02.01.2014, 23:51
siema co to może być ,że jak odpale simson na saniu to chodzi, a jak puszcze sanie i dam gaz to gaśnie(traci moc).
02.01.2014, 23:51
siema co to może być ,że jak odpale simson na saniu to chodzi, a jak puszcze sanie i dam gaz to gaśnie(traci moc).
02.01.2014, 23:55
Regulacja gaznika simson na ssaniu powinien zgasnąć a nie na ssaniu chodzić lepiej.
02.01.2014, 23:56
A może jest zimno i trzeba rozgrzać silnik ?
02.01.2014, 23:59
Ja bym powiedział to samo co Kacper, jest zimno i musi się rozgrzać. Przynajmniej mój tak ma - jak bardzo zimno to silnik musi sobie chwilę na ssaniu popracować, zagrzać się i wtedy sobie ładnie chodzi.
Simson S51, rocznik 1983, gaźnik Amal 19t
02.01.2014, 23:59
Nie napisał w jakich okolicznościach go odpala czy na zimnym silniku czy na rozgrzanym poradziłem regulacje myśląc że nie chodzi na rozgrzanym.
02.01.2014, 23:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2014, 00:00 przez szymon1610.)
ale to jest od momentu kiedy miałem zablokowane magneto
wcześniej palił normalnie
03.01.2014, 00:00
Jak zablokowane dokładniej co się stało ?
03.01.2014, 00:01
Losowy przypadek, coś się porobiło z gaźnikiem, magneto zostaw w spokoju.
03.01.2014, 00:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2014, 00:04 przez szymon1610.)
jechałem drogą i wyskoczyło mi jakieś dziecko ja bez sprzęgła zachamowałem i zablokowała się kopka ale jak polużniłem lekko magneto to moge kopać i na saniu mi odpala
i nie wiem czy w środku w silniku coś mi się nie pokruszyło bo nie rozbierałem
03.01.2014, 00:06
Czyli zblokowałeś silnik w czasie jego pracy wał dostał trochę w dupę nie dobrze.
03.01.2014, 00:07
To nie jest lekkie przytarcie ? Jak mu kopkę przyblokowało ?
03.01.2014, 00:07
to co wał do wymiany czy co??
03.01.2014, 00:09
Zaraz wał, dojdziemy do tego zresztą majstrów za jakiś czas i nie od razu wał tylko może coś wyregulować trzeba, rusz głową, pomyśl, nie działaj w chaosie.
![]()
03.01.2014, 00:11
Na pewno Ci po tym zdarzeniu zgasł i nie mogłeś go odpalić szczerze mówiąc nie wiem czy do wymiany nie widzę go nie jestem w stanie ocenić czy masz luz na korbie góra dół musiał byś rozebrać silnik wyjąć wał żeby to stwierdzić,nie wiem również jak długo masz do czynienia z motorowerami i czy będziesz wiedział o co mi chodzi .
03.01.2014, 00:17
A jak pracuje silnik na tym ssaniu ? Bardzo mocno kopci ? Odpuścisz ssanie to coś pochodzi czy od razu "buuu". Bo bardzo prawdopodobne też, że masz do wymiany coś w tzw. "górze silnika" (cylinder, tłok, pierścienie), w takim wypadku, należy zdemontować głowicę (trzyma się na czterech śrubach, taki kwadratowy element u góry silnika), potem zdjąć ostrożnie cylinder, wziąć go pod światło, jeśli ma dużo rys, nawet nie głębokich, po prostu dużo, to wiadomo, gdzie jest przyczyna, tłok prawdopodobnie będzie cały w nagarze, więc usuń go najlepiej zwykłą benzyną PB 95, wtedy oceń czy tłok nie ma rys, nie jest ukruszony, jeśli cylinder ma dużo rys, ale nie są one głębokie, to wystarczy kupić nadwymiarowy tłok i zawieźć cylinder z tłokiem do szlifu, oczywiście nie można zapomnieć o pierścieniach, również nadwymiarowych, koniecznie do tego tłoka. Pozdrawiam, zdjęcie cylindra, ocenienie szkód i ewentualne złożenie, to dla przeciętnego użytkownika Simsona godzinka spokojnej roboty, dla żółtodzioba pół dnia wspaniałej przygody, jeśli to nie pomoże, to 100 % gaźnik, bo jeśli coś nagle się stało, to mogło tam właśnie się coś stać i dlatego jak dostaje bogatszą mieszankę (ssanie) to odpala, a jak mu wyłączysz, to jest uboższa i gaśnie. Mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam, miłej pracy!
03.01.2014, 17:04
Ale macie powalone pomysły. Ja bym zaczął najpierw od gaźnika a nie rozbierać pół silnika...
![]() -Najprawdopodobniej zużył Ci się tłoczek ssania w gaźniku. (groszowa sprawa) -Wyczyść porządnie gaźnik. Być może po prostu się zapchał. -Zobacz filtr powietrza. Możesz go przemyć w oleju. Jeśli nigdy nie miałeś do czynienia z gaźnikiem i większą mechaniką w Simsonie to się nie martw! ![]() -Regulacja i serwisowanie gaźnika. -Wyciek gaźnika. Uważaj na uszczelkę.
03.01.2014, 17:23
Dziwna myśl mi wpadła ale na ssaniu chodzi czyli go nie zalewa bo ssanie daje większą ilość paliwa niż podczas normalnej pracy.Tak sobie pomyślałem że może zła proporcja paliwo powietrze.Być może ma za dużo powietrza i stąd to buuuu a na ssaniu się wyrównuje.Przytkaj delikatnie szmatką filtr powietrza i zobacz czy się wkręca
03.01.2014, 19:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2014, 19:44 przez szymon1610.)
Ale jak chodzi na ssaniu to mu strzela z tłumika dym i ma całą czarną świecę jak ją wykręcam.
Regulacja rozłóż gaźnik zobacz czy ci się żadna dysza nie odkręciła i wyreguluj. Na razie tyle.
Piszesz że ci magneto zablokowało i je poluźniłeś czyli odkręciłeś delikatnie nakrętkę? Może klin ci zerwało i stąd to strzelanie z tłumika dymem. Gdy wał nagle się zatrzymał to magneto mogło go ściąć.
03.01.2014, 23:12
Po dłuższym przemyśleniu sprawy moim zdaniem na 85 % jest to regulacja składu mieszanki, gdyż na ssaniu dostaje bogatszą mieszankę, a bez ssania skład jest tak rozregulowany, że dostaje za ubogą i dlatego gaśnie, a jako że to Simsonek, a skurczybyk jest czuły na regulacje, to może to wiele pomóc.
![]() |
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Simson S51 nie chce palić na zimnym silniku | longi92 | 8 | 1,896 |
29.12.2021, 23:08 Ostatni post: Qwet |
|
jak odpalić simson s51 enduro E/4 | _JemZupe_ | 4 | 1,772 |
23.10.2021, 18:43 Ostatni post: adasiek185 |
|
Simson S51 - zgasł i nie chce zapalić | bartek19933 | 21 | 4,730 |
25.10.2020, 17:38 Ostatni post: jaro5 |
|
Simson 70/6m przerywa chce iść a nie może | kuczyniak56 | 2 | 1,199 |
02.08.2019, 17:45 Ostatni post: Golibroda |
|
![]() |
Simson nie chce odpalić | biedaczek | 2 | 1,309 |
22.02.2019, 23:30 Ostatni post: IFA_1988 |