23.07.2023, 19:13
Witam, mam problem z luzujacym się kolankiem przy cylindrze , blaszka jest założona, czy nie powinna być jakaś amortyzacja na mocowaniu tłumika żeby silnik nie przenosił drgań ?
23.07.2023, 19:13
Witam, mam problem z luzujacym się kolankiem przy cylindrze , blaszka jest założona, czy nie powinna być jakaś amortyzacja na mocowaniu tłumika żeby silnik nie przenosił drgań ?
23.07.2023, 19:41
Nie nie ma żadnej amortyzacji.
Luzując się nakrętka która luzuje się dlatego że powstaje tarcie kolanka o kanał wylotowy z cylindra. Jeśli silnik jest oryginalny bez większej mocy to zobacz czy mocowanie silnika niema już luzu. Jeśli nie ma to dokręcasz kolanko dajesz trochę luzu na łączeniu z tłumikiem aby kolanko mogło tam minimalnie pracować albo kupujesz stożkowo zakończone kolanko do tego lejkowatą nakrętkę i dwie mocne sprężyny które będą kolanko dociskać do nakrętki. Jest to głośniejsze rozwiązanie ale już nigdy nie będziesz miał problemów z odkręcając się kolankiem.
26.07.2023, 00:47
Też miałem problem z luzującym się kolankiem to zakupiłem taką nakrętkę i problem znikł: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/nakre...aign-id=14
Ta nakrętka jest na kolanko 32mm ale jest też na 28mm
26.07.2023, 18:18
Ja też mam te dwie nakrętki i nic mi się nie luzuje
29.07.2023, 20:07
A to na stożku gdzie można dostać ?
29.07.2023, 21:47
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.07.2023, 21:48 przez twojstara1.)
Taniej nie znajdziesz i dużo się naszukałem.
Ta część z uszami wspawujesz na twoje kolanko a nakrętkę normalnie dokręcasz i robisz otwory w najniższym żeberku cylindra ale na tyle daleko aby to bardzo mocno dociskalo, tak naprawdę mocno. Tylko najpierw sprawdź dokąd sprężynę naciagniesz. Pamiętaj aby dobrać średnice nakrętki do kolanka. Oryginał to 28 mam a tuning to 32. https://nowolipki15motozbyt.pl/pl/p/NAKR...0-DE/22715
30.07.2023, 21:07
To będzie pewne uszczelnienie ?
30.07.2023, 21:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.07.2023, 21:41 przez twojstara1.)
Co to znaczy pewne uszczelnienie?
Jak już pisałem jest to najgłośniejszej rozwiązanie. A co za tym idzie najmniej szczelne czyli jak będziesz jeździł Simsonem na obrotach samochodowych czyli do 5 tys obr to napewno z czasem pojawi się jakiś drobny wyciek smoły z połączenia cylindra i wydechu. Mi przy obrotach 10tys i mieszance 1:30 motula 510 nigdy żadna smoła ani sądzą się nie odłożyła. Natomiast jest to łączenie dożywotnie, nigdy się nie odkręca i raz prawidłowo zamontowane zostaje aż do remontu silnika bez dotykania. Natomiast nakrętki i ich odkręcanie zależy od wibracji i mocy oraz zużycia mocowań silnika. W moim 60/4 przy 70 km/h nie miał żadnych wibracji od silnika, żadnych, jechałem jak na rowerze, samochody mają większe wibrację i w tym silniku nigdy mi się nie odkręcała nakrętka przy DOBRYCH zabezpieczeniach. Natomiast w silniku 106 który już jak na Simsona miał spore wibrację ciągle zeszlifowywaŁo mi kolanko nakrętkę kolanka. Doszło do tego że kolanko mi wypadło bo kołnierz w nakrętce zniknął. |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Tłumik rzt simson opinie | Seweryn | 5 | 978 |
16.08.2023, 09:36 Ostatni post: Seweryn |
|
Czarny tłumik S51 Enduro | Adamw336 | 9 | 2,237 |
27.08.2019, 18:06 Ostatni post: Adamw336 |
|
Tłumik | TheVejkeN | 11 | 2,599 |
17.05.2019, 23:01 Ostatni post: HoeronixHD |
|
Tłumik | MiszczU37 | 4 | 1,508 |
07.01.2018, 23:01 Ostatni post: Leinad_DDR |
|
Simson S53 Nietypowy tłumik | Rado9990 | 3 | 1,686 |
08.08.2017, 15:16 Ostatni post: Kornel[LWG] |