• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Dyskusje v
1 2 3 4 5 … 216 Dalej »
Simson 80cc

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Simson 80cc
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#1
05.05.2023, 15:42
Witam Pany mam pewien problem którego nie mogę za bardzo rozgryść może Wy mi coś podpowiecie Biggrin
Simson wcześniej jeździł na silniku 50cc DDR zapłon vape i gaźnik bing. Wydech seria MZA 28mm.
Teraz drugi silnik włożyłem w simsonka :
- Cylek 80/2 zwykły ALMOT po lekkim portingu (fazowanie + dolot 21mm)
- Tłok MZA
- wał S70 MZA
- kosz S70 Docisk 1.6mm
- Gaźnik 21N11 dysza główna obecnie 80
- wydech seria 28mm
- Zapłon VAPE
Zrobione ponad 500km czyli wstępnie dotarty, ale przy maksymalnej prędkości przerywa, tylko i wyłącznie przy maksymalnej prędkości.
Święca kolor dobry nawet ciut mogło by być mniej paliwa nówka izolatora. (przerwa 0.4mm)
Zapłon ustawiony poprawnie i na pewno jest sprawny w 100% testowane na różnych ustawieniach zapłonu gdy ustawiałem wcześniej to problem pojawiał się na 3/4 manetki teraz gdy jest później pojawia się przy max manetki.
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#2
05.05.2023, 17:40
A czy gdyby była za mała dysza to nie było by klasycznego dźwięku "buuuuu" na wysokich obrotach ? Zwiastujące że jest za mało paliwa ?
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#3
05.05.2023, 22:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.05.2023, 22:10 przez Goodmayes.)
Jeżeli przerywa przy vmax ale nie gaśnie to za duża dysza. Nawet jak jest lekko za duża to pojawia się taka wibracja obrotów. Spróbuj dyszę 78 i zobacz czy będzie lepiej. Zapłon na 1,5 / 1,6 ustaw.
Lista części silnika 110 cm³
jaro5
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 3,503
Pojazd: Simson S51
Skąd: Poddębice
Dołączył: 24-04-2015
Reputacja: 96
#4
06.05.2023, 00:25
No i przerwa przy vape na świecy to tak 0,7-0,8 chyba powinna być.
Też dał bym ciut mniejszą dyszęWink
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#5
06.05.2023, 08:05
Okej dziś spróbuje włożyć mniejszą dysze.
A co do vape jaro5 przerwa 0.7/0.8mm pierwsze słysze zawsze mialem 0.4mm i było okej.
Skąd ta informacja bo może całe życie byłem w błędzie ?
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#6
06.05.2023, 08:59
Jeśli masz mocny zapłon który produkuje sporo prądu to przerwa powinna być jak najbardziej 0,7mm. To jest jeden z tych mikro szczegółów który poprawia pracę silnika choć na pierwszy rzut oka jest to nie zauważalne.
Przy zapłonie z kowadełkiem i młoteczkiem który generuje znacznie mniej prądu niemożliwe jest takie ustawienie gdyż większość zapłonów nie da sobie rady.
jaro5
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 3,503
Pojazd: Simson S51
Skąd: Poddębice
Dołączył: 24-04-2015
Reputacja: 96
#7
06.05.2023, 09:07
(06.05.2023, 08:05 )Diablo napisał(a): A co do vape jaro5 przerwa 0.7/0.8mm pierwsze słysze zawsze mialem 0.4mm i było okej.
Skąd ta informacja bo może całe życie byłem w błędzie ?

Wiem to z własnego doświadczenia, stosuję wiele zapłonów innych niż ori w simku i wiem że przerwa na świecy ma spore znaczenie zwłaszcza przy zapłonach tuningowych a nie wątpliwie Vape do takich można zaliczyć.
pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#8
06.05.2023, 11:34
Okej Panownie, najpierw podmienię dysze na 78, jeśli będzie to samo ewentualnie mam chyba jeszcze 75 jeśli to nie pomoże, to zwiększę tę przerwę na świecy i kolejne testy Smile
Odezwę się po testach zdać relacje czy coś pomogło.
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#9
09.05.2023, 20:07
No niestety Pany, przerwa na świecy 0.7mm nie pomaga.
Dysza 78 jeszcze gorzej dławiło niz na 80.
Wstawiam filmik wiatr jak cholera, ale jak się wsłuchacie to słychać to dławienie/przerwanie i widać jak mną rzuca haha
Filmik nagrany na dyszy 78, więc pomyślałem dam większa dałem 85 chwile było okej z 500m v-max i potem znów dławi/przerywa i jedzie dławi/przerywa i jedzie nie mam pomysłów.
https://youtube.com/shorts/80_Zx0ZLKkI filmik
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#10
09.05.2023, 21:13
Wykręć dyszę główna z oryginalnego gaźnika i wsadź do tego. Jeśli to nie pomoże to podmień cały gaźnik na 16.
A potem Trzeba będzie po kolei wszystko testować.
Wydech wyczyszczony?
Lejek czysty?
Wypróbuj kilka świec.
Sprawdź Czy jakiś kabel nie jest przetarty.
To samo dzieje się na postoju?
Jeśli tak to ciągnij po kolei za kable i słuchaj czy nie przerywa.
Umiesz ustawiać zapłon czy ustawiasz na godziny?
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#11
09.05.2023, 22:01
Wydech czysty, lejek czysty, gaźnik tez jak dziś zmieniałem dysze czyściutki, na innej swiecy sprawdze jutro przy okazji sprawdze czy na postoju jest to samo jesli tak to to przejrze kable tak jak mowisz ale instalacja byla robiona i na 99% wszystko jest okej. Dysze wszystkie co sprawdzam to BVF z JM więc raczej dobre. Posprawdzam to co mówisz jutro i dam znać.
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#12
14.05.2023, 11:36
Wszystko co mówisz sprawdziłem jest okej, prócz gaźnika, bo mam tylko Binga z dyszą 70 to jednak będzie sporo za mało na ten cylek.
Jak załatwie jakiś inny gaźnik to przetestuje na innym.
Można co prawda do binga dokupić dysze 85 ale 50zł za jedną dyszę trochę drogo w dodatku nie wiadomo czy to pomoże.
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#13
14.05.2023, 14:32
Między 16 a 22 sekundą filmiku brzmi to na problem z zapłonem. Gaźnik daje inne objawy.
Na próbę podmienić świecę, fajkę, kabel, cewkę i co tam jeszcze.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#14
14.05.2023, 15:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2023, 15:53 przez Diablo.)
Postaram się jutro nagrać jeszcze raz dokładniej jak to wygląda.
Świecę podmieniałem, reszta zapłonu sprawna gdyż, jak założe stary silnik 50cc to wszystko jest normalnie nie ma tego problemu.
Jeszcze pytanie zawsze w simsonkach kapało mi z końcówki wydechu na wylocie, teraz obecnie jest suchutko.
Czy to kwestia że jest późniejszy zapłon ?
Świeca idealny kolor "kawa z mlekiem"
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
adriano19921106
Offline

Wtajemniczony

Postów: 42
Pojazd: Simson S51
Skąd: Czerwona Woda
Dołączył: 13-08-2017
Reputacja: 0
#15
14.05.2023, 16:40
Miałem problem z odcinaniem zapłonu przy ok 6 tys. obrotów, nie chciał przekroczyc tej wartości, tylko przerywał. Pomogło przyspieszenie zapłonu do 2.0 mm przed GMP.
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#16
14.05.2023, 17:37
Zapłon już testowałem na różnych ustawieniach od 2.4mm co 0.2mm do 1.4mm i mam wrażenie że na 1.4 jest najlepiej z tych wszyskich ustawień ale nic to nie zmienia jeśli chodzi o to szarpanie/dławienie.
Jeśli nie będzie jutro padać to ogarne filmik i zobaczycie co i jak
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#17
15.05.2023, 14:20
A może to być przez to że cylinder ma wydech pod 32mm a założony jest wydech 28mm ?
Czy jest możliwe żeby przez wydech 28mm wywoływał to duszenie/szarpanie jak na wcześniejszym filmie ?
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#18
15.05.2023, 22:51
Moim zdaniem absolutnie nie. Przy jakkolwiek zatkanym lub dziurawym wydechu będziesz miał pogorszoną charakterystykę momentu obrotowego, ale nie będzie takiego szarpania jak na filmie.
Może nagraj jeszcze jeden filmik, ale kamerkę daj z tyłu, na bagażniku, tak żeby było słychać końcówkę wydechu.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Diablo
Offline

PRO

Postów: 617
Pojazd: S51 Enduro
Skąd: Łask
Dołączył: 13-08-2009
Reputacja: 15
#19
16.05.2023, 07:49
Okej dziś ładnie, to postaram się ogarnąć Smile
Simson S51 Enduro 1990r. > MZ ETZ 251 1990r. > Suzuki GS500E 1996r.



Pomogłem daj + do reputacji Ciebie to nic nie kosztuje a mnie motywuje Biggrin
Paul S.
Offline

Zaawansowany

Postów: 474
Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Skąd: München/Januszkowice
Dołączył: 13-01-2017
Reputacja: 12
#20
26.05.2023, 11:01
Miałem kiedyś podobny problem na vape tylko na niskich obrotach. Iskra występowała w niekontrolowanych momentach mimo dobrze ustawionego zapłonu. Po dodaniu gazu było już ok. Co się okazało problemem - reflektor H4 - żarówka najwidoczniej miała złe połączenie z masą na ramię i robiło to jakieś zwarcie w zapłonie. Po zmianie lampy na oryginalną HS1 i wyczyszczeniu styków masy problemy minęły.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (3): 1 2 3 Dalej »


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Średnica tuleji 70cc i 80cc iksdelelel 6 1,440 13.07.2020, 21:30
Ostatni post: jaro5
  Nowy sett 80cc DrOne 4 1,698 23.02.2015, 22:47
Ostatni post: DrOne

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa