28.03.2023, 22:56
Witam czy posiada ktoś z was cylinder 105/3m od firmy jackmotors ? Jak to się spisuje ? Jakie osiągi na skrzyni 5b (v Max) . Do ilu obrotów kręci na tym cylindrze ? Jaki wydech stosuje się pod ten cylinder ?
28.03.2023, 22:56
Witam czy posiada ktoś z was cylinder 105/3m od firmy jackmotors ? Jak to się spisuje ? Jakie osiągi na skrzyni 5b (v Max) . Do ilu obrotów kręci na tym cylindrze ? Jaki wydech stosuje się pod ten cylinder ?
29.03.2023, 09:46
Też mnie interesował ten cylinder. Generalnie fajny jest o tyle, że można go stosować z tanim oryginalnym wałem MZA o skoku 44mm. Nigdy go nie miałem, ale na podstawie doświadczeń własnych z różnymi cylindrami mogę co nieco pospekulować. Otóż w mojej opinii:
Charakterystyka będzie "zrównoważona", bo wysokości okien to prawdopodobnie 26mm wydech 35mm płuki. Ale to jeszcze zależy od wydechu jaki zastosujesz - jakikolwiek fi32 (nie musi być markowy Reso czy ZT, starczy ten od JM) na nieskróconym kolanku da bardzo gładką charakterystykę i silny moment od dołu. Jak założysz jakiś spawak, to stracisz gładkość momentu obrotowego - dół będzie nieco słabszy, pojawi się spora rezodziura w okolicy 6000rpm którą ciężko będzie przekroczyć, ale za to po przekroczeniu będzie chciał wyrwać kierownicę z rąk. Osiągi hmm, jakbym miał wróżyć z fusów, to powiedziałbym że na wydechu fi32 około 13 koni i Vmax 95km/h, a na spawaku 16 koni i Vmax 105km/h. Oczywiście to według GPS na płaskim bez wiatru, na liczniku na linkę możesz zobaczyć ponad 120km/h, a z wiatrem jeszcze więcej. Jeszcze co do zastosowania zaworu membranowego. Daje to bardzo ostrą i soczystą reakcję na każde dotknięcie przepustnicy. Zobacz jaka jest różnica reakcji na gaz z najniższych obrotów cylindra bez membrany: https://youtu.be/SZneCcnFl8A I cylindra z membraną: https://youtu.be/iMJx8Tv-gAg Bez membrany po dodaniu gazu początkowo muli i pyrkocze, a z membraną zbiera się bardzo energicznie.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
29.03.2023, 23:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.03.2023, 23:37 przez Kpazda@o2.pl.)
Posiadam ten cylinder ,właśnie siedzi w moim simku. Przyspiesza całkiem przyzwoicie do tego 6000 obrotów -80km/h
Dalej jest problem. Na biegu jałowym kręci do 7000 obrotów to normalne dla tego cylindra? Dodam że wydech miałem orginalny założyłem do niego kolanko fi32 i skróciłem tłumnik o 3 cm żeby dało radę wsunąć kolanko . Z rury środkowej wyrzuciłem wkład całkowicie a końcówkę przewierciłem od środka wiertłem 12. Miałem na celu to żeby się nie przegrzewał a teraz Nw czy dobrze zrobiłem .
30.03.2023, 07:59
Jeśli wywaliłeś stożek z wydechu to w ogóle nie będziesz miał rezo. W takim razie wydech do wywalenia albo do naprawy.
Nowy nie jest drogi: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...%82umik+32 Jeśli silnik po dojściu do 7000rpm przerywa, może to znaczyć, że masz za dużą dyszę główną. W jaki sposób regulowałeś zapłon? Jakie masz teraz ustawienie?
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
30.03.2023, 14:21
Najpierw kup cały tłumik 32mm. Bo ten oryginalny nie był przystosowany pod taką pojemność.
A potem zajmiemy się resztą bo może reszta objawów zniknie.
30.03.2023, 19:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2023, 21:55 przez Kpazda@o2.pl.)
Dobra kupie wydech fi 32 ,chyba ze wsadzę stożek spowrotem. Gaźnik mam almal 21 oryginalnie tak jak był nic nie ruszałem.
Zapłon ustawiałem za pomocą stroboskopu około 2.5/3mm przed górnym punktem. Jaki wybrać wydech i czym one się różnią https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...-sport-org https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...pr-classic https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...Simson+org Aktualnie Simson przy 5tyś podczas jazdy tak jakby odcina (ty ty ty ty ) i stoi przy tych 5tyś. Na biegu jałowym 7 tyś.
30.03.2023, 22:51
Wspawanie lejka odbijającego falę nic nie da. Bo lejek musi mieć odpowiednią przepustowość a dokładniej rurka a oryginalny nie ma a druga sprawa on musi być wspawywany w innym miejscu.
Prawdopodobnie ten pierwszy da tobie największą moc a dwa pozostałe będa takie same ALE ZADZWOŃ DO JACKMOTORS oni tam mają ogarniętego sprzedawcę oraz mechaników i on ci powie z jakim tłumikiem będziesz miał największą moc. Przy okazji amal to ostatnie gówno po 3 tys km dostanie luzu na korpusie a po 5 zacznie ssać lewe powietrze. Bierz bvf.
31.03.2023, 08:07
W jackmotors polecili mi ten gaźnik właśnie?
Ja pytałem w jaki sposób DOCHODZIŁEŚ do najoptymalniejszego ustawienia, a nie w jaki sposób wykonałeś POMIAR ustawienia
![]() Przerywanie na pełnym gazie świadczy prawie zawsze o zbyt dużej dyszy głównej, zwłaszcza jeśli problem się pogarsza wraz z rozgrzewaniem silnika. Wydech fi32 "sport" czyli ten z gruszką, da troszeczkę taki efekt jak spawak, czyli mocniejsze wysokie obroty ale większy muł przy średnich obrotach. Wydech fi32 bez gruszki da gładszy przebieg momentu obrotowego, tak że na 5 biegu będziesz mógł śmiało rozpędzać od 30km/h do 90km/h bez żadnego redukowania. Nie wiem dlaczego JackMotors polecili gaźnik Amal, przecież to szajs jakich mało - pęka, cieknie, jest trudniejszy w regulacji itp. Nawet jego cena nie jest zaletą bo BVF kosztuje prawie tyle samo.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
31.03.2023, 12:24
Dzwoniłem do jackmotors i pod mój cylek polecają org fi32
31.03.2023, 13:10
Więc będziesz miał gładszą charakterystykę, ale nie wyciągniesz maksimum możliwości z tego cylindra. Natomiast fi32 wiąże się z natury z pewną możliwością regulacji, mianowicie możesz ucinać kolanko i montować wydech bardziej z przodu, albo dospawać kawałek rurki 32x1,5 i zamontować wydech bardziej z tyłu. Zmieni to zakres prędkości obrotowej przy której silnik jest najmocniejszy.
Przy okazji, jackmotors ma na stanie dysze główne do gaźnika amal - zalecam kupić od razu kilka dysz różnych rozmiarów jedną przesyłką. Sprawdź jaki jest rozmiar dyszy głównej w twoim gaźniku i kup np. jedną nieco większą i trzy mniejsze.
Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj Instagram Maszy - Kliknij tutaj
31.03.2023, 15:15
To kup to co polecają i dysze główne do amala.
Osobiście polecam gaźnik zt tuning droższy o 80 zł ale jakosć wykonania bez porównania lepsza.
31.03.2023, 22:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.03.2023, 22:22 przez Kpazda@o2.pl.)
Jak przedłużysz kolano to będzie niżej kręcił a jak skrócisz to wyżej ? Kupiłem dysze 95 jutro włożę zobaczę co się zmieni.
Jak przedłużysz kolano to będzie niżej kręcił a jak skrócisz to wyżej ? Kupiłem dysze 95 jutro włożę zobaczę co się zmieni.
31.03.2023, 22:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.04.2023, 22:07 przez twojstara1.)
Jak dasz krótkie kolanko to wykres mocy się nie zmieni lecz szczyt mocy który np. był przy 8500 obr przesunie się na 9500 obr. Co umożliwi szybszą jazdę.
NAJPIERW ZAMONTUJ WYDECH 32MM WRAZ Z PRAWIDLOWYM KOLANKIEM. Dopiero później baw się dyszami i przeczytaj jak Qwet to robi dysze w swoim simsonie. Dziś to opublikował. Pamiętaj że on ma pojemnosć 50 cm więc ty musisz mieć większe dysze
16.04.2023, 08:40
Witam wydech założyłem org fi 32 dysza 85
Filtr zrobiłem z gąbki tzn zrobiłem większy bo na org słabo się wkręcał. Teraz Simson jak ruszam z 1b przerywa i gaśnie jak ruszam delikatnie jak ruszam ostro to dobrze jedzie. Ma ktoś pomysł ? |