18.08.2024, 11:50
Witam Serdecznie,
Kupiłem Simsonka s51 w celu renowacji i wsadzenia do niego silnika 85cm3. Taki był plan ale podczas demontażu okazało się, że prawie wszystko jest w nim oryginalne. Wymieniana była góra silnika i sprzęgło. Gdy rozebrałem cały silnik okazało się że WSZYSTKIE łożyska są DDR.
Dlatego postanowiłem przywrócić do stanu jak najbardziej oryginalnego.
Równolegle zbuduję drugi silnik 85 z przeznaczeniem na wsadzenie go do drugiego Simsona (którego jeszcze nie mam
..... a propos może ktoś tu ma Simka do remontu i zechciałby sprzedać .... warunek możliwość zarejestrowania na białe blachy) No ale to jest materiał na nowy wątek.
Wracając do tematu. Simson po zakupie wyglądał tak:
![[Obrazek: 20240512-123354.jpg]](https://i.ibb.co/FhHvTrf/20240512-123354.jpg)
następnie został rozebrany i elementy ramy zostały oddane do sprawdzonego zakładu do piaskowania i malowania proszkowego.
potem silnik został rozebrany i tak jak pisałem wszystkie łożyska są DDR!
![[Obrazek: 20240814-141139.jpg]](https://i.ibb.co/G982zLN/20240814-141139.jpg)
dodatkowo okazało się że w silniku zamiast oleju było Cappuccino co było skutkiem dostania się wody poprzez nieszczelny oring dźwigni sprzęgła. Na szczęście wewnętrzne części w silniku nie były skorodowane.
![[Obrazek: Beznazwy-7.jpg]](https://i.ibb.co/ZX9CC5B/Beznazwy-7.jpg)
Skrzynia biegów bardzo luźna i nie jestem pewien czy to kwestia wyrobionego wałka zdawczego czy i wałka i kół zębatych. Zakupiłem nowy wałek i zobaczę jak będzie to wyglądać po złozeniu i dystansowaniu.
![[Obrazek: 20240813-214834.jpg]](https://i.ibb.co/tP23JxW/20240813-214834.jpg)
Kartery rozebrane całkowicie gotowe do szkiełkowania
![[Obrazek: 20240817-132551.jpg]](https://i.ibb.co/kM0WP7g/20240817-132551.jpg)
będę przekazywał postępy przy budowie no i oczywiście wszelkie uwagi kolegów mile widziane
zdrówka!
Kupiłem Simsonka s51 w celu renowacji i wsadzenia do niego silnika 85cm3. Taki był plan ale podczas demontażu okazało się, że prawie wszystko jest w nim oryginalne. Wymieniana była góra silnika i sprzęgło. Gdy rozebrałem cały silnik okazało się że WSZYSTKIE łożyska są DDR.
Dlatego postanowiłem przywrócić do stanu jak najbardziej oryginalnego.
Równolegle zbuduję drugi silnik 85 z przeznaczeniem na wsadzenie go do drugiego Simsona (którego jeszcze nie mam

Wracając do tematu. Simson po zakupie wyglądał tak:
![[Obrazek: 20240512-123354.jpg]](https://i.ibb.co/FhHvTrf/20240512-123354.jpg)
następnie został rozebrany i elementy ramy zostały oddane do sprawdzonego zakładu do piaskowania i malowania proszkowego.
potem silnik został rozebrany i tak jak pisałem wszystkie łożyska są DDR!
![[Obrazek: 20240814-140237.jpg]](https://i.ibb.co/2kybr5n/20240814-140237.jpg)
![[Obrazek: 20240814-140506.jpg]](https://i.ibb.co/2kwq6nq/20240814-140506.jpg)
![[Obrazek: 20240814-140600.jpg]](https://i.ibb.co/T2tW5yr/20240814-140600.jpg)
![[Obrazek: 20240814-140903.jpg]](https://i.ibb.co/qyWqV8F/20240814-140903.jpg)
![[Obrazek: 20240814-141139.jpg]](https://i.ibb.co/G982zLN/20240814-141139.jpg)
dodatkowo okazało się że w silniku zamiast oleju było Cappuccino co było skutkiem dostania się wody poprzez nieszczelny oring dźwigni sprzęgła. Na szczęście wewnętrzne części w silniku nie były skorodowane.
![[Obrazek: Beznazwy-15.jpg]](https://i.ibb.co/NW0tzLd/Beznazwy-15.jpg)
![[Obrazek: Beznazwy-7.jpg]](https://i.ibb.co/ZX9CC5B/Beznazwy-7.jpg)
Skrzynia biegów bardzo luźna i nie jestem pewien czy to kwestia wyrobionego wałka zdawczego czy i wałka i kół zębatych. Zakupiłem nowy wałek i zobaczę jak będzie to wyglądać po złozeniu i dystansowaniu.
![[Obrazek: 20240813-214834.jpg]](https://i.ibb.co/tP23JxW/20240813-214834.jpg)
Kartery rozebrane całkowicie gotowe do szkiełkowania
![[Obrazek: 20240817-111410.jpg]](https://i.ibb.co/pRQBskM/20240817-111410.jpg)
![[Obrazek: 20240817-111417.jpg]](https://i.ibb.co/QmgTMVP/20240817-111417.jpg)
![[Obrazek: 20240817-132551.jpg]](https://i.ibb.co/kM0WP7g/20240817-132551.jpg)
będę przekazywał postępy przy budowie no i oczywiście wszelkie uwagi kolegów mile widziane
zdrówka!