21.05.2017, 21:32
Witajcie,
od kilku lat posiadam w spadku Simsona SR50N i zdecydowałem się go w końcu zarejestrować by móc nim pojechać gdzieś dalej niż pobliskie polne drogi.
Simson stał dobre 15 lat, ale z sąsiadem go uruchomiliśmy. Na początku miałem problemy z drobinami w baku ale zainstalowałem dodatkowe sitko między bakiem, a gaźnikiem. Potem w gaźniku zaczęły siadać uszczelki, więc wymieniłem uszczelki i teraz "pali" na dotyk. Ale do meritum.
Chciałbym go zarejestrować jako zabytek. Czy ktoś z was rejestrował już na zabytek. Co trzeba spełniać. Wymieniłem teraz na trochę większy gaźnik, czy to będzie problem przy oględzinach? I właśnie, najpierw rzeczoznawca stwierdza zabytek czy najpierw przegląd?
Co do przeglądu. Czy to możliwe, że w moim Simsonie nie było opcji światła stop? Patrzyłem na schemat elektryczny SR50N dostępnym tu na forum i na nim jest obwód światła stop. U mnie po prostu pali się cały czas. Wsadziłem żarówkę taką jak trzeba ale stop się nie świeci. Dodam tylko, że instalację mam taką, że przednie i tylne światło świecą jaśniej im więcej gazu dodam A klakson mam na bateryjki chyba z osobnego obwodu, choć jeszcze nie sprawdzałem czy działa.
W przyszły weekend postaram się umieścić kilka zdjęć jak się "motor" prezentuje.
od kilku lat posiadam w spadku Simsona SR50N i zdecydowałem się go w końcu zarejestrować by móc nim pojechać gdzieś dalej niż pobliskie polne drogi.
Simson stał dobre 15 lat, ale z sąsiadem go uruchomiliśmy. Na początku miałem problemy z drobinami w baku ale zainstalowałem dodatkowe sitko między bakiem, a gaźnikiem. Potem w gaźniku zaczęły siadać uszczelki, więc wymieniłem uszczelki i teraz "pali" na dotyk. Ale do meritum.
Chciałbym go zarejestrować jako zabytek. Czy ktoś z was rejestrował już na zabytek. Co trzeba spełniać. Wymieniłem teraz na trochę większy gaźnik, czy to będzie problem przy oględzinach? I właśnie, najpierw rzeczoznawca stwierdza zabytek czy najpierw przegląd?
Co do przeglądu. Czy to możliwe, że w moim Simsonie nie było opcji światła stop? Patrzyłem na schemat elektryczny SR50N dostępnym tu na forum i na nim jest obwód światła stop. U mnie po prostu pali się cały czas. Wsadziłem żarówkę taką jak trzeba ale stop się nie świeci. Dodam tylko, że instalację mam taką, że przednie i tylne światło świecą jaśniej im więcej gazu dodam A klakson mam na bateryjki chyba z osobnego obwodu, choć jeszcze nie sprawdzałem czy działa.
W przyszły weekend postaram się umieścić kilka zdjęć jak się "motor" prezentuje.