22.10.2016, 11:49
Gdy nasza maszyna ma małą moc, trudno ją wyregulować, nadmiernie dymi, kiedy ustawiliśmy już zapłon, gaźnik , sprawdziliśmy pracę silnika na innej świecy, kondensatorze, przewodzie WN i dalej jest to samo, to przyczyną może być nieszczelna skrzynia korbowa. Niesprawne simmeringi wału, uszkodzone uszczelki karterów i cylindra z karterami jest stosunkowo trudno sprawdzić,- trzeba ściągać magneto, zębatkę napędową z wału rozpoławiać silnik. Można sprawdzić prościej szczelność skrzyni korbowej?
-Można, potrzebna nam jest tylko plastelina i rurka o niewielkiej średnicy.
Demontujemy gaźnik, wprowadzamy rurkę do kanału ssącego, uszczelniamy plasteliną:
gdy mamy ściągniętą głowicę, możemy uszczelnić dodatkowo styk tłoka z cylindrem plasteliną (lecz nie musimy koniecznie tego robić, zwłaszcza jeśli uszczelnienie tłok-cylinder jest w porządku), wtedy też należy pamiętać o dociśnięciu cylindra do karterów, ja zastosowałem dwie tulejki na szpilkach i docisnąłem cylinder dwoma nakrętkami głowicy . Ustawiamy tłok w pozycji ok. 30mm przed GMP, tak by przesłonięte przez tłok były kanały płuczące.
Następnie dmuchamy w rurkę sprawdzając czy powietrze nie ucieka w nadmiernej ilości. W moim przypadku, po małym remoncie silnika (nowe uszczelki, simmeringi, tłok i pierścienie), powietrze prawie wcale nie uciekało.
-Można, potrzebna nam jest tylko plastelina i rurka o niewielkiej średnicy.
Demontujemy gaźnik, wprowadzamy rurkę do kanału ssącego, uszczelniamy plasteliną:
gdy mamy ściągniętą głowicę, możemy uszczelnić dodatkowo styk tłoka z cylindrem plasteliną (lecz nie musimy koniecznie tego robić, zwłaszcza jeśli uszczelnienie tłok-cylinder jest w porządku), wtedy też należy pamiętać o dociśnięciu cylindra do karterów, ja zastosowałem dwie tulejki na szpilkach i docisnąłem cylinder dwoma nakrętkami głowicy . Ustawiamy tłok w pozycji ok. 30mm przed GMP, tak by przesłonięte przez tłok były kanały płuczące.
Następnie dmuchamy w rurkę sprawdzając czy powietrze nie ucieka w nadmiernej ilości. W moim przypadku, po małym remoncie silnika (nowe uszczelki, simmeringi, tłok i pierścienie), powietrze prawie wcale nie uciekało.