06.03.2024, 21:58
Cześć!
Jakiś czas temu udało mi się nabyć Simsona KR51/1K Schwalbe. Zabrałem się już za jego "renowację". W trakcie tych prac pojawiło mi się kilka pytań, dlatego chciałbym się do was zwrócić z prośbą o pomoc.
1- Na początek chciałbym Was poprosić o jakieś zdjęcia i jeżeli będziecie mieli czas o "zwymiarowanie" spawanej obudowy zamka siedzenia- oryginał został wyrwany przez poprzedniego właściciela i niestety nie ma jak teraz zamknąć siedzenia (zdjęcia 1 i 2). Narysowałem sobie mniej więcej jak to powinno wyglądać, ale z dostępnych resztek i miejsca wychodzi mi, że jak otworzę siedzisko to zamek musi zostać wyjęty z obudowy (czy mam rację?).
2- Wahacze przód i tył. Tuleje w ramie i ta w elemencie nośnym przedniego koła mają średnice wewnętrzne 11,2mm- szpilka od wahaczy ma średnicę 11mm. Czy to oznacza, że ta tuleja (spawana w ramie) jest wybita, aż o 0,2mm, czy jest to może nominalny wymiar? Jeżeli jest to problem, to jak wyjść z tej sytuacji? Pakować tam blaszkę 0,2mm? Co polecacie?
3- Dźwignia hamulca nożnego- wiece gdzie nabyć sprężynę powrotu tej dźwigni oraz tuleje gumową i metalową? Niestety nigdzie nie mogłem ich zlokalizować.
4- Silnik chcę rozebrać całkowicie i go przejrzeć, a ponadto dać cylinder do szlifu i ewentualnie wymienić zapłon na Ducati Energia- wiem, że wiąże się to z wywierceniem dwóch otworów pod wiatrak w kole magnesowym- co sądzicie o tym pomyśle? Silnik jak na razie i tak nie ma iskry, a ponadto nie ma pierwszego biegu- nie udało mi się go ani razu "wrzucić". Czy brak tego biegu może mieć poważną przyczynę, czy może to być jedynie kwestią regulacji?
Jak na razie Simson wygląda tak:
Za każdą pomoc bardzo dziękuję! Postaram się dzielić z Wami postępami prac.
Jakiś czas temu udało mi się nabyć Simsona KR51/1K Schwalbe. Zabrałem się już za jego "renowację". W trakcie tych prac pojawiło mi się kilka pytań, dlatego chciałbym się do was zwrócić z prośbą o pomoc.
1- Na początek chciałbym Was poprosić o jakieś zdjęcia i jeżeli będziecie mieli czas o "zwymiarowanie" spawanej obudowy zamka siedzenia- oryginał został wyrwany przez poprzedniego właściciela i niestety nie ma jak teraz zamknąć siedzenia (zdjęcia 1 i 2). Narysowałem sobie mniej więcej jak to powinno wyglądać, ale z dostępnych resztek i miejsca wychodzi mi, że jak otworzę siedzisko to zamek musi zostać wyjęty z obudowy (czy mam rację?).
2- Wahacze przód i tył. Tuleje w ramie i ta w elemencie nośnym przedniego koła mają średnice wewnętrzne 11,2mm- szpilka od wahaczy ma średnicę 11mm. Czy to oznacza, że ta tuleja (spawana w ramie) jest wybita, aż o 0,2mm, czy jest to może nominalny wymiar? Jeżeli jest to problem, to jak wyjść z tej sytuacji? Pakować tam blaszkę 0,2mm? Co polecacie?
3- Dźwignia hamulca nożnego- wiece gdzie nabyć sprężynę powrotu tej dźwigni oraz tuleje gumową i metalową? Niestety nigdzie nie mogłem ich zlokalizować.
4- Silnik chcę rozebrać całkowicie i go przejrzeć, a ponadto dać cylinder do szlifu i ewentualnie wymienić zapłon na Ducati Energia- wiem, że wiąże się to z wywierceniem dwóch otworów pod wiatrak w kole magnesowym- co sądzicie o tym pomyśle? Silnik jak na razie i tak nie ma iskry, a ponadto nie ma pierwszego biegu- nie udało mi się go ani razu "wrzucić". Czy brak tego biegu może mieć poważną przyczynę, czy może to być jedynie kwestią regulacji?
Jak na razie Simson wygląda tak:
Za każdą pomoc bardzo dziękuję! Postaram się dzielić z Wami postępami prac.