Witajcie,
Przyszedł moment na skończenie remontu mojego skutera.
Historia zaczęła się od kupna dobrej bazy, ale jak zawsze - zabrakło czasu i motywacji by zakończyć tak jakbym chciał.
Oryginalnie był to SR50 B4, po drodze właściciele pozmieniali kierunkowskazy, lampę tylną. Reszta w naprawdę niezłym stanie.
Po pierwszym remoncie okazało się że w miarę nagrzewania traci moc i gaśnie.
Ciągnie sprzęgło i właściwie żadne regulacje na dole, czy przy manetce nie pomagają. Czuło się że chce jechać, nie wysprzęgla do końca.
Brak ładowania.
O ile tematy elektryki prawie ogarnąłem (pozbycie się ELBY, zamiana na moduł z chińczyka, cewka bezmasowa, inne drobne) to utknałem na silniku.
Nie chcę szukać przyczyn powyższych problemów bo wiem że cylinder i tłok jest słabej jakości. Oryginał z epoki trzymam na półce jako inwestycję
Kiedyś było łatwiej, bo były 2-3 alternatywy godnych uwagi cylindrów, wałów, reszty. Teraz jest kosmos Przeglądając oferty JM wytypowałem zestaw tyle na ile pozwala mi wiedza. Mam jednak prośbę do Was byście ocenili wybór i dopasowanie do siebie setu.
Założenie jest takie:
- Mocniejszy niż seria, raczej moment niż vmax.
- Solidne podzespoły, nie wysilone
- Tłumik ma być seryjny, lub mieć seryjny wygląd. Nie chcę spawaków
Cylinder: https://www.jackmotors.pl/old-timer/cyli...aign-id=19 + tłok MZA 2P toczony
Gaźnik: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...aign-id=19
- Głowica: tutaj pomóżcie
- Wał: czy pchać się w wypełniacze? Co lepsze FEZ czy MZA?
- Sprzęgło - tutaj opcje mnie pokonały. Ile tarcz? jaka grubość docisku? Ile zębów na koszu/zębatce? No idea.
- Tłumik: DPR? węgier czy org? 28 czy 32mm?
Dajcie znać czy to dobry kierunek.
LWG
Przyszedł moment na skończenie remontu mojego skutera.
Historia zaczęła się od kupna dobrej bazy, ale jak zawsze - zabrakło czasu i motywacji by zakończyć tak jakbym chciał.
Oryginalnie był to SR50 B4, po drodze właściciele pozmieniali kierunkowskazy, lampę tylną. Reszta w naprawdę niezłym stanie.
Po pierwszym remoncie okazało się że w miarę nagrzewania traci moc i gaśnie.
Ciągnie sprzęgło i właściwie żadne regulacje na dole, czy przy manetce nie pomagają. Czuło się że chce jechać, nie wysprzęgla do końca.
Brak ładowania.
O ile tematy elektryki prawie ogarnąłem (pozbycie się ELBY, zamiana na moduł z chińczyka, cewka bezmasowa, inne drobne) to utknałem na silniku.
Nie chcę szukać przyczyn powyższych problemów bo wiem że cylinder i tłok jest słabej jakości. Oryginał z epoki trzymam na półce jako inwestycję
Kiedyś było łatwiej, bo były 2-3 alternatywy godnych uwagi cylindrów, wałów, reszty. Teraz jest kosmos Przeglądając oferty JM wytypowałem zestaw tyle na ile pozwala mi wiedza. Mam jednak prośbę do Was byście ocenili wybór i dopasowanie do siebie setu.
Założenie jest takie:
- Mocniejszy niż seria, raczej moment niż vmax.
- Solidne podzespoły, nie wysilone
- Tłumik ma być seryjny, lub mieć seryjny wygląd. Nie chcę spawaków
Cylinder: https://www.jackmotors.pl/old-timer/cyli...aign-id=19 + tłok MZA 2P toczony
Gaźnik: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...aign-id=19
- Głowica: tutaj pomóżcie
- Wał: czy pchać się w wypełniacze? Co lepsze FEZ czy MZA?
- Sprzęgło - tutaj opcje mnie pokonały. Ile tarcz? jaka grubość docisku? Ile zębów na koszu/zębatce? No idea.
- Tłumik: DPR? węgier czy org? 28 czy 32mm?
Dajcie znać czy to dobry kierunek.
LWG