19.11.2023, 18:26
Długo ociągałem się z założeniem tematu o moim drugim simsonku a dokładnie s53 z 1997r. Postaram w kilku słowach/postach podzielić się historią drugiego nabytku.
Zakupiony w czerwcu 2019r. Kompletny, sprawny ale nadający się już do gruntownej renowacji. Pomalowany sprayem, zabrudzony, krzywymi kołami, wyciekami ale odpalający i jeżdzący.
Tak wyglądał w dniu zakupu:
W pierwszej kolejności silnik trafił na stół. Nowy wał, wszystkie łozyska, tarcze i przekładki, uszczelki zostały wymienione na nowe.
-Wał DPR
-Cylinder 50/2 (aktualnie 60/4)
-Skrzynia 4b
-Gaźnik amal 21 zastąpił BVF-a (aktualnie Dellorto 21)
-Oryginalny zapłon PVL (już był w przy zakupie)
Następnie cała rama przeszła gruntowną renowację. Simsonek został rozebrany do ostatniej śrubki:
Tutaj już cała rama po piaskowaniu, w podkładzie epoksydowym:
Prowizoryczna lakiernia :
Rama poskładana na nowych śrubach nierdzewnych. Wpadły nowe amortyzatory, poza walorami estetycznymi nic więcej sobą nie reprezentują. Są w przyszłości do wymiany:
Co się zmieniło wizualnie:
-Polakierowany bak, boczki oraz owiewki
-Wypolerowane aluminum
-Koła na nowych obręczach i oponach
-zregenerowana lampa przednia
Może w tym poście wystarczy. Chciałbym różne etapy takie jak lakierowanie, polerowaniem, temat kół opisać troszkę obszerniej w różnych postach. Dodam tylko zdjęcie efektu końcowego.
(na żadnym zdjęciu nie ma wsporników, ale są. Nie były założone bo przeszkadzały w regulacjach)
Pierwsze temat który chciałbym żebyście doradzili, a mianowicie naklejki na bak i na boczki. Dawać je? A jak tak to jakie hmmm...
Zakupiony w czerwcu 2019r. Kompletny, sprawny ale nadający się już do gruntownej renowacji. Pomalowany sprayem, zabrudzony, krzywymi kołami, wyciekami ale odpalający i jeżdzący.
Tak wyglądał w dniu zakupu:
W pierwszej kolejności silnik trafił na stół. Nowy wał, wszystkie łozyska, tarcze i przekładki, uszczelki zostały wymienione na nowe.
-Wał DPR
-Cylinder 50/2 (aktualnie 60/4)
-Skrzynia 4b
-Gaźnik amal 21 zastąpił BVF-a (aktualnie Dellorto 21)
-Oryginalny zapłon PVL (już był w przy zakupie)
Następnie cała rama przeszła gruntowną renowację. Simsonek został rozebrany do ostatniej śrubki:
Tutaj już cała rama po piaskowaniu, w podkładzie epoksydowym:
Prowizoryczna lakiernia :
Rama poskładana na nowych śrubach nierdzewnych. Wpadły nowe amortyzatory, poza walorami estetycznymi nic więcej sobą nie reprezentują. Są w przyszłości do wymiany:
Co się zmieniło wizualnie:
-Polakierowany bak, boczki oraz owiewki
-Wypolerowane aluminum
-Koła na nowych obręczach i oponach
-zregenerowana lampa przednia
Może w tym poście wystarczy. Chciałbym różne etapy takie jak lakierowanie, polerowaniem, temat kół opisać troszkę obszerniej w różnych postach. Dodam tylko zdjęcie efektu końcowego.
(na żadnym zdjęciu nie ma wsporników, ale są. Nie były założone bo przeszkadzały w regulacjach)
Pierwsze temat który chciałbym żebyście doradzili, a mianowicie naklejki na bak i na boczki. Dawać je? A jak tak to jakie hmmm...