• Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Zagłosuj na Simsona Sezonu 2023! Kliknij tutaj

Simsony.info

Forum Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 … 3 4 5 6 7 … 58 Dalej »
Simson s51 remont generalny Soon...

Simson s51 remont generalny Soon...
Xinap
Offline

Nowicjusz

Postów: 7
Pojazd: Simson s51
Skąd: Żarki
Dołączył: 15-03-2020
Reputacja: 0
#1
06.04.2020, 21:41
Witam.
Nowy jestem więc wypada się przedstawić, tak więc Gabriel, miło mi.
Wiem, że takich tematów było sporo jednak czasy mamy troszkę inne, a jak wiadomo smaczki motoryzacyjne zmieniają się jak premier polski za kadencji A. D. EKHM, Przepraszam. J. K.
Wracając, kupiłem niedawno swojego drugiego simka w życiu, pierwszego sprzedałem kilka lat temu, gdy brakowało do samochodu, nawróciłem się jednak i kupiłem fajną maszynkę. Jest to s51 89r z oryginalnym tłokiem, cylindrem i głowica DDR, niestety platynka. Remont robiony podobno w okolicy 2000r, przebiegu tyle co na liczniku czyli 19k, po remoncie oczywiście, chodzi to wyśmienicie póki co, pierścienie dzwonią, przebieg daje się we znaki, leci tyle samo i prawie identycznie się zbiera co 60tka mojego brata.
Do rzeczy, niedługo będę planował remont generalny, łożyska, uszczelniacze, wał, cylinder, tłok. Jednak chciałbym usłyszeć odpowiedź od doświadczonych wyjadaczy. Jak by to najlepiej zrobić?
Myślałem aby zrobić to w ten sposob:
Mam trzy cylindry DDR nigdy nie szlifowane.
- Oddać cylinder DDR na szlif 60tke
- Założyć tłoka ZT Tuning,
- Wał, no właśnie wał. Myślałem nad zwykłym MZA od Jacka, bez żadnych wypełniaczy - fabryki nie poprawisz.
- Łożyska oczywiście KOYO, uszczelniacze wysokotemperaturowe brązowe.
- Głowica raczej oryginalna DDR zostanie
- Wydech seryjny, żadne spawaki i inne, nie pasuje mi to do simka. Przerobiłem tylko na aoa1 czy jak to się tam zwie.
- Gaźnik, no właśnie. Myślałem, aby też coś zmienić, Amal 19? Mam aktualnie nowy typ oryginalnych gaźników, 16N3-4. Zapłon zostanie póki co, chyba, że się kiedyś zdenerwuje na platynki i założę normalnego elektronika, żadnych DE, nie jestem przekonany co do tych wynalazków.
Co o tym myślicie?
Najbardziej mi chodzi o szlif cylka, nic mu nie będzie? Będzie to żyło miło zjedzenia tej najlepszej utwardzanej powierzchni? Proszę o swoje spostrzeżenia i opinie.


bomBer
Offline

Weteran

Postów: 940
Pojazd: Simson S51 CP
Skąd: Olecko
Dołączył: 14-02-2019
Reputacja: 10
#2
06.04.2020, 22:09
Jeśli to ma być taki oryginalny simson, to ja bym dał cylek DDR do szlifu na kolejny wymiar (nie 60ccm). Tłok ZT-tuning. Wał IFA zwykły i gaźnik może BING


adasiek185
Offline

JEEECHAAAAC :D
Mechanik
Postów: 2,386
Pojazd: s70, A3 8L TDI
Skąd: Zgorzelec
Dołączył: 21-02-2011
Reputacja: 176
#3
06.04.2020, 22:13
Utwardzanej powierzchni? Toż to całe żeliwne. Szlifować można, kto zabroni. Ino czy nie lepiej tego DDR zostawić w spokoju? Zrobić mu szlif na 1 nadwymiar i złożyć jak fabryka dała. Szkoda moim zdaniem cała tuleje zezrec


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D

Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348

"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
Paul S.
Offline

Zaawansowany

Postów: 474
Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Skąd: München/Januszkowice
Dołączył: 13-01-2017
Reputacja: 12
#4
11.04.2020, 21:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2020, 21:49 przez Paul S..)
Tak jak wyżej radzą : zrób sobie normalnie szlif na kolejny nadwymiar tłoka. Robienie zwykłej 60 i roztaczanie o kilka rozmiarów cyla DDR mija się z celem - mocy i tak nie przybędzie a zniszczysz tylko cylinder. W jack motors mogą ci sprowadzić taki nadwymiar tłoka ZT Tunning pod konkretny szlif. - Takich szlifów bedziesz mógł sobie zrobić w przyszłośći kilka bo tuleja ma zapas w przeciwieństwie do rozwiercenia od razu na 60 ccm...

- Tłok ZT Tunning to bardzo dobry wybór ( pierścienie nie dzwonią , no i w seryjnej konfiguracji silnika tłok jest praktycznie nie do zajechania Biggrin )
- Co do wału to najlepszym wyborem będzie MZA bez wypełniaczy ( wał bdb jakośći )
- Jeżeli chodzi o gaźnik to 16n3 nie jest zły. ( ja przynajmniej nie miałem z nim problemów) Ale jeżeli mam polecić jakiś gaźnik to Bing 17.


Xinap
Offline

Nowicjusz

Postów: 7
Pojazd: Simson s51
Skąd: Żarki
Dołączył: 15-03-2020
Reputacja: 0
#5
12.04.2020, 09:39
Dzięki za odpowiedzi i własne opinie.
Czyli tuleja w Simsonach jest full żeliwo, bez żadnych utwardzonych powierzchni, to mnie zadowala Smile
Co do tej mocy między 60tka a 50tką, hmmm. Jak już wspomniałem, brat ma 60tke, no już aktualnie dwie. Po dłuższej przejażdżce ewidentnie ma sporo więcej mocy od mojej 50tki, prędkości te same jednak przyspieszenie i moment obrotowy ewidentnie wzrósł. Jego dwa sety to cylindry DDR po szlifie na 60tke, bodajże 40.98 i tłoki MZA za dosłownie 50zl/szt. Całe szczęście mam takich cylindrów 3 sztuki więc chyba się pokuszę o 60tke Smile Czekam na jeszcze kilka opinii, pozdrawiam!


Paul S.
Offline

Zaawansowany

Postów: 474
Pojazd: s51 x3 & MZ TS
Skąd: München/Januszkowice
Dołączył: 13-01-2017
Reputacja: 12
#6
12.04.2020, 10:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.04.2020, 10:57 przez Paul S..)
Co do porównania 60tka brata vs twoja 50tka to wydaje mi się ,że po prostu może masz juz słabszą kompresję na tłoku i dlatego odstaje z mocą i momentem. Co do setów 60/2 ccm i tłoków MZA - To naprawde zdają one egzamin ze względu na swoją wagę.. Tłok do 60ccm będzie minimalnie cięższy niż taki do 50ccm co powoduje większe wibracje na silniku. (kiedyś montowało sie tłoki almota o wiele cięższe od innych..) Tłok MZA jest stosunkowo lekki i dobry do takich konfiguracji. Jeżeli się dobrze dotrze to będzie służył. Sam posiadam w jednym simie tłok MZA ciemny i niema co narzekac (poza dzwonieniem Biggrin ale mi to nie przeszkadza)


bomBer
Offline

Weteran

Postów: 940
Pojazd: Simson S51 CP
Skąd: Olecko
Dołączył: 14-02-2019
Reputacja: 10
#7
12.04.2020, 12:48
Skoro masz kilka cylindrów DDR to w sumie można zrobić 60ccm, gdyby coś to bez problemu na oryginalną 50tkę wrócisz


Xinap
Offline

Nowicjusz

Postów: 7
Pojazd: Simson s51
Skąd: Żarki
Dołączył: 15-03-2020
Reputacja: 0
#8
07.06.2020, 14:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.06.2020, 15:54 przez Xinap.)
Witam ponownie.
Po zrobieniu 2500km simkiem doszedłem do wniosku, iż mimo jego świetnej kondycji czas na remont, ktoś ewidentnie go źle poskładał. Biegi wchodzą raz lekko raz ciężko, wyskakują, na pierwszym biegu czuć, że coś jest nie tak. Z dwójki na Jedynkę czyc jak gdyby był luz przekładniowy.
Do rzeczy:
Z góry przepraszam za brak fotek, jakoś nie umie fotografować.
Zamówiłem wszystkie części :
-Wał IFA
-Tłok (z powodu kryzysu koronapropagadny) wleciał MZA 2p za bagatela 50zl
-Łożyska KOYO, uszczelniacze wysokotemperaturowe
-Cylinder org. poszedł jeden na szlif pod wymiar tłoka 41.23
Wszystkie części oczywiście kupione u Jacka.
Po rozbiórce silnika okazało się, że :
Sprężynka na "choince biegów" była założona na złym miejscu, na jej miejscu był seger...
Koło zębate 44z od pierwszego biegu ma luzy na otworze rzędu 3mm!!! Klin przesuwny skrzyni biegów w miejscu, gdzie jest blokowany przez kulki wygląda fatalnie, do wymiany. Teoretycznie wskazana jest wymiana całej skrzyni biegów z powodu złego stanu jednego z kół z racji tego, że może dojść do sytuacji, gdzie nie dotrze się nowe koło na tyle, aby dobrze współpracować z resztą, jednak z racji kosztów zaryzykuje na wymianę tylko jednego.

Aktualnie czekam na powrót cylindra ze szlifu i przyjście reszty części.
Dodam, że zakupiłem dodatkowo śruby na cały silnik typu Imbus oraz dysze do gaźnika 72. Zobaczymy, czy przekroczy to Magiczna barierę 70km/h na prostej. More information soon...

Zapomniałem dodać, na silniki były jeszcze oryginalne łożyska i uszczelniacze DDR (twarde jak plastik) a Simson już miał remont wykonany przez poprzedniego właściciela na org. Częściach, łącznie ponad 45k przebiegu na oryginalnych łożyskach, które delikatnie tylko huczą. Ogromny i niski aż po same kule ukłon dla DDR.


« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [SR 50] remont - ocena zestawów, pytania, wątpliwości kumkwat 22 4,789 08.01.2022, 19:47
Ostatni post: twojstara1
  Remont silnika. Sportingcc11 4 2,470 28.12.2020, 07:56
Ostatni post: jaro5
  Mały remont Grv 1 1,285 04.08.2018, 15:01
Ostatni post: Golibroda
  Remont s50 większy cylinder Czarownik 12 4,461 19.01.2017, 21:55
Ostatni post: jaro5
  Remont na s70 Simek46 11 4,277 22.07.2016, 21:49
Ostatni post: HaXbOx

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek




D&D Powered by MyBB © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa