06.11.2023, 23:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2023, 16:32 przez JakCieHapsne.)
Hej wszystkim!
Po kilku latach podglądania forum postanowiłam przedstawić Wam część swojej historii i swojego Simsona s51b z 1982r wystylizowanego wizualnie na Comforta S70.
Moja historia z Simsonem rozpoczęła się w 2017r, kiedy wyciągnęłam go z garażu spod około 7 letniej warstwy kurzu.
Został kupiony przez mojego brata na giełdzie w Krakowie w roku 2006. Brat pojeździł nim chwilę i zamienił na większy motocykl.
Był wtedy czystą serią, 50/2, na gaźniku 16n3-4 i zapłonie platynkowym 6v. Posiadał typową dla tamtych lat owiewkę. Na szczęście uniknął modzie podginania stelaża siedzenia i ucinania przedniego błotnika
Tak wyglądał w 2017, po wyciągnięciu z garażu i umyciu:
![[Obrazek: e2e64044e511d.jpg]](https://zapodaj.net/thumbs/e2e64044e511d.jpg)
Następnie przyszła kolej na przygotowanie go do jazdy.
Pierwsze, co zostało zrobione to odnalezienie sklepu z czerwonym kluczem (ale byłam wtedy w szoku, wow robią części do simsonków!) i zakup nowego gaźnika, ponieważ na 16n3-4 w ogólnie nie chciał współpracować i miał fochy. Po przewertowaniu forum i różnych opinii postawiłam na gaźnik BVF 16n1-11. Co było strzałem w 10! Simsonek od razu zaczął ładnie się wkręcać i współpracować.
Wywaliłam też tą przednią owiewkę i kupiłam nowy, tylny błotnik ponieważ stary był pęknięty w kilku miejscach.
Simmering od strony sprzęgła zaczął przepuszczać olej, więc został wymieniony.
Dostał także jakiś tańszy zestaw cylindra 60/2 z tłokiem, co podniosło vmax o jakieś szalone 5km/h (tak, było mega warto ;D)
Simsonek dostał też nową świece i poprawione tymczasowo siedzenie.
Po odmalowaniu błotników, wypolerowaniu zmatowiałego już lakieru na baku, boczkach zaczął wyglądać w ten sposób:
![[Obrazek: b40fcd9ea8044.jpg]](https://zapodaj.net/thumbs/b40fcd9ea8044.jpg)
Posłużył mi tak kilka lat i przejechał tysiące kilometrów dając sporą uciechę, która pozwoliła bawić się w to dalej.
W 2022r przyszedł w końcu czas na generalny remont silnika, ponieważ zaczął dawać znaki, że nadchodzi jego koniec. Poddały się też kolejne simmeringi. Rama też została wyremontowana. Ta renowacja nie była wykonywana przeze mnie, lecz przez kogoś innego.
Na chwilę obecną set jaki w nim jest, to:
Cylinder 60/4 MK2
Tłok Barikit
Gaźnik BVF 19n1-11
Zapłon Ducati Energia
Wydech fi28
Wał MZA S51 bez wypełniaczy
Seryjny filtr powietrza s51
v-max jaki do tej pory udało się uzyskac to ok 88km/h z GPS.
Załączam zdjęcie zrobione zaraz po tej renowacji wykonanej nie przeze mnie, minęło od tamtej pory kilka miesięcy i Simson jeszcze się zmienia ale już w moich rękach. Będę pokazywać w miarę rozbudowy wątku i prosić o rady
![[Obrazek: 03545f398a28b.jpg]](https://zapodaj.net/thumbs/03545f398a28b.jpg)
W sierpniu tego roku zespawał mi się wał, po kilku miesiącach od remontu. Silnik jest obecnie znów po remoncie i na dotarciu (ciekawa jestem jak szybko teraz pojedzie, ale póki co grzeczna jazda).
Jak po sporej części renowacji bywa.. przyszła kolej na poprawki ze względu na niedociągnięcia, z którymi przyszło mi się pomęczyć i mam sporo pytań - ale nie wszystko na raz.
Mam nadzieję, że przywitacie mnie tutaj ciepło
Pozdrawiam
Po kilku latach podglądania forum postanowiłam przedstawić Wam część swojej historii i swojego Simsona s51b z 1982r wystylizowanego wizualnie na Comforta S70.
Moja historia z Simsonem rozpoczęła się w 2017r, kiedy wyciągnęłam go z garażu spod około 7 letniej warstwy kurzu.
Został kupiony przez mojego brata na giełdzie w Krakowie w roku 2006. Brat pojeździł nim chwilę i zamienił na większy motocykl.
Był wtedy czystą serią, 50/2, na gaźniku 16n3-4 i zapłonie platynkowym 6v. Posiadał typową dla tamtych lat owiewkę. Na szczęście uniknął modzie podginania stelaża siedzenia i ucinania przedniego błotnika

Tak wyglądał w 2017, po wyciągnięciu z garażu i umyciu:
![[Obrazek: e2e64044e511d.jpg]](https://zapodaj.net/thumbs/e2e64044e511d.jpg)
Następnie przyszła kolej na przygotowanie go do jazdy.
Pierwsze, co zostało zrobione to odnalezienie sklepu z czerwonym kluczem (ale byłam wtedy w szoku, wow robią części do simsonków!) i zakup nowego gaźnika, ponieważ na 16n3-4 w ogólnie nie chciał współpracować i miał fochy. Po przewertowaniu forum i różnych opinii postawiłam na gaźnik BVF 16n1-11. Co było strzałem w 10! Simsonek od razu zaczął ładnie się wkręcać i współpracować.
Wywaliłam też tą przednią owiewkę i kupiłam nowy, tylny błotnik ponieważ stary był pęknięty w kilku miejscach.
Simmering od strony sprzęgła zaczął przepuszczać olej, więc został wymieniony.
Dostał także jakiś tańszy zestaw cylindra 60/2 z tłokiem, co podniosło vmax o jakieś szalone 5km/h (tak, było mega warto ;D)
Simsonek dostał też nową świece i poprawione tymczasowo siedzenie.
Po odmalowaniu błotników, wypolerowaniu zmatowiałego już lakieru na baku, boczkach zaczął wyglądać w ten sposób:
![[Obrazek: b40fcd9ea8044.jpg]](https://zapodaj.net/thumbs/b40fcd9ea8044.jpg)
Posłużył mi tak kilka lat i przejechał tysiące kilometrów dając sporą uciechę, która pozwoliła bawić się w to dalej.
W 2022r przyszedł w końcu czas na generalny remont silnika, ponieważ zaczął dawać znaki, że nadchodzi jego koniec. Poddały się też kolejne simmeringi. Rama też została wyremontowana. Ta renowacja nie była wykonywana przeze mnie, lecz przez kogoś innego.
Na chwilę obecną set jaki w nim jest, to:
Cylinder 60/4 MK2
Tłok Barikit
Gaźnik BVF 19n1-11
Zapłon Ducati Energia
Wydech fi28
Wał MZA S51 bez wypełniaczy
Seryjny filtr powietrza s51
v-max jaki do tej pory udało się uzyskac to ok 88km/h z GPS.
Załączam zdjęcie zrobione zaraz po tej renowacji wykonanej nie przeze mnie, minęło od tamtej pory kilka miesięcy i Simson jeszcze się zmienia ale już w moich rękach. Będę pokazywać w miarę rozbudowy wątku i prosić o rady

![[Obrazek: 03545f398a28b.jpg]](https://zapodaj.net/thumbs/03545f398a28b.jpg)
W sierpniu tego roku zespawał mi się wał, po kilku miesiącach od remontu. Silnik jest obecnie znów po remoncie i na dotarciu (ciekawa jestem jak szybko teraz pojedzie, ale póki co grzeczna jazda).
Jak po sporej części renowacji bywa.. przyszła kolej na poprawki ze względu na niedociągnięcia, z którymi przyszło mi się pomęczyć i mam sporo pytań - ale nie wszystko na raz.
Mam nadzieję, że przywitacie mnie tutaj ciepło

zielone simsonki są najszybsze :p