• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 2 3 4 5 6 … 59 Dalej »
Simson s70

Simson s70

Strony (2): 1 2 Dalej »
piesrambo Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#1
04.03.2022, 11:49
Witam, posiadam simsona s70 (uprzedam, że jestem zielony w temacie). Cylinder zwykły 70ccm, gaźnik amal 21, tłumik zwykły (bez wkładu), zapłon zwykły elektronik.

Simson jest całkiem mocny, ale kompletnie nie ma prędkości, v-max w okolicach 60kmh. Próbowałem bawić się w zmienianie i regulowanie gaźników, tłumika, regulację zapłonu, ale bez większych rezultatów. Zmieniłem tlumik (oryginalny) z innego simka, ale nie szło jechać, bo się dusił.

Jest ktoś w stanie doradzić co zrobić w takim wypadku?


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#2
04.03.2022, 12:18
70 miał oryginalnie dłuższe przełożenie kosza sprzęgła i większą 16 zębatkę zdawczą. To pozwalało mu uzyskiwać wyższą prędkość.


piesrambo Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#3
04.03.2022, 12:21
Sęk w tym, że to jest orginalny s70


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#4
04.03.2022, 17:25
Jeśli ma długi kosz i zdawczą 16, to przyczyny bym upatrywał w BRAKU wkładu tłumika (przeciwstożka?)


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#5
04.03.2022, 18:33
Daj zębatkę 17 lub nawet 18 i zobacz co się stanie.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
twojstara1 Online

Mentor


Postów: 1,584
Reputacja: 22
#6
04.03.2022, 19:12
Po co wybebeszać tłumik?
Przy okazji 70/2 oryginalne i gaźnik 21, nie cieknie z tego gaźnika albo nie przylewa silnika?


piesrambo Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#7
04.03.2022, 22:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.03.2022, 22:12 przez piesrambo.)
Nie ja wywalałem wkład z tłumika, takiego go kupiłem, a co do gaźnika, racja, czasami go przylewa i teraz pytanie, czy lepiej kupić zestaw dysz do amala czy latać na oryginalnym gaźniku?

Jeszcze pytanie co może powodować, że na oryginalnym tłumiku go dusi? Gdzieś czytałem że kolanko powinno wchodzić w tłumik ok. 2cm, u mnie wchodzi znacznie głębiej, w tym może leżeć problem?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#8
04.03.2022, 22:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.03.2022, 22:29 przez Qwet.)
W analu (gaźnik do dupy) łamie się króciec i cieknie z komory, jeśli nie teraz to w przyszłości. Z kolei gaźnik 16mm jest dobry jakoś do 6-7 koni max. W miarę dobre są gaźniki DPR na wzór oryginału, są też w wersjach do 21mm, to dobra opcja dla ciebie jak nie chcesz za dużo inwestować.

Tłumik możesz kupić DPR podobno nie są złe, przede wszystkim mają pełen stożek:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...erformance

Do tego kolanko:
https://allegro.pl/oferta/kolanko-wydech...1898011043

Pod ten zestaw trzeba też lekko rozpiłować pilnikiem nakrętkę i wylot z cylindra. Zainwestowałbyś 210zł na wydech i miałbyś wyraźnie mocniejszego simsona.

Czemu dusi hmm, jak dysza jest dobrana pod "luźny" wydech, to nic dziwnego że zalewa na innym, potencjalnie zapchanym nagarem.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
piesrambo Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#9
04.03.2022, 22:34
Dzięki za podpowiedź, a co ze spawakiem? Mam możliwość zrobienia go samemu, przy tej specyfikacji jest sens to robić?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#10
04.03.2022, 22:46
Jeśli nie masz doświadczenia ani umiejętności obliczeń, to nie ma sensu.

Troche nie ma też sensu kupowanie gotowego spawaka za ok.600zł pod ten cylinder. Dużo więcej dałaby wymiana cylindra na choćby 70/4 z gardzielą 21mm, wylotem pod 32mm i wydechem jak podałem wyżej. A koszty wyszłyby podobne co sam spawak.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
piesrambo Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#11
04.03.2022, 23:10
Wymiana cylindra w tej chwili nie wchodzi w grę, bo trzeba kupić kolejnego simsonka. W przyszłym tygodniu zamówię tłumik z kolankiem i zobaczymy co bedzie. Dzięki ze wszystkie podpowiedzi.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#12
05.03.2022, 00:28
Zestaw średniej jakości:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...erformance

Lepszy:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...eystone-zt

Wyczynowy:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...tone-1p-zt

Ale możesz też wysłać swój cylinder do przeróbki.

BTW zamiast kupować wydech może najpierw posłuchaj rady kolegi jaro5 - na początek załóż o 1-2 ząbki większą zębatkę zdawczą.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
piesrambo Offline

Początkujący


Postów: 11
Reputacja: 0
#13
05.03.2022, 10:13
To znaczy wydech i tak trzeba będzie kupić bo kompletnie nie ma wyższych obrotów, niestety nie mam aktualnie podpiętego obrotomierza, ale na słuch to około 6000 obrotów max.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#14
05.03.2022, 10:57
Ale jak piszesz że moc jest a nie ma prędkości to oczywiste jest że wystarczy zmienić przełożenia.
Daj zębatkę 18!!!


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
twojstara1 Online

Mentor


Postów: 1,584
Reputacja: 22
#15
05.03.2022, 11:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.03.2022, 11:31 przez twojstara1.)
Zębatka 18z nie wchodzi w obudowę bez ingerencji w nią.
Przy okazji PsieRambo przylewa ci go co króciec ssący masz 16mm a założyłeś gaźnik 21mm.
A jeżeli nawet rozwierciłeś króciec ssący do 21mm to resztę też trzeba powiększyć , bo inaczej simson będzie miał max KM przy połowie manetki. A wyżej będzie zalewał.

Jeśli wyciągnąłeś stożek z tłumika (nie mam z tym doświadczenia) to prawdopodobnie zachowuje się tak jak byś mu ściągnął tłumik, czyli ma mocny dół ale góry brak. Zamów tłumik i zębatkę 17z.
I wsadź gaźnik oryginalny jeśli masz nie przerobiony cylinder.



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa