• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 2 3 4 5 6 … 59 Dalej »
simson 60/4/3 Regulacja

simson 60/4/3 Regulacja

lancki123 Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#1
19.06.2022, 18:53
Witam posiadam simsona 60/4/3
-gażnik amal 19
-tłok keystone 2p
-cylinder mza 60/4/3
- zapłon elektroniczny oryginal
- fitr gąbka
- TŁUMIK SIMSON CHROM 32MM ENDURO SPORT
- głowica oryginalna stoczona na 41mm lekko powiększona komora spalania
- świeca ngk b8hs

Jak ustawić zapłon narazie jest na znakach simson wkręca sie dosyć dobrze czytając na forum większość użytkowników pisze ze najlepsze jest ustawienie 1.4-1.6 mm przed GMP. Czy jak tak ustawie zapłon to będzie mocniejszy może ma ktoś zdjęcie jak wygląda takie ustawienie


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#2
19.06.2022, 19:19
Musisz użyć lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu, inaczej nie da rady.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#3
19.06.2022, 20:01
Jaro może jako doświadczony człowiek może napiszesz w jasny i przystępny sposób jak ustawić zapłon elektronic w simsonie?
I może ja się czegoś też nauczę.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#4
19.06.2022, 23:06
Tak więc ja robię to w ten sposób.
Ustawiam tłok powiedzmy 2mm (ustawiamy tyle ile chcemy mieć wyprzedzenia) przed górnym martwym punktem za pomocą czujnika zegarowego jest najdokładniej ale można zrobić to suwmiarką, jak już to zrobimy rysujemy sobie dwie kreski, jedna na kole zamachowym i druga na karterze oczywiście pokrywające się, ja to robię białym markerem bo ładnie to widać pod lampą, odpalamy sima i patrzymy czy kreski się zgrywają pod lampą, jeżeli nie to lampa nam pokaże ile i w którą stronę przesunąć zapłon, ot cała filozofia.
Lampa wystarczy taka;
https://allegro.pl/oferta/lampa-strobosk...1538054525
Jest dużo filmików na yt o ustawianiu zapłonu na lampę, pierwszy z brzegu;
https://www.youtube.com/watch?v=OikubB6xE3Q


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#5
20.06.2022, 09:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.06.2022, 09:21 przez Qwet.)
A skąd ja się pytam wiadomo czy najbardziej optymalny jest 1,4mm czy czasem nie 3,0mm ?? Bo u mnie na przykład na spawaku najmocniejszy był przy prawie 3mm właśnie, a na długim fi32 bliżej 2,2mm...

Ja ustawiam tak, że robie kilka kreseczek co jakieś 2 stopnie kątowe na podstawie iskrownika i jedną na karterze. Potem ustawiam po kolei na każdej kreseczce, robię próbne przejazdy i oceniam subiektywnie moc silnika. Następnie wybieram takie wyprzedzenie przy którym moc jest największa, potem jadę na szosę i przez 10km jadę blisko vmax-a manipulując przepustnicą w zakresie od 2/3 do pełnego otwarcia i nasłuchuję czy pojawia się spalanie stukowe. Jeśli tak to zmniejszam wyprzedzenie zapłonu o 2 stopnie i powtarzam próbę, a jeśli nie to zostawiam, ewentualnie zmniejszam o kolejne 1-2 stopnie dla bezpieczeństwa.
Czasem zdarza się że trudno opanować spalanie stukowe samym zapłonem, a to oznacza zbyt wysoki stopień sprężania (mała objętość głowicy) lub ewentualnie zbyt małą dyszę główną.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#6
20.06.2022, 22:54
(20.06.2022, 09:19 )Qwet napisał(a): A skąd ja się pytam wiadomo czy najbardziej optymalny jest 1,4mm czy czasem nie 3,0mm ?? Bo u mnie na przykład na spawaku najmocniejszy był przy prawie 3mm właśnie, a na długim fi32 bliżej 2,2mm...

Ja ustawiam tak, że robie kilka kreseczek co jakieś 2 stopnie kątowe na podstawie iskrownika i jedną na karterze. Potem ustawiam po kolei na każdej kreseczce, robię próbne przejazdy i oceniam subiektywnie moc silnika. Następnie wybieram takie wyprzedzenie przy którym moc jest największa, potem jadę na szosę i przez 10km jadę blisko vmax-a manipulując przepustnicą w zakresie od 2/3 do pełnego otwarcia i nasłuchuję czy pojawia się spalanie stukowe. Jeśli tak to zmniejszam wyprzedzenie zapłonu o 2 stopnie i powtarzam próbę, a jeśli nie to zostawiam, ewentualnie zmniejszam o kolejne 1-2 stopnie dla bezpieczeństwa.
Czasem zdarza się że trudno opanować spalanie stukowe samym zapłonem, a to oznacza zbyt wysoki stopień sprężania (mała objętość głowicy) lub ewentualnie zbyt małą dyszę główną.
Wiem i zauważyłem że jesteś mistrzem w tym temacie ale tutaj chodzi o jakieś wstępne ustawienie.
Ja u siebie w 115 mam 2,5mm przed gmp i mam dość dobrze(tak myślę)obliczony stopień sprężania i nie występuje spalanie stukowe ale jest docierany na bardzo bogatej mieszance więc nie ma tutaj o tym mowy.
Tutaj mamy inny problem i chciałem tylko podpowiedzieć jak prawidłowo ustawić zapłon.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#7
21.06.2022, 12:31
jaro5 i właśnie takim sposobem jak opisałeś robię wstępne ustawienie zapłonu Wink

Moja reakcja wynika z faktu że początkujący często bardzo rygorystycznie trzymają się ustawienia 1,6mm w tuningowych setach np. 60/4/3. Takie ustawienie w większości przypadków powoduje totalne marnowanie potencjału silnika, moc dużo mniejsza niż mogłaby być przy ustawieniu 2,5mm czy wręcz 3mm, w zależności od setu.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#8
22.06.2022, 01:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022, 01:17 przez Goodnight.)
Ustaw czujnikiem zegarowym na 1.5. Lampa nic nie da oprócz tego, że potwierdzi prawidłowe ustawienie zrobione czujnikiem zegarowym.

Generalnie ani ty ani silnik nie odczujecie różnicy pomiędzy 1.4 a 1.8 na zapłonie oryginalnym.

W instrukcji ZT-Tuning polecają 1.5 a w instrukcji LangTuning 1.8.
Komu wierzyć?
LangTuning wygrali 20 razy Simson GP, ZT nic nie wygrali niemniej ustawił bym na 1.5 bo to daje 19 stopni przed GMP i tak powinien mieć sportowy cylinder.


Lista części silnika 110 cm³
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#9
22.06.2022, 09:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022, 09:51 przez twojstara1.)
Goodmayes, Kurde to są jakieś simsonGP? Ile firm tam startuje ile zawodników, ile biegów rocznie, na jakich torach i na jakich pojemnościach?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#10
22.06.2022, 14:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022, 14:05 przez Qwet.)
(22.06.2022, 01:16 )Goodmayes napisał(a): Generalnie ani ty ani silnik nie odczujecie różnicy pomiędzy 1.4 a 1.8 na zapłonie oryginalnym.

Skąd taka pewność? Z mojego doświadczenia wynika, że różnica iędzy 1,4 a 1,8 zwykle jest duża. Nawet w zwykłej fabrycznej jawce ją zauważałem, nie mówiąc o tuningowych setach czy nowoczesnych dwusuwach.

(22.06.2022, 01:16 )Goodmayes napisał(a): ...ustawił bym na 1.5 bo to daje 19 stopni przed GMP i tak powinien mieć sportowy cylinder.

Też tak uważałem zanim nabrałem doświadczenia w strojeniu dwusuwów. W tuningowym secie z ostrym spawakiem na początku ustawiłem wręcz 1,2mm i chciałem tak zostawić. Jakież było moje zdziwienie kiedy w ramach prób zwiększyłem do 1,4mm i motorek zyskał na mocy. Potem kolejne 0,2mm i znów przyrost mocy i tak dalej, a powyżej 2,5mm zaczął już unosić przednie koło z samego gazu. Natomiast optymalne okazało się blisko 3mm, czyli ok. 27 stopni przed GMP, bo powyżej już łapał spalanie stukowe po rozgrzaniu.

Ciekawe z czego wynikają tak całkowicie przeciwne doświadczenia między nami.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#11
22.06.2022, 16:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2022, 18:50 przez Goodnight.)
Pytanie jest o oryginalny zapłon elektroniczny.
Wykres jest zrobiony na takim zapłonie z cylindrem typu 50-60 już nie pamiętam dokładnie. Jak widać różnica jest marginalna i nie ma możliwości odczuć przyrostu 0,1 KM.

[Obrazek: e4ffa35749c4d9ddgen.jpg]

SimsonGP ma chyba 6 wyścigów rocznie. Są 3 klasy tylko dla Simsona, Tuning 55, Tuning 88 i Stock 88.


Lista części silnika 110 cm³
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#12
22.06.2022, 18:27
W moim 50cc ustawienie 3.2 a 1.8 robi delikatną różnicę. Ustawiłem wobec tego 2.5


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#13
22.06.2022, 19:46
A więc mamy odpowiedź - fabryczny silnik nie ma nic wspólnego z wielokanałowcem na sportowym wydechu.

Ciekawe te SimsonGP, potem obejrzę.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa