03.01.2016, 12:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.01.2016, 19:25 przez SimsonByKarol.)
Witam wszystkich forumowiczów!
Simsona zakupiłem 21 marca 2015 roku, czyli w pierwszy dzień wiosny Był w niezbyt dobrym stanie, ale z racji na brak innych ofert zakupiłem go. Długo szukałem roku jego produkcji, ponieważ w dokumentach ma 78' a jak wiadomo simsony s51 były produkowane od 80'. Po ustaleniach wyszło, że jest to model z 82' lub 89' ale bardziej pewna jest ta druga opcja.
Była to seryjna 50 po 4 szlifie cylindra, z gaźnikiem BING 17 (między innymi, dlatego wybrałem tego simsona podczas kupowania). Na początku wszystko było ok, pojeździłem z miesiąc i nastąpiła pierwsza awaria. Wypadło zabezpieczenie tłoka i go zarysowało. Na szczęście tuleja cylindra była nienaruszona. Wymieniłem tłok na MZA 2p i niestety podczas docierania zaczął puchnąć po jakichś 300km. Nie miałem budżetu na kupno nowego, lepszego, więc zrobiłem coś co wydawało się niemożliwe dla mnie. Zamontowałem zarysowany tłok! Możecie wierzyć lub nie ale wszystko działało
Kolejna usterka wystąpiła niecały miesiąc później. Simson zaczął przerywać podczas, gdy był na większych obrotach. Dopiero po 2 tygodniach doszedłem do tego, że wina leży po stronie cewki butelkowej (tej pod bakiem) i tu też możecie mi wierzyć lub nie. Ale zamontowałem cewkę z fiata 126p i działa mi do dzisiaj
Później nie było już praktycznie żadnych awarii z wyjątkiem małych drobnostek typu wymiana świecy czy pęknięta dętka.
Między czasie kupiłem kilka części do simsona (ze sklepu JackMotors) a były to:
komplet naprawczy gaźnika, zabezpieczenie manetki gazu, linka gazu jmp premium, korek oleju czerwony i czarny, używany licznik z białą tarczą do 80km/h, obudowa licznika, napęd licznika, zamek blokady kierownicy, 2x naklejka biała na bak. Łączna suma części z dostawą wyniosła 252,72zł
Tak wyglądał set w simsonie:
Cylinder: 50cm3
Tłok: ??
Gaźnik: Bing 17
Zapłon: Platynki 6v
Zębatka: 13z
Po równych 8 miesiącach postanowiłem że zrobię ogólny przegląd części i zmienię cylinder na większy. Wybór padł na 60/4 którego kupiłem w stanie używanym za 190zł z tłokiem Black Racing 2p ma przejechane 300km. Do simsona zakupiłem niezbędne części a było to:
filtr powietrza, szczęki hamulca org, kpl naklejek simson, linka licznika, uszczelka cylindra.
Nie miałem zamiaru wymieniać gaźnika ale po dłuższym zastanowieniu postanowiłem że zakupię Amala 21t za kwotę 70zł obecnie siedzi w nim dysza z BVF 80 (swoją drogą, myślicie że na tej dyszy wszystko będzie działało? Pasuje do gwintu) oraz dysza powietrza 39.
Następnie rozebrałem simsona do malowania. Błotniki będą w kolorze czarnym, a bak i boczki w kolorze srebrny metalik.
Na chwilę obecną cylinder 60/4 i amal 21t nie są założone, ponieważ czekam, aż wszystko będzie pomalowane i na swoim miejscu
Obecny set będzie wyglądał tak:
Cylinder: Almot 60/4
Tłok: Black Racing 2p
Gaźnik: Amal 21t
Dysza: 80 i 39
Wał: Org s51 (Planuję wymianę na wał z wypełniaczami)
Zapłon: Platynki 6v (w planach mam Ducati Energie)
Zębatka: 13z (być może wymienię na 14z lub 15z)
Kosz sprzęgłowy s51
4 biegi
Na razie to by było na tyle Zdjęcia na dole powinny być ułożone chronologicznie Piszcie co o tym myślicie Pozdrawiam!
Zdjęcie zaraz po kupnie
Zdjęcie po dodaniu części
Nowe naklejki
Cylinder almot 60/4 i tłok Black Racing
Gaźnik Amal 21t
Rozkręcony Simson
Simsona zakupiłem 21 marca 2015 roku, czyli w pierwszy dzień wiosny Był w niezbyt dobrym stanie, ale z racji na brak innych ofert zakupiłem go. Długo szukałem roku jego produkcji, ponieważ w dokumentach ma 78' a jak wiadomo simsony s51 były produkowane od 80'. Po ustaleniach wyszło, że jest to model z 82' lub 89' ale bardziej pewna jest ta druga opcja.
Była to seryjna 50 po 4 szlifie cylindra, z gaźnikiem BING 17 (między innymi, dlatego wybrałem tego simsona podczas kupowania). Na początku wszystko było ok, pojeździłem z miesiąc i nastąpiła pierwsza awaria. Wypadło zabezpieczenie tłoka i go zarysowało. Na szczęście tuleja cylindra była nienaruszona. Wymieniłem tłok na MZA 2p i niestety podczas docierania zaczął puchnąć po jakichś 300km. Nie miałem budżetu na kupno nowego, lepszego, więc zrobiłem coś co wydawało się niemożliwe dla mnie. Zamontowałem zarysowany tłok! Możecie wierzyć lub nie ale wszystko działało
Kolejna usterka wystąpiła niecały miesiąc później. Simson zaczął przerywać podczas, gdy był na większych obrotach. Dopiero po 2 tygodniach doszedłem do tego, że wina leży po stronie cewki butelkowej (tej pod bakiem) i tu też możecie mi wierzyć lub nie. Ale zamontowałem cewkę z fiata 126p i działa mi do dzisiaj
Później nie było już praktycznie żadnych awarii z wyjątkiem małych drobnostek typu wymiana świecy czy pęknięta dętka.
Między czasie kupiłem kilka części do simsona (ze sklepu JackMotors) a były to:
komplet naprawczy gaźnika, zabezpieczenie manetki gazu, linka gazu jmp premium, korek oleju czerwony i czarny, używany licznik z białą tarczą do 80km/h, obudowa licznika, napęd licznika, zamek blokady kierownicy, 2x naklejka biała na bak. Łączna suma części z dostawą wyniosła 252,72zł
Tak wyglądał set w simsonie:
Cylinder: 50cm3
Tłok: ??
Gaźnik: Bing 17
Zapłon: Platynki 6v
Zębatka: 13z
Po równych 8 miesiącach postanowiłem że zrobię ogólny przegląd części i zmienię cylinder na większy. Wybór padł na 60/4 którego kupiłem w stanie używanym za 190zł z tłokiem Black Racing 2p ma przejechane 300km. Do simsona zakupiłem niezbędne części a było to:
filtr powietrza, szczęki hamulca org, kpl naklejek simson, linka licznika, uszczelka cylindra.
Nie miałem zamiaru wymieniać gaźnika ale po dłuższym zastanowieniu postanowiłem że zakupię Amala 21t za kwotę 70zł obecnie siedzi w nim dysza z BVF 80 (swoją drogą, myślicie że na tej dyszy wszystko będzie działało? Pasuje do gwintu) oraz dysza powietrza 39.
Następnie rozebrałem simsona do malowania. Błotniki będą w kolorze czarnym, a bak i boczki w kolorze srebrny metalik.
Na chwilę obecną cylinder 60/4 i amal 21t nie są założone, ponieważ czekam, aż wszystko będzie pomalowane i na swoim miejscu
Obecny set będzie wyglądał tak:
Cylinder: Almot 60/4
Tłok: Black Racing 2p
Gaźnik: Amal 21t
Dysza: 80 i 39
Wał: Org s51 (Planuję wymianę na wał z wypełniaczami)
Zapłon: Platynki 6v (w planach mam Ducati Energie)
Zębatka: 13z (być może wymienię na 14z lub 15z)
Kosz sprzęgłowy s51
4 biegi
Na razie to by było na tyle Zdjęcia na dole powinny być ułożone chronologicznie Piszcie co o tym myślicie Pozdrawiam!
Zdjęcie zaraz po kupnie
Zdjęcie po dodaniu części
Nowe naklejki
Cylinder almot 60/4 i tłok Black Racing
Gaźnik Amal 21t
Rozkręcony Simson
Mój set:
Cylinder: Almot 60/4
Tłok: Black Racing 2p
Gaźnik: Amal 21t
Dysza: 80 i 39
Zapłon: Platynki 6v
Zębatka: 13z
Kosz sprzęgłowy s51
4 biegi
Simson 89' ---> http://simsony.info/Thread-Simson-S51-60-4-by-Karol
Cylinder: Almot 60/4
Tłok: Black Racing 2p
Gaźnik: Amal 21t
Dysza: 80 i 39
Zapłon: Platynki 6v
Zębatka: 13z
Kosz sprzęgłowy s51
4 biegi
Simson 89' ---> http://simsony.info/Thread-Simson-S51-60-4-by-Karol