• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 33 34 35 36 37 … 140 Dalej »
Simson ciezko pali, gasnie na wolnych obrotach.

Simson ciezko pali, gasnie na wolnych obrotach.

posword Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#1
27.04.2017, 22:26
Witam. Jako, ze jestem nowy na forum to sie przedstawie po czym opisze problem i licze na pomoc juz ogarnietych ludzi w tym temacie.

Jestem Janek. Kupilem nie dawno Simsona s50n z 80 roku. Nie mial on iskrownika wiec go dokupilem uzywanego oryginalnego 6v platyniaka lecz z cewka WN poza iskrownikiem. Wymienilem mu swiece i fajke, wyczyscilem mu gaznik i ustawilem zaplonik jak nalezy. Odpalil od strzala no i jezdzil pieknie ale do czasu. Zabralem sie za podlaczenie swiatel. Gdy to zrobilem to simsonek zaczal przerywac przy wyzszych obrotach. Wiec odlaczylem te swiatla lecz nic to juz nie zmienilo. Pozniej bylo juz gorzej bo simson odpalal ale ciezko, a jak odpalil to gdy chodzil na wolnych obrotach to ni stad ni z owad gasl. Pozniej odkrylem ze iskra byla tylko przy wyzszych obrotach mianowicie gdy sie mocniej "kopnelo", na pycha odpalal i gdy sie go trzymalo na obrotach to chodzil i jechal. Domyslilem sie ze to kondziu siadl bo na platynkach sypalo iskrami az milo. Wymienilem go i simson odpalil ale dalej gasnie na wolnych a gdy w tym czasie da sie gazu to jest buuu.. gdy juz zgasnie to problem jest zeby go odpalic, czasem odpali i wkreca sie idealnie w pelnym zakresie obrotow a czasem nie odpali i kichnie w tlumik to az blotnik zadzwoni. Zaplon jak bym nie ustawil jest to samo z tym ze ciezej odpala badz lepiej ale dalej potrafi strzelic w tlumik. Odkrecilem magneto, platynki przetarlem papierkiem 1000 po czym odkrecilem iskrownik i odkrecilem dekielek z uszczelniaczem. Ku mojemu zdziwieniu wyplynal mi olej z lozyska. Teraz tak, simson ma luzy na lozyskach i to dosc dziwne bo nie na samych kulkach, a na tuleji ktora wciska sie na wal (miedzy walem a lozyskiem jest luz) i nie wiem czy to wina tego, ze ktos zalozyl nie te lozyska czy wal jest wyslizgany ale to nie zmienia faktu, ze pokazal sie tam olej gdzie obstawiam, ze gdy jest luz na lozyskach to uszczelniacz od strony sprzegla tez jest do wymiany. Teraz sedno sprawy. Co moze byc przyczyna. Czy to ze ciagnie olej i jest pewna nieszczelnosc w skrzyni korbowej czy winowajca jest dalej ten zaplon badz gaznik ? Dodam jeszcze, ze raz gdy go krecilem do konca i odpuscilem gazu po czym dodalem znowu to strzelil w tlumik i wkrecil sie znow do konca. Po magnecie widac, ze luzy na wale sa takie, ze magneto chodzi w ruchu osiowym chowa sie lekko i wychodzi na zewnatrz. Bardzo bym prosil o pomoc. Silnik jaki w nim siedzi to m53/2kf


KsD Offline

Zaawansowany


Postów: 317
Reputacja: 2
#2
27.04.2017, 22:47
Jeli ma luzy na łożyskach i pojawił się olej może czas najwyższy zrobić remont silnika. A silnik masz starego typu jak było w s50 czy silnik od s51?


posword Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#3
27.04.2017, 22:52
Silnik mam m53/2kf stary trzy biegowy model (jajko) jestem tego swiadom, ze silnik jest do remontu lecz czemu tak wariuje. Czego to jest przyczyna, ze prawdopodobnie zanika mu iskra na wolnych obrotach. Spalanie jest idealne. Swieca koloru jasnobrazowego. Iskra jest jak sie zakreci reka magneto lecz jest cieniutka i tak jakby pokazuje sie na raz w paru miejscach na elektrodzie koloru fioletowo niebieskiego. Za pomoc oczywiscie nagrodze jak i gdy rozwiaze problem to go opisze.


Golibroda Offline

Weteran


Postów: 826
Reputacja: 35
#4
27.04.2017, 23:27
Skoro strzela w wydech to zapłon jest przestawiony. Wyreguluj porządnie platynki. Tak samo jesli silnik chodzi dobrze bez właczonych świateł a na światłach przerywa to także platynki do regulacji. Co do tego wału to takie luzy nie są dopuszczalne. Koniecznie zmień łozyska.


Chcesz napisać post/wątek? Najpierw zastanów się i dopiero pisz- ułatwisz zrozumienie posta innym użytkownikom, a no i nie znajomość regulaminu szkodzi Biggrin
posword Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#5
27.04.2017, 23:34
Lozyska juz sa zamowione. Uszczelki juz czekaja i w sobote ide po uszczelniacze. A czy te objawy moga sie nakladac ? Dajmy na to, ze strzelanie z wydechu (mimo ze kilkukrotnie to ustawialem w granicach 1,6-1,8mm przed gmp i platyny 0,4mm i samoczynne gasniecie przez uszczelniacze ? Czy moze kondensator kupilem trefny (niby nowy)


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#6
28.04.2017, 06:43
Te nowe kondensatory są do luftu, Może to być jego wina.
Gaśnięcie i falujące obroty jak najbardziej może być winny uszczelniacz.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
arturwietnam Offline

Weteran


Postów: 638
Reputacja: 49
#7
28.04.2017, 09:35
Jeśli chodzi o łożyska na wale to w tym silniku są smarowane olejem ze skrzyni biegów, a uszczelniacze na wale są od środka silnika czyli odwrotnie jak w np. m531/m541 i dlatego pojawił się u ciebie olej.


W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
posword Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#8
28.04.2017, 09:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.04.2017, 09:52 przez posword.)
Czyli uszczelniacze sa cale. Bo swieca nie ma nagaru tylko ladne spalanie. Wiec wszystko lezy po stronie zaplonu i moze swiecy ( w tych czasach to, ze jest nowe nie znaczy, ze dziala prawidlowo) ?

Bardzo mnie zaskoczyles tym smarowaniem ze skrzyni. Bardzo ciekawe rozwiazanie. Bynajmniej lozyska od slabej mieszanki nie padna.


arturwietnam Offline

Weteran


Postów: 638
Reputacja: 49
#9
28.04.2017, 10:28
Tylko niestety aby wymienić simmeringi to trzeba rozpoławiać, a jeśli chodzi o części to niestety ale tak jest że nie wszystko co nowe jest dobre (np: luzowanie się nitów w magnecie, puchnące tłoki, wadliwe gaźniki, za krótkie kable w instalacjach, palące się elby i moduły i wiele innych), No a co do problemu z zapłonem to jakikolwiek luz na łożysku przyczynia się także do samoczynnego przestawiania zapłonu.


W moim garażu:
I: Simson sr50 B4 '88r
II: Romet Pony 301 '89r
lll: Romet Kadet m760 '88r
IV: Romet Ogar 205 '88r
V: Romet 50t1 '80
VI: Simson s50 b '75r
posword Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#10
28.04.2017, 16:30
No tak tak. Silnik i tak trzeba w drobny mak rozebrac bo pewny jestem, ze nikt do niego nie zagladal od conajmniej 20 lat. Wszystko sprawdzic lozyska i uszczelniacze wynienic i mysle ze kolejne lata pochodzi. Wiec Panowie wiem na czym stoje. Odezwe sie po naprawie co bylo skutkiem tego wszystkiego.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson słabo pali i przerywa Dzejkob 5 260 07.10.2024, 16:12
Ostatni post: Dzejkob
  simson odpala i po chwili gasnie daftjrberf 0 205 07.08.2024, 06:40
Ostatni post: daftjrberf
  S51 gaśnie rozgrzany i na niskich obrotach MajkelS51 2 237 04.08.2024, 08:40
Ostatni post: twojstara1
  Simson gaśnie na wolnych obrotach i po włączeniu ssania Piotrekk09 6 416 30.07.2024, 21:26
Ostatni post: HoeronixHD
  Ciężko odpala ChudyGarage 7 372 23.07.2024, 12:55
Ostatni post: ChudyGarage

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa