• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 59 Dalej »
Simson 85 ccm 20 ps

Simson 85 ccm 20 ps

Strony (9): 1 2 3 4 5 … 9 Dalej »
Idź do strony 
Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#1
07.05.2022, 20:16
Dzień dobry wszystkim, jako, że przymierzam się do składania nowego silnika mam do was kilka-kilkanaście pytań, a mianowicie
1:Czy do tej skrzyni biegów https://www.jackmotors.pl/oldtimer/skrzy...om=listing będzie pasować oryginalna zębatka startera-na niemieckim forum czytałem, że musi pasować ale wole się upewnić Biggrin.
2:Czy ktoś z forum posiada ten zestaw https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=21 i może coś niecoś o nim powiedzieć? Jak się sprawuje, czy jest to jakiś rezonator czy bardziej elastyk i jaki gaźnik do niego wybrać -28-30mm, oraz czy będzie można przy nim korzystać z oryginalnej puszki filtra powietrza-oczywiście sam filtr bedzie zmieniony .
3:Myślę nad wałem do tego secika i zastanawiam się czy nie zamontować https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...aign-id=19. Zapewne ktoś już go montował u siebie w silniku i jestem ciekaw czy warto? Oprócz dodatkowego momentu obrotowego i zwiększenia pojemności podniesie jakoś znacząco moc silnika? Jeżeli tak to jakie mniej więcej będą to wartości-1km-3km? Zastanawia mnie również jego montaż -czy pod tą podkładkęhttps://www.jackmotors.pl/oldtimer/podkladka-pod-cylinder-simson-alu-5mm-zt-tuning?q=podk%C5%82adka+cy&campaign-id=14 dajemy też jakieś uszczelki czy wystarczy jakaś masa uszczelniająca typu dirko-victor reinz? Boje się,że przez uszczelki będę mieć za duży squishSad
4: Czy taka głowica https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowi...aign-id=20 będzie wystarczająca do tego cylka,czy może wybrać jakąś typu metrakit , aby miał lepsze chłodzenie.
5: Jaki kosz sprzęgłowy zamontować do tego silnika? Chciałbym, aby był cichy bo zakładałem kiedyś temat o hałasującym koszu i nie chciałbym powtórki z rozrywki. ZT albo RESO? Osobiście zastanawiałem się nad kupnem kosza od ronge motorsport. Czy ktoś z forum jest jego posiadaczem i może się o nim wypowiedzieć? I jak wygląda temat wysyłki-trzeba robić przelew ,czy można zapłacić przy odbiorze haha.Biggrin
Na razie to by było chyba na tyle, w późniejszym czasie pewnie będe jeszcze o coś dopytywać- z góry dziękuje za chęć pomocy i odpowiedzi- Pozdrawiam!


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#2
07.05.2022, 21:21
Odpowiem na to co wiem.

W ofercie nawet jest napisane że pasuje bez przerabiania.

Cylinder musi być przystosowany pod zwiększony skok, oraz czasem trzeba skrócić sam tłok żeby nie walił o wał. Ten cylinder ma duże okna, ponad 21mm przydałoby się zastosować. Jeżeli wybierzesz puszkę FILU to ona ma dolot 40mm zamiast 28 i pewnie wystarczy dopasować gumę łączącą.

Głowica? Nada się. Wystarczy.


Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#3
07.05.2022, 22:20
Czyli wał odpada, wezmę o skoku 44 mm. Dzięki za odpowiedź!


Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#4
09.05.2022, 02:00
1. Skrzynia ze średnią jedynką, pasuje zwykła zębatka startera
2. Kolega to kupił ale jeszcze nie założył więc nie pomogę
3. Cylinder jest pod skok 44 i sama podkładka pod cylinder nic nie da. Możesz napisać to JM żeby zrobili kanały pod skok 48.

4. Głowice zamów zrobioną pod konkretny zestaw i tłok. Gotowa zrobiona pod zestaw ZT nie będzie idealnie pasować pod zestaw JM/Almot. Jak masz dobry budżet to kup surową głowicę sportową MZA.

5. Do tej skrzyni daje się długi kosz jak RZT 21/62 albo Ronge 18/53

W sprawie części tuningowych pisz bezpośrednio do JM pewnie pomogą w sprowadzeniu.


Lista części silnika 110 cm³
Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#5
09.05.2022, 20:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.05.2022, 20:49 przez Raakieta50ccm.)
Dziękuje panie Goodmayes za odpowiedź. Wiem,że składał już pan silnik o zbliżonej mocy do simsonka sr50 b4 i zna się pan na temacie ,dlatego mam kilka pytań do pana:
1: Czy przy takich mocach warto zakładać na wał łożyska walcowe i czy zwykłe łożyska kulkowe np. koyo wytrzymają kilka tysięcy km przy tak mocnym secie i będą wystarczające?
2: Czy łożyska walcowe trzeba montować po obu stronach wału czy np. od strony kosza sprzęgłowego lub tylko od strony zapłonu?
3:W jaki sposób zlikwidować luz wzdłużny na wale w przypadku montażu wyżej wymienionych łożysk walcowych? Dając odpowiedniej grubości podkładki od strony odrzutnika oleju(prawe łożysko wału) czy w jakiś inny sposób i ile powinien wynosić ten luz-0.1-0,2 mm czy możę taki aby wał nie miał w ogóle luzu ,ale kręcił się swobodnie i lekko?
4:Czy takie łożysko będzie odpowiednie-https://allegro.pl/oferta/lozysko-walcowe-nj-204-etvp2-c3-fag-20x47x14-9588092965?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=YWEzNDA1MDctOGQzMS00MTgwLTllYTgtNzBhYjhhMDgzMTU1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=d089fd3f-fbbb-4049-af43-a5bd2e997c01 ?
5:Czy zna pan może wymiary lub model tego szerokiego łożyska na wałek sprzęgłowy( mam kartery zt i chciałbym je właśnie zastosować)?
6: Czy gaźnik 28-30 mm będzie odpowiedni do tego cylindra od dpr? ( Wiem,że nie zna pan dobrze tego cylka,ale gdyby pan miał wybrać jakiś gaźnik na podstawie swojej wiedzy -to jakiej mniej więcej wielkośći by on był) Czy może wybrać coś mniejszego. Na jednym filmiku u PZ-TUNING widziałem ,że miał założony gaźnik 32 mm też do 85 na membranie tylko ,że silnik na jego cylindrze miał moc chyba coś koło 30 km..
Pewnie te pytania będą dla pana głupie ,ale nie jestem jakimś wielkim specem w tuningu silników od simsona (składałem kilka zwykłych silników 50-60ccm) i chce zaczerpnąć wiedzy od kogoś, kto się po prostu na tym zna. Pozdrawiam!


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#6
09.05.2022, 21:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.05.2022, 21:06 przez twojstara1.)
Kolego zwykłe łożyska koyo robią na wysilonych silnikach które mają po 20 KM BEZ PROBLEMU PO 15-20 tys km
Gaźnik 28mm się nadaje przy tak małej pojemności ale nie wiem czy ten cylinder jest dostosowany do tego gaźnika.
Ile uzyskasz KM na 85cm? 15KM na wydechy płatka 10 500 obr.
Za te same pieniądze PIOTR CHYL CHYLO RECING zrobi ci cylinder zt na nicasilu o pojemności 106 cm3 moc maksymalna 18-20KM. Na wydechu z wyglądu jak oryginał . Moc maksymalna zaczyna się przy 8500. Przepieg silnika bez problemu 10-20 tys km remont to tylko zmiana tłoka i jazda dalej.
Rezodziury praktycznie nie ma a na płatku na pewno będzie. Gaźnik 24mm.
Przy takich mocach jak 15 KM zarówno CHYLO jak i Jacek z Jacka motors polecają kosz sprzęgłowy na zębach prostych a co za tym idzie głośniejszy. Ale wydechy płatka są tak absurdalnie głośne że słyszysz tylko wycie tłumika.


Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#7
09.05.2022, 22:25
Dzięki za odpowiedź. Niestety kupiłem już kartery do 85 ,więc większy cylinder nie wchodzi w grę, ponieważ nie mam nigdzie obok firmy która by mi je roztoczyła, a nie chce ich wysyłać kurierem ,bo miałem już kilka nie przyjemnych sytuacji z uszkodzonymi przedmiotami w paczce mimo dobrego zabezpieczenia. Właśnie będę musiał pomyśleć nad jakąś silikonową przejściówką miedzy gaźnikiem a tym gumowym króćcem, aby gaźnik dość ciasno wchodził , żeby nie było żadnych nieszczelności. Moc jaka mnie interesuje to 16-20- a najlepiej 20+ km( chociaż nie nastawiam się na to-będę zadowolony z 16-18 km, ale nie obrażę się na miłe niespodzianki BiggrinBiggrin). W ofercie jest napisane ponad 20 km- więc przynajmniej te 16 km powinienem osiągnąć bez problemu(chyba...) . Gdy wystąpią jakieś mega duże problemy z doborem gaźnika pod ten króciec - to jestem w stanie wybrać coś słabszego (13-16km)na symetryku od zt albo dpr. Gdybym robił jakieś zamówienie u chyloo to wybrałbym od razu gotowy silnik-ale chęć nauki czegoś o tuningu silników simsona jest większa-dlatego postanowiłem, że złoże go samodzielnie. Dzięki jeszcze raz za porady. Pozdrawiam!


Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#8
09.05.2022, 23:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.05.2022, 01:03 przez Goodnight.)
1+2+3. Łożyska walcowe są stosowane na wyścigach i mają dużo większą wytrzymałość. Można stosować dwa i można jedno od strony zapłonu. Dystansowanie jest podobne do normalnych łożysk, luz ma być 0,1-0,2. Wszystko zależy od tego jakie jest gniazdo w lewym karterze. Jak łożysko wpadnie za głęboko i wał będzie za blisko karteru trzeba je wyjąć i podłożyć podkładkę. Z łożyskiem walcowym jest to łatwiejsze bo wyjmuje się tylko łożysko a wał wychodzi sam. W przypadku normalnego łożyska trzeba je wyjmować razem z wałem. Jeśli chodzi o przebieg to wszystkie silniki tuningowe jakie widziałem poszły do remontu po kilku tysiącach kilometrów z różnych powodów i każdy zakładał nowe łożyska podczas remontu. Tuning to nie przebieg i z tym trzeba się liczyć.

4. Dobre łożysko tylko trzeba pamiętać że one mają plastik i nie grzejemy ich palnikiem.

5. Łożysko 3203 C3 https://allegro.pl/oferta/3203-bd-xl-tvh...2017364261
Do szerokiego łożyska potrzebny jest wąski kosz sprzęgłowy. Jedyna opcja to wąski kosz ZT lub sprowadzenie Ronge.

6. Nie doradzę z gaźnikiem. Kolega teraz składa podobny silnik z tym samym cylindrem, karterami ZT i gaźnik daje Dellorto. Można napisać do niego na FB https://www.facebook.com/daniel.lesinski.5


Lista części silnika 110 cm³
Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#9
10.05.2022, 17:18
Dziękuje za porady. A czy mógłbym np. zmierzyć głębokość gniazda łożyska w lewym karterze suwmiarką po czym zmierzyć szerokość łożyska i po odjęciu tych wymiarów zastosować odpowiednią podkładkę pod łożysko? Niestety nie mam jakiś specjalnych ściągaczy ani wybijaków do łożysk i nie chciałbym ich uszkodzić podczas wybijania Rozumiem ,że łożysko musi być równo z powierzchnią komory korbowej tak? Czy musi być np. 0.1 mm głębiej? Podkładki mogą być te od strony odrzutnika oleju czy są jakieś specjalne pod łożysko właśnie(nie widziałem chyba jeszcze takich)? Gdyby składał pan taki silnik to zastosował by pan łożyska walcowe po obu stronach czy tylko od strony zapłonu? Ja chyba założył bym po obu stronach ,ale nigdy nie miałem z nimi styczności więc wole spytać pana o zdanie. Wiem ,że w niektórych silnikach ktm-a było właśnie tak, że jedno łożysko było kulkowe od strony sprzęgła ,a drugie walcowe od strony zapłonu. Rozumiem ,że chodzi o ten kosz zt-https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kosz-sprzegla-simson-17-54-zt-tuning-2?from=listing&campaign-id=19 czy jest jeszcze jakiś inny? A gdybym nie zdecydował się na ten cylinder i wybrałbym coś słabszego na symetryku np.https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylinder-simson-s90-zt90n-gen2-stage-3-nicasil-zt-tuning-kpl?from=listing&campaign-id=23 - to jestem w stanie przejechać te 8-10 k km na tych łożyskach walcowych bez remontu dołu? Pewnie po ich montażu będę musiał robić mieszankę 1:30-1:40 prawda? Nie wiem czy moje de będzie w stanie przepalić tak bogatą mieszankę. MVT dałoby by radę ,ale nie chce robić sobie dodatkowych kosztów, a po za tym mam już całą wiązke zrobioną właśnie pod de...


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#10
10.05.2022, 19:10
Bzdury piszesz. Mój elektronik przepala 1:25. A ptzy dobrym oleju to możesz nawet 1:60-70 robić


Goodnight Offline

Ekspert

Postów: 626
Reputacja: 29
#11
10.05.2022, 20:09
Mam teraz dwa łożyska walcowe a w następnym silniku będę miał jedno bo kartery CNC mają dwa łożyska po lewej stronie wału. Suwmiarką może być ciężko to zmierzyć. Najlepsze rozwiązanie to zrobić sobie łożyska testowe czyli zeszlifować zewnętrzną i wewnętrzną bieżnię łożyska żeby można je było wsadzić bez podgrzewania i niszczenia gniazd. Wtedy można złożyć kartery z wałem i sprawdzić czy wszystko pasuje lub jakich podkładek użyć po której stronie. Takie łożyska przydadzą się na całe życie. Podkładki na obie strony wału są te same.

Ten kosz który pokazałeś jest szeroki na zwykłe łożysko. Niestety nie widzę właściwego na stronie JM ale można napisać to szybko sprowadzą właściwy.
https://zt-tuning.de/ZT-Kupplungszahnrad...zahnt-1754

W silniku jest wiele elementów które mogą się zepsuć. Nie można liczyć na łożyska i cylinder bo może rozlecieć się skrzynia albo wał.

Nikasil ma dużo zalet względem tulei i jeżeli budżet pozwala to kupił bym coś z nikasilem.

Mieszanka normalna 1/50 lub 1/60. Nie jeździsz przecież na Miksolu. Instrukcja Simsona z lat 90 już podawała 1/100 przy syntetycznym oleju.


Lista części silnika 110 cm³
Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#12
10.05.2022, 20:34
Kurde kiedyś oglądałem odcinek u takiego youtubera na J i jego kolega ma simsona takiego czerwonego i powiedział że leje właśnie taką bogatą bo ma łożyska walcowe dlatego się tym zasugerowałem. Dzięki wszystkim za porady, trzeba będzie brać się powoli za kompletowanie dalszych części bo na razie oprócz karterów zt ,skrzyni zt , wahadełka CNC zt i wahacza od wojtali nic nie mam?? . Portfel trochę zaboli haha. Pewnie później będę jeszcze o coś pytać,ale na razie mam już wystarczająco informacji. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam!!


Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#13
20.08.2022, 16:20
Dzień dobry, postanowiłem odświeżyć troszkę temat, ponieważ mam kilka pytań. Jakiś miesiąc temu kupiłem nowy kosz od zt 17/54 na prostych zębach, niestety po dłuższej jeździe świst jaki on wydaje jest dość uciążliwy dla mnie i zaczyna mnie denerwować. I teraz mam takie pytanko, czy do 15-19 konnego silnika mógłbym założyć zwykły kosz np.od s70? Boję się ,że łożyska dostaną trochę po dupie od sił bocznych i dość szybko zaczną siadać. No i nie będę mógł wsadzić szerszego łożyska na wałek sprzęgła , a nie ukrywam ,że chciałbym je zamontować. Zostaje jeszcze jedna alternatywa , a mianowicie kosz h14 od rzt. Ma ktoś jakieś doświadczenia z nim? Zastanawia mnie, czy może on współpracować z szerszym łożyskiem, ale z tego co widzę to raczej niestety nie.Za to przenosi mniejsze siły boczne na wał,więc może łożyska wytrzymają trochę dłużej niż na standardowym koszu. Mam też pytanie dotyczące zapłonu, czy do takiego mocniejszego silniczka warto przesiąść się z de na mvt premium? Jak wygląda jazda na zapłonie z tak lekkim kołem zamachowym? Silnik będzie użytkowany na krótkich trasach maks 70 km(jeżdżę simkiem na rybySmile) i czasami powściekam się trochę na mieście. Jeżeli róznica nie byłaby tak kolosalna ,to wolałbym te pieniążki przeznaczyć na sprzęgło r6 od rzt. Aha i bym zapomniał ,czy do składania silnika na nowych karterach zt użyć jakiejś masy uszczelniającej typu victor reinz do posmarowania uszczelek? Osobiście zastosowałbym chyba tylko uszczelkę ( uszczelki firmy plastanza)bez żadnej masy bądź też silikonu , ze względu na idealne powierzchnie przylgni.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#14
21.08.2022, 12:47
Ja w swoim 85 mam kosz złoty mza i działa już bardzo długo kilka tyś km, zapłon mam mvt premium i jest to przepaść między de.Ja do uszczelek używam dirko.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 190
Reputacja: 1
#15
21.08.2022, 13:58
Rozumiem, że kosz u pana w silniku jest na zębach skośnych
nie prostych. Bo złote są też kosze od reso/mza na prostych zębach. Jeśli dobrze zrozumiałem to dziękuję bardzo za odpowiedź. Zastanawiam się teraz nad wałem korbowym. Czy do 85 ccm warto zakładać wał z wypełniaczami? Zauważyłem, że w wałach rzt albo nowych wałach od Lang tuning tych Evo nie ma wypełniaczy. Dlaczego renomowane firmy ich nie stosują skoro mają one zmniejszyć szkodliwą objętość skrzyni korbowej? Czy w większych pojemnościach dają one jakieś lepsze rezultaty? Sam montowałem rok temu wał z wypełniaczami w 50 ccm i oprócz lepszej reakcji na gaz to moc za wiele się nie zmieniła. Czy na wale z wypełniaczami silnik będzie szybciej odpalać ( np. z 1-2 kopa) w porównaniu do wału bez wypełniaczy? Bo dużej różnicy też w tym przypadku nie zauważyłem. Zastanawia mnie też dystansowanie korbowodu podkładkami na dole w wale zt tuning tym z wypełniaczami. Czy jest to lepsze rozwiązanie od tradycyjnego? Bo powiem szczerze, że nigdy nie miałem żadnych problemów z wałami dystansowanymi przy główce korbowodu.



Strony (9): 1 2 3 4 5 … 9 Dalej »
Idź do strony 


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa