• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Pojazdy użytkowników S50, S51, S53, S70 v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 27 Dalej »
Simson S60 Comfort by JakCieHapsne

Simson S60 Comfort by JakCieHapsne

Strony (3): 1 2 3 Dalej »
JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#1
06.11.2023, 23:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2023, 16:32 przez JakCieHapsne.)
Hej wszystkim!
Po kilku latach podglądania forum postanowiłam przedstawić Wam część swojej historii i swojego Simsona s51b z 1982r wystylizowanego wizualnie na Comforta S70.

Moja historia z Simsonem rozpoczęła się w 2017r, kiedy wyciągnęłam go z garażu spod około 7 letniej warstwy kurzu.
Został kupiony przez mojego brata na giełdzie w Krakowie w roku 2006. Brat pojeździł nim chwilę i zamienił na większy motocykl.
Był wtedy czystą serią, 50/2, na gaźniku 16n3-4 i zapłonie platynkowym 6v.  Posiadał typową dla tamtych lat owiewkę. Na szczęście uniknął modzie podginania stelaża siedzenia i ucinania przedniego błotnika Biggrin
Tak wyglądał w 2017, po wyciągnięciu z garażu i umyciu:

[Obrazek: e2e64044e511d.jpg]

Następnie przyszła kolej na przygotowanie go do jazdy.

Pierwsze, co zostało zrobione to odnalezienie sklepu z czerwonym kluczem (ale byłam wtedy w szoku, wow robią części do simsonków!) i zakup nowego gaźnika, ponieważ na 16n3-4 w ogólnie nie chciał współpracować i miał fochy. Po przewertowaniu forum i różnych opinii postawiłam na gaźnik BVF 16n1-11. Co było strzałem w 10! Simsonek od razu zaczął ładnie się wkręcać i współpracować.
Wywaliłam też tą przednią owiewkę i kupiłam nowy, tylny błotnik ponieważ stary był pęknięty w kilku miejscach.
Simmering od strony sprzęgła zaczął przepuszczać olej, więc został wymieniony.
Dostał także jakiś tańszy zestaw cylindra 60/2 z tłokiem, co podniosło vmax o jakieś szalone 5km/h (tak, było mega warto ;D)
Simsonek dostał też nową świece i poprawione tymczasowo siedzenie.
Po odmalowaniu błotników, wypolerowaniu zmatowiałego już lakieru na baku, boczkach zaczął wyglądać w ten sposób:

[Obrazek: b40fcd9ea8044.jpg]

Posłużył mi tak kilka lat i przejechał tysiące kilometrów dając sporą uciechę, która pozwoliła bawić się w to dalej.


W 2022r przyszedł w końcu czas na generalny remont silnika, ponieważ zaczął dawać znaki, że nadchodzi jego koniec. Poddały się też kolejne simmeringi. Rama też została wyremontowana. Ta renowacja nie była wykonywana przeze mnie, lecz przez kogoś innego.

Na chwilę obecną set jaki w nim jest, to:
Cylinder 60/4 MK2
Tłok Barikit
Gaźnik BVF 19n1-11
Zapłon Ducati Energia
Wydech fi28
Wał MZA S51 bez wypełniaczy
Seryjny filtr powietrza s51

v-max jaki do tej pory udało się uzyskac to ok 88km/h z GPS.

Załączam zdjęcie zrobione zaraz po tej renowacji wykonanej nie przeze mnie, minęło od tamtej pory kilka miesięcy i Simson jeszcze się zmienia ale już w moich rękach. Będę pokazywać w miarę rozbudowy wątku i prosić o rady Smile

[Obrazek: 03545f398a28b.jpg]

W sierpniu tego roku zespawał mi się wał, po kilku miesiącach od remontu.  Silnik jest obecnie znów po remoncie i na dotarciu (ciekawa jestem jak szybko teraz pojedzie, ale póki co grzeczna jazda).

Jak po sporej części renowacji bywa.. przyszła kolej na poprawki ze względu na niedociągnięcia, z którymi przyszło mi się pomęczyć i mam sporo pytań - ale nie wszystko na raz.


Mam nadzieję, że przywitacie mnie tutaj ciepło Smile Pozdrawiam


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#2
07.11.2023, 00:01
Witaj.
Miło że dołączasz Wink
Przynosisz trochę świeżości temu forum


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#3
07.11.2023, 06:49
Zmień filtr powietrza żeby miał czym oddychać Wink


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#4
07.11.2023, 10:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2023, 10:17 przez JakCieHapsne.)
Dziękuję za przywitanie Smile

Inny filtr powietrza przeszedł mi przez myśl, ale czy nie pogorszy mi osiągów?
Pytając wcześniej bardziej doświadczonych osób uzyskałam odpowiedzi, że do 60/4 jak najbardziej wystarczający jest seryjny. Taki więc został na razie.
Przetestować coś innego chętnie spróbuję. Co byście zatem radzili? Myślałam wcześniej o tym filtrze
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr...rza+simson
Co sądzicie?


Leinad_DDR Offline

Zaawansowany


Postów: 499
Reputacja: 21
#5
07.11.2023, 13:13
Sam mam taki filtr powietrza i jestem zadowolony faktycznie poprawia przepustowość


Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem.Szczerbol
JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#6
07.11.2023, 13:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2023, 13:24 przez JakCieHapsne.)
(07.11.2023, 13:13 )Leinad_DDR napisał(a): Sam mam taki filtr powietrza i jestem zadowolony faktycznie poprawia przepustowość

A jak z głośnością Simsona po założeniu tego filtra? Wydaje mi się że będzie dosyć głośno, a ja wolałabym zostać przy możliwie jak najcichszym rozwiązaniu Smile Zmianę filtra planuję zrobić dopiero po dotarciu, więc na przyszły rok. Jest więc trochę czasu żeby się rozejrzeć.


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#7
07.11.2023, 18:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2023, 18:33 przez twojstara1.)
Ja miałem 60/4, 21mm gaźnik, na wydechu płatka 9500 obr.
Sprawdzałem działanie silnika z oryginalnym filtrem i bez filtra. Nie zauważyłem żadnej różnicy pomimo kilkukrotnych pomiarów.
Ten oryginalny filtr uważam za wystarczający jeśli silnik nie działa w zapyleniu tylko jazda po asfalcie.
Po 7 tys km rozebrałem silnik i gładź cylindra jak i tłok nie miały żadnych widocznych rys.
Nadmienić należy że ja ten filtr traktowałem tak samo jak gąbkowy. Czyli co parę tys km płukanie w benzynie i nanoszenie nowej warstwy oleju na filtr.


Leinad_DDR Offline

Zaawansowany


Postów: 499
Reputacja: 21
#8
07.11.2023, 22:28
Ja mam wyklejone kapę od środka matą wygłuszająca z folią aluminiową i taśma butylowa także niema porównania


Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem.Szczerbol
JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#9
07.11.2023, 23:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.11.2023, 23:28 przez JakCieHapsne.)
Tłumi na pewno dobrze, ale będzie to problematyczne przy ściągnięciu, jakby nastąpiła taka potrzeba zapewne i raczej się do tego kurz lubi lepić.
A jakie macie zdanie o wycięciu większego otworu w blasze filtra powietrza? (Załączam obrazek o co mi chodzi)


A także wywaleniu oryginalnego filtra i zastąpieniu go gąbką taką jak przykładowo ta, grubszą i cieńszą warstwę:

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/filtr...aign-id=14

[Obrazek: received-682482447062430.webp]


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#10
08.11.2023, 00:07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2023, 10:00 przez twojstara1.)
Dobra muszę doprecyzować ja mam Sr 50 a tam jest inne rozwiązanie, w plastikowym airboxie jest lejek pod filtrem, usunąłem ten lejek i wtedy filtr nie był niczym ograniczony i dopiero wtedy robiłem pomiary.
A więc dla pewności możesz wyciąć tą blaszkę w środku i ładnie obrobić dremelem brzegi otworu pod filtr. Wtedy już na pewno nie będzie za mało powietrza.
Moim zdaniem jeśli nie zależy ci na zwiększonym filtrowaniu i nie będziesz pędził tego silnika do 17 tys obr to standardowy ORYGINALNY DDR filtr wystarczy.

Odnośnie wytłumienia airboxa to dawno temu w moim simsonie enduro zrobiłem w ten sposób że styk blachy od filtra na połączeniu z filtrem okleiłem srebrną taśmą, na styku blachy i plastiku airboxa nakleiłem cienki pasek srebrnej taśmy i odkręciłem blachę do plastiku. Następnie to samo zrobiłem z prawą kapą metalową zakrywajacą airboxa też jej dorobiłem grubą uszczelkę z taśmy.
Różnica w hałasie naprawdę była spora pomiędzy nie uszczelnionym a uszczelnionym airboxem.
Oczywiście należy pamiętać że kolanko i wydech muszą być dobrze dokręcone i szczelne.


JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#11
08.11.2023, 19:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2023, 20:37 przez JakCieHapsne.)
Dzięki za sugestię z tym airboxem. Wydaje mi się to najmniej inwazyjną metodą, problemu z usunięciem w razie potrzeby też nie będzie. 

Żeby nie robić double posta, to mam jeszcze pytanie odnośnie błędu w dowodzie rejestracyjnym. 

Mój Simson jest wersją s51b z 82r, natomiast w dowodzie rejestracyjnym widnieje model s53. Numery ramy są zgodne z dowodem, rocznik tak samo. 
W wydziale komunikacji mi powiedziano, że jeżeli 
Wszystko poza dokładnym modelem jest zgodne, to może tak zostać. 
Na przeglądzie też nikt nigdy nie zwracał na to uwagi. 
Ale co w razie stłuczki bądź wypadku z wypłacaniem odszkodowania z OC, gdy jest taki błąd w papierach? Wyrobić dla świętego spokoju nowy dowód z poprawką czy dać spokój?


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#12
09.11.2023, 07:31
(08.11.2023, 19:10 )JakCieHapsne napisał(a): Dzięki za sugestię z tym airboxem. Wydaje mi się to najmniej inwazyjną metodą, problemu z usunięciem w razie potrzeby też nie będzie. 

Żeby nie robić double posta, to mam jeszcze pytanie odnośnie błędu w dowodzie rejestracyjnym. 

Mój Simson jest wersją s51b z 82r, natomiast w dowodzie rejestracyjnym widnieje model s53. Numery ramy są zgodne z dowodem, rocznik tak samo. 
W wydziale komunikacji mi powiedziano, że jeżeli 
Wszystko poza dokładnym modelem jest zgodne, to może tak zostać. 
Na przeglądzie też nikt nigdy nie zwracał na to uwagi. 
Ale co w razie stłuczki bądź wypadku z wypłacaniem odszkodowania z OC, gdy jest taki błąd w papierach? Wyrobić dla świętego spokoju nowy dowód z poprawką czy dać spokój?

Dałbym sobie spokój ze zmianą, może kiedyś zapragniesz przerobić go na s53 Wink


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#13
09.11.2023, 12:06
S53 jakoś do mnie nie przemawia, no i też samo przerobienie to znów mega duże koszty Smile
Rocznik by się też nie zgadzał, bo S53 zaczęto produkować od 90r :p Tak źle i tak niedobrze.


RejzoR Offline

Doświadczony


Postów: 110
Reputacja: 6
#14
10.11.2023, 01:29
Nie myslałaś, żeby silnikowo zrobić tu coś mocniejszego? Jazda na choćby 80cc to byłaby już kompletnie inna bajka.


JakCieHapsne Offline

Wprawiony


Postów: 59
Reputacja: 2
#15
10.11.2023, 01:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.11.2023, 02:17 przez JakCieHapsne.)
(10.11.2023, 01:29 )RejzoR napisał(a): Nie myslałaś, żeby silnikowo zrobić tu coś mocniejszego? Jazda na choćby 80cc to byłaby już kompletnie inna bajka.

Jasne, że myślałam ale zbudowanie 80tki to już całkiem inne, wyższe koszty niż 60/4.
Trzeba by już spawak, mocniejszy wał, a z wałami pod wyższe pojemności się teraz cuda dzieją jeżeli chodzi przykładowo o S70 MZA. Więc pewnie trzeba by było dopłacić do PZ- Tuning albo RZT, żeby korby nie obróciło. Mi póki co wystarczy przelotowa prędkość, która wynosi te 75km/h a nie jest też v-maxem, bo mogę przycisnąć do prawie 90. Ale co będzie później to czas pokaże, może za dwa lata będzie tutaj 85 Smile
Póki co docieranie 60tki i sprawdzanie jej możliwości na nowo poskładanym, już prawidłowo silniku :p



Strony (3): 1 2 3 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson S70 Comfort by Barteggg Barteggg 351 94,604 03.05.2019, 16:29
Ostatni post: ChudyGarage
  Simson S51 COMFORT rysik84 6 2,859 08.07.2018, 15:54
Ostatni post: Michax
  Simson S51/1 Comfort /// Simson S53 Enduro Rado9990 36 14,169 18.11.2017, 17:12
Ostatni post: Rado9990
  Simson S51 Comfort na oryginał Drugi na garażach :F lukaszgtx9 266 70,996 29.10.2017, 17:51
Ostatni post: lukaszgtx9
  motoandrey - S80/4 Comfort bykuu93 252 61,115 03.06.2017, 14:40
Ostatni post: bykuu93

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa