko pasuje jak należy.


Paul S. Offline

Weteran


Postów: 502
Reputacja: 15
#4
09.02.2020, 19:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.02.2020, 19:09 przez Paul S..)
No elegancko wszystko wyglądaWink w DE mówiło się na ten model w tym kolorze Postschwalbe bo kojarzy sie z pojazdem pocztowym. Widać ,ze musiała stać dłuższy czas ( po samych osadach na plywaku widać). Silnik działa bez zarzutów?


wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#5
09.02.2020, 22:10
U mnie w mieście kiedyś poczta polska miała trzy schwalby brązowe hehe. Właściciel mów, że stała około 10lat. Po kilku dniowym moczeniu gaźnika i wyczyszczeniu wszystkich dysz, kanałów itp odpaliła bez problemu po paru kopniakach. Lecz teraz stała dwa tygodnie i jak ja odpaliłem to na wolnych obrotach chodzi dobrze ale po dodaniu gazu krztusi się i strzela w tłumik... Co może być przyczyną? Gaźnik czysty, iskra elegancka.


Paul S. Offline

Weteran


Postów: 502
Reputacja: 15
#6
09.02.2020, 23:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.02.2020, 23:07 przez Paul S..)
Iskra jest ale to nie znaczy ,ze we właściwym momencie iskrzy. Zapłon jaki jest? Podejrzewam , ze platyny. Trzeba by zdiagnozować zapłon - zdjąć magneto, sprawdzić czy klin jest na swoim miejscu ,następnie wymienić najlepiej kondensator -(główny winowajca takich usterek) i sam przerywacz, nastepnie ustawić wyprzedzenie zapłonu dokładnie.


wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#7
09.02.2020, 23:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.02.2020, 23:24 przez wlodi239.)
Platynki, będę miał chwilę czasu to się tym zajmę. Teraz będzie wszystko wychodzić po wieloletnim postoju. A w kolejce już stoi następna kr51/1s z 1970r skrzynia półautomat Wink


adjurc Offline

Wtajemniczony


Postów: 24
Reputacja: 1
#8
11.02.2020, 22:06
Super!
Mój czeka na wiosnę na złożenie do końca ( garaż zajęty)
Do zobaczenia na drodze!


WSR Offline

Wtajemniczony


Postów: 44
Reputacja: 1
#9
13.02.2020, 09:34
Cudowny, nawet ten żółty kolor wyszedł świetnie!

Czy jak piaskowałeś ramę, zabezpieczałeś pole numerowe? Udało się to pomalować proszkowo bez utraty czytelności?


wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#10
13.02.2020, 22:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.02.2020, 22:05 przez wlodi239.)
Simson powrócił do żywych, platynka nie była dokręcona i przerwy zero. Ustawiłem wszystko książkowo i chodzi elegancko.

Jedyne co bylo oklejone przy ramie to miejsce na bieżnie łożyska główki ramy. Numerow mi nie zakleili, po wypiaskowaniu i pomalowaniu proszkowo są bardziej czytelne niż były hehe, bez problemu można je odczytać oraz na przeglądzie też nic nie mówili Wink


Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#11
14.02.2020, 19:52
Blacha wygląda zadziwiająco dobrze jak na proszek. Użyłeś jakiejś szpachli albo ołowiu?


wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#12
14.02.2020, 22:10
Blachy przed piaskowaniem były pospawane np. Na nowo otwory bagażnika czy też mocowania stopnic, naprostowane i wyklepane wgniecenia, spawy wyrównane itp. Piaskowanie drobna gradacja po czym położony podkład proszkowo. Następnie na ten podkład już było szpachlowane mocna szpachla epoksydową i pomalowane już tradycyjnie natryskowo. Szpachla podczas piecowego wypalania farby proszkowej albo odpadnie albo pęknie, ołów też raczej spłynie.


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#13
15.02.2020, 01:42
Wypalanie lakieru proszkowego to około 190-200 stopni, ołów topi się przy 300. No chyba że jakiś dziwny stop to wtedy mniej


bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#14
15.02.2020, 13:59
Do takich rzeczy używa się cyny, miedzi i ołowiu


wlodi239 Offline

Nowicjusz


Postów: 8
Reputacja: 0
#15
10.03.2020, 19:46
Temperatura topnienia cyny z dodatkiem ołowiu to:
Sn63Pb37 (183 °C)
Sn62Pb36Ag2 (179 °C)

Takie pozyskałem informacje, więc do malowania proszkowego się nie nadaje. Lecz są specjalne szpachlowki wysokotemperaturowe które przystosowane są pod późniejsze malowanie proszkowe. Będę testował przy następnej schwalbe. Wink



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Photo KR51/2, sentymentu czas... adjurc 25 30,576 20.09.2024, 20:36
Ostatni post: adjurc
  Simson Schwalbe Kr51/1 Nostromos 5 15,306 01.01.2021, 11:02
Ostatni post: twojstara1
  Króciec gaźnika Schwalbe KR51/1 Nostromos 0 7,974 13.05.2020, 16:52
Ostatni post: Nostromos
  schwalbe KR51/1 Burza999 0 3,177 12.12.2018, 21:28
Ostatni post: Burza999
  Schwalbe do remontu emilios74 2 4,029 06.09.2018, 08:54
Ostatni post: emilios74

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa