Oto w skrócie historia mojego simsonka
Za ciężko zarobione pieniądze, po wielu tygodniach wreszcie nastał ten moment - kupiłem simsonka
Dnia 19.08.2011 za symboliczne 1200zł stałem się jego szczęśliwym posiadaczem
Stan po zakupie niezbyt zachęcał, brakowało wiele rzeczy i tyle samo wymagało poprawy. Ale to zmieniało się podczas 3 lat pracy nad jego wyglądem
Stan 2 dni po zakupie
Cudów nie było, czyż nie ? 
http://p1.bikepics.com/2012%5C02%5C24%5C...1-full.jpg
Po zarejestrowaniu się na byłym konkurencyjnym forum doszedłem do wniosku, że jednak czas zabrać się do roboty. Nadszedł czas na polerki, gaźniki, oleje i inne duperele które nieco poprawiły wygląd oraz stan techniczny. Nie kosztowało mnie to zbyt wiele bo większość części kupiłem okazyjnie.
wpadła też ręcznie robiona półeczka na zegary.
Silnikowo bez zmian, jak kupiłem tak zostało (poza gaźnikiem) czyli zwykłe 60cc firmy CX
Pojawiły się też wstępne próby polerki - na szczęście udane
http://p1.bikepics.com/2012%5C02%5C24%5C...5-full.jpg
Koniec sezonu 2012 to początek remontu silnika
Nowy wał MZA, zmiana cylindra 60cc CX na 50cc DDR, tłok węgier, łożyska FAG, zmiana skrzyni z 3 na 4b. Wyglądowo coś się zmieniło, ale to drobne poprawki.
http://p1.bikepics.com/2012%5C06%5C14%5C...4-full.jpg
Przyszedł także czas na zmianę obręczy i szprych - stare były pokrzywione i pordzewiałe więc zakupiłem szprychy MZA nierdzewne oraz nowe obręcze Aluminiowe z MZA
http://p1.bikepics.com/2012%5C08%5C05%5C...0-full.jpg
Za śmieszne pieniądze dorwałem nowy tłok HAL, Udało się także wyrwać nowiutki wydech DDR
http://p1.bikepics.com/2013%5C05%5C29%5C...14-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C02%5C02%5C...64-800.jpg
Wrzesień 2013. Jak widać pojechałem po całości
Zawitał dawno wyczekiwany zapłon VAPE - do dziś ZERO awarii 
http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C28%5C...08-800.jpg
Zawitało także zawieszenie z Suzuki RG80 oraz nowa tuleja wahacza i tulejki poliamidowe - 100% poprawa prowadzenia simsonka, szczególnie w zakrętach
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C17%5C...11-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C02%5C27%5C...16-800.jpg
Niestety - pech chciał że padło łożysko od strony magneta na wale czego wynikiem jest kapitalny remont silnika czyli praktycznie nowe kartery DDR w świetnym stanie, kosz sprzęgłowy DDR w świetnym stanie, nowe łożyska teflonowe FAG, wał DDR S51 z przebiegiem ok. 5000km.
Zrobiłem też lekki flow komory korbowej i zasilań. Przeróbkom poddałem też tłok oraz cylinder, delikatnym rzecz jasna. Lekko podniesione okno wydechowe, zgranie karterów z cylindrem, powiększone lekko ssące i zlikwidowany próg między denkiem tłoka a płukami.
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C17%5C...15-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C17%5C...22-800.jpg
Simsonek po wielu tygodniach przerwy powrócił do żywych
Aktualnie nie mam czasu na jazdę więc stoi w garażu i się "kurzy" pod kocami
Ostatnio wymienione zostały pierścienie tłokowe - stare miały 2mm przerwy, słaba kompresja. Po kupnie i zalożeniu nowych pierścieni pojawił się ring flutter w okolicach 6k rpm. Problem zlikwidowałem fazując krawędzie pierścieni gładzikiem
Ten sezon nie był obfity w kilometry, bo zrobiłem ich może z 4000 ale przejechane bez żadnych awarii i zaskoczeń, zawsze do celu
![[Obrazek: 2014%5C12%5C19%5Cbikepics-2714246-800.jpg]](http://p1.bikepics.com/2014%5C12%5C19%5Cbikepics-2714246-800.jpg)
Dziękuję za lekturę

Za ciężko zarobione pieniądze, po wielu tygodniach wreszcie nastał ten moment - kupiłem simsonka

Dnia 19.08.2011 za symboliczne 1200zł stałem się jego szczęśliwym posiadaczem

Stan po zakupie niezbyt zachęcał, brakowało wiele rzeczy i tyle samo wymagało poprawy. Ale to zmieniało się podczas 3 lat pracy nad jego wyglądem

Stan 2 dni po zakupie


http://p1.bikepics.com/2012%5C02%5C24%5C...1-full.jpg
Po zarejestrowaniu się na byłym konkurencyjnym forum doszedłem do wniosku, że jednak czas zabrać się do roboty. Nadszedł czas na polerki, gaźniki, oleje i inne duperele które nieco poprawiły wygląd oraz stan techniczny. Nie kosztowało mnie to zbyt wiele bo większość części kupiłem okazyjnie.
wpadła też ręcznie robiona półeczka na zegary.
Silnikowo bez zmian, jak kupiłem tak zostało (poza gaźnikiem) czyli zwykłe 60cc firmy CX

Pojawiły się też wstępne próby polerki - na szczęście udane

http://p1.bikepics.com/2012%5C02%5C24%5C...5-full.jpg
Koniec sezonu 2012 to początek remontu silnika

Nowy wał MZA, zmiana cylindra 60cc CX na 50cc DDR, tłok węgier, łożyska FAG, zmiana skrzyni z 3 na 4b. Wyglądowo coś się zmieniło, ale to drobne poprawki.
http://p1.bikepics.com/2012%5C06%5C14%5C...4-full.jpg
Przyszedł także czas na zmianę obręczy i szprych - stare były pokrzywione i pordzewiałe więc zakupiłem szprychy MZA nierdzewne oraz nowe obręcze Aluminiowe z MZA

http://p1.bikepics.com/2012%5C08%5C05%5C...0-full.jpg
Za śmieszne pieniądze dorwałem nowy tłok HAL, Udało się także wyrwać nowiutki wydech DDR

http://p1.bikepics.com/2013%5C05%5C29%5C...14-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2013%5C02%5C02%5C...64-800.jpg
Wrzesień 2013. Jak widać pojechałem po całości


http://p1.bikepics.com/2013%5C08%5C28%5C...08-800.jpg
Zawitało także zawieszenie z Suzuki RG80 oraz nowa tuleja wahacza i tulejki poliamidowe - 100% poprawa prowadzenia simsonka, szczególnie w zakrętach

http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C17%5C...11-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C02%5C27%5C...16-800.jpg
Niestety - pech chciał że padło łożysko od strony magneta na wale czego wynikiem jest kapitalny remont silnika czyli praktycznie nowe kartery DDR w świetnym stanie, kosz sprzęgłowy DDR w świetnym stanie, nowe łożyska teflonowe FAG, wał DDR S51 z przebiegiem ok. 5000km.
Zrobiłem też lekki flow komory korbowej i zasilań. Przeróbkom poddałem też tłok oraz cylinder, delikatnym rzecz jasna. Lekko podniesione okno wydechowe, zgranie karterów z cylindrem, powiększone lekko ssące i zlikwidowany próg między denkiem tłoka a płukami.
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C17%5C...15-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C17%5C...22-800.jpg
Simsonek po wielu tygodniach przerwy powrócił do żywych

Aktualnie nie mam czasu na jazdę więc stoi w garażu i się "kurzy" pod kocami

Ostatnio wymienione zostały pierścienie tłokowe - stare miały 2mm przerwy, słaba kompresja. Po kupnie i zalożeniu nowych pierścieni pojawił się ring flutter w okolicach 6k rpm. Problem zlikwidowałem fazując krawędzie pierścieni gładzikiem

Ten sezon nie był obfity w kilometry, bo zrobiłem ich może z 4000 ale przejechane bez żadnych awarii i zaskoczeń, zawsze do celu

![[Obrazek: 2014%5C12%5C19%5Cbikepics-2714246-800.jpg]](http://p1.bikepics.com/2014%5C12%5C19%5Cbikepics-2714246-800.jpg)
Dziękuję za lekturę
