• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Pojazdy użytkowników S50, S51, S53, S70 v
1 2 3 4 5 … 27 Dalej »
Simson S51 Enduro 85/4 Barikit by Karol

Simson S51 Enduro 85/4 Barikit by Karol

Strony (2): 1 2 Dalej »
BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#1
03.03.2024, 15:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.08.2024, 12:48 przez BoBxKarol.)
Cześć. Kilka tygodni wstecz nabyłem nie kompletną ramę do S51. Jej stan nie jest wybitnie dobry ale do tego co chcę zbudować nada się idealnie. 
Tak wygląda:
[Obrazek: 1152795400_1709471239.jpg]

Rama nie ma dokumentów stąd niska cena, jest jak widać na zdjęciu lekko krzywa. Lagi ktoś wymienił bo nie są krzywe, pracują bardzo ładnie. Nie stanowiło to większego problemu. Porządne podgrzanie w skrzywionym miejscu, rama wkręcona w imadło, gruby pręt w główkę ramy i bardzo ładnie się wyprostowała:

Przed:
[Obrazek: 3117039100_1709471239.jpg]

Po: 

[Obrazek: 7952608700_1709471239.jpg]

(młotek leżący na stole nie był potrzebny haha)

Jako że nie jest to idealna baza do odbudowy postanowiłem z części które zalegają w garażu zbudować coś do jazdy po bocznych, polnych drogach. Leży dużo cześci na półkach, min silnik pod cylinder 80ccm z niebieskiego, kilka części kupionych w dobrych cenach, pozostałościach po niebieskim i czerwonym Simsonku. Jestem w trakcie kompletowania, brakuje jeeszcze kilku rzeczy ale to w następnych postach. Ehh, coś czuje że znowu mnie fantazja poniesie  Wall Wall

W Jakim miescu polecali byście wzmocnić ramę? Myslałem zrobić coś na wzor tego wzmocnienia: 
[Obrazek: 2670601900_1709472031.png]


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#2
03.03.2024, 20:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.03.2024, 20:21 przez twojstara1.)
To ja mam jedna odpowiedź.
Moim zdaniem wystarcza te wzmocnienia z enduro.

Mam jeszcze dwie podpowiedzi.
Nowa rama mza kosztuje 1050zł.
Nowe nabijaki numerów ramy (jak oryginał) mza kosztują 180zł.
Dowód od zarejestrowanego Simsona a na nim nr ramy każdy ma.
Duplikat blach dają prawie od ręki.
Gdy są stare nr to należy je zeszlifować całkowicie, następnie napawać to miejsce i przeszlifować oraz Użyć numeratorów. Zeszlifowanie i nabicie nr ramy nic nie da bo w razie kontroli kwas wywabi stare nr.

Na dwóch simsonach w tym samym czasie nikt nie jeździ.

PS. Ale ci zazdroszczę prądu w garażu.


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#3
03.03.2024, 20:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.03.2024, 20:50 przez BoBxKarol.)
Nie chciałem tego odrazu pisać ale s53 to będzie raczej mebel i to z niego będą numery w tej ramię 🤣🤣🤣
W jednym poście napisać że buduję simsona na krzywej ramie z lewymi papierami to lekka przesada prawda?

Czemu mi zazdrościsz prądu? Nie rozumiem?


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#4
13.03.2024, 22:59
Nowości 

Gaźnik Dellorto 21mm 

[Obrazek: 2042075300_1710363264.jpg]

[Obrazek: 5542628600_1710363264.jpg]

Kupiłem do za 270zł z Króćcem!! Moim zdaniem odazja

Licznik z Aliexpress:

[Obrazek: 9263475900_1710363264.jpg]

Mocowania pasują na rozstaw wieżyczek w Kierownicy:

[Obrazek: 3250225500_1710363271.jpg]

Fajny uchwyt z możliwością regulacji: 

[Obrazek: 1470130500_1710363268.jpg]

Teraz muszę mu jakoś nabić 7000km. Znacie jakiś sposób na to?? Qwet w swoim tak nabijał przebieg ale nie wiem jak zrobić ten patent co on. Licznik za niecałą stówkę, ciekawe jak będzie się sprawował. Wygląda fajnie, wpasuje się Smile


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#5
13.03.2024, 23:09
Prądu zazdroszczę gdyż kupiłem garaż specjalnie obok słupa 15kV, potem jak kupiłem garaż to odcięli prąd w slupie.
Podłączenie z dalszego słupa to koszt 5 tys zł.
Do tego opłata stała miesięczna chyba 60zł za samą możliwość użytkowania prądu.
Już bardziej mi się opłaca kupić agregat. Bo mało co prądu potrzebuję.
Niestety nie mam kontaktu do Qweta i też nagle zniknął z forum a tyle się udzielał, szkoda.
Ale poczekajmy na Honeckera on coś o prądach wie to może to ogarnie jak nie to temat na elektrodę.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 983
Reputacja: 50
#6
15.03.2024, 00:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.03.2024, 15:35 przez IFA_1988.)
BoBxKarol napisał(a):Teraz muszę mu jakoś nabić 7000km. Znacie jakiś sposób na to?? Qwet w swoim tak nabijał przebieg ale nie wiem jak zrobić ten patent co on. Licznik za niecałą stówkę, ciekawe jak będzie się sprawował. Wygląda fajnie, wpasuje się
Można sprawdzić czy czujnik reaguje na pole z tranforamtora albo kabla od prostownika nawiniętego na coś żelaznego (podłączonego do akumulatora zewnętrznego prostownika, nie tego w Simsonie) i wtedy go zostawić na jakiś czas podłączonym.


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#7
15.03.2024, 21:05
https://youtube.com/shorts/KOVt40nTy6Y

Taki patent na szybko ale po godzinie ze starej wkrętarki zaczęło się dymić haha


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 983
Reputacja: 50
#8
16.03.2024, 17:23
(15.03.2024, 21:05 )BoBxKarol napisał(a): https://youtube.com/shorts/KOVt40nTy6Y

Taki patent na szybko ale po godzinie ze starej wkrętarki zaczęło się dymić haha

Troche za wolne, próbowałeś tej opcji z prostownikiem ?


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#9
17.03.2024, 16:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.03.2024, 16:23 przez BoBxKarol.)
Chodzi Ci o taki układ? Czy zrobiłem jakiś błąd? 
[Obrazek: 1722906300_1710682387.png]

[Obrazek: 3772178500_1710682361.jpg]

Jak o taki to nie działa. 

Udało mi się kupić koła z oponami za 260zł za 3szt. Jedna szt. była w nie najlepszym stanie, bez opony ale posłuży jako dawca piasty. Obręcze nie są idealne ale udało mi się doprowadzić ich do takiego stanu: 

https://youtube.com/shorts/aQT9denXbM0?feature=share

Na jednej feldze była opona Pneumant. Jest w fajnym stanie, nie popękana, jedynie brudna i mam pytanie. Czy taka opona w dzisiejszych czasach jest coś jeszcze warta? Jeżeli mógłbym za nią dostać jakieś sensowne pieniądze to wolę ją sprzedać niż zajeździć do końca. 

[Obrazek: 7146604500_1710682368.jpg]

[Obrazek: 9409121800_1710682381.jpg]

[Obrazek: 5104556700_1710682376.jpg]

Nawet dętka była Made in Germany haha

Tylne amorki które miałem wcześniej w S51 leżały na pólce. Wymieniłem w nich uszczelniacze, olej, wyczyściłem i założyłem do Enduraka Biggrin 

Olej 7.5w Chciałem żeby nie były za twarde. Pierwsze wrażenie, są ok.

[Obrazek: 2165125900_1710682360.jpg]


[Obrazek: 1105894900_1710682381.jpg]

Oryginały z ETZ, Jednynie prawe ucho od regulacji się urwało. Podniesione o 2-3cm:

[Obrazek: 5324437000_1710682375.jpg]


Tylny stelaż siedzenia był przerobiony na wesję cross. Trzeba było to w miarę możliwości wyprostować:

[Obrazek: 9901577500_1710682370.jpg]

Szału nie ma ale jest lepiej:

[Obrazek: 6657989000_1710682381.jpg]

Mocowanie boczka na "szybkie zamykanie"


[Obrazek: 1744590900_1710682384.jpg]

Wszystkie osłony, zębatka, podnózki, gumki, tulejki do mocowania silnika z odzysku. Ma być w miarę tanio, jeżeli będzie prosto jechał wtedy pomyślę o malowaniu całościowym. Tak wygląda na dzień dzisiejszy. Praktycznie cały skompletowany. Dołożyłem wsporniki Enduro, a niech ma hahaha Biggrin 
[Obrazek: 5998977400_1710682375.jpg]

[Obrazek: 3426603500_1710682361.jpg]

Mam jeszcze przednie zawieszenie z Suzuki RG. Chce je podnieść w podobny sposób jak robił to Qwet w swoim turystyku. Potrzebuję do tego takiego korka z gwintem M25x1mm. Jeżeli byłby tam gwint M24x1 lub M26, 27 nie byłoby problemu z podobnym elementem. Chciałem do tego zastosować popularne ściągacze do magneta ale żadne nie mają gwintu M25x1mm. Może wiecie w jakich motocyklach występowały takie korki lub macie jakiś pomysł? Jeżeli nie znajdę to zostaje tylko wizyta u tokarza który może ogarnie taki gwint. 

[Obrazek: 8221189800_1710682369.jpg]

Profesjonalny schemat pomysłu:  Szczerbol

[Obrazek: 1418854200_1710685383.png]

Silnik praktycznie złożony. Dam znać jak go skończę Smile 
Miłej niedzieli!!  Biggrin


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 983
Reputacja: 50
#10
17.03.2024, 17:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.03.2024, 22:26 przez IFA_1988.)
(17.03.2024, 16:02 )BoBxKarol napisał(a): Chodzi Ci o taki układ? Czy zrobiłem jakiś błąd?

Czujnik w osi rdzenia (a nie w poprzek jak na zdjęciu) i rdzeń krótszy, z jakiejś śruby. Do tego prostownik musi dawać napięcie wyprostowane (czyli zwykły prostownik, nie ładowarka impulsowa).
Można spróbować też nawinąć wokół kabla z prądem przemiennym np. z kabla idącego do świateł w Simsonie (przy włączonych światłach).
Oczywiście to wszystko są próby łatwego rozwiązania problemu, nie wiem czy zadziałają.


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#11
27.03.2024, 22:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.03.2024, 22:42 przez BoBxKarol.)
Nie wiem czy chcecie to widzieć ale na dzień dzisiejszy wygląda tak: 

[Obrazek: 6509112300_1711571159.jpg]

[Obrazek: 5830411600_1711571158.jpg]

[Obrazek: 1594779700_1711571157.jpg]

Jak wam się podoba? Gruzik to gruzik, jak narazie jedyna funkcja jaką ma spełniać to to że ma jeździć. Części z zapasów które trzeba dojeździć do końca haha

Silnik odpalony, gaźnik jeszcze do regulacji, Co siedzi w silniku opiszę w swoim czasie  Cool

Co teraz w planach: 
-Podłączyć licznik,
-ogarnąć jakieś światła,
-wyregulować, 
-Zamontować błotniki i tutaj pytanie do was. Czy tylny błotnik nowy, współczesny też jest tak beznadziejnie wykonany jak przednie? Jak wygląda ich dopasowanie? Kosztuje stówę i dlatego się zastanawiam czy jest sens szukać używki skoro nowy kosztuję stosunkowo niewiele. Są błotniki DPR które na zdjęciach w sklepie wyglądają dość przyzwoicie. Ale jak pasują naprawdę? Szczególnie tylny.


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#12
21.04.2024, 14:46
Niedzielny opis postępów prac przy Enduraku: 
-Ogarnąłem podstawową elektrykę. Światła przednie, gaszenie, licznik podłączony. Lampa przednia z niebieskiego S51, a do niebieskiego założyłem nową. Była już trochę zmęczona, wkład zżółknięty, obudowa kilka lat temu pomalowana na czarny mat. Przełącznik świateł z Yamahy R125:

[Obrazek: 8114781500_1713701124.jpg]

[Obrazek: 1578710600_1713701124.jpg]

Prowizoryczny "podnośnik" ale pracuje się zdecydowanie wygodniej: 

[Obrazek: 5799754500_1713701120.jpg]

Do tej pory założonego miałem spawaka, nie pasowała mi jego charakterystyka, mocne rezo, słaby dół, wole charakterystykę fi32. Budżetowe Fi32 od DPR niedostępne, dlatego kupiłem kpl wydech za 70zł z kolankiem i przerobiłem go na Sp04. Popularne rozwiązanie sprzed kilku lat. Jak powstawał:

Przeciołem wydech idealnie na przecinarce, nie diaksem zaznaczyłem przed przecięciem punkt do ustawienia ponownego do składania: 

[Obrazek: 9036881700_1713701149.jpg]

Wyrzuciłem org stożek, siatkę a następnie dorobiłem nowy z blachy 1.2mm. Mogła by  być cieńsza ale migomatem cięzko spawa się cieńsze materiały a pozatym taką blachę poprostu miałem. Długość stożka jak na schemacie. Ok 13cm wyszła. 

[Obrazek: 3711426800_1713701135.jpg]

Zawinięty na pręcie, potem owal poprawiony wbijając odpowoednią nasadkę, stare łożysko itp.:

[Obrazek: 1214525200_1713701142.jpg]

[Obrazek: 4043790500_1713701145.jpg]

[Obrazek: 8696837600_1713701148.jpg]

Tak pasuje po wsadzeniu do rury wydechowej:

[Obrazek: 1464951100_1713701152.jpg]

Od strony wyciszki dorobiłem wzmocnienie podrzymujący stinger i zabezpieczając stożek aby się nie przemieścił:

[Obrazek: 2091956500_1713701155.jpg]

Średnica rurki końcowej powiększona, zamiast org wyciszki założyłem rurkę perforowaną która jest owinięta watą:

[Obrazek: 1493040800_1713701155.jpg]

Konko skrócone, dorobiłem flanszę żeby było mocowanie na sprężynki:

[Obrazek: 7382920000_1713701165.jpg]

W przyszłości chciałbym pobawić się w inne stożki końcowe dlatego rura nie jest zespawana a skręcona obejmą. Dobrze trzyma, narazie jest lekka nieszczelność ale to już nie problem, Udoskonale to. Połączenie kolanko-tłumik też obejma niestandardowa. Te org słabo trzymają: 

[Obrazek: 6426924500_1713702488.jpg]

Pasowało by teraz boczek Enduro z wtłoczeniem bo wydech jest na mm od pokrywy. 

Cały wydech zrobiony według tego schematu: 


[Obrazek: 6201724900_1713702488.jpg]
Jedynie średnicę stingera zwiększyłem na 16mm i długość na 9.5cm. 
W przyszłości zrobię do niego spawane kolanko lub zwykłe ale o średnicy 32mm. Przeróbka takiego wydechu jak najbardziej na plus. Elastyka w porównaniu do spawaka o wiele lepsza, niżej kręci ale na tym mi nie zależy. 

Wpadła też kierownica DPR wysoka Enduro:

[Obrazek: 3489224500_1713701125.jpg]

Przedni hamulec chciałem zrobić na wysprzęgliku ale nie będzie to działać jak należy niestety:

[Obrazek: 9894849400_1713701130.jpg]

Hamulec stawia większy opór niż sprzęgło. Przez to płyn pod dużym ciśnieniem wypycha uszczelniacz z tłoczka i leje się płyn, nie mówiąć ze siła hamowania i tak była znikoma. Mam jeszcze jedną wolną tarczę taka samą jak w niebieskim s51 także kwestia czasu i hamulec bedzie ogarnięty haha


Tak wygląda na dzień dzisiejszy. Tylny błotnik z jakiegoś komara chyba, przedni plastikowy, który miałem wcześniej założony w S53. Rolgaz aluminowy z Aliexpress, gripy też z Ali:

[Obrazek: 1348006300_1713701164.jpg]

[Obrazek: 5638228800_1713701160.jpg]

Mam już dorobione nowe korki do lag z Suzuki RG. Jak je zamontuje to zrobię fotorelację. Miłego dnia, Pozdrawiam Smile


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#13
25.05.2024, 14:19
Przednie zawieszenie ogarnięte. Lagi z Suzuki RG.

Znajomy tokarz utoczył mi takie korki:

[Obrazek: 5875816100_1716638885.jpg]

[Obrazek: 1427201200_1716638889.jpg]

Mogłem użyć orginalnych z lag od suzuki ale chciałem je zostawić w razie W.
Mają miejsce na oring i gwint M8 do przykręcenia do górnej półki. 

Rozebrane, wyczyszczone, przygotowane do składania: 

[Obrazek: 3720013100_1716638882.jpg]

Nowe uszczelniacze: 

[Obrazek: 9932047600_1716638892.jpg]

[Obrazek: 1320126500_1716638895.jpg]

Uszczelniacze dwuwargowe założone na dół, jednowargowe założone jako przeciw kurzowe. 

Zawieszenie podniesione o 4cm. Nie chciałem więcej bo chce żeby stopka centralna dostawała do ziemi. Jest na styk. 
Zalane olejem 7,5w, nowe osłony i wszystko prezentuje się tak:


[Obrazek: 8842933600_1716638901.jpg]

[Obrazek: 1291327100_1716638912.jpg]

Lagi mają uchwyty więc zrobiłem usztywnienie z płaskownika aluminiowego: 

[Obrazek: 6185024300_1716638907.jpg]

Świetnie usztywnia przednie zawieszenie, nie spodziewałem się że aż tyle to daje. 

Jak narazie wszystko działa bez zarzutu, jedynie czujnik licznika się zepsuł ale na Ali za 20zł kupiłem nowy i działa  Smile 

Zaczyna to jakoś wyglądać Biggrin


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#14
25.05.2024, 21:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.05.2024, 21:20 przez Qwet.)
Ja też zauważyłem ogromną różnicę kiedy założyłem klemmbar Cool dzień a noc, motor jedzie jak po szynach

Ładny simson się robi. Tylko ja bym bał się nim jeździć, tak bez hamulca przedniego Szczerbol


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 453
Reputacja: 11
#15
25.05.2024, 21:44
Brakuje go trochę ale on mało widzi asfaltu, raczej spokojna jazda po polnych drogach z prędkością 30-40km/h
Tarcza, zacisk, pompka jest na półce także kwestią czasu. Na zdjęciach faktycznie wygląda ładnie, w rzeczywistości to typowy złomek hahaha


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso

Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S51 80/5/3M Barikit & Koso by Karol BoBxKarol 290 101,993 06.04.2025, 16:14
Ostatni post: BoBxKarol
Wink Simson S70 Enduro by HoeronixHD HoeronixHD 471 90,948 15.02.2025, 20:53
Ostatni post: HoeronixHD
  Simson S51 Enduro Kacperr 6 248 11.01.2025, 00:55
Ostatni post: Raakieta50ccm
  Simson S51 Enduro by Pistolero.sm Pistolero.sm 0 246 03.12.2024, 23:48
Ostatni post: Pistolero.sm
  Simson s53 by Karol BoBxKarol 30 2,028 18.06.2024, 02:20
Ostatni post: ChudyGarage

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa