• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 … 12 13 14 15 16 … 59 Dalej »
Simson skuter SR50/60 (po wymianie cylindra kosza b.słaby)

Simson skuter SR50/60 (po wymianie cylindra kosza b.słaby)

Strony (2): 1 2 Dalej »
603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#1
17.07.2017, 21:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.07.2017, 21:03 przez 603mariusz.)
Witajcie
mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm
Gaźnik Bing 17/15/1103
cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała
wał z wypełniaczami S70
kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy
wszystko chodziło

.....................................................
zachciało mi się mieć troszkę mocniejszego, dzis przyszły mi nowe części
--- Cylinder 8 kanałów 60cm z tłokiem komplet itp.
--- Kosz sprzęgłowy S70; ilość zębów 62 (miałem 65)
--- Zębatka; wału ilość zębów: 21 (miałem 20)

wszystko podmieniłem na stare,po zapaleniu simsona od razu nie chciał wchodzić na obroty,przy próbie ruszenia dławi
żeby ruszyć z miejsca muszę max obroty trzymać,przy próbie wrzucenia drugiego biegu dławi słaby nie pójdzie
nie pomogło;
---odkręcenie wydechu
-- regulacja zapłonu
--- wymiana świecy,rozstaw inny
......
Pytanie do was co zrobić,dałem ponad 400zł i masakra


Pony Offline

Zaawansowany


Postów: 389
Reputacja: 8
#2
17.07.2017, 21:25
Gaźnik, dać większą dysze na sam początek ale i tak będzie potrzeba większego.

Trochę nie wiem po co wymieniałeś kosz (chyba że był w złym stanie), wał od s70 do s60 nie za dobry pomysł.


Simson S51 87' 60/3M Meteor
BikePics S51


Pomogłem daj + to nic nie kosztuje Szczerbol
603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#3
17.07.2017, 22:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.07.2017, 09:45 przez 603mariusz.)
Ok
kosz wymieniłem bo inne przełożenia, są trochę szybszy byłby
do moje Gaźnika Bing mam dyszę większą główną ,podmienię zobaczę co i jak
****************************
*****************
Dodam,że wymieniłem
-- dysze główną w gaźniku Bing na 70 (nic to chyba to nie dało)
-- zapłon na nowo ustawiłem,bo był przestawiony z powodu dodania podkładki alu pod głowicę jest teraz (1,8) (też nic to nie dało)


603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#4
18.07.2017, 21:25
*******************************************************
napisze do czego doszedłem
kosz i zębatkę zostawiłem tą nową z mniejszą i większą ilością zębów do S70
Odkręciłem nowy cylinder 8 kanałów 60cm i założyłem starszy 60cm 4 kanałowy (przebieg 14,000km) na nowego tłoka i motor ożył,może ruszać i można zmieniać biegi
............
Czyli coś z cylindrem ośmio kanałowym jest nie tak,skoro na starym jeździ

plusy
10km kolo 10km szybszy jest
szybciej dochodzi do prędkości 50km/60km itp.
...
minusy
na kazdym biegu na początku trochę do przydławi,ale nie jest tak żle
..........................
Dzwoniłem do sklepu co kupiłem ten cały zestaw opisany w pierwszym poście
powiedział że mieli w całej historii przypadki,że cylinder ośmio kanałowy był temu winny
........................
gdyby ten cylinder 8 kanałowy był dobry ,na pewno nadrobił by stratę na początku na każdym biegu


Arexu Offline

Doświadczony


Postów: 101
Reputacja: 0
#5
18.07.2017, 22:15
Do tego cylindra musi być inny wydech Smile


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#6
19.07.2017, 07:09
I gaźnik 19 a najlepiej 21


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#7
19.07.2017, 07:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.07.2017, 08:20 przez 603mariusz.)
OK koledzy,narazie mam poskladane wszystko na starym cylindrze 60cmm 4 kanałowym z oryginalnego niemieckiego zeszlifowane ,chodzi dobrze,tylko początki każdego biega maleńkie zadławienie ,bo kosz sprzęgłowy i zębatka na wale od S70 czyli pod prędkość,jak bym normalny zwykły koszt przekręcił z powrotem z zębatką na wałe to pewno zadławienia na początku nie było by.

mają przyjąć na gwarancje ten cylinder jak oddadzą kasę to zostanę jak jest,
jak wymienią będę kombinował
pytanie;
jaki wydech można podpowiedzi (SIMSON SKUTER)
oraz gaźnik 19/21 jak już kupować to 21 ale czy nie będzie przez to za dużo połykać czy świece zalewać na wolnych obrotach
pozdrowienia
Dodam;
CYLINDER SIMSON 60cm3 60/4/3 8 KANAŁÓW TUNING MZA
opis;
http://allegro.pl/cylinder-simson-60cm3-...ml#thumb/2
......
oraz kosz sprzęgłowy z zębatka na wał
KOSZ SPRZĘGŁOWY SIMSON S70 NIEMCY TUNING S51 MZA
opis;
http://allegro.pl/show_item.php?item=5163857983
..........................


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#8
19.07.2017, 19:18
Gaźnik amal 21,i do tego jakiś spawaczek najlepiej platek.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Pony Offline

Zaawansowany


Postów: 389
Reputacja: 8
#9
19.07.2017, 21:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.07.2017, 21:08 przez Pony.)
Niestety nie da się wymienić jednej rzeczy, trzeba wszystko razem zgrać. Wydłużanie przełożeń w wysokoobrotowym cylindrze często przynosi odwrotny skutek.
Co do cylindra po zdjęciach widać że to starszymi metodami robione było osobiście w obecnych czasach brałbym inny. Nie jestem pewien bo po zdjęciach wydaje się że dolot jest nie poszerzony.

Robiąc modyfikacje silnika warto pierw poczytać. no i trzeba się liczyć ze zwiększonym spalaniem, zmniejszoną trwałością.

PS:kosz s70 to różnica 1 zęba na zdawczej

PS2: dobry cylinder nic nie da bez odpowiedniego osprzętu i nic nie nadrobi


Simson S51 87' 60/3M Meteor
BikePics S51


Pomogłem daj + to nic nie kosztuje Szczerbol
603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#10
25.07.2017, 16:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.07.2017, 22:47 przez 603mariusz.)
Witajcie teraz dopiero
A więc tak cylinder oddałem,okazało się,że koło jednej ze szpilek było pęknięcie,za bardzo rozwiercili,pod te 8 kanałów (Oddają mi kasę za ten cylinder,jedynie tłoka zostawię bo też mam 60cm)
Mam obecnie założony zwykły 60cm i zębatka z koszem z S70, brakuje trochę mocy na cylindrze żeby to przełożenie z S70 robujać na początku każdego biegu i słaby pod górkami,ale jeździ,nie pomogła zmiana na dyszę wuększą z 70 w gaźniku BING
Co polecacie wrócić do przełożenia kosz,zębatka z S50
czy kombinować dalej ?
***********************************
Gaźnik mam Bing 17/15/1103 dyszę zmieniłem tą na samym dole co jest na zdjęciu pokazalem
dysza jest go gaźnika Bing 17/15/1101 S70)
Podobno te gaźniki różnią sie dyszami
Bing 17/15/1101 dysza kupiona do tego modelu s70 (070)
Bing 17/15/1102
Bing 17/15/1103 ten gaźnik mam założony była dysza (0,68)
Bing 17/15/1104
Bing 17/15/1106
************************************
jaki gaźnik czy inną dyszę dać ?
D
Co do zębatek to
oryginalnie miałem na wale ilość zębów: 20,
na koszu ilość zębów: 65,
...........
a wymieniłem na zestaw do S70
na wale ilość zębów: 21,
na koszu ilość zębów: 62,
.................
czy coś zmienić tylko,że zębatka z koszem starym są ze sobą już dopasowane przejechane trochę
musiałbym dokupić nową jak już i jaką dać na wał 20? taka jaka była (tylko nową kupię,może będzie dobrze dopasowana?
.
[Obrazek: 6716702100_1501187682_thumb.jpg]


Pony Offline

Zaawansowany


Postów: 389
Reputacja: 8
#11
25.07.2017, 17:56
daj zdawcza mniejsza o 1 ząb, weź pilnik i ładnie podnieś górną krawędź wydechu na 28mm od górnej krawędzi tulei, sprawdź czy masz czysty filtr powietrza, tłumik na AoA1. niby niewiele a jednak daje odczuwalne rezultaty. Pod górki może słabnąc ze względu obecnych przełożeń Wink i dośc istotne pytanie ile ważysz ? Xd


Simson S51 87' 60/3M Meteor
BikePics S51


Pomogłem daj + to nic nie kosztuje Szczerbol
603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#12
28.07.2017, 20:48
ok
Ważę 80 coś
zębatkę dam mniejszą
Co do dyszy w gaźniku którą wymieniłem może wrócę na tą o mniejszym otworze z 070 na 068 mniejszą
z tym tłumikiem co trzeba zrobić
możesz jakiś link,zdjęcie


Pony Offline

Zaawansowany


Postów: 389
Reputacja: 8
#13
28.07.2017, 23:23
Simek powinien z ta waga dać sobie radę bez większego problemu Wink odnośnie tłumika wpisz w google wszystko znajdziesz Wink i serio polecam podnieść okno wydechowe na te 29-28mm ewentualnie można ciut tłok podpiłować z 1mm od strony okna wydechowego jak cylindra ruszać nie chcesz.


Simson S51 87' 60/3M Meteor
BikePics S51


Pomogłem daj + to nic nie kosztuje Szczerbol
Jurcyk Offline

Doświadczony


Postów: 177
Reputacja: 2
#14
29.07.2017, 09:38
dyszę możesz zostawić 70, ja jeżdżę na Bingu 17/15/1101 czyli pod 70ccm z tą właśnie dyszą i daje rade, też mam zwykły 60ccm. Gaźnik ten mam 3 lata i nawet do niego nie zaglądałem. Wiele się z niego nie da wycisnąć ( gardziel 15mm), wcześniej miałem BVF i Simsonek był mocniejszy troche na tym gaźniku ale były ciągłe problemy z regulacją i pływakiem więc zdecydowałem się na Binga. Odpłaca się piękną pracą silnika i bezobsługowością, coś kosztem czegoś.
Te wszystkie wersje Bingów 17/15/1101, 1103 itd różnią się głównie dyszami głównymi i ustawieniem pływaka . Dysza biegu jałowego w tych gaźnikach jest taka sama.
Tak jak kolega wyżej, polecam wymienić filtr powietrza i zajrzeć do tłumika aby go wyczyścić w głównej mierze .


603mariusz Offline

Wtajemniczony


Postów: 29
Reputacja: 0
#15
09.08.2017, 16:41 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.08.2017, 16:46 przez 603mariusz.)
Witajcie
Dyszę zmieniłem z 070 na 068 ,tak samo jeździ nie ma różnicy(może mniej będzie spalać)
w gaźniku są dwie dysze Cryingta najniższa w niej dyszę zmieniałem) i ta wyżej która jest do czego
.............
wydech oryginalny w simsonie skuter wyczyszczony cały,(nowy wkład założony z dwoma rułkami w środku)
mam podnieś do góry,tylko jak co to zrobić,muszę razem z kolankiem
kolanko wygiąć trzeba będzie jak poniżej na rysunku,czy jakiś inny pomysł
pozdrowienia.
[Obrazek: 2418595700_1502289624.jpg]
(29.07.2017, 09:38 )Jurcyk napisał(a): Te wszystkie wersje Bingów 17/15/1101, 1103 itd różnią się głównie dyszami głównymi i ustawieniem pływaka . Dysza biegu jałowego w tych gaźnikach jest taka sama.
Tak jak kolega wyżej,
filtr powietrza wyczyszczony,nowa guma założona,nowy oring
Śrubkę w tym Bing gaźniku od mieszanki ile masz obrotów wykręconą



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Słaby vmax, brak mocy? cylinder 70/4 BartoszKom 21 2,322 22.05.2023, 08:29
Ostatni post: Leinad_DDR
  Słaby v-max 70/4 Sołtys 9 4,823 20.05.2018, 22:19
Ostatni post: Pawelek01
  Simson 60/4 słaby vmax AgroMatias 7 3,517 04.05.2018, 21:59
Ostatni post: ryszard332a
  Wymiana kosza sprzęgłowego KsD 3 1,986 05.04.2018, 20:53
Ostatni post: HoeronixHD
  Simson sr50 na sr80 Tomu011 7 3,835 02.07.2016, 19:13
Ostatni post: bykuu93

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa