Mam zaszczyt przedstawić tego od którego zaczęła się moja przygoda z Simsonami.
Simson s51E rocznik 1986,jest to typowe oryginalne enduro wsporniki,wgięty prawy dekiel,tłumik i kiera wyżej,inna dźwignia hamulca,instalacja była nie tykana cała DDR 6v elektronik oczywiście,przebieg gdy dostałem go od ojca wynosił jakieś 22 tysiące.
Sprzedający w trakcie remontu upierał się że silnik nie był rozpołowiany od nowości.
Był malowany co było widać zresztą nie ciekawie polakierowany(zacieki).
Chodził przyzwoicie palił na kopa,szedł prawie 70km/h.
Spodobał się nam i już nie pamiętam dokładnie ale od 2011 stałem się szczęśliwym posiadaczem Enduraka
Nie posiadam dużo zdjęć z powodu kompa co mi padł i wszystko poszło w piz...
Simsonem jeździłem za czasów gimnazjum na przejażdżki,w czasie szkoły zawodowej służył mi w ciepłe dni za dojazd do szkoły za to na praktyki jeździłem cały czas zima nie zima.Najwięcej było chyba -22 i dużo śniegu,nie ukrywam że dostał przez to po dupie zwłaszcza od soli.
Sory za zdjęcia ale Xperia po aktualizacji robiła fatalne zdjęcia.
Po 1,5 roku wyglądał tak;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1D5r4q9j8slknuqHesOplwF_XJqF3e_bz]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1D5r4q9j8slknuqHesOplwF_XJqF3e_bz)
Międzyczasie wysiadł gaźnik DDR nie znałem się wtedy za bardzo i kupiłem od kolegi jakiegoś chinola którego nie szło za chu,chu wyregulować.
Simson jeździł i jeździł choć było czuć że powoli traci ducha, nie było kasy za wiele więc o remoncie nie mogło być mowy. Koło roku 2014 gdy zacząłem pracować przyszła myśl by dać mu nowe oblicze i wskrzesić Enduraka. Międzyczasie gdy się przeprowadziłem dojechał do nowego miejsca zamieszkania ale już naprawdę resztką sił
Rozebrałem całego wraz z silnikiem i .. Odłożyłem na regał z powodu złego okresu w mym życiu.
![[Obrazek: uc?export=view&id=118gOdUzwP-jao-U626i-79lOMuLGpoF0]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=118gOdUzwP-jao-U626i-79lOMuLGpoF0)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1KT9Cy_bwGS-iYy2suZLxkJIAi8WTt-it]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1KT9Cy_bwGS-iYy2suZLxkJIAi8WTt-it)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1uMQcqUJ9RX5kaiGq0PW48Db0DHvHZxMu]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1uMQcqUJ9RX5kaiGq0PW48Db0DHvHZxMu)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1e4Yl0vezGPeVAHo1LOqC_icBbeoCHR_a]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1e4Yl0vezGPeVAHo1LOqC_icBbeoCHR_a)
![[Obrazek: uc?export=view&id=12krO3wmbL-S0zPbKkocHTK80RdV9CFLt]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=12krO3wmbL-S0zPbKkocHTK80RdV9CFLt)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1hLar14l-k2_zeclF8Suko9jWPUPBpnQU]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1hLar14l-k2_zeclF8Suko9jWPUPBpnQU)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1RoMGPTcm-NYwtFhDWhmVmvVKzKHx7Qyp]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1RoMGPTcm-NYwtFhDWhmVmvVKzKHx7Qyp)
https://drive.google.com/uc?export=view&...AC7p3rG-8J
W roku 2017 coś około marca zapadła decyzja iż ruszamy z papcia aby wskrzesić Enduraka.
Silnik wraz z elementami wyczyszczony i przygotowany do polerki;
![[Obrazek: open?id=1K7LG9tr26lY7yPDV3HlUtVOHK--oawYX]](https://drive.google.com/open?id=1K7LG9tr26lY7yPDV3HlUtVOHK--oawYX)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1lvayW6WLhPmdrtGTr13O88QwL9f8ZLex]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1lvayW6WLhPmdrtGTr13O88QwL9f8ZLex)
Elementy ramy do piaskowania i malowania tylko jedno zdjęcie;
![[Obrazek: uc?export=view&id=118gOdUzwP-jao-U626i-79lOMuLGpoF0]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=118gOdUzwP-jao-U626i-79lOMuLGpoF0)
Międzyczasie przypływ niektórych części;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1pApmwlO3zRP79TLPmtmbRfwR46VrTWR7]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1pApmwlO3zRP79TLPmtmbRfwR46VrTWR7)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1Cpfxez4YLrWNPazawKsEPIZgjXA8fH-W]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Cpfxez4YLrWNPazawKsEPIZgjXA8fH-W)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1Rmt0oTpMglJJrQ_O9SEcmGpLiGq16L1u]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Rmt0oTpMglJJrQ_O9SEcmGpLiGq16L1u)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1EK3mKs9XPt_8yhxB7wAqnFp5e75a10hl]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1EK3mKs9XPt_8yhxB7wAqnFp5e75a10hl)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1g_ul866EAXJfiWaKqwG5TZRXMqgKJWtj]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1g_ul866EAXJfiWaKqwG5TZRXMqgKJWtj)
![[Obrazek: uc?export=view&id=15jZqnzgpc71xRNAkrG1qm2bouvzSTBuv]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=15jZqnzgpc71xRNAkrG1qm2bouvzSTBuv)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1AvimDKbHTedJXFJqErgJJWF9Oib3L_Y_]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1AvimDKbHTedJXFJqErgJJWF9Oib3L_Y_)
Ciąg dalszy.. Wybaczcie że w kilku postach ale limit foto wiecie.. A że temat nie idzie równo z remontem bo już skończony to jest co pisać i pokazywać.
![[Obrazek: uc?export=view&id=1sv-xM-nlYgKpjoPL7iEinHOefd3JzT-v]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1sv-xM-nlYgKpjoPL7iEinHOefd3JzT-v)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1JfRzqNTTNrLwOAeqpOyq2MwQiIoWJ_OP]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1JfRzqNTTNrLwOAeqpOyq2MwQiIoWJ_OP)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1zbaSguRVu8RyvxLN4rJuqn7xR79NEafX]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1zbaSguRVu8RyvxLN4rJuqn7xR79NEafX)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1oqV_XDYRa8YCHFZc8KXEUVLTdTYJaCGp]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1oqV_XDYRa8YCHFZc8KXEUVLTdTYJaCGp)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1_uFlgEibxnD-fto3n7T0A50yJ0B8S0tD]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1_uFlgEibxnD-fto3n7T0A50yJ0B8S0tD)
W zamian za to że musiał pracować na chinolu dostał Binga
![[Obrazek: uc?export=view&id=1iajWLjztkCdgLzdK_AvJVelHNhl1PCxY]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1iajWLjztkCdgLzdK_AvJVelHNhl1PCxY)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1nQlboCu51ir81wj0GhyvB2cEOz7lVUeK]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1nQlboCu51ir81wj0GhyvB2cEOz7lVUeK)
Części odebrane z malowania i polerki;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1zyFfijmP5l9eN9glhx_T4ehgbipMs0B2]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1zyFfijmP5l9eN9glhx_T4ehgbipMs0B2)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1qjSTknpPBDDPIJOCjOAUDhOI1TfSKsco]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1qjSTknpPBDDPIJOCjOAUDhOI1TfSKsco)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1Iuzxjc0RNmbrHwP3B8660KDmqE_WvFKa]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Iuzxjc0RNmbrHwP3B8660KDmqE_WvFKa)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1-txKoftdXkLFwB0vdcBhYlm7LJYjySEl]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1-txKoftdXkLFwB0vdcBhYlm7LJYjySEl)
Szkielet powoli został postawiony;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1l29Qh19I_Vqy6SaWftwnhcgpzTTZtSIW]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1l29Qh19I_Vqy6SaWftwnhcgpzTTZtSIW)
Silniczek;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1Nz1aTDBmlYDWxWrLVRd5hbKAaO9i21l1]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Nz1aTDBmlYDWxWrLVRd5hbKAaO9i21l1)
W simsonie wytarło się mocno magneto i cewki a także nieco otwór na wał w statorze i dostał taki mały prezencik;
![[Obrazek: uc?export=view&id=18xt2kvDQaoTAM3PjfNnAudPVJeZk5bS0]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=18xt2kvDQaoTAM3PjfNnAudPVJeZk5bS0)
https://drive.google.com/uc?export=view&...HKZRQl1Zs9
Doszedł zbiornik i osłony;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1Q5bpnCNfnS9wxW1Ff3PwlUWzXasxzjIS]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Q5bpnCNfnS9wxW1Ff3PwlUWzXasxzjIS)
Oraz kierunki i koła na nowych obręczach,szprychach,dętkach,oponach no i piasty po polerce;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1w3PMFy8QRHMlIGLCXKbJewe7rUHqftYf]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1w3PMFy8QRHMlIGLCXKbJewe7rUHqftYf)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1p0jpQwjPEHstvwx5-mcTpuas5bf9a6kd]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1p0jpQwjPEHstvwx5-mcTpuas5bf9a6kd)
A całość dopełniła nowa kanapa i wyszedł tak;
![[Obrazek: uc?export=view&id=1peDg4t2Ihsd8aVxP9cXzmBG-rIlY7P0R]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1peDg4t2Ihsd8aVxP9cXzmBG-rIlY7P0R)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1NVW_FWVFcEMgZk3aEoa8TMhbuwzHCeFO]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1NVW_FWVFcEMgZk3aEoa8TMhbuwzHCeFO)
![[Obrazek: uc?export=view&id=15amtmTQk3qX66-8BVCsjB5RyabHoVIIw]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=15amtmTQk3qX66-8BVCsjB5RyabHoVIIw)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1r6TXwQi4sv_kHSSd7GSnN68xojmBXcYp]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1r6TXwQi4sv_kHSSd7GSnN68xojmBXcYp)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1suRbcCRBcZGheC2EwcJpCXMmHa_2lAUO]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1suRbcCRBcZGheC2EwcJpCXMmHa_2lAUO)
![[Obrazek: uc?export=view&id=1tgdEgy61Qe6rKqeo7kqT-oYX44QjWjHu]](https://drive.google.com/uc?export=view&id=1tgdEgy61Qe6rKqeo7kqT-oYX44QjWjHu)
Co prawda kolor pokryw,zbiornika miał być oryg. srebrny ale i tak wyszedł zajebiście.
W simsonku zostało wymienione prawie wszystko prócz elementów aluminium i ramy,tłumika,instalacja przejrzana i estetycznie położona,nowe kierunki,lampa tylna,wkład z żarówką h4,cylinder po szlifie i wyszkiełkowany na tłoku MZA,tłumik też dostał polerki i trochę,odżył dużo by tu pisać ;p
Komentować
Simson s51E rocznik 1986,jest to typowe oryginalne enduro wsporniki,wgięty prawy dekiel,tłumik i kiera wyżej,inna dźwignia hamulca,instalacja była nie tykana cała DDR 6v elektronik oczywiście,przebieg gdy dostałem go od ojca wynosił jakieś 22 tysiące.
Sprzedający w trakcie remontu upierał się że silnik nie był rozpołowiany od nowości.
Był malowany co było widać zresztą nie ciekawie polakierowany(zacieki).
Chodził przyzwoicie palił na kopa,szedł prawie 70km/h.
Spodobał się nam i już nie pamiętam dokładnie ale od 2011 stałem się szczęśliwym posiadaczem Enduraka

Nie posiadam dużo zdjęć z powodu kompa co mi padł i wszystko poszło w piz...
Simsonem jeździłem za czasów gimnazjum na przejażdżki,w czasie szkoły zawodowej służył mi w ciepłe dni za dojazd do szkoły za to na praktyki jeździłem cały czas zima nie zima.Najwięcej było chyba -22 i dużo śniegu,nie ukrywam że dostał przez to po dupie zwłaszcza od soli.
Sory za zdjęcia ale Xperia po aktualizacji robiła fatalne zdjęcia.
Po 1,5 roku wyglądał tak;
Międzyczasie wysiadł gaźnik DDR nie znałem się wtedy za bardzo i kupiłem od kolegi jakiegoś chinola którego nie szło za chu,chu wyregulować.
Simson jeździł i jeździł choć było czuć że powoli traci ducha, nie było kasy za wiele więc o remoncie nie mogło być mowy. Koło roku 2014 gdy zacząłem pracować przyszła myśl by dać mu nowe oblicze i wskrzesić Enduraka. Międzyczasie gdy się przeprowadziłem dojechał do nowego miejsca zamieszkania ale już naprawdę resztką sił

Rozebrałem całego wraz z silnikiem i .. Odłożyłem na regał z powodu złego okresu w mym życiu.
https://drive.google.com/uc?export=view&...AC7p3rG-8J
W roku 2017 coś około marca zapadła decyzja iż ruszamy z papcia aby wskrzesić Enduraka.
Silnik wraz z elementami wyczyszczony i przygotowany do polerki;
Elementy ramy do piaskowania i malowania tylko jedno zdjęcie;
Międzyczasie przypływ niektórych części;
Ciąg dalszy.. Wybaczcie że w kilku postach ale limit foto wiecie.. A że temat nie idzie równo z remontem bo już skończony to jest co pisać i pokazywać.
W zamian za to że musiał pracować na chinolu dostał Binga

Części odebrane z malowania i polerki;
Szkielet powoli został postawiony;
Silniczek;
W simsonie wytarło się mocno magneto i cewki a także nieco otwór na wał w statorze i dostał taki mały prezencik;
https://drive.google.com/uc?export=view&...HKZRQl1Zs9
Doszedł zbiornik i osłony;
Oraz kierunki i koła na nowych obręczach,szprychach,dętkach,oponach no i piasty po polerce;
A całość dopełniła nowa kanapa i wyszedł tak;
Co prawda kolor pokryw,zbiornika miał być oryg. srebrny ale i tak wyszedł zajebiście.
W simsonku zostało wymienione prawie wszystko prócz elementów aluminium i ramy,tłumika,instalacja przejrzana i estetycznie położona,nowe kierunki,lampa tylna,wkład z żarówką h4,cylinder po szlifie i wyszkiełkowany na tłoku MZA,tłumik też dostał polerki i trochę,odżył dużo by tu pisać ;p
Komentować
