• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o motoryzacji Dyskusje o motoryzacji v
« Wstecz 1 … 7 8 9 10 11 … 13 Dalej »
Śmierć Marco Simoncelliego

Śmierć Marco Simoncelliego

Harpen Offline

Wtajemniczony


Postów: 40
Reputacja: 1
#1
23.10.2011, 21:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.10.2011, 18:55 przez kamilo0002.)
Dziś w dniu 23 Października 2011r na torze w Sepang ginie Marco Simoncelli, więcej w artykule podanym niżej.

Ścigacz.pl napisał(a):Tragedią zakończył się wyścig klasy MotoGP na malezyjskim torze Sepang. Już na drugim okrążeniu doszło do okropnie wyglądającego wypadku w którym zderzyli się Marco Simoncelli, Colin Edwards i Valentino Rossi. W jego wyniku bardzo poważnych obrażeń doznał Marco Simoncelli i przewieziony został natychmiast do centrum medycznego. Wyścig został przerwany, po pół godziny ukazał się oficjalny komunikat o śmierci włoskiego zawodnika.

Simoncelli w wyniku uślizgu koła wywieziony został przez motocykl na środek toru. Jadący tuż za nim Bautista i Hayden dali radę go ominąć, ale Edwards nie mógł już wiele zrobić i z impetem uderzył we Włocha, przy okazji samemu mocno się obijając. Rossi, jadący za Edwardsem także zaczepił swoim motocyklem o leżącą już na ziemi dwójkę, choć jemu udało się wyjść z tej kolizji bez szwanku. Uderzenie w Simoncellego było tak potężne, że zerwało Włochowi kask z głowy. Widok Marca leżącego bezwładnie na asfalce z jego bujną czupryną rozrzuconą na boki był po prostu przerażający. Pomimo wysiłków i 45 minutowej akcji reanimacyjnej, lekarze nie zdołali uratować życia młodego zawodnika. Simoncelli zmarł w wyniku rozległych obrażeń głowy, szyi oraz klatki piersiowej.

Choć Simoncelli rozpoczął ściganie się już w roku 1996 we włoskiej serii Minimoto, to jego kariera wyścigowa nabrała rozpędu w 2002 roku, gdy został Mistrzem Europy w klasie 125 i pojechał swój pierwszy wyścig w Mistrzostwach Świata GP125. Pierwszy pełny sezon w Mistrzostwach Świata to rok 2003, a w 2004 przyszło pierwsze zwycięstwo na zalanym deszczem Jerez. W roku 2005 Sic z Gilerą przenosi się do klasy 250, aby dwa lata później zostać Mistrzem Świata kategorii 250. Rok 2010 to pierwszy sezon w klasie MotoGP. W tym roku, zaledwie tydzień temu Marco odniósł swój największy sukces w tej klasie – drugie miejsce na Philip Island. W przyszłym sezonie Włoch miał ponownie walczyć w barwach zespołu San Carlo Honda Gresini.

Żegnaj Marco!

Oto filmik z wypadku, Marco jedzie białym ścigaczem i wpada pod koła kolegi, natychmiastowo zrywa mu kask i rzuca nim o asfalt: http://www.youtube.com/watch?v=-UqE3mA8RPg


Krótka historia jego kariery:

125cc


Simoncelli w roku 2002, wraz z włoską Aprilią, sięgnął po tytuł Mistrza Europy kategorii 125cc. Dzięki temu pod koniec sezonu dostał szansę debiutu w Mistrzostwach Świata tej klasy. Pierwszym wyścigiem Włocha było GP Czech. W ciągu sześciu wyścigów tylko raz udało mu się zdobyć punkty. Miało to miejsce podczas GP Portugalii, w którym to Marco zajął 13. lokatę. Rok później Simoncelli stał się już etatowym kierowcą włoskiej stajni. Będąc sześć razy na punktowanym miejscu, zakończył go ostatecznie na 21. pozycji. W trzecim roku startów Włoch po raz pierwszy ruszał do wyścigu z pierwszego pola. Dzień później zdominował wyścig. Wszystko to miało miejsce podczas GP Hiszpanii. Po drugie pole position Marco sięgnął jeszcze w Czechach, jednakże w wyniku wielu problemów, zmagania w wyścigu zakończył dopiero na 19. miejscu. W pozostałych wyścigach nie odnotował oszałamiających rezultatów i w klasyfikacji zajął 11. miejsce. Ostatni sezon w tej kategorii był najlepszy w wykonaniu Simoncelliego. W tym czasie sześciokrotnie stanął na podium, w tym raz zwyciężył {ponownie podczas GP Hiszpanii, które w tym roku odbywało się jako pierwsze; tym samym po raz pierwszy w karierze został liderem mistrzostw świata) i w ostatecznym rozrachunku został sklasyfikowany na 5. lokacie.

250cc


W roku 2006 awansował do klasy 250cc, w której przez cały okres startów dosiadał motocykl innej włoskiej marki - Gilera. Po dwóch poprawnych sezonach, ukończonych na 10. pozycji, Włoch wreszcie sięgnął po upragniony tytuł. Pomimo dwóch z rzędu nieukończonych wyścigów i dużej straty do czołówki, Marco bardzo szybko odrobił straty i pewnie sięgnął po mistrzostwo. W tym czasie aż dwunastokrotnie stanął na podium, z czego sześć razy na najwyższym stopniu. Marco, będąc już mistrzem tej serii, postanowił pozostać w niej na kolejny sezon, w celu obrony lauru oraz braku ofert z klasy królewskiej. Niestety pomimo świetnej jazdy i ponownie sześciu wygranych (najwięcej ze wszystkich), Włoch zajął dopiero 3. miejsce w generalnej klasyfikacji. Jednym z głównych powodów była kontuzja poniesiona przed rozpoczęciem sezonu, która wykluczyła go z rywalizacji w otwierającym cykl GP Kataru. Poza tym Simoncelli'emu przytrafiło się kilka nieukończonych wyścigów (głównie w wyniku własnych błędów, spowodowanej czasem zbyt agresywną jazdą), co w efekcie wpłynęło na przegraną w ostatecznej klasyfikacji kilkunastoma punktami z Japończykiem Hiroshi Aoyamą oraz Hiszpanem, Hectorem Barberą.
MotoGP

W sezonie 2010 Włoch awansował do królewskiej kategorii MotoGP, w której będzie ścigał się we włoskim zespole San Carlo Honda Gresini. Jego partnerem został doświadczony rodak, Marco Melandri.
World Superbike

Podczas sezonu 2009 Włoch gościnnie wystąpił w serii World Superbike, na torze Imola, w San Marino. Dosiadając włoską Aprilię Marco spisał się nadspodziewanie dobrze. Pomimo błędu w pierwszym wyścigu i w konsekwencji nieukończenia go, w drugim zajął świetne trzecie miejsce, pokonując w bezpośredniej walce weterana, a zarazem swojego partnera, Maxa Biaggiego. Zdobyte punkty dały mu 25. miejsce w końcowej klasyfikacji.

Marco, będziemy o Tobie pamiętać! Zginąłeś robiąc to co kochasz, niech Bóg ma Cię w swej opiece [*]
[Obrazek: Marco_Simoncelli.jpg]


Mój garaż(klick)

Marco Simoncelli zginął w wyścigu[*] Więcej TUTAJ
Chlebek Offline

Weteran


Postów: 752
Reputacja: 29
#2
23.10.2011, 22:25
Bardzo go szkoda, bo jednak dobrze jeździł ale niestety taki sport, jeden musi wygrać, żeby drugiemu się coś stało.


FasoN Offline

Doświadczony


Postów: 258
Reputacja: 25
#3
24.10.2011, 09:56
Zabiło go to co kochał.. [*]


Harpen Offline

Wtajemniczony


Postów: 40
Reputacja: 1
#4
24.10.2011, 15:17
Współczuję jego rodzinie, on miał zaledwie 24 lata, rok młodszy od mojej siostry...


Mój garaż(klick)

Marco Simoncelli zginął w wyścigu[*] Więcej TUTAJ
TERY Offline

Weteran


Postów: 720
Reputacja: 24
#5
24.10.2011, 19:47
i 6 lat starszy ode mnie a 3 młodszy od mojego brata ...


Harpen Offline

Wtajemniczony


Postów: 40
Reputacja: 1
#6
24.10.2011, 19:56
Zginął ze świadomością że robi to co kocha, motocykle to było jego drugie życie.


Mój garaż(klick)

Marco Simoncelli zginął w wyścigu[*] Więcej TUTAJ
suchyelf1 Offline

Doświadczony


Postów: 247
Reputacja: 8
#7
24.10.2011, 23:02
Był w moim wieku ...


>>>Mój Simek Cool

>>>GG: 4229712
Piotrek111938 Offline

Zaawansowany


Postów: 427
Reputacja: 10
#8
25.10.2011, 17:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2012, 22:41 przez Piotrek111938.)
Zginął w młodym wieku, mógł jeszcze zrobić karierę.


Harpen- nie przesadzaj już- nie nabijaj sobie w taki sposób postów. Nie możesz całej treści skopiować w jednym poście?.


Ja tam wolę gołe cycki Szczerbol /Kubeck

Bo u nas na forum jest taka zasada "Gdy forumowicz rozpier**li moderator naprawia".

sr-ka Offline

Doświadczony


Postów: 205
Reputacja: 4
#9
25.10.2011, 17:10
Ech.. Szkoda chłopaka,mógł zrobić karierę i jeszcze 60 lat pożyć : (




SIMSON SR50
Rok:1988
Pojemność:60/2 niedługo 60/4/3
Gaźnik:16N1
V-Max:80 km/h
Instalacja:12V
Skrzynia biegów:4 biegowa
Tłumik:bez wkładu
Tuning:tylko lekki lifting

Jeśli Ci pomogłem daj + Smile
pitas2233

Gość

 
#10
27.10.2011, 19:48
http://www.youtube.com/watch?v=jrBhRGR4Rq8
Tu jest Film jak zginąSad((
Widać jak ścigacz w niego wjechał:*((





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa