19.11.2023, 18:26
Długo ociągałem się z założeniem tematu o moim drugim simsonku a dokładnie s53 z 1997r. Postaram w kilku słowach/postach podzielić się historią drugiego nabytku.
Zakupiony w czerwcu 2019r. Kompletny, sprawny ale nadający się już do gruntownej renowacji. Pomalowany sprayem, zabrudzony, krzywymi kołami, wyciekami ale odpalający i jeżdzący.
Tak wyglądał w dniu zakupu:
![[Obrazek: 5524419300_1700406333.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/5524419300_1700406333.jpg)
![[Obrazek: 6229120700_1700406341.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/6229120700_1700406341.jpg)
![[Obrazek: 2397819100_1700406296.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/2397819100_1700406296.jpg)
![[Obrazek: 8161594600_1700406299.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/8161594600_1700406299.jpg)
W pierwszej kolejności silnik trafił na stół. Nowy wał, wszystkie łozyska, tarcze i przekładki, uszczelki zostały wymienione na nowe.
-Wał DPR
-Cylinder 50/2 (aktualnie 60/4)
-Skrzynia 4b
-Gaźnik amal 21 zastąpił BVF-a (aktualnie Dellorto 21)
-Oryginalny zapłon PVL (już był w przy zakupie)
Następnie cała rama przeszła gruntowną renowację. Simsonek został rozebrany do ostatniej śrubki:
![[Obrazek: 5455014200_1700407084.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/5455014200_1700407084.jpg)
![[Obrazek: 9523416600_1700407084.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/9523416600_1700407084.jpg)
Tutaj już cała rama po piaskowaniu, w podkładzie epoksydowym:
![[Obrazek: 9645564100_1700407082.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/9645564100_1700407082.jpg)
Prowizoryczna lakiernia
:
![[Obrazek: 1328910400_1700407119.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/1328910400_1700407119.jpg)
Rama poskładana na nowych śrubach nierdzewnych. Wpadły nowe amortyzatory, poza walorami estetycznymi nic więcej sobą nie reprezentują. Są w przyszłości do wymiany:
![[Obrazek: 3771398100_1700407122.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/3771398100_1700407122.jpg)
Co się zmieniło wizualnie:
-Polakierowany bak, boczki oraz owiewki
-Wypolerowane aluminum
-Koła na nowych obręczach i oponach
-zregenerowana lampa przednia
Może w tym poście wystarczy. Chciałbym różne etapy takie jak lakierowanie, polerowaniem, temat kół opisać troszkę obszerniej w różnych postach. Dodam tylko zdjęcie efektu końcowego.
![[Obrazek: 4586870800_1700410314.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/4586870800_1700410314.jpg)
![[Obrazek: 4145744100_1700410849.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/4145744100_1700410849.jpg)
![[Obrazek: 1147443000_1700410887.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/1147443000_1700410887.jpg)
(na żadnym zdjęciu nie ma wsporników, ale są. Nie były założone bo przeszkadzały w regulacjach)
Pierwsze temat który chciałbym żebyście doradzili, a mianowicie naklejki na bak i na boczki. Dawać je? A jak tak to jakie hmmm...
Zakupiony w czerwcu 2019r. Kompletny, sprawny ale nadający się już do gruntownej renowacji. Pomalowany sprayem, zabrudzony, krzywymi kołami, wyciekami ale odpalający i jeżdzący.
Tak wyglądał w dniu zakupu:
![[Obrazek: 5524419300_1700406333.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/5524419300_1700406333.jpg)
![[Obrazek: 6229120700_1700406341.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/6229120700_1700406341.jpg)
![[Obrazek: 2397819100_1700406296.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/2397819100_1700406296.jpg)
![[Obrazek: 8161594600_1700406299.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/8161594600_1700406299.jpg)
W pierwszej kolejności silnik trafił na stół. Nowy wał, wszystkie łozyska, tarcze i przekładki, uszczelki zostały wymienione na nowe.
-Wał DPR
-Cylinder 50/2 (aktualnie 60/4)
-Skrzynia 4b
-Gaźnik amal 21 zastąpił BVF-a (aktualnie Dellorto 21)
-Oryginalny zapłon PVL (już był w przy zakupie)
Następnie cała rama przeszła gruntowną renowację. Simsonek został rozebrany do ostatniej śrubki:
![[Obrazek: 5455014200_1700407084.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/5455014200_1700407084.jpg)
![[Obrazek: 9523416600_1700407084.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/9523416600_1700407084.jpg)
Tutaj już cała rama po piaskowaniu, w podkładzie epoksydowym:
![[Obrazek: 9645564100_1700407082.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/9645564100_1700407082.jpg)
Prowizoryczna lakiernia

![[Obrazek: 1328910400_1700407119.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/1328910400_1700407119.jpg)
Rama poskładana na nowych śrubach nierdzewnych. Wpadły nowe amortyzatory, poza walorami estetycznymi nic więcej sobą nie reprezentują. Są w przyszłości do wymiany:
![[Obrazek: 3771398100_1700407122.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/3771398100_1700407122.jpg)
Co się zmieniło wizualnie:
-Polakierowany bak, boczki oraz owiewki
-Wypolerowane aluminum
-Koła na nowych obręczach i oponach
-zregenerowana lampa przednia
Może w tym poście wystarczy. Chciałbym różne etapy takie jak lakierowanie, polerowaniem, temat kół opisać troszkę obszerniej w różnych postach. Dodam tylko zdjęcie efektu końcowego.
![[Obrazek: 4586870800_1700410314.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/4586870800_1700410314.jpg)
![[Obrazek: 4145744100_1700410849.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/4145744100_1700410849.jpg)
![[Obrazek: 1147443000_1700410887.jpg]](https://obrazki.elektroda.pl/1147443000_1700410887.jpg)
(na żadnym zdjęciu nie ma wsporników, ale są. Nie były założone bo przeszkadzały w regulacjach)
Pierwsze temat który chciałbym żebyście doradzili, a mianowicie naklejki na bak i na boczki. Dawać je? A jak tak to jakie hmmm...