• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Pojazdy użytkowników SR50, SR80, Schwalbe v
1 2 3 4 5 … 9 Dalej »
SR50 w trakcie remontu

 
  • 4 głosów - średnia: 3
SR50 w trakcie remontu
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#1
05.11.2018, 22:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.07.2023, 02:54 przez Goodmayes.)
Witam wszystkich.

Na trzydziestolecie mojego motorka postanowiłem zrobić poważny remont. Wcześniej, bo w 1998 roku zrobiony był tylko srebrny lakier. Teraz przyszedł czas na coś poważniejszego.

Tak wyglądał w oryginalnym malowaniu
[Obrazek: fbdaf58872e93243med.jpg]

Krótka historia. Motorek dostałem na dzień dziecka w 1989 roku. Nówka nie śmigana, chociaż rocznik 88. Wszystko nadal jest w oryginale bez żadnych przeróbek. Trochę części poginęło podczas eksploatacji, sporo się zużyło. Teraz przyszedł czas wszystko uzupełnić lub wymienić oraz zrobić nowy lakier.

Zdjęcia zrobione po 11 latach postoju w garażu.
[Obrazek: 99ebd8a6d8fcb381med.jpg]

[Obrazek: 5925b3c251db7288med.jpg]

[Obrazek: eb8072e815da98e5med.jpg]

[Obrazek: f3b3604b64c1bfc1med.jpg]

[Obrazek: a9e6fb5d2154bf43med.jpg]

[Obrazek: 549663277380cce6med.jpg]

[Obrazek: bb361c7c4b07a92emed.jpg]
Kajinami
Offline

Wtajemniczony

Postów: 20
Pojazd: Simson Sr50 b4
Skąd: Lublin
Dołączył: 11-07-2018
Reputacja: 0
#2
06.11.2018, 18:27
Ładna baza do odnowienia. Bede śledził temat samemu posiadając SR50 B4. Może coś nowego się dowiem. Biggrin
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#3
07.11.2018, 15:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2023, 03:55 przez Goodmayes.)
Motorek rozebrany na drobne elementy. Niestety z oryginalnych śrub "esek" niewiele zostało wiec wszystkie śruby będą nowe ale dokładnie w takich rozmiarach jak w katalogu MZA.

[Obrazek: 6a52fcf1451df6bemed.jpg]

Jeżeli ktoś szuka śrub to polecam art-nierdzewne.pl, mają 90% śrub potrzebnych do Simsona, łącznie z podkładkami falistymi 137B i sprzedają to na sztuki.

Następny etap to przegląd silnika.
Kajinami
Offline

Wtajemniczony

Postów: 20
Pojazd: Simson Sr50 b4
Skąd: Lublin
Dołączył: 11-07-2018
Reputacja: 0
#4
08.11.2018, 17:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.11.2018, 17:00 przez Kajinami.)
Zostawiasz oryginalny silnik 50cc czy wstawiasz coś więcej ?
Dawid.xD
Offline

Stały bywalec

Postów: 137
Pojazd: Simson S51
Skąd: Opolskie
Dołączył: 29-12-2014
Reputacja: 0
#5
08.11.2018, 18:39
Super ze masz go od nowości, jest klimacik Smile Powodzenia Smile
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#6
09.11.2018, 15:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2023, 03:54 przez Goodmayes.)
Nie wiem jeszcze czy będę coś więcej robił z silnikiem. Na razie złożyłem go tak jak jest. Wał i tłok nie jest zły, były wymienione 20 lat temu i mało jeżdżone. W silniku pęknięta była sprężynka na wałku oraz luzy na choince i na łożyskach. Wymieniłem wszystkie podkładki dystansowe, łożyska SKF i simmerringi MZA, wałek startera, przerywacz i kondensator. Silnik nie jest jeszcze zalany olejem więc do wiosny coś można zrobić.

[Obrazek: 6ec088d0eb8c3114med.jpg]

[Obrazek: b06233020c03c732med.jpg]

[Obrazek: 0127228402a37988med.jpg]

Na razie skupiam się na remoncie ogólnym i uzupełnieniu braków.
Kupiłem dużo części i z lakierem wyjdzie ponad 3.5 tys.

Detale przygotowane do ocynku
[Obrazek: 95e0e0f6f9d95ea6med.jpg]

[Obrazek: e3dd7de142aafc4fmed.jpg]

[Obrazek: 350c7ca1ad0ed911med.jpg]
Kajinami
Offline

Wtajemniczony

Postów: 20
Pojazd: Simson Sr50 b4
Skąd: Lublin
Dołączył: 11-07-2018
Reputacja: 0
#7
10.11.2018, 15:42
Będziesz go składał na papierowych uszczelkach ? Tak to wygląda na pierwszy rzut oka.
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#8
10.11.2018, 16:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2021, 22:38 przez Goodmayes.)
(10.11.2018, 15:42 )Kajinami napisał(a): Będziesz go składał na papierowych uszczelkach ? Tak to wygląda na pierwszy rzut oka.

Kupowałem każdą osobno z różnych sklepów żeby były org DDR lub MZA. Nigdy nie miałem żadnych przecieków z tego typu uszczelek.
HoeronixHD
Online

Moderator
Moderator
Postów: 1,873
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#9
10.11.2018, 16:51
Są uszczelki z gambitu. Lepsze niż papier
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#10
11.11.2018, 11:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.04.2021, 22:39 przez Goodmayes.)
(10.11.2018, 16:51 )HoeronixHD napisał(a): Są uszczelki z gambitu. Lepsze niż papier

To może zrobię z gambitu, dzięki,

Obejrzałem jeszcze raz cylinder i nie widzę żadnych oznaczeń ani napisów. Jak sobie przypominam wymieniłem go z powodu zerwania gwintu 25 lat temu. Niestety nieświadomie kupiłem coś dziwnego, pewnie jakiś chińczyk o ile 25 lat temu już takie były. Wymienię go na coś normalnego.
Nie chce kanałowca tylko standard, nie zależy mi na osiągach, bardziej na trwałości. Nie będę dużo jeździł ale nie chce już rozbierać silnika w najbliższych latach.
Jaki zestaw kupić?
Kajinami
Offline

Wtajemniczony

Postów: 20
Pojazd: Simson Sr50 b4
Skąd: Lublin
Dołączył: 11-07-2018
Reputacja: 0
#11
11.11.2018, 11:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.11.2018, 12:02 przez Kajinami.)
Może być cylinder od almotu, chociaż ja bym szukał używanego ddr. Co do tłoka to albo toczony albo cos od zt. Ja u siebie mam toczony tyle ze mam 60cc i narazie sie sprawdza. Ewentualnie kupisz ddr i rozwiercisz go na 60cc i masz trwale rozwiązanie.
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#12
11.11.2018, 16:53
Do nowego cylindra z Almotu jaki rozmiar tłoka wchodzi 96, 97, 98?
Simson3k
Offline

Stały bywalec

Postów: 161
Pojazd: Simson S51
Skąd: Ciechanów
Dołączył: 19-03-2018
Reputacja: 1
#13
11.11.2018, 17:42
Najlepiej poszukaj cyla DDR oddaj do szlifu i wojtala odpowiednio stoczy i dobierze tłok MZA pod to. Nie zaciera i nie dzwoni po fazowniu kanałów.
Simson 80/4MK2
DPR 21mm
Ducati Energia
4B Seria
Kajinami
Offline

Wtajemniczony

Postów: 20
Pojazd: Simson Sr50 b4
Skąd: Lublin
Dołączył: 11-07-2018
Reputacja: 0
#14
11.11.2018, 21:11
Jeśli chodzi o 50ccm jest to 37,98mm.
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#15
11.11.2018, 21:47
(11.11.2018, 21:11 )Kajinami napisał(a): Jeśli chodzi o 50ccm jest to 37,98mm.

A 60 też 40,98 czy 97 albo 96?
Kajinami
Offline

Wtajemniczony

Postów: 20
Pojazd: Simson Sr50 b4
Skąd: Lublin
Dołączył: 11-07-2018
Reputacja: 0
#16
11.11.2018, 22:12
Dokladnie plus dochodzi do tego czy to ma być 1 pierścieniowy czy 2.
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#17
14.11.2018, 03:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2023, 03:56 przez Goodmayes.)
Detale ocynkowane wyglądają jak nowe
[Obrazek: 233e6b9a0f73ea24med.jpg]

[Obrazek: 64286619fda42249med.jpg]

Gumy wyczyszczone
[Obrazek: 4c96089f6f0120e9med.jpg]

Zaczynam składać pierwsze elementy
[Obrazek: b995c171fdaecff9med.jpg]

Nowe szkiełko i nowa obudowa. Niestety z licznika schodzi farba, próbowałem to zamalować podobną ale to widać. Trzeba będzie go wymienić na jakimś etapie.
[Obrazek: 91a3ca56f9b52765med.jpg]

[Obrazek: 717a9d63cb087463med.jpg]

Cewka z nowymi kapturkami
[Obrazek: 0828717c1fba3af2med.jpg]

Obudowa filtra, nowy filtr i gąbka
[Obrazek: 135a3e7dc1951ed7med.jpg]

Na końcu zrobię listę śrub bo w katalogu MZA są błędy, może komuś się przyda.

Jak zawsze pytanie:
Czy oryginalny wał regenerować z łożyskiem dolnym NTN i zestawem korbowodu MZA czy kupić cały nowy MZA?
HoeronixHD
Online

Moderator
Moderator
Postów: 1,873
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#18
14.11.2018, 09:01
Ja bym regenerował na korbie Yoko, mzciacze ją chwalą
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#19
16.11.2018, 15:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2023, 03:56 przez Goodmayes.)
Dawno temu zmieniłem osłonę zębatki, niestety nieświadomie na plastikową. Teraz powrót do bakelitu.
[Obrazek: 9d16a45ac957dfaamed.jpg]

[Obrazek: 49fecd0d5e92ace2med.jpg]
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#20
23.11.2018, 23:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.02.2023, 03:56 przez Goodmayes.)
Silnik zrobiony jeszcze raz.
Tym razem nowy wał MZA, cylinder S60 z tłokiem, Gambit, zębatka zdawcza, zębatka wału i wiele innych drobiazgów.

[Obrazek: 4c891c5b6313627bmed.jpg]
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (32): 1 2 3 4 5 … 32 Dalej »
Idź do strony 


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Schwalbe do remontu emilios74 2 3,746 06.09.2018, 08:54
Ostatni post: emilios74
  Simson SR50 ze stodoły do remontu miniek 13 8,785 06.04.2014, 15:56
Ostatni post: Damian96

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa