• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 8 9 10 11 12 … 140 Dalej »
Simson S51 - zgasł i nie chce zapalić

Simson S51 - zgasł i nie chce zapalić

Strony (2): 1 2 Dalej »
bartek19933 Offline

Nowicjusz


Postów: 7
Reputacja: 0
#1
09.04.2020, 19:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.04.2020, 19:30 przez bartek19933.)
Cześć, odziedziczyłem po dziadku Simsona S51 z 1987 roku z papierami, 3 biegi. Dziadek prosił mnie, abym go wyremontował "na blysk". Spędził motorower spędził w garażu 3 lata nieodpalany. Na początku o dziwo zapalił, ale bardzo słabo jechał, na 3cim biegu nie przyspieszał, dławił się, zatem jechał najwyżej na 2gim biegu, miał też jakby dziurę w mocy na średnich obrotach po czym wystrzelał jak pocisk. Palił też średnio 8l/100km.

Jako, że nie znam się na mechanice to zaprowadziłem Simsona do pierwszego mechanika. On tylko naprawił licznik, zmienił zębatki, a jak jeździł przed "remontem" tak jeździł i po nim. Pojeździłem tak pewnej niedzieli sobie nim po polach po czym po jakichś 20km zaczął przerywać, zgasł i nie dało się go zapalić już. Nie było iskry nawet.

Zaprowadziem go do drugiego mechanika. Ten naprawił manetkę od gazu, bo się blokowała, tuleje na wahaczu, pogrzebał coś przy gaźniku, przy ssaniu, przy dyszach, wymienił ten mały kondensator na nowy. Po "remoncie" chodził naprawdę świetnie. Wchodził na obroty, na każdym biegu ładnie przyspieszał, chodził bez zarzutu. Zrobiłem nim 10km po czym kolejny raz zaczął się dławić i w końcu stanął.

W akcie desperacji chciałbym sam go naprawić, bo jak u każdego z mechaników simson będzie spędzał 2 miesiące to szybciej sam się nauczę mechaniki i budowy silnika.
Iskra jest, ale po wykreceniu świeca jest czarna. Ściągnąłem końcówkę tłumika i zaczął nawet "łapać", itd nigdy nie zapalił tak, by działać poprawnie. Według pierwszego mechanika kompresja jest gdzieś na 80% wartości oryginalnej.

Czy mógłbym liczyć na jakąś pomoc tutaj? Zapchany wydech? Synchronizacja zapłonu (kicha przez wydech przy próbie zapalaniu na popych")?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


iksdelelel Offline

Doświadczony


Postów: 228
Reputacja: 1
#2
09.04.2020, 21:51
Witaj. Jeśli simson kicha to trzeba ustawić zapłon, zapewne masz platynkowy, tutek: http://simsony.info/Thread-Ustawienie-Za...ego-Simson . Wydech jak najbardziej możesz wypalić od środka i wyczyścić. Czarna świeca oznacza zbyt bogatą mieszankę, należało by go też przeczyścić i dobrze ustawić: https://www.youtube.com/watch?v=m9eaAegAvy0 Dopiero po tych regulacjach sprawdziłbym jak ma się cylinder i tłok, czy tłok nie przepuszcza na pierścieniach oraz czy cylinder już się nie zużył i wtedy przy górze tuleji może zrobić się próg na niej.


bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#3
09.04.2020, 21:54
Jak stał kilka lat to nie dziw się że po drobnej naprawie jednej rzeczy wszystko będzie w stanie idealnym. Jedno się naprawi, to drugie da o sobie znać i tak w kółko.

Jeżeli strzela w wydech to oznacza, że go bardzo zalewa bądź zapon jest źle ustawiony. Może ścięło klina na wale, który ustala pozycje koła magnesowego


bartek19933 Offline

Nowicjusz


Postów: 7
Reputacja: 0
#4
10.04.2020, 11:05
Kurcze, powiem, że to czarna magia dla osoby, która większość życia interesowała się sprzętem komputerowym i elektronicznym Biggrin. Ale do odważnych świąt należy.

Simson na platynkach, tak.

W gaźniku coś tam ten drugi mechanik grzebał, ale czy to czyścił dokładnie to właśnie wątpię.

Mieszanka właśnie raczej standardowa: 100ml oleju 2T na 5l benzyny.

Takie pytanko: jak zostawię samo kolanko bez wydechu to będzie dużo głośniejszy niż tylko bez tej końcówki? Chce tylko sprawdzić czy lepiej pali bez wydechu w ogóle Biggrin.


bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#5
10.04.2020, 13:23
Będzie głośny, ale przecież tylko go odpalisz i przegazujesz trochę, także wytrzymasz bez ochraniaczy słuchu Biggrin


Xinap Offline

Nowicjusz


Postów: 7
Reputacja: 0
#6
12.04.2020, 21:06
Polecam przeróbkę wydechu na aoa1, na internecie pełno poradników. Regulacja gaźnika i zapłonu to podstawa, wymiana świecy (osobiście polecam NGK i Iskrę). Ucz się ucz, lepiej zrobić samemu i wiedzieć co się zrobiło, niż oddawać do jakichś "wymieniaczy".


bartek19933 Offline

Nowicjusz


Postów: 7
Reputacja: 0
#7
13.04.2020, 17:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.04.2020, 17:24 przez bartek19933.)
Świecę kupiłem Izolator, iskra jest na niej i na starej świecy też (nie pamiętam marki, ale jest czerwona).
Wydech mam nowy, nie chciałbym go psuć (czeka na naprawę silnika).

Jeszcze takie pytanko. Próbowałem znaleźć w instalacji taki kabel, aby po odłączeniu go od tej stacyjki w pokrywie bocznej simson gasł. To dlatego, że chciałem mu dodać dodatkową stacyjkę na kluczyk, żeby mi nikt nim nie odjechał stosując swój kluczyk (podłączyłbym ten kabelek do dodatkowej stacyjki przerywając obwód, kiedy kluczyka nie ma w dodatkowej stacyjce na kluczyk) . No i znalazłem taki przewód brązowy, byłem trochę nieostrożny i były małe iskry przy tym jak go podłączałem z powrotem. Czy taka czynność mogła przyczynić się do tego, że teraz simson nie chce zapalić? Przypomnę, że iskra jest.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 986
Reputacja: 50
#8
14.04.2020, 01:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.04.2020, 01:18 przez IFA_1988.)
Żeby zgasić trzeba odłączyć od styku stacyjki 2 któryś z kabli biało-brązowych albo dołączyć do tych kabli masę (stacyjka w pozycjach 0 i 3 łączy styk 2 z brązowym kablem masowym idącym do styku 31).


bartek19933 Offline

Nowicjusz


Postów: 7
Reputacja: 0
#9
10.08.2020, 13:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.08.2020, 13:04 przez bartek19933.)
Hej, okazało się po oględzinach, że wał nie jest w 100% prosty. Przez to koło magnesowe nie chodzi odpowiednio równo, czego efektem jest niesynchroniczna praca gaźnika i świecy (nawet po ustawieniu zapłonu) i niemożność zapalenia się mieszanki.

Mechanik doradził mi dwie opcje:
a) naprawa starego wału (koszt 150zł za "odnowienie")
b) wymiana wału na nowy (koszt podobny jak wyżej)

Do tego wymiana simeringów, uszczelnień .

Co Wy moglibyście w tej sytuacji doradzić? Odnawiać stary oryginalny wał czy lepiej rozglądać się za nowym? Jeśli nowy to co możecie polecić. Aktualnie wszystkie części są standardowe, oryginalne, oprócz cewki butelkowej i kondensatora. Cylinder po szlifie się okazało, nie mam w planach też robienie jakiegoś sportowego setu, chciałbym zachować w oryginale większość części.


zRider Offline

Wprawiony


Postów: 96
Reputacja: 0
#10
10.08.2020, 17:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.08.2020, 17:18 przez zRider.)
Ja posiadam wał MZA w 2 simsonach w jednym zrobione już 8k/km od remontu ostatnio sprawdzałem i jest jak nowy A drugi już 3k/km polecam śmiało ten wał ale z zaufanych sprzedawców czyli gmoto oraz JM na allegro są podruby nic nie warte

Dodam jeszcze że jeśli stary wał Jest krzywy nie podejmował bym się regeneracji go ponieważ mogą być kiedyś niespodzianki


bartek19933 Offline

Nowicjusz


Postów: 7
Reputacja: 0
#11
10.08.2020, 18:45
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...%C5%82+s51 - wstępnie wybrałem sobie coś takiego, podobno sklep zaufany i handluje oryginalnym towarem.


nesketm Offline

Wtajemniczony


Postów: 39
Reputacja: 0
#12
10.08.2020, 20:17
Dobry wybór.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#13
10.08.2020, 21:22
Sklep dobry i wał też ok


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
adasiek1111 Offline

Doświadczony


Postów: 103
Reputacja: 1
#14
11.08.2020, 07:52
Znajdź kogoś w okolicy kto ma pojęcie o Simsonach i wtedy bierz się za pracę, abyś kasy nie wywalał na darmo. Simson jest niby łatwym motorowerem do naprawy ale trzeba mieć troszkę wiedzy. Sam gdy miałem 15 lat pamiętam oddałem do mechanika bo trzeci bieg ciężko wchodził kazał mi kupić wybierak biegów i wymienił i wraz było hukowo a wystarczyłaby regulacja o której nawet nie miał pojęcia jak również i ja to były inne czasy nie było internetu. A teraz ostatnio listonoszowi ustawiłem biegi bo również on nie miał pojęcia o tym. Jeśli chodzi o strzelanie to również może być kondensator. Gdybyś mieszkał gdzieś blisko mnie chętnie bym ci pomógł w ogarnięciu motorka. Pozdrawiam.


maras52 Offline

Doświadczony


Postów: 282
Reputacja: 3
#15
11.08.2020, 10:50
@adasiek1111 każdy inżynier kiedyś walił w pieluchę Wink lehrnvideo i do przodu, a pod drugie najlepsza nauka to jak się nie poparzysz to się nie dowiesz Wink

https://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSyfA8


Zdravim =MRS=
Elektronika Cyfrowo-Analogowa / Elektryka <- PRIV
SLX i wincyj nie trzeba Szczerbol

Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S51 nie chce palić na zimnym silniku longi92 8 2,703 29.12.2021, 23:08
Ostatni post: Qwet
  Simson zgasł podczas jazdy ole123 11 3,573 28.10.2019, 18:24
Ostatni post: ole123
  Simson 70/6m przerywa chce iść a nie może kuczyniak56 2 1,338 02.08.2019, 17:45
Ostatni post: Golibroda
  simson zgasł podczas jazdy jasnow7 3 1,360 10.06.2019, 18:09
Ostatni post: jasnow7
Information Simson nie chce odpalić biedaczek 2 1,462 22.02.2019, 23:30
Ostatni post: IFA_1988

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa