• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 … 8 9 10 11 12 … 59 Dalej »
Squish i kształt komory spalania.

Squish i kształt komory spalania.

lukasz12246 Offline

Nowicjusz


Postów: 3
Reputacja: 0
#1
03.06.2018, 09:30
Cześć.
Czy ktoś z forumowiczów zagłębiał się w temat odległości tłoka w GMP od głowicy tzw. squish, do jakiej wartości minimalnej schodziliście w simsonie. Jaki kształt komory spalania byłby najlepszy by zwiększyć efektywność spalania mięszanki a tym samym podnieść sprawność naszego silnika i zmniejszyć ryzyko występowania spalania stukowego. Oczywiście objętość komory spalania jest zależna od pojemności i stopnia sprężania jaki chcemy uzyskać.
Zdjęcie dla przykładu o co chodzi przerobionej głowicy ktm 380.
   


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#2
03.06.2018, 13:30
Ja też mam głowicę w swoim bb zrobioną na wzór tej co pokazałeś z lewej strony, projektował mi ją pypu.
Squish mam na 0,7 mm i płaskie denko tłoka


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
lukasz12246 Offline

Nowicjusz


Postów: 3
Reputacja: 0
#3
03.06.2018, 22:32
Ok ale jest jeszcze coś takiego jak squish band który wynosi od 40%do 60% jest to powierzchnia tego pierścienia w głowicy do powierzchni komory spalania. I poszukuję wiadomości na ten temat, w Polsce powiedziałbym że jest to mało znane usprawnienie. A może ktoś posiada informację na ten temat. Głowica do 83ccm w załączniku squish band wynosi 8mm czyli jest to 55% powierzchni całkowitej głowicy.
   


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#4
03.06.2018, 22:48
Nie znajdziesz takich wiadomości bo to niepubliczne informacje tjunerów. Nie ujawniają bo nic z tego nie mają


lukasz12246 Offline

Nowicjusz


Postów: 3
Reputacja: 0
#5
03.06.2018, 23:08
HoeronixHD widzę że dużo się pozmieniało przez kilka lat bo za czasów takiego forum jak simsony net. było wiele osób które dzieliły się swoją wiedzą w dziedzinie tuningu, było wtedy dużo przemyśleń testów ogólno dostepnych i dyskusji. Wszystko prężnie się rozwijało na początek był TT i szybko cylindry na membranie,LC i inne cuda. A teraz widzę że wszystko dąży w stronę pieniędzy i każdy myśli tylko o sobie..... Trudno.


Komprecha Offline

Doświadczony


Postów: 117
Reputacja: 6
#6
04.06.2018, 20:42
Przy oryginalnym kszałcie denka i komory poniżej 0,7mm przy Pb95 bym nie schodził. Optymalna wartość to od 0,8 do 1mm. Oryginalnie jest zawsze grubo ponad 1mm, także takie usprawnienie sporo poprawi prędkość mieszanki w stronę komory.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa