Witam wszystkich chciałbym zaprezentować mojego Simsona S51 oraz opisać po krótce jego historie :
Simson został kupiony dnia 21,03,2009 za symboliczne 400zł niestety nie mam zdjęcia jak wyglądał w dniu zakupu ale był w fatalnym stanie. Nie nadawał się do jazdy był bez papierów.
Lecz w wakacje kupiłem drugiego Simsona za 150zł z papierami bez silnika który poszedł na dawce części oraz papierów, od razu w ten sam dzień zabrałem się do roboty i przełożyłem całą ramę. Tak wiec po kilku naprawach i regulacjach zapłonu i gaźnika Simsonem można było jeździć tak więc przejeździłem całe wakacje. W zimę 2029\2010 został rozebrany silnik i został pomalowany bak boczki i błotniki (bak w kolorze groszkowym ? oraz srebrne błotniki). Simson stał tak do wiosny gdy zrobiłem mu remont silnika zostało wymienione:
-Kosz sprzęgłowy
-Docisk sprzęgła
-Aparat zamiany biegów
-Wszystkie łożyska silnika SKF i uszczelniacze
-Łańcuch, zębatkę tylną, zębatkę przednią
-Wał z wypełniaczami S51 MZA
-Gaźnik 16N1-11
-Cylinder S60 Almot,głowice, tłok MZA, pierścienie
-Opony
-Podnóżki kierowcy
-Białe kierunkowskazy i białą lampę
-Kopniak enduro i tłumik enduro
-Pokrowiec siedzenia
-Stopkę boczną
-Lusterka
-Tłumik Enduro
-Manetki z przełącznikami
-było jeszcze tego dużo jak linki, zamki,gumy itd
Wyglądał wtedy tak :
W zimę 2010/2011 rozebrałem całego Simsona i wyczyściłem.Pomalowana została rama na czarno, bak i pokrywy na zielony metalik.Położyłem nową elektrykę 12V
Kupiłem:
-Elbe 12V
-Pokrywę na obrotomierz
-Napęd obrotomierza
-Akumulator 12V
-Klakson 12V
-Cewkę świetlna 12V 42W
-Cewkę świetlną 12V 42W
W lato 2011 został wysłany cylinder do przeróbki na 4 kanałowe 60ccm zostały powiększone wszystkie kanały oraz podniesiony wydech na 27mm i pułki na 35mm. Do tego zestawu kupiłem gaźnik Amal o średnicy 19mm oraz gąbkowy filtr powietrza.Jesienią łożyska zaczęły mieć luzy dlatego wymieniłem je na nowe Fagi. Tłok miał ciężko i nie dał rady był pęknięty pierścień lecz cylinder w stanie idealnym. Przy okazji zregenerowałem skrzynie biegów oraz zgrałem cylinder z karterami.
Tłok nie miał lekko :
Teraz jestem na etapie docierania olej do mieszanki Valvoline full syntetyk a do skrzyni biegów Valvoline 80w
Aktualny wygląd :
W planach jest :
-Wydech spawany pod pojemność w wersji enduro z nierdzewki, strojenie 9000rpm (zamówiony)
-Poprawić polerkę na wiosnę
-Kupić przerywacz kierunków i żarówki LED
-Kupić przednie sprężyny 3.5mm
-Ducati Energia albo VAPE
-Rozebrac koła wyczyścić szprychy polerka piast i obręczy oraz może tarcza hamulcowa na przód.
Reszta zdjęć: http://www.bikepics.com/members/wolwos51/
Jakieś filmiki:
Delikatne wkręcanie(max obroty) : http://www.youtube.com/watch?v=_H1cbe4Ot...fEqd8carL4
Nieaktualna prezentacja : http://www.youtube.com/watch?v=B6WY8qDvt...KmuK2a08hm
Jakaś tam jazda ( lipna jakość) http://www.youtube.com/watch?v=aAYkBtphC...KUuqhJ7sG5
Pozdrawiam i zapraszam do oceniania na wszystkie pytania z miłą chęcią odpowiem
Simson został kupiony dnia 21,03,2009 za symboliczne 400zł niestety nie mam zdjęcia jak wyglądał w dniu zakupu ale był w fatalnym stanie. Nie nadawał się do jazdy był bez papierów.
Lecz w wakacje kupiłem drugiego Simsona za 150zł z papierami bez silnika który poszedł na dawce części oraz papierów, od razu w ten sam dzień zabrałem się do roboty i przełożyłem całą ramę. Tak wiec po kilku naprawach i regulacjach zapłonu i gaźnika Simsonem można było jeździć tak więc przejeździłem całe wakacje. W zimę 2029\2010 został rozebrany silnik i został pomalowany bak boczki i błotniki (bak w kolorze groszkowym ? oraz srebrne błotniki). Simson stał tak do wiosny gdy zrobiłem mu remont silnika zostało wymienione:
-Kosz sprzęgłowy
-Docisk sprzęgła
-Aparat zamiany biegów
-Wszystkie łożyska silnika SKF i uszczelniacze
-Łańcuch, zębatkę tylną, zębatkę przednią
-Wał z wypełniaczami S51 MZA
-Gaźnik 16N1-11
-Cylinder S60 Almot,głowice, tłok MZA, pierścienie
-Opony
-Podnóżki kierowcy
-Białe kierunkowskazy i białą lampę
-Kopniak enduro i tłumik enduro
-Pokrowiec siedzenia
-Stopkę boczną
-Lusterka
-Tłumik Enduro
-Manetki z przełącznikami
-było jeszcze tego dużo jak linki, zamki,gumy itd
Wyglądał wtedy tak :
W zimę 2010/2011 rozebrałem całego Simsona i wyczyściłem.Pomalowana została rama na czarno, bak i pokrywy na zielony metalik.Położyłem nową elektrykę 12V
Kupiłem:
-Elbe 12V
-Pokrywę na obrotomierz
-Napęd obrotomierza
-Akumulator 12V
-Klakson 12V
-Cewkę świetlna 12V 42W
-Cewkę świetlną 12V 42W
W lato 2011 został wysłany cylinder do przeróbki na 4 kanałowe 60ccm zostały powiększone wszystkie kanały oraz podniesiony wydech na 27mm i pułki na 35mm. Do tego zestawu kupiłem gaźnik Amal o średnicy 19mm oraz gąbkowy filtr powietrza.Jesienią łożyska zaczęły mieć luzy dlatego wymieniłem je na nowe Fagi. Tłok miał ciężko i nie dał rady był pęknięty pierścień lecz cylinder w stanie idealnym. Przy okazji zregenerowałem skrzynie biegów oraz zgrałem cylinder z karterami.
Tłok nie miał lekko :
Teraz jestem na etapie docierania olej do mieszanki Valvoline full syntetyk a do skrzyni biegów Valvoline 80w
Aktualny wygląd :
W planach jest :
-Wydech spawany pod pojemność w wersji enduro z nierdzewki, strojenie 9000rpm (zamówiony)
-Poprawić polerkę na wiosnę
-Kupić przerywacz kierunków i żarówki LED
-Kupić przednie sprężyny 3.5mm
-Ducati Energia albo VAPE
-Rozebrac koła wyczyścić szprychy polerka piast i obręczy oraz może tarcza hamulcowa na przód.
Reszta zdjęć: http://www.bikepics.com/members/wolwos51/
Jakieś filmiki:
Delikatne wkręcanie(max obroty) : http://www.youtube.com/watch?v=_H1cbe4Ot...fEqd8carL4
Nieaktualna prezentacja : http://www.youtube.com/watch?v=B6WY8qDvt...KmuK2a08hm
Jakaś tam jazda ( lipna jakość) http://www.youtube.com/watch?v=aAYkBtphC...KUuqhJ7sG5
Pozdrawiam i zapraszam do oceniania na wszystkie pytania z miłą chęcią odpowiem
Sprzedam dużo częsci do Simsona---> http://www.bikepics.com/members/wolwo/p1/
BikePics ---> http://www.bikepics.com/members/wolwo/
GG: 3129575
BikePics ---> http://www.bikepics.com/members/wolwo/
GG: 3129575