• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Poradniki v
« Wstecz 1 … 4 5 6 7 8 Dalej »
Specyfikacja poszczególnych modeli - Simson S51

Wątek zamknięty 
 
  • 0 głosów - średnia: 0
Specyfikacja poszczególnych modeli - Simson S51
Szymcio
Offline

Szymcio

Postów: 2,225
Pojazd: Simson S51
Skąd: Augustów
Dołączył: 14-01-2012
Reputacja: 146
#1
05.02.2015, 16:15 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2015, 17:40 przez Szymcio.)
Specyfikacja poszczególnych modeli Simson S51


Specyfikacja jest cały czas tworzona. Wszystkie informacje jak można pomóc w jej tworzeniu są zawarte w temacie http://simsony.info/Thread-Specyfikacja-...2#pid95282

Spis treści
Typ N
Simson S51 N

Typ B
Simson S51 B1-3
Simson S51 B1-4
Simson S51 B2-4
Simson S51 B2-4/1
Simson S51/1 B
Simson S51/1 B3


Typ E
Simson S51 E
Simson S51 E/4
Simson S51/1 E
Simson S51/1 E/1
Simson S51/1 E/2
Simson S51/1 E/3


Typ C
Simson S51 C
Simson S51/1 C
Simson S51/1 C/1
Szymcio
Offline

Szymcio

Postów: 2,225
Pojazd: Simson S51
Skąd: Augustów
Dołączył: 14-01-2012
Reputacja: 146
#2
05.02.2015, 18:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.02.2015, 20:10 przez Szymcio.)
Simson S51N

Model: Simson S51N
Lata produkcji: 1980-1987
Liczba wyprodukowanych sztuk: ok.103 000 sztuk
Rodzaj instalacji i zapłonu: Klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem (platynki) , napięcie instalacji elektrycznej-6V
Wyposażenie dodatkowe:
-brak
Opis: Simson S51N "Normal" był modelem najsłabiej wyposażonym , mówiąc krótko , wyposażenia dodatkowego nie posiadał w ogóle. Motorower nie posiadał kierunkowskazów , stacyjki (gaszenie z przycisku znajdującego się na kierownicy). Napędzany silnikiem M531KF (skrzynia trzystopniowa i 50ccm pojemności), który zasilany był gaźnikiem BVF 16N1-11. Licznik skalowany do 80km/h z białą tarczą. Sygnał dźwiękowy zasilany czterema bateriami R20. Wkład lampy bez miejsca na postojówkę , sama lampa wyposażona w żarówkę 25/25W. Malowany przez fabrykę był w dwa kolory : jasny niebieski oraz czerwono-pomarańczowy. Pokrowiec siedzenia gładki. Krótkie gumy na teleskopach przednich. Amortyzatory tylne w czarnych plastikowych obudowach. Wyróżniał się spośród innych modeli dość znacząco.

Notatkę dotyczącą Simsona S51N opracował zeflo. ©

[Obrazek: dt-U7WY.png] [Obrazek: dt-V57U.png] [Obrazek: dt-7W12.png] [Obrazek: dt-WW1M.png]
[Obrazek: dt-XLWC.png] [Obrazek: dt-AUXZ.png] [Obrazek: dt-YZZP.png] [Obrazek: dt-WNL1.png]

Zdjęcia przedstawiające Simsona S51N udostępnił zeflo. ©
Szymcio
Offline

Szymcio

Postów: 2,225
Pojazd: Simson S51
Skąd: Augustów
Dołączył: 14-01-2012
Reputacja: 146
#3
05.02.2015, 19:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2015, 11:35 przez Szymcio.)
Simson S51 B1-3

Model: Simson S51 B1-3
Lata produkcji: 1980-1988
Liczba wyprodukowanych sztuk: ok. 242300 sztuk
Rodzaj instalacji i zapłonu: układ zapłonowy z przerywaczem (platynkowy), instalacja 6V
Wyposażenie dodatkowe:
-kierunkowskazy
-akumulator motocyklowy 6V
-stacyjka z czterema pozycjami
-światła postojowe
Opis: Podstawowa wersja Simsona serii B. Motorower był wyposażony w podstawowe (w dzisiejszych czasach) wyposażenie typu kierunkowskazy, światła postojowe. Posiadał lepsze wyposażenie w stosunku do wersji N. Ten model miał trzy stopniową skrzynię biegów i cylinder 50ccm. Posiadał licznik wyskalowany do 80 km/h z białą tarczą oraz jedno lusterko lewe. (w prawie nie było wymagane dodatkowe prawe) Tylne amortyzatory były typu szklankowego. (bez widocznych sprężyn) Waga motoroweru wynosiła ok. 80kg. Ze względu na wyposażenie był idealnym motorowerem do jazdy miejskiej. (kierunkowskazy poprawiały bezpieczeństwo motocyklisty)

Notatkę dotyczącą Simsona S51 B1-3 opracował Szymcio. ©
Dane liczbowe zostały wzięte z www.wikipedia.pl.
Szymcio
Offline

Szymcio

Postów: 2,225
Pojazd: Simson S51
Skąd: Augustów
Dołączył: 14-01-2012
Reputacja: 146
#4
06.02.2015, 10:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2015, 12:19 przez Szymcio.)
Simson S51 B1-4

Model: Simson S51 B1-4
Lata produkcji: 1980-1988
Liczba wyprodukowanych sztuk: ok. 360600 sztuk
Rodzaj instalacji i zapłonu: układ zapłonowy z przerywaczem (platynkowy), instalacja 6V
Wyposażenie dodatkowe:
-kierunkowskazy
-akumulator motocyklowy 6V
-stacyjka z czterema pozycjami
-światła postojowe
Opis: Ten model Simsona powstał na podstawie Simsona S51 B1-3. Zmiany jakie wprowadzono dotyczą głównie silnika i skrzyni biegów. Wstawiono silnik M541/1KF oraz skrzynię czterostopniową. W ten sposób przełożenia zmieniły się. (czterostopniowa skrzynia biegów: dwa pierwsze biegi krótkie i dwa ostatnie długie; trzystopniowa skrzynia biegów: pierwszy bieg krótki, dwa ostatnie długie) Nie wpłynęło to na zmianę prędkości maksymalnej. Stylistycznie użyto lewego dekla silnika z wybitą cyfrową cztery, co świadczyło o typie zamontowanej skrzyni biegów.

Notatkę dotyczącą Simsona S51 B1-4 opracował Szymcio. ©
Dane liczbowe zostały wzięte z www.wikipedia.pl.

[Obrazek: dt-QIFJ.png] [Obrazek: dt-JUY8.png] [Obrazek: dt-AKE8.png] [Obrazek: dt-4S0F.png]

Zdjęcia przedstawiające Simsona S51 B1-4 udostępnił Kamil :D. ©
Szymcio
Offline

Szymcio

Postów: 2,225
Pojazd: Simson S51
Skąd: Augustów
Dołączył: 14-01-2012
Reputacja: 146
#5
06.02.2015, 12:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.02.2015, 17:39 przez Szymcio.)
Simson S51 B2-4

Model: Simson S51 „Electronic” B2-4
Lata produkcji: 1980-1988
Liczba wyprodukowanych sztuk: 305100 sztuk
Rodzaj instalacji i zapłonu: zapłon elektroniczny bezstykowy, instalacja 6V
Wyposażenie:
-stacyjka z czterema pozycjami
-zapłon elektroniczny typu SLEZ 8305. ¼ / 6V
-amortyzatory tylne z widocznymi sprężynami
-prędkościomierz wyskalowany do 100 km/h, posiadający kontrolkę kierunkowskazów
-reflektor przedni o mocy 35W wraz z światłami postojowymi
Opis własny: Simson s51 "Electronic" był modelem posiadającym skrzynię 4-biegową i zapłon elektroniczny oraz odpowiednie wyposażenie umożliwiające poruszanie się w ruchu miejskim (tj. kierunkowskazy , klakson, światło stop , lusterko lewe). Silnik typu M541KF o pojemności 50 ccm rozwijał prędkości do 60km/h w zależności od wersji cylindra oraz zapasu mocy do 2,72 kw (3,7km) /przy 5500 obr/min. Gaźnik to 16n1-11 z dyszą główną 72, instalacja elektryczna zawierała akumulator 6V 12 Ah z którego były zasilane kierunkowskazy, klakson i światło postojowe (tylko na 4 pozycji stacyjki). Przednie amortyzatory posiadały krótkie osłony pyłoszczelne, które zostały zastąpione długimi w modelu B2-4/1, skok zawieszenia przód/tył wynosił odpowiednio 130 / 85. Simson "Electronic" standardowo był w kolorze ciemnej zieleni (Billardgrün) zaś rzadziej czerwono wiśniowy ( Kirschrot) czy zielony jasny (Saftgrün).

Simson S51 B2-4/1

Wersja B2-4/1 została dodatkowo wyposażona profilowane siedzenie oraz prostą, rozkładaną dźwignię startera jak w Simsonie s51 "enduro" czy s51 "Comfort".

Notatkę dotyczącą Simsona S51 B2-4 opracował arturwietnam. ©
Niektóre dane zostały wzięte z:
www.mopedfreunde-oldenburg.de
www.wikiepdia.pl
www.wikipedia.de
simsony.info
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa