• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Modyfikacje mechaniczne v
« Wstecz 1 … 3 4 5 6 7 … 59 Dalej »
średnia przelotowa 75-85 km

średnia przelotowa 75-85 km

swinkers Offline

Wtajemniczony


Postów: 30
Reputacja: 0
#1
10.05.2021, 01:43
Witam .
Jak w temacie , poszukuję opcji przerobienia swojego simsona tak aby był w stanie osiągać prędkość przelotową w granicach 70-85 km/h z uwagi na dojazdy do pracy 30 km dziennie , 3-4 razy w miesiącu by musiał pokonywać trasę 100km . I tu moje pytanko jakie zestawy polecicie ? Jakieś 60 dadzą rade (tak aby nie przerabiać kraterów ) Czy nie ma wyjścia i już trzeba szukać czegoś powyżej 70 cm3 ?Przy okazji pytanko od laika . Jakie zużycia paliwa można by się spodziewać ? Nie mam zamiaru jakoś bardzo katować simka


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#2
10.05.2021, 03:08
70-85km/h tak żeby się nie rozleciało za chwilę to już trzeba składać 80-85cm3. Spalanie zależy od charakterystyki silnika, może być 4-5, a nawet 9-10 litrów/100.
Tylko na taki silnik trzeba szykować około 3-4 tysie, zależy czy ma być żywotny


swinkers Offline

Wtajemniczony


Postów: 30
Reputacja: 0
#3
10.05.2021, 04:15
no to teraz troszkę mnie zasmuciłeś bo mam oryginalne kratery i nie chce ich rozwalać . A na tych 60cm3 na jakie osiągi można liczyć ? głownie chodzi mi o prędkości przelotowe i żywotność nie mam już 13 lat by katować simka Biggrin


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#4
10.05.2021, 08:06
Tak jak HoeronixHD pisze, od kosztów nie uciekniesz. Nawet jak nie rozwiercisz karterów i zostaniesz przy 60ccm to oprócz dobrego cylindra musisz wyłożyć sporo kasy na osprzęt - rezonansowy wydech, większy gaźnik, lepszy zapłon (oryginalny nie wyrobi przy wyższych obrotach), nie wspominając o pierdołach jak większy filtr powietrza, MNIEJSZA zębatka zdawcza i sporo innych.

Odpowiadając na pytanie - dobrej jakości cylinder 60/4 z wydechem platek racing (wszystko masz w JackMotors) powinno dać ci Vmax 85km/h, ale to jest kręcenie ponad 10000obr/min, więc na pewno nie wytrzyma bez remontu tyle kilometrów co normalny simson.

Możesz też po prostu kupić 60/4 bez zmiany kompletnie niczego więcej, wtedy możesz liczyć na Vmax zbliżony do 70km/h. A jak kupisz tani chiński 60/4 to będzie jechał nawet wolniej niż na oryginalnym DDR 50ccm.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
swinkers Offline

Wtajemniczony


Postów: 30
Reputacja: 0
#5
10.05.2021, 20:30
Czyli jest opcja . Zakupić 60/4 do tego jakiś wydech . Gaźnik polecacie zmienić ? Chodzi o to aby ta przelotowa była chociaż 65-70 km by nie zamulać na drodze i nie wkurwia kierowców ? zabawa z zębatka może też coś mi dać ?


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#6
10.05.2021, 20:44
Zębatka nic ci nie da.
65-70km to potrzeba 70cm3
60tka zapewnia 60-65(i chodzi mi o 60/4mk2, standardowa 50tka zapewnia 45-50)
Potrzeba jeszcze wydech, gaźnik i zapłon inny niż na przerywaczu


swinkers Offline

Wtajemniczony


Postów: 30
Reputacja: 0
#7
11.05.2021, 06:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2021, 06:03 przez swinkers.)
Dobra a więc już mniej więcej wiem .
Czyli kupuje cylinder np. :
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...aign-id=19
Pytanie czy na takim cyklu mogę po prostu śmigać już a z biegiem kupować resztę osprzętu ? Czy nie zgra się to z oryginalnym osprzętem ?


Jak byście mogli mi podesłać linki co warto kupić aby to działało będę bardzo wdzięczny


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#8
11.05.2021, 07:20
Uwaga! Doświadczenia użytkowników pokazują, że tłok MZA ma dużą rozszerzalność termiczną, co przy wyższych obrotach prowadzi do zatarcia! Sprawdzone na skórach wielu nieszczęśników, w tym mojej. Jeśli kupujesz zestaw z powyższego linku to wybierz inny tłok - Barikit, ZT-Tuning czy coś w tym stylu.

Śmiganie z tym cylindrem na starym osprzęcie jest nawet lepsze niż zakładanie wszystkiego od razu, ponieważ przez pierwsze kilkaset kilometrów silnik i tak nie może być zbyt obciążany.

Jeśli chcesz zostawić absolutnie wszystko fabryczne, w tym gaźnik BVF 16mm, to jest duże ryzyko że po odkręceniu manetki silnik będzie miał za ubogo i będzie się przydławiał, przegrzewał itp. Dlatego dobrze żebyś kupił dysze do regulacji od razu jedną przesyłką z cylindrem - co najmniej 74 i 76.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa