• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
1 2 3 4 5 … 57 Dalej »
Simson 85cc. Masakryczne spalanie i plucie z tłumika

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Simson 85cc. Masakryczne spalanie i plucie z tłumika
Loonchiper
Offline

Początkujący

Liczba postów: 3
Pojazd: Simson s51
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Dołączył: 04-06-2023
Reputacja: 0
#1
04.06.2023, 21:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 21:35 przez Loonchiper.)
Witam. Proszę o pomoc. Mam Simsona po tuningu 350km po dotarciu z gaźnikiem Arreche 21mm, wszystko działa bez problemu jezdzi nawet prawie 90kmh, jednak jedna rzecz mnie martwi:
1. Wysokie spalanie- po 100km (normalna jazda po mieście, 5-15km dystanse) spalił mi około 5,5-6L.
2. Plucie z tłumika- nawet po 4 kilometrach Czarno brązowa maź w całkiem dużych ilościach leci z tłumika, nawet pluje na kierunkowskaz, brak przecieków przy kolanku. Również po jezdzie widzę żółta ciecz na silniku pod gaźnikiem.
Od razu powiem że iglica jest opuszczona jak najniżej, regulowana mieszanka, dysza 75 a pływak jest stały plastikowy.
Cylinder 85cc/4
Tłumik reso zt tuning (ten mocniejszy wyglądający jak oryginalny)
Skrzynia 5b długa
Ducati energia magneto
Qwet
Offline

PRO

Liczba postów: 980
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#2
04.06.2023, 22:23
Oho, już widzę co powie twojstara1 na takie narzekanie że 5,5-6l/100km do niby dużo Biggrin

Czarna maź z tłumika hmm, w każdym dwusuwie z jakim miałem do czynienia leciała czarna maź z tłumika, więcej lub mniej ale zawsze. W moim aktualnym dość ubogo strojonym silniku też jest maź, jak włożę palec w otwór końcówki to wyjmuję cały czarny obklejony.

Aczkolwiek można by pomyśleć o dalszej regulacji gaźnika. Wpływ na spalanie ma nie tylko dysza główna i iglica, ale też dysza jałowa, średnica atomizera (gniazda iglicy), wysokość ścięcia przepustnicy, poziom paliwa - to wszystko wpływa na spalanie i szybkość gromadzenia się nagaru w silniku i wydechu.
Aha, na początek tak trywialna rzecz jak filtr powietrza - oryginalny stawia duży opór i wzbogaca tym mieszankę. Wywal go i wstaw jakiś porządny, np. gąbkowy o dużej powierzchni.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
twojstara1
Offline

PRO

Liczba postów: 1,214
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#3
04.06.2023, 22:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 23:07 przez twojstara1.)
Normalnie jak bym czytał o moim silniku.
Po pierwsze też miałem Arreche 21mm i w 60/4 z vmax palił mi skromne 7-8L.
A na amalu palił około 5,5-6L.
Więc doradzam dyszę 70 i sprawdzanie koloru świecy, dyszę od biegu jałowego zmniejszyć o 1/4 i poszukać innej iglicy takiej która lepiej "zamyka" gniazdo iglicy.
Z czarną mazią spotkałem się tylko raz gdy złożyłem za dużą dyszę w gaźniku. Przy jeździe >8 tys obr nie występuje żadna maź ani nagar w tłumiku.
Przy tuningowym 80cm3 jestem zdziwiony że silnik w ogóle chce jechać na oryginalnym filtrze. Tak jak pisał Qwet zacznij od wymiany filtra a raczej od zastosowania gąbki tak jak Qwet to zrobił w swoim simsonie. A potem dopiero za grzebanie przy gaźniku.

Natomiast patrząc na doświadczenie kolegi na ETZ 250.
On zubożył ile się dało mieszankę i stosuje najgorszy olej orlen w stosunku 1:60.
Obroty stałe na poziomie 5-6 tys obr.
Tłumik suchy kolanko też. Przejechane 70 tys km.
Loonchiper
Offline

Początkujący

Liczba postów: 3
Pojazd: Simson s51
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Dołączył: 04-06-2023
Reputacja: 0
#4
04.06.2023, 23:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 23:05 przez Loonchiper.)
Filtr powietrza nie jest oryginalny tylko taki stożkowy co odrazu jest dopływ za gaźnikiem więc to nie. Jeśli dobrze pamiętam to położenie iglicy na 3/4. Resztę sprawdzę ale dzięki. No oczywiście może to jest kwestia użytkowania, ale Simson pali 6l? Przecież jak mz251 pali ledwo 5 to co dopiero 85cc. A no niby ludzie twierdzą że z 2t zawsze leci z tłumika no tylko czy w takich ilościach. Może kwestia mniejszej dyszy. A z czarną mazią to chodziło mi o niespalone paliwo albo olej Smile
twojstara1
Offline

PRO

Liczba postów: 1,214
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#5
04.06.2023, 23:09
Czarna maź to nie wysłuchany olej. Filtr zastosuj gąbkowy jak już stożek musisz mieć. Siatka przepuszcza tak dużo kurzu że szlif sam się robi.
Loonchiper
Offline

Początkujący

Liczba postów: 3
Pojazd: Simson s51
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Dołączył: 04-06-2023
Reputacja: 0
#6
04.06.2023, 23:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.06.2023, 23:13 przez Loonchiper.)
Co znaczy niewysłuchany?? Ja używam polsyntetyka z orlenu
twojstara1
Offline

PRO

Liczba postów: 1,214
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#7
05.06.2023, 06:23
Nie wysłuchany to fantazja słownika w komórce na temat nie wypalony.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zmiana tłumika a wpływ na moc S51 wrocek 15 5,475 25.11.2016, 09:18
Ostatni post: Kornel[LWG]
  70/2 spalanie v max na oryginalnym zestawie Robii 7 4,207 05.01.2016, 23:17
Ostatni post: kamil_614
  60/4/3 czy 70/2 amal 19 v-max spalanie Robii 15 7,432 21.11.2015, 18:41
Ostatni post: JanZbedny
  60/4/3 z 16n3-4 dysza 75 jakie spalanie i v-max ?? Robii 7 2,902 14.10.2015, 09:41
Ostatni post: Enduro.s70
  Jaki set, spalanie do 3l Robii 14 5,336 27.09.2015, 14:44
Ostatni post: Enduro.s70

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa