03.06.2024, 00:20
Fajny ten chrupek
Sam bym takie chciał mieć to by się trochę pobawił


03.06.2024, 00:20
Fajny ten chrupek
![]() ![]()
11.08.2024, 12:45
Mały update. Wpadły nowe oponki, kostki, 16x2,75. Dokładnie Mitas E06. W tym budżecie chyba nic ciekawszego nie do znalezienia. Cena za 1szt to 130zł.
![]() Wpadł też nowy błotnik na tył, poprzedni był nie wiem z czego nawet. Założony był na szybko: ![]() W terenie jeździ się o wiele lepiej, pewnie się trzyma, nie ślizga gdy jest lekka rosa, na piachu stabilnie, ogólnie polecam oponki. Do tej pory nie napisałem co siedzi dokładnie w silniku. Tutaj zdjęcia cylindra: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tak więc: Cylinder 85/4 MK3 z JackMotors. Oficjalnie nie są jeszcze dostępne ale udało się go zdobyć Gaźnik Dellorto 21mm Ducati Energia z Malagutti F12 Skrzynia 4b Sprzęgło 5t standardowy kosz sprzęgła Wał DPR Wydech sp04 na kolanku 28mm- To do dopracowania, wymiany. Cały dół silnika z Niebieskiego S51. Składałem nowy silnik do niebieskiego a ten teraz służy w Enduraku. Silnik spełnił moje oczekiwania w 100% Duża elastyna, dużo mocy, idealny setup do jedzenia po bezdrożach. Cylinder prawie dotarty, ma już ok 500km przejechane. Ale że to był silnik nadający się tylko do "dobitki" muszę zrobić mu remoncik. Większość części mam już kupione, jak postanowię zakończyć sezon, odrazu się za niego biore, silnik i prawdopodobnie malowanie całości. Fajna zabawka z tego powstała co nie? ![]() ![]()
12.08.2024, 00:14
Powiem że fajnie Ci to wyszło
![]() ![]() ![]() ![]()
24.12.2024, 12:06
Przyszedł czas na odświeżenie silnika. Wpadł klasyczny zestaw remontowy:
-Wał MZA z wypełniaczami -Łożyska Koyo -Uszczelniacze Viton -kpl uszczelek 0.5mm+ silikon Reinz -nadlanie zasilań poxipolem -Dźwignia DPR +15mm+ tulejka Koyo-łożysko. -Bolec beczki na śrubkę -Nowy kosz DPR wzmacniany -Wy dystansowana skrzynia biegów, kosza sprzęgłowego na minimalny luz. Całość składana na stojaku DIY. Komfort pracy nie do porównania ze składaniem na stole podkładając drewienka itp. Łożyska montowane na ciepło-zimno. Wszystko brzmi profesjonalnie ale pokusiłem się o trochę druciarstwa: ![]() Postanowiłem oszczędzić na nowych karterach i złożyłem wszystko na starych. Tutaj była jakaś dziurka i pęknięcie i zalałem to poxipolem. Jako że to chrupek, złomek, w tym simsonie to przejdzie, w niebieskim lub gdybym komuś składał taki silnik, nie przeszło by ![]() Kilka zdjęć z prac: Wszystkie części umyte: ![]() Nadlanie zasilań: ![]() ![]() ![]() Tulejka KOYO: ![]() Dzwignia DPR. ![]() Zestaw startowy remontu haha: ![]() Squish ustawiony na 1mm, po świętach silnik w ramę i można jeździć dalej ![]() Życzę wszystkm najlepszego z okazji świąt. Szerokości i bezawaryjności w nadchodzącym sezonie. Niech simsonki podają jak należy. Pozdrawiam!! ![]() PS. Coś się tworzy, Coś się bedzie tworzyć ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
24.12.2024, 13:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2025, 15:07 przez kamilo0002.)
W Jakim miescu polecali byście wzmocnić ramę? Myslałem zrobić coś na wzor tego wzmocnienia:
![]()
11.01.2025, 14:33
Coś podziałałem w temacie wydechu. Nie jest dopracowany, ma być wydechem testowym. Wszystkie stożki wycięte nożycami do blachy:
![]() Miał być enduro ale coś pomieszałem z plikami z cone layout i wyszedł dolny. Kilka stożków nie potrzebnie pod kątem wycięte ale to nic. ![]() Spasowanie nawet okej. Gdzieniegdzie lepiej, w niektórych miejscach gorzej: ![]() ![]() Ten pierwszy po prawej stożek to flansza. Wszystkie punkty i stożki spawane migomatem, Duzo lepiej spawało by się tigiem bo blacha 1.2mm łatwo się przepala dlatego calość pospawam dopiero jak tiga sobie kupie ![]()
11.01.2025, 20:07
Kolego nie wygląd lecz osiągi się liczą. Jestem ciekaw jak to będzie działać.
13.02.2025, 18:08
Jako że wpadła nowa spawarka na garaż:
Magnum THF 238 Pro-X ![]() ![]() wydech został pospawany do końca: ![]() ![]() ![]() Spawy wyszlifowałem bo nie za ładnie wyglądały. Pierwszy raz miałem styczność z Tigiem. Muszę zrobić jeszcze jakąś końcówkę i będę testował. Jest wiele niedoskonałości co zresztą widać. Stożki nie są idealnie wygięte, dopasowane i do dużej ilości rzeczy można się przyczepić ale jak wspomniałem wydech jest testowym i dopiero się uczę spawać, walcować, dopasowywać. Jeżeli będzie dobrze działał to pokombinuję nad następnym. Końcówkę planuje zrobić ze starego tłumika aby wyglądał jak te z serii Classic. Potem całość pomaluje farbą żaroodporną. Zastanawiam się jeszcze czy tak długi stinger jest potrzebny. Ma 23cm jak na schemacie. Jak myślicie? Z nowości to wpadły jeszcze wsporniki pasażera z nóżkami. Wcześniejsze były zwykłe, bez uchwytów a w dodatku były przedłużone, nie wiem co było na celu ich wydłużania. ![]() Czekam na wiosnę. Dam znać jak skończę wydeszek ![]()
14.02.2025, 03:55
Ładnie Ci to wyszło
![]()
14.02.2025, 12:16
Niewiem czy stinger jest do czegokolwiek potrzebny. Jeśli nie to ja bym zrobił ultra kurtki i wsadził jak najlepiej wytłumiającą końcówkę.
14.02.2025, 13:52
Oczywiście że jest potrzebny. Tutaj kilka słów z książki Bella:
![]() ![]() Tutaj według tabelki powinien mieć 20-23cm. Skrócę go do tych 20cm. Słyszałem też że można go schować do środka dyfuzora. Taki test robił Garry na swoim kanala na YT: Pogorszyło to jednak minimalnie efekt końcowy. Tutaj na filmikach można też zauważyć ze stingery w jego wydechach są krótkie. Na oko ok. 15cm
14.02.2025, 23:11
Dzięki za wyjaśnienie.
15.02.2025, 00:33
Tutaj masz troszkę więcej teorii związanej z wydechami 2T. Przetłumaczone goglami także nie jest idealnie ale można zrozumieć o co chodzi:
https://docs.google.com/document/d/1SL73...ue&sd=true
19.02.2025, 21:17
No to wydeszek prezentuje się tak, czyli beznadziejnie:
![]() Oczywiście końcówka tylko przyłpana bo jak widzicie jest długi ale stinger tylko na takią długość pozwalał żeby wsadzić tam rurkę perforowaną z watą o jakiejś sensownej długości. Wydech wystawał dość mocno za błotnik: ![]() Paskudnie. Stwierdziłem trzeba testować. Skróciłem stinger na ok 9cm (na schemacie jest 23cm) i wydech już lepiej wyglądał: ![]() ![]() Tak mógłby zostać ale mam odczucie że po skróceniu stingera dolne partie obrotów się osłabiły, a na tym mi mocno zależy. Dodatkowo rurkę w końcówce musiałem skrócić i wydech jest głośniejszy a na cichym wydechu także mi zależy. Odczucia z jazdy są jak najbardziej na plus. Czuć różnicę pomiędzy spawakiem a fi32 czy SP04 które do tej pory miałem założone i pokazywałem przeróbkę w poprzednich postach. Mocniejsze rezo, dolne partie jak najbardziej okej. Dalsze testy i kombinowanie z wydechem chyba dopiero na wiosnę. Trzeba poćwiczyć spawanie tigiem, spróbować zdobyć jakieś informacje na temat wydechów i próbować dalej.
01.03.2025, 03:07
Szczerze zwolenników takich wydechów nie jestem
![]() |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
![]() |
Simson S70 Enduro by HoeronixHD | HoeronixHD | 471 | 89,659 |
15.02.2025, 20:53 Ostatni post: HoeronixHD |
Simson S51 80/5/3M Barikit & Koso by Karol | BoBxKarol | 289 | 100,638 |
09.02.2025, 13:13 Ostatni post: Goodnight |
|
Simson S51 Enduro | Kacperr | 6 | 210 |
11.01.2025, 00:55 Ostatni post: Raakieta50ccm |
|
Simson S51 Enduro by Pistolero.sm | Pistolero.sm | 0 | 220 |
03.12.2024, 23:48 Ostatni post: Pistolero.sm |
|
Simson s53 by Karol | BoBxKarol | 30 | 1,841 |
18.06.2024, 02:20 Ostatni post: ChudyGarage |