• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Pojazdy użytkowników S50, S51, S53, S70 v
1 2 3 4 5 … 27 Dalej »
Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy

Simson S51 - przygotowania do dalszej wyprawy

Strony (35): 1 2 3 4 5 … 35 Dalej »
Idź do strony 
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#1
26.10.2020, 15:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.10.2020, 15:22 przez Qwet.)
Drodzy Państwo, oto simsonek. Poznajcie simsonka. (zdjęcia niżej)

Przede wszystkim, więcej na temat przyczyn zakupu takiego właśnie pojazdu w tym temacie:
http://simsony.info/Thread-Qwet

Generalnie szukamy motoroweru turystycznego do dalekich wypraw, ale wygląda na to, że coś takiego nie istnieje. Najmniejsze turystyki na świecie to 125. My potrzebujemy motoroweru co by jechał jak człowiek a nie 45km/h poboczem przy rowie. Poza tym bardzo istotna jest niezawodność - chyba nikt nie chciałby przymusowego noclegu na irańskich stepach gdy pod wieczór zacznie się zbierać na burzę piaskową, gdzieś między zaroślami mignie ogon kuguara czy innej bestii, a w oddali ze wzgórza na wydmie przez lornetkę obserwują wszystko uzbrojeni terroryści.

Na pierwszy rzut oka wybór simsona z przeznaczeniem do dalekich wypraw jest absurdalny, ale taki Simson S51 w porównaniu do naszej Jawy 50 to przepaść technologiczna - pod względem mechanicznym nie odbiega technologią od nowoczesnych konstrukcji, i ma przy tym znacznie większe możliwości tuningu - mocna i trwała skrzynia biegów, doskonałe sprzęgło, pancerny wał, szerokie okna w karterach. Ponadto gigantyczny wybór części, dostępne są wszystkie oryginalne MZA (złożysz kompletnego simsona z samych części), mnóstwo aftermarketowych, a co najważniejsze - tuningowych komponentów.

Nasz egzemplarz jest w miarę zadbany wizualnie, a nawet technicznie - w zasadzie wszystko działa, silnik też ładnie pracuje. Wrzuciłem krótki filmik z pracy silnika w stanie jakim go kupiliśmy:
https://youtu.be/PJxDt56K9NQ

Mimo wszystko czeka mnie dużo pracy przy motorku - przede wszystkim tuning, ale też zwykłe przygotowania sprzętu do przyszłorocznej wyprawy za granicę. Założyłem ten temat żeby relacjonować na bieżąco postępy prac nad simsonem.


Załączone pliki Miniatury
                       
   


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#2
26.10.2020, 17:22
Na dalsze wyprawy na pewno nie jechałbym 50tką Wink 60/4MK2 minimum(zapewnia stałą prędkość przelotową rzędu 70kmh), gaźnik by wybrał jakiś japoński oraz elektroniczny zapłon. Można też pomyśleś o 5biegowej skrzyni, tyle że przez covid jest dwa razy droższa Tongue


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#3
26.10.2020, 18:39 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.10.2020, 18:44 przez jaro5.)
Wszystko do zrobieniaWink
Projekt w trasy musi być wytrzymały, co do części takowe na rynku są i można na tych podzespołach stworzyć trwałą maszynę.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#4
26.10.2020, 18:43
Na takie kilometry ja bym budował silnik 80cc z pięciobiegówką. To jest niezniszczalny setup


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#5
26.10.2020, 18:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.10.2020, 19:00 przez jaro5.)
Skrzynia może być mza 5b ale jednak wybrał bym zt-tuning.
Co do cylka to jak wyżej jakieś 80cc ale nicasil, może reso lub coś w tym pokroju.
Gaźnik jak najbardziej jakiś japończyk, będzie niezawodny.
Co do zapłonu to wybrał bym Ducati energia ori włoski nie jakieś lfk i to wystarczy i będzie bezawaryjne oraz zapewni odpowiednie ładowanie a co za tym idzie i oświetlenie.
Musisz pamiętać o dobrych łożyskach napędzie i oponach oczywiście.
wszystko jest dostępne w sklepie Jackmotors.pl


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#6
27.10.2020, 10:53
Oo jaki odzew, dzięki Smile

Oczywiście wszystko tak jak piszecie, planuję mocny i trwały setup. Jeszcze zanim założyłem tutaj konto, zamówiłem w jackmotors całkowicie nowy, kompletny silnik, złożony na najlepszych podzespołach - cylinder rozwiercony rozfrezowany na wiele kanałów, z membraną, tłok markowy odpowiedni pod cylinder, wał S70, skrzynia 5-biegowa, sprzęgło 5-tarczowe, zapłon ducati energia, gaźnik amal 21mm. To zdecydowanie najdroższa część w całym projekcie, poszły grube tysiące zł, ale myślę że warto biorąc pod uwagę przeznaczenie motorka.

Ducati Energia jest dla nas kluczowy z jeszcze jednego powodu - będzie ogrzewane ubranko na 12V dla maszy żeby nie marzła w długiej trasie.

No, a skoro tak chętnie udzielacie podpowiedzi, to pociągnę dalej za język Smile
1. Zauważyłem że nasz simson ma miękkie przednie zawieszenie i normalne z tyłu. Poza tym przód się luźno buja góra-dół jakby nie miał tłumienia. Czy to jest normalne w simsonach czy coś jest uszkodzone?
2. Gdzieś czytałem że można założyć stożkowe łożyska główki ramy zamiast kulkowych, ale nigdzie nie mogę znaleźć takich do simsona.
3. Jaki hamulec tarczowy założyć na przód? Czy macie jakieś doświadczenia z tym:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/hamul...70-kpl-jmp


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#7
27.10.2020, 14:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.10.2020, 14:03 przez HoeronixHD.)
Przód nie posiada tłumienia, ale możesz twardość regulować grubością sprężyn.
Hamulcowi nie można nic zarzucić, klocki te same co w chinolach więc tanie i dostępne.
Gaźnik amal... trochę mieszane uczucia. Jego krociec lubi się rozwalać i łapać lewe powietrze. Rozważył bym japońca lub ewentualnie włoskie dellorto na gumowym kroćcu.
Na pewno przydadzą ci się bagażniki boczne oraz torby, możesz zobaczyć takie u mnie.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#8
27.10.2020, 15:02
Dzięki za odpowiedź,

Tak myślałem że przedni zawias simsona nie ma tłumienia, pracuje zupełnie inaczej niż w nowoczesnych motocyklach. Generalnie nie jest to jakiś problem, tylko chciałem się upewnić czy nic nie jest uszkodzone. Zastanawiam się co by się stało gdybym wlał gęstszego oleju i więcej niż książkowo, na przykład 50ml zamiast 33ml. Temat do sprawdzenia.

Jeśli jedyną wadą AMALa jest pękanie króćca i cieknąca komora pływakowa, to spoko, z tym sobie akurat poradzę. Zatem rozumiem, że AMAL nie sprawia problemów w regulacji?

Co do bagażników, ostatnia wyprawa wokół polski wyglądała tak:
http://hondadominator.pl/download.php?id=7988
Honda NX 650 wiozła cały zestaw serwisowo-naprawczy do obu motorów, namiot, ciuchy, generalnie wszystko. Natomiast Jawa 50 jechała totalnie bez obciążenia żeby nie pogarszać i tak słabych osiągów Szczerbol
Tym razem mam nadzieję simson będzie miał mocy pod dostatkiem więc przemyślę temat dodatkowych stelaży bocznych, ale obawiam się, że mogą zawadzać o fikuśny wy***any w kosmos rezo-tłumik Platek Racing Szczerbol


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#9
27.10.2020, 18:33
Więcej oleju nic nie da, ani zmiana jego lepkości. Będzie tylko go wyrzucało odpowietrznikami.
Jeżeli chcesz zawias w tłumieniem to można zaadoptować teleskopy z suzuki rg80. Na facebookowych grupach kupisz gotowy zestaw za 200zł. A ten zawias ma mocowanie zacisku, więc przy pomocy jakiegoś majstra tokarza(przykładowo platekracing) można przystosować dowolną tarczę hamulcową.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#10
28.10.2020, 00:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.10.2020, 00:44 przez jaro5.)
Zawieszenie przednie możesz zmienić na coś lepszego, zakłada się od różnych motocykli, ja na ten przykład w swoim projekcie mam od cagivy mito a miałem zakładać od derbi sendy. Wybór jest dość duży i od razu będziesz miał mocowanie zacisku hamulcowego, pozostaje tylko dotoczyć miski łożysk główki ramy no i oczywiście dorobienie odpowiedniej ośki koła oraz dystans tarczy.
Co do amala to jedni narzekają drudzy nie, ja miałem i wszystko było z nim w porządku choć jednak w twoim przypadku dałbym coś lepszego.
Zadbaj też o dobry filtr powietrza bo seryjny simka nie dosyć że słabo filtruje to ma małą wydajność, proponuję coś takiego;https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr-powietrza-simson-zt-tuning?from=listing&campaign-id=19&q=simson+filter
Jak będziesz jechał na Nord cup przez Norwegię to może akurat tam będę (bywam tam w pracy) w mieście Tromso to zapraszam na kolację z noclegiemWink


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#11
28.10.2020, 12:22
jaro5 fajny projekt simsona Smile

Z AMALem pewnie macie rację, ale myślę, że jak zabierzemy w trasę zestaw naprawczy zaworek pływak dyszki igliczka, to nawet w razie awarii gaźnika będziemy mogli go sobie naprawić. No bo co tam więcej może się popsuć...

Filtr powietrza zrobię z gąbki nasączonej olejkiem do filtrów powietrza, coś bardzo podobnego do gotowca z Twojego linku.

Tak, widzieliśmy jak gość chartem dojechał na Nordkapp, skąd wiedziałeś? Biggrin Nordkapp jest na maszy liście miejsc do odwiedzenia, możliwe że już w przyszłym roku pojedziemy, możliwe że właśnie simsonem Cool

W międzyczasie pojawiają mi się w głowie kolejne pytania. Jeśli bylibyście uprzejmi coś podpowiedzieć:

1. Miękkie zawieszenie przednie nie jest problemem, a wręcz masza woli takie niż twarde. Myślę że zdecydujemy się raczej na zmiękczenie tyłu, bo jest zbyt twardy w stosunku do przodu. Jakie mógłbym założyć tylne amortyzatory, żeby uzyskać miękkość i większy skok zawieszenia? Może coś na progresywnych sprężynach? Znacie jakieś sprawdzone rozwiązania?

2. Chciałbym zamontować szersze koła, najlepiej felgi 16x2.15 i na to opony 100/80 - czy zmieszczą się w oryginalnych błotnikach? Ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

3. Martwię się o przegrzewanie stuningowanego silnika. Chcę zainstalować czujnik temperatury. Gdzie najlepiej go wkręcić, czy tuż za świecą zapłonową będzie ok? No i przede wszystkim jaka jest dopuszczalna temperatura w tym miejscu? Czytałem że w dwusuwach do 220°C jest dopuszczalne. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

4. Żeby silnik o małej pojemności generował moc potrzebne są wysokie obroty. Jakie obroty znosi wał MZA S70? Chciałbym zrobić odcięcie zapłonu na poziomie 12000rpm - nie za wysoko?


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#12
28.10.2020, 16:01
1.Zawieszenie na tył to dopytaj w Jackmotors, mają spory wybór więc coś Ci doradzą.
2.Na tył wejdzie Ci felga 2,5 z oponą 110/80 a na przód 2,15 z oponą 100/70, najładniej to wygląda i dobrze leży, u mnie takie miały być i nawet takie zakupiłem ale wleciały przez przypadek inneWink
3.Zależy co tam masz za cylek, jeżeli wysoko strojony to raczej w trasę się nie nada, ja bym dał nicasil nisko strojony; https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...on+nicasil i przy tym nie ma się co martwić o przegrzanieWink
4.U mnie mza znosił dość duże katorgi i nic się z nim nie działo przez dwa sezony, po tym silnik sprzedałem i jeździł w simku przez następne dwa sezony, jakieś 8-10tyś km. i nic się z nim nie działo ale pod większe pojemności lepiej zainwestować w lepszy wał choć w drynie mam teraz mza i nie narzekam.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#13
29.10.2020, 10:19
Dzięki za podpowiedź,

To w fabryczny błotnik wejdzie opona 110 ? Dobrze wiedzieć, ale chyba raczej zostanę przy 100 na feldze 2,15, ewentualnie może na przód dam 90 na feldze 1,85. Jeszcze to przemyślę.

Co masz na myśli mówiąc "wysoko strojony" ? Na wydechu Platek Racing pisze, że moc maksymalna około 10500rpm, więc moment obrotowy coś koło 8000rpm - czy to już wysokie strojenie? Jeśli silnik uszkadza się od samych wysokich obrotów to mógłbym zrobić odcinkę niżej, np 11000rpm.

Poza tym dlaczego tak polecasz nicasil? Ja mam złe doświadczenia. Teoretycznie ma to większą odporność na ścieranie, ale na przykład w 6-cylindrowych silnikach BMW po uturbieniu to te nicasile strasznie pękają. Dlatego u siebie swapowałem na 2JZ - ciśnie 500KM w zwykłych stalowych cylindrach i nic nie pęka Smile

PS w załącznikach aktualny stan projektu. Wybebeszyłem parę niepotrzebnych/brzydkich elementów, które mają być wymienione na nowe, będzie tego jeszcze więcej. Hmm, tak patrząc z perspektywy, z założenia miała być dobra baza do włożenia tylko lepszego silnika, a skończy się na tym, że rozgrzebię simka do ostatniej śrubki Facepalm


Załączone pliki Miniatury
       


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#14
29.10.2020, 23:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.10.2020, 00:08 przez jaro5.)
Zobacz sobie u mnie co ja upchałem w seryjny błotnik z przoduWink
Jaka odcinka?, 2t musi kręcić i nie ma zapłonów które odcinają przy pewnym zakresie choć pewnie jest to do zrobienia bo mam zapłon który ma coś takiego ale to jak by kidsblock bo robi to przy 8000 ale ma to taki mały przełączniczek i nie wiem czemu to ma służyć. a co do nicasilu w 2t to błogosławieństwo które zapobiega zacieraniu oraz idealnie odprowadza złowrogie ciepło.Jeździłem troszkę na 2t w wyczynach i po włożeniu tulei żeliwnej nie dosyć że tracił na mocy to miał dużą tendencję do zacierania, uwierz mi wiem co mówię bo przerobiłem troszkę tego i sam to wszystko serwisowałem i na tym śmigałem.Co do silników samochodowych na nicasilu nie będę się wypowiadał bo nawet nie wiedziałem że takie są, może to się tam nie sprawdza ale w 2t jest to super sprawa tylko trzeba o to dbać i w takim simku 90cc nie wysilonym masz to na bank że wytrzyma między wymianami tłoka 10 tysi bez żadnego problemu a jak nie wymienisz 20 tysi to po prostu zeżresz cyla i dupa. Po krótce, nicasil jak wymienisz na czas tłoka to masz go na jakieś sześć tłoczków tak więc w przypadku sima to jakieś minimum 30-40 tysi cylek. Podsumowując brałbym nicasil na trasę niskostrojony, ale zależy to tylko od Ciebie ja tylko mogę sugerować.

Co do 2JZ to przecież idealna baza do tuningu jak simekWink i nie można tego porównywać do jakiegoś biemdabliuWink
Ja też simka miałem tylko odremontowaćWink, a trwa już to kilka lat i mi się części na następnego nazbierało, tak to już jest.Kiedyś jeździłem fiatem ritmo 130 tc abarth i to też było jak simek terazWink

Tacy ludzie jak Ty, i tu zacytuję; Nie zdarzają się zbyt często...


Ruszaj w trasę jak tylko możesz, LWG


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#15
30.10.2020, 15:48
Zapłon ducati ma odcinkę przy 13500, a vape przy 16000



Strony (35): 1 2 3 4 5 … 35 Dalej »
Idź do strony 


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa