• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
« Wstecz 1 … 29 30 31 32 33 … 57 Dalej »
Sety, wały

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Sety, wały
Simsonmaniacc
Offline

Stały bywalec

Postów: 129
Pojazd: Simson S60
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 20-12-2014
Reputacja: 0
#1
21.12.2014, 18:01
Hej ja tu nowy nie wiem czy w dobrym temacie mam kilka pytań jeśli można na punkcie simsonka mam bzika Biggrin

Czym się rożni ten wał: http://sklep.4motor.pl/pl/p/WAL-KORBOWY-...ORTOWY/404

od tego: http://gmoto.pl/wal-korbowy-wypelniacze-...63461.html
Nie poddaje tutaj ze stron dobrych bo to nie ma znaczenia w tej chwili możecie napisać który lepszy i dlaczego?

Co powiecie o setach do simka jest morze jakiś jeden najlepszy chodzi mi o moc? Czy sa rożne ciekawe i zależy do czego? Widziałem też simy s90 tylko nigdzie nie można kupić taki cylek chyba ze na zamówienie - ja tu nowy, na 80 sa ale nie 8 kanałowe chyba ze tez na zamówienie Biggrin A co do rozwiercania karterów są widziałem da sie kupic gotowe no lub rozwiercic ale tu moje pytanie przy pojem. 70/80/90 one wytrzymają bo scianki sa bardzo osłabione już po roziwrceniu... Biggrin
Na pewno każdy widział te filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=ViR_6ZRgkOs
https://www.youtube.com/watch?v=l45kg47k0kc

Simki fruwają Biggrin pozazdrościć tylko jest jeden z mojej strony dylemat jaka jest żywotność tego silnika? Jak on długo wyczyma przy takiej mocy, cylindry i tłoki moze wytrzymaja bo dzis money i nie ma problemu, ale łozsyka chyba trzeba stale wymieniac na wale ? Komentujcie co w ty na to ja nowy i chce zasiegnac kilka porad

Pozdrawiam Smile
Bartek1996
Offline

Stały bywalec

Postów: 191
Pojazd: Audi 80 B4
Skąd: Białopole (LCH)
Dołączył: 16-06-2013
Reputacja: 2
#2
21.12.2014, 19:49
Te dwa wały, do których podałeś linki, różnią się tylko wyważeniem. Pierwszy wał S51 jest wyważony pod cylki 50 i 60 ccm. A ten drugi S70 jest wyważony pod 70 ccm i większe. Najlepiej do tuningowanego seta dać wał z wypełniaczami, ponieważ te wypełniacze zmniejszają szkodliwą pojemność skrzyni korbowej. Co do pojemności i mocy, to już zależy od ciebie i twoich potrzeb. Jednemu wystarczy 60/4/3, drugiemu 77/4/3, a dla innego BB4 (przeróbka silnika Simsona na 130ccm) będzie za małe. Ostatnio popularne jest 83/4. Z tego co słyszałem ten set jest dobry w trasy, bo spalanie nie jest kosmiczne, a i osiągi są całkiem dobre. Co do karterów, to one wytrzymają takie pojemności. Wiele osób rozwierca kartery i jest git. Jak obawiasz się o to, czy ci się uda, to oddaj kartery do ślusarza, aby je rozwiercił. Jeśli chodzi o żywotność, to ona według mnie trochę się zmniejszy. Musisz dobrze poskładać silnik oraz nie pałować go za mocno, to wtedy na większym secie trochę pojeździsz. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam.
Simson S51 B1-4 12.11.2009-7.09.2015

Simson S51/1 Enduro

Audi 80 B4 1.9 TD
Mumii
Offline

Zaawansowany

Postów: 468
Pojazd: Simson Sr50
Skąd: Jawor
Dołączył: 02-05-2014
Reputacja: 4
#3
21.12.2014, 19:49
Co do wału to pierwszy raz widzę wał z z 8 otworami z wypełniaczami.. Wygląda mi to na jakąś dziwną podróbkę.. No chyba że to jakiś nowy wypust MZA...


Co do garków.. Wiele majstrów się zajmuje takimi przeróbkami. Kaalli Chylo00 James Czy np sklep JackMotors.. Co do najmocniejszych hmm u nas w polsce większość "mocniejszych" to okolice 85ccm.. Ale zdarzają się i większe.. Co do ogólnie dostępnego gotowego to w niemieckim sklepie mmożna kupić BigBore4 130cm moc około 45km.. Ale są i inne przeróbki np Silnik V2 czyli 2 cylindry 96ccm.. ale to nie u nas.. co do rozwiercania do seryjnej tulei 80ccm nie trzeba nic robić scianki dają radę.. ale gdy tulejuje się cylka po większe pojemności czy inne kombinacje kanałów niz 80/2 to trzeba naspawać..

Co do żywotności.. zależy ona od strojenia, zastosowanego tłoku i tego czy ktoś lubi odkręcać manetkę do końca.. Ale np set typu 83/5/3/2M strojony na 10.5k to 5000km i wał do wymiany razem z łożyskami.. Tłok pierścienie no i szllif cylindra.. I znów można tłuc 5k km.. (przy oszczędzaniu sprzętu) Zdarzają się tacy że nie zdążą dotrzeć a już zatarte.
SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
Simsonmaniacc
Offline

Stały bywalec

Postów: 129
Pojazd: Simson S60
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 20-12-2014
Reputacja: 0
#4
21.12.2014, 20:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.12.2014, 20:29 przez Simsonmaniacc.)
No tak wszystko zależy od użytkowania Smile Ale tak średnio najlepszy set wg was to 83/4? Oczywiście czym większa moc tym szybciej sie silnik rozleci, a co powiecie o setach chyllo czy wojtexa? A co powiecie o łożyskach jakie są najlepsze? Nie mówiąc o łożsyskach z Fag czy Skf śa jakieś inne dosępne?
Mam jeszcze pytanie jaki najlepszy tłok? 1p czy 2p? co o tym sądzcicie? na 2p wieksza kompra chyba i mocniejszy na 1p wieksze obroty i szybsze przyspieszenie ??
Daw8
Offline

Stały bywalec

Postów: 111
Pojazd: Yamaha DT80
Skąd: Wrocław
Dołączył: 17-05-2013
Reputacja: 2
#5
21.12.2014, 20:46
Bez różnicy ile masz pierścieni.
Audi 80 B2 '79
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#6
21.12.2014, 20:46
Powiem tak wojtowe natłukło troche km ja polecam ci zrobić jakieś 77/4/2 + asso i na takim czymś idzie natłuc nawet 12 tysi ewentualnie 83/5/3m ale będzie to większy koszt + wossner.
Łożyska polecam Fag TVH lub NTN.
83/5/3m
Simsonmaniacc
Offline

Stały bywalec

Postów: 129
Pojazd: Simson S60
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 20-12-2014
Reputacja: 0
#7
22.12.2014, 09:41
83/5/3m - ciekawe set, a wiesz może czym sie rożni ten set 83/5/2/2M?
No i co powiecie mi o tych pierścieniach jakie wg was lepsze tłoki 1p czy 2p do takich setów chyllo chyba na 1p ma ten set...
JarosPL
Offline

PRO

Postów: 1,235
Pojazd: Simson S51 B2-4
Skąd: Lublin
Dołączył: 19-03-2014
Reputacja: 28
#8
22.12.2014, 18:34
1p czy 2p to inna sprawa, najpierw powiedz w jakim tłoku bo na pewno nie MZA do takiego cylindra Wink


BikePics
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#9
22.12.2014, 19:00
Ale macie problemu tłok 2p cy 1p jeden chuj byle żeby był to jakiś wossner.
83/5/3m
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#10
22.12.2014, 19:28
83/4 asso ostatnimi. czasy jest bardzo popularny leci przelotowo 70 bez palowania i pali nie zawiele. Tez ci go polecam.
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#11
22.12.2014, 19:40
Snake z tego co wiem to 83/4 na fi32 leci nawet 105.
83/5/3m
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#12
22.12.2014, 20:38
Naapisalem bez palowania. Z delikatnym gazem. No oczywiscie jedzie te 95-100 ale pali tez w tych predkosciach sporo
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#13
22.12.2014, 20:53
A tam sporo 5-6 max a tam kto patrzy na spalanie XdD.
83/5/3m
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#14
22.12.2014, 20:58
6l to tyle co ojca sachochód xd
A co do seta. to 83/4 bd dobrym wyborem tylko z dobrym tlokiem
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#15
22.12.2014, 21:13
Nie da sie zrobić 83/4 na złym tłoku XdD
83/5/3m
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#16
22.12.2014, 21:14
Mówie tu o np Asso
Simsonmaniacc
Offline

Stały bywalec

Postów: 129
Pojazd: Simson S60
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 20-12-2014
Reputacja: 0
#17
22.12.2014, 21:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.12.2014, 21:18 przez Simsonmaniacc.)
83/5/3m - hmm ten set mnie zaciekawił bo jest kopyto Biggrin z tego co wiem da sie na nim troche pojeździc co do tłoka to Wosner albo jakiś inyy ale chyba ten znacie jeszcze ciekawe tłoki cos z tego stylu ? No i spawak a jakie strojenie ? Ogolnie to jakie sa strojenia cylindrow ? sa jakies wymiary czy mozna robic na ile sie chce ? dokad sie nie rozleci BiggrinSmile?
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#18
22.12.2014, 21:36
Nie mam zadnego tiuningu ale doradzic moge.
Tloki to wosner i asso
Strojenia to 8,5k 9,5k oraz chyba 10,5k jak zle napisalem poprawcie
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
rezonator.600
Offline

PRO

Postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#19
23.12.2014, 14:32
Wszystko fajnie tylko ciekaw jestem czy wiece i jaki jest koszt takiego rezonatora?
83/5/3m
Mumii
Offline

Zaawansowany

Postów: 468
Pojazd: Simson Sr50
Skąd: Jawor
Dołączył: 02-05-2014
Reputacja: 4
#20
23.12.2014, 14:52
83/5/3M ma kopyto na filmikach chyla bo strojenie 10k + zasilania takie jebitne że przechuj że to tak delikatnie ujmę... Pojeździł to byś na 83/5/3M ale na łagodnym strojeniu np 8.5k i lekki spawak lub fi32. Co do strojeń to sobie można powiedźmy ~ 5.5-15k RMP stroić. A tłoki.. tak aby dało się spasować bosta żeby nie przeszkadzał pierścień.
SRka od Mumiego - Temat na forum


BP


Kliknij UP
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (3): 1 2 3 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa