15.02.2025, 02:33
Właśnie też ktoś mi mówił że różowy sr50 to była wersja Bunny
Ale widzę że to całkiem inna bajka


15.02.2025, 02:33
Właśnie też ktoś mi mówił że różowy sr50 to była wersja Bunny
![]() ![]()
23.02.2025, 19:51
Dzisiaj trochę o kolorach SR
Premiera modelu SR miała miejsce na targach w Lipsku 1 września 1985 roku. ![]() Modele z 85 roku są rzadkie i miały ciekawe kolory. Wszystkie modele z 1985 roku są w wersji CE Jeden z takich premierowych egzemplarzy miał niebieski metalik ale z bakiem w tym samym kolorze. Był to chyba najładniejszy SR jaki wyprodukowano. Dodatkową ciekawostką są chromowane sprężyny, które ocalały jeszcze z prototypowych egzemplarzy. ![]() ![]() Niestety pierwsze sztuki które poszły do ludzi miały już czarne sprężyny. Na zdjęciach widać skuter numer 54 z 1985 roku, który ktoś skrzywdził tarczą hamulcową od Gammy ![]() ![]() Dodatkową ciekawostką roczników 85-87 jest naklejka e-start w kolorze zielonym czyli w tym samym co przycisk rozrusznika. Od 88 roku była już żółta. ![]() Drugim ciekawym kolorem z tamtego okresu był niebieski metalik z czarnym bakiem. ![]() Od roku 86 do 88 produkowano już najbardziej znane kolory: Biały w wersjach CE lub C, rzadko ze srebrnymi felgami ![]() ![]() Niebiski metalik z białym bakiem i białymi felgami w wersjach C i CE ![]() Szary z brązowym bakiem i srebrnymi felgami w wersjach N i B oraz w 87 roku w wersji C, rzadko z felgami białymi ![]() ![]() Bordowy z brązowym bakiem i srebrnymi felgami w wersjach N i B rzadko z felgami białymi ![]() ![]() Najrzadszym kolorem z okrągłymi migaczami był cały czerwony eksport z 1988 roku. ![]() ![]() CDN...
W 1989 roku nastąpił pierwszy lifting i zmiana kolorów. Ze starej palety ocalał tylko biały.
![]() Rzadkim egzemplarzem był biały z brązowym bakiem ![]() Nowościami były niebieski już bez metaliku z białym bakiem oraz rzadko z niebieskim bakiem ![]() ![]() Czerwony z białym bakiem oraz rzadko z czerwonym bakiem ![]() ![]() Różowy z białym bakiem i również rzadko z różowym bakiem ![]() ![]() Najrzadszą wersją z lat 89-90 jest eksportowy czerwony z czarnym bakiem i białymi kołami, również w wersji Bunny. ![]() ![]() ![]() CDN...
23.02.2025, 21:37
Kurczę trochę marnują się Twoje posty Goodnight w tym temacie. Nasze forum funkcjonuje jeszcze głównie dzięki wyszukiwarce Google. Idealnie by było jakbyś każdy taki temat z ciekawostkami zakładał w osobnych wątkach, najlepiej myślę w dziale poradniki. Co o tym myślisz? Można by to zrobić przenosząc posty do nowych wątków. Myślę, że tematy miałyby znacznie więcej wyświetleń chociażby z wyszukiwarek, ale i użytkownikom byłoby łatwiej je odnaleźć.
Daj znać co o tym myślisz, może dałbym radę się tym zająć. Tutaj jest już 47 stron z setkami różnych Twoich ciekawych tematów do których docierają tylko nieliczni. Mój kanał na YouTube z muzyką klubową -> Housemaker
Simson S50 -> Simson SR50 -> VW Vento -> Seat Leon I -> Audi A3 8P -> Audi A3 8V
25.02.2025, 01:09
To że nikt tego nie czyta jest głównym powodem dla którego to piszę.
Zdobywanie wiedzy trwa dość długo. Jest to mozolne szukanie i czytanie w różnych językach z różnych źródeł. Wyszukiwanie i analizowanie tysięcy zdjęć. Dzisiaj raczej nikogo to nie interesuje. Każdy chce mieć cokolwiek, jakkolwiek, żeby jak najszybciej zamknąć temat i zająć się czymś innym. Dla mnie pisanie tego to jakaś forma oczyszczenia z wiedzy, która zalega mi w głowie a nie jest mi już potrzebna. Za 5 może 10 lat nie będzie już prawnie tego forum i zostaną tylko grupy na facebooku gdzie nikt nic nie wie i ludziom żyje się lepiej według starej zasady, mniej wiesz, dłużej żyjesz.
25.02.2025, 02:03
Kurde ale jednak muszę przyznać rację że na temat sr50 to jesteś specem
![]() ![]()
27.02.2025, 02:15
W tym roku nie będzie wiele nowości, ale zawsze coś będzie
Ronge Motorsport czyli najlepsze części jakie można kupić do Simsona. Są na tyle dobre, że jest to jedyna firma tuningowa, która jest sprzedawana przez wszystkie pozostałe firmy konkurencyjne. Chyba nikt nawet nie próbuje zrobić czegoś lepiej i sprzedają to na zasadzie "mamy te nasze produkty, ale jak chcesz coś więcej to mamy też Ronge" No ale okazuje się, że do silników którymi LangTuning bierze udział w zawodach poprawiają sobie sprzęgła K7. Dokładają zewnętrzną regulację śruby. Jest to wynalazek LT, skopiowany umiejętnie przez PZ, ale faktycznie brakuje tego w sprzęgłach Ronge. Nie będę gorszy i też zmodyfikuję moje K7. ![]() Do przeróbki użyję gotowego elementu PZ-Tuning. Przeróbka polega na wymianie łożyska i podkładek na większe, żeby do dekielka wsadzić większą regulację. Zamiast płaskiego kluczyka, używa się od zewnątrz specjalnej nasadki przez którą przechodzi zwykła nasadka do nakrętki M5. Dość skomplikowane w opisie ale proste w działaniu. Po takiej przeróbce można regulować K7 od zewnątrz bez zdejmowania pokrywy sprzęgła. ![]() Jedyny minus to cieńsza śruba regulacji M5 zamiast M6 oraz mniejsza nakrętka ale za to wyższa. Nie każdy wie, że Ronge do sprzęgieł K7 robi trzy twardości sprężyn. Od tych sprężyn zależy moc sprzęgła ale też twardość klamki. W moim silniku K7 to bardziej zabawa niż potrzeba więc standardowe sprężyny są za twarde i jeździłem na trzech zamiast sześciu. Teraz kupiłem miękkie i mam nadzieję, że na sześciu miękkich będzie tak jak teraz na trzech twardych. Dodatkowo Ronge zmienił śruby z inbusów na torxy. Ja już trzy razy przecinałem te śruby dremlem i mam nadzieję, że torx da się odkręcić. ![]() Kończąc temat Ronge mogę pokazać porównanie wałka zdawczego Ronge vs ZT-Tuning. ![]() Widać dobrze jakość obróbki. ZT ma wszystkie otwory prawie bez ogratowania. Szczególnie ciekawe są progi w otworach na kulki. Zaczepia się o nie suwmiarka. ![]() ![]() Ostatnie co dzisiaj pokażę to kolanko ZT 32 w porównaniu z RZT 32. ZT jest sporo krótsze i pewnie podniesie lekko maksymalne obroty kosztem środkowych obrotów. Spróbuje to zrekompensować przyspieszonym zapłonem w średniej sekcji obrotów. ![]() ![]() Oczywiście pozostaje jeszcze najważniejsza kwestia czyli jak wisi rura, jej kąt, długość względem błotnika i równoległość względem podłogi. Może się okazać, że po pierwszych przymiarkach wyląduje na Allego za połowę ceny.
28.02.2025, 02:02
Ja akurat mam kosę i nawet mi się wydaje że od Ciebie ją kupiłem ale przyznać że Ronge sprawdziła się lepiej od mza
![]()
Docisk przerobiony. K7 PRO z regulacją od zewnątrz, bez zdejmowania dekla.
![]() Przepustnice RZT i ZT są identyczne. Odlew bez modyfikacji. Zakładam ZT bo jest chromowana. ![]() Początek sezonu zaliczę na obecnym gaźniku a później zacznę walkę z nowym PZ VM22.
12.03.2025, 22:09
Aż wstyd zaśmiecać tutaj swoimi wpisami miejsce.
2 lata temu miałem takie marzenie. Silnik 25KM wygląd jak oryginał i wytrzymałość 40 tys km. Ale tego przy tej mocy nikt mi nie zapewni zresztą nie za rozsądną cenę. Podziwiam cię zachęci, umiejętności i rozwijanie silników bez ograniczeń budżetowych.
Dzięki za miłe słowa.
Moje marzenie to MTX o wyglądzie standardowego cylindra. Nie rozumiem dlaczego ten cylinder musi być od Hondy skoro mamy już wały i kartery od Simsona. Ale skoro już są, to można to wszystko wykorzystać i zrobić normalny cylinder na zewnątrz a w środku MTX
13.03.2025, 08:26
Z tego co pamiętam to Ty zrobiłeś na cnc głowicę.
To może czas na cylinder? |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Schwalbe do remontu | emilios74 | 2 | 4,009 |
06.09.2018, 08:54 Ostatni post: emilios74 |
|
Simson SR50 ze stodoły do remontu | miniek | 13 | 9,262 |
06.04.2014, 15:56 Ostatni post: Damian96 |