12.05.2021, 10:12
Czołem!
Posiadam starszego Simsona oznaczonego tak jak w temacie wiadomości. Zakupiłem go lata temu w stanie złomowanym i odrestaurowałem. Przez parę lat Simson nieźle palił i dobrze mi służył. Z biegiem czasu jednak zaczęły się nawarstwiać problemy z paleniem i poprawnym ustawieniem zapłonu.
Zacznę od tego że bardzo wielu rzeczy w tym Simsonie brakowało i część z nich starałem się dokupić/dopasować. Stator i magneto postanowiłem wymienić na zupełnie nowe na 12V. Jeśli dobrze pamiętam nowy stator nie pasował do wierceń, gniazda w silniku i użyłem starego który tam zastałem. Przemontowałem na stary cewki z nowego. To tak tytułem wstępu.
Moje obecne problemy:
Pokażę parę zdjęć dla lepszej identyfikacji.
Silnik
Magneto
Stator
To jest właśnie stary stator z cewkami z nowego statora który kupiłem wcześniej. Czerwone strzałki pokazują miejsce jego montażu. Zielone strzałki pokazują dwa wolne otwory na śruby. Przed remontem były tu przykręcone jakieś metalowe wąsy i one były popękane i się rozleciały, nie miałem zamienników więc pozostawiłem puste.
Dodatkowe widoki
Gniazdo na stator
Pokażę jak to wygląda bez statora dla lepszej identyfikacji jak wygląda miejsce do montażu statora.
Od frontu jest taka plastikowa zatyczka/gniazdo które nie jestem pewien do czego służy.
Stary stator z cewkami od nowego statora
Pytania
Podsumowanie
Chciałbym zakupić nowy stator taki który będzie tutaj pasował ale nie wiem gdzie taki mogę dostać. Zależy mi na tym by to nie była przeróbka tylko by pasowało prawidłowo. Myślę że jest to podstawą do tego by regulować po ludzku zapłon. Chciałbym też zmienić cewkę butelkową ale nie wiem jaki typ powinien być. Co jeszcze mogę zrobić by wyeliminować czynnik błędu i mieć pewność że iskra będzie solidna i regulacja idealna.
Z góry dzięki za waszą pomoc.
Posiadam starszego Simsona oznaczonego tak jak w temacie wiadomości. Zakupiłem go lata temu w stanie złomowanym i odrestaurowałem. Przez parę lat Simson nieźle palił i dobrze mi służył. Z biegiem czasu jednak zaczęły się nawarstwiać problemy z paleniem i poprawnym ustawieniem zapłonu.
Zacznę od tego że bardzo wielu rzeczy w tym Simsonie brakowało i część z nich starałem się dokupić/dopasować. Stator i magneto postanowiłem wymienić na zupełnie nowe na 12V. Jeśli dobrze pamiętam nowy stator nie pasował do wierceń, gniazda w silniku i użyłem starego który tam zastałem. Przemontowałem na stary cewki z nowego. To tak tytułem wstępu.
Moje obecne problemy:
- słaba iskra
- niezwykle nie precyzyjna regulacja zapłonu ponieważ stator jest obecnie zamontowany na 2 śrubach w bardzo nieprecyzyjnie wykonanych gniazdach w statorze.(przeróbka)
Pokażę parę zdjęć dla lepszej identyfikacji.
Silnik
Magneto
Stator
To jest właśnie stary stator z cewkami z nowego statora który kupiłem wcześniej. Czerwone strzałki pokazują miejsce jego montażu. Zielone strzałki pokazują dwa wolne otwory na śruby. Przed remontem były tu przykręcone jakieś metalowe wąsy i one były popękane i się rozleciały, nie miałem zamienników więc pozostawiłem puste.
Dodatkowe widoki
Gniazdo na stator
Pokażę jak to wygląda bez statora dla lepszej identyfikacji jak wygląda miejsce do montażu statora.
Od frontu jest taka plastikowa zatyczka/gniazdo które nie jestem pewien do czego służy.
Stary stator z cewkami od nowego statora
Pytania
- Jaki typ statora tutaj pasuje idealnie i w jaki sposób powinien być prawidłowo zamontowany?
- Do czego służy ta plastikowa zatyczka od frontu silnika którą pokazałem na zdjęciu oznaczając zieloną strzałką?
- Do czego służyły te metalowe wąsy które były przykręcone w gniazdach silnika oznaczone zielonymi strzałkami?
Podsumowanie
Chciałbym zakupić nowy stator taki który będzie tutaj pasował ale nie wiem gdzie taki mogę dostać. Zależy mi na tym by to nie była przeróbka tylko by pasowało prawidłowo. Myślę że jest to podstawą do tego by regulować po ludzku zapłon. Chciałbym też zmienić cewkę butelkową ale nie wiem jaki typ powinien być. Co jeszcze mogę zrobić by wyeliminować czynnik błędu i mieć pewność że iskra będzie solidna i regulacja idealna.
Z góry dzięki za waszą pomoc.