18.08.2024, 11:50
Witam Serdecznie,
Kupiłem Simsonka s51 w celu renowacji i wsadzenia do niego silnika 85cm3. Taki był plan ale podczas demontażu okazało się, że prawie wszystko jest w nim oryginalne. Wymieniana była góra silnika i sprzęgło. Gdy rozebrałem cały silnik okazało się że WSZYSTKIE łożyska są DDR.
Dlatego postanowiłem przywrócić do stanu jak najbardziej oryginalnego.
Równolegle zbuduję drugi silnik 85 z przeznaczeniem na wsadzenie go do drugiego Simsona (którego jeszcze nie mam ..... a propos może ktoś tu ma Simka do remontu i zechciałby sprzedać .... warunek możliwość zarejestrowania na białe blachy) No ale to jest materiał na nowy wątek.
Wracając do tematu. Simson po zakupie wyglądał tak:
następnie został rozebrany i elementy ramy zostały oddane do sprawdzonego zakładu do piaskowania i malowania proszkowego.
potem silnik został rozebrany i tak jak pisałem wszystkie łożyska są DDR!
dodatkowo okazało się że w silniku zamiast oleju było Cappuccino co było skutkiem dostania się wody poprzez nieszczelny oring dźwigni sprzęgła. Na szczęście wewnętrzne części w silniku nie były skorodowane.
Skrzynia biegów bardzo luźna i nie jestem pewien czy to kwestia wyrobionego wałka zdawczego czy i wałka i kół zębatych. Zakupiłem nowy wałek i zobaczę jak będzie to wyglądać po złozeniu i dystansowaniu.
Kartery rozebrane całkowicie gotowe do szkiełkowania
będę przekazywał postępy przy budowie no i oczywiście wszelkie uwagi kolegów mile widziane
zdrówka!
Kupiłem Simsonka s51 w celu renowacji i wsadzenia do niego silnika 85cm3. Taki był plan ale podczas demontażu okazało się, że prawie wszystko jest w nim oryginalne. Wymieniana była góra silnika i sprzęgło. Gdy rozebrałem cały silnik okazało się że WSZYSTKIE łożyska są DDR.
Dlatego postanowiłem przywrócić do stanu jak najbardziej oryginalnego.
Równolegle zbuduję drugi silnik 85 z przeznaczeniem na wsadzenie go do drugiego Simsona (którego jeszcze nie mam ..... a propos może ktoś tu ma Simka do remontu i zechciałby sprzedać .... warunek możliwość zarejestrowania na białe blachy) No ale to jest materiał na nowy wątek.
Wracając do tematu. Simson po zakupie wyglądał tak:
następnie został rozebrany i elementy ramy zostały oddane do sprawdzonego zakładu do piaskowania i malowania proszkowego.
potem silnik został rozebrany i tak jak pisałem wszystkie łożyska są DDR!
dodatkowo okazało się że w silniku zamiast oleju było Cappuccino co było skutkiem dostania się wody poprzez nieszczelny oring dźwigni sprzęgła. Na szczęście wewnętrzne części w silniku nie były skorodowane.
Skrzynia biegów bardzo luźna i nie jestem pewien czy to kwestia wyrobionego wałka zdawczego czy i wałka i kół zębatych. Zakupiłem nowy wałek i zobaczę jak będzie to wyglądać po złozeniu i dystansowaniu.
Kartery rozebrane całkowicie gotowe do szkiełkowania
będę przekazywał postępy przy budowie no i oczywiście wszelkie uwagi kolegów mile widziane
zdrówka!