28.10.2018, 12:48
Witam, stoję przed zmianą wydechu i myślę żeby założyć wydech 32mm i mam pytanie czy coś to da przy 60/2? Planuje też niedługo przeróbkę na 60/4 + porting. Lepszy będzie zwykły 32mm czy C32?
28.10.2018, 12:48
Witam, stoję przed zmianą wydechu i myślę żeby założyć wydech 32mm i mam pytanie czy coś to da przy 60/2? Planuje też niedługo przeróbkę na 60/4 + porting. Lepszy będzie zwykły 32mm czy C32?
28.10.2018, 14:51
Przy 60/2 nic nie da jeszcze pogorszy. Do 60/4 polecam Sp04.
Simson 80/4MK2
DPR 21mm Ducati Energia 4B Seria
28.10.2018, 15:12
Czemu pogorszy?
Z własnego doświadczenia wiem ,że w zwykłym 60/2 pogorszy osiągi. Oryginalne cylindry są dosyć nisko strojone co dobrze funkcjonuje z oryginalnym wydechem. Fi 32 jest dedykowany do 60/4 - 60/4/3 itp wysokoobrotowców co daje kopa w wyzszych partiach obrotów. Do 60/2 lepiej zrób AOA1. Skróć kolanko tam gdzie wchodzi w tłumik- różnica odczuwalna.
28.10.2018, 21:34
A w jakich okolicach 32 na rezo? Przy swoim silniki chciałem w miarę rozciągnięte rezo i w średnich partiach obrotow (ok 8tyś). Myślę że wtedy pogodziłbym osiągi z przyjemnością z jazdy i wytrzymałością zestawu. (plan to 60/4, DPR 21 wał DPR skok seria, skrzynia 5b krótka (żeby na pewno się dokręcał, chyba że lepiej długą i kombinować z zębatką).
Pomogłem? Zostaw plusa!
28.10.2018, 22:06
Fi32mm ma rezo między 7000-8000RPM. Dziura przed rezo na 4B jest. Grzegrzyk nie polecam tego wydechu do 60/4 nie dokręci ci się. Wlodek chodźby dlatego ,że 60/2 strojone na 5500-6000 tak samo wydech przy 7000 60/2 chce odlecieć w kosmos gdzie przy Fi dopiero się zaczyna...
Simson 80/4MK2
DPR 21mm Ducati Energia 4B Seria
28.10.2018, 22:23
Jeśli poprosiłbym o dopasowanie cylindra do konkretnie 32 to pewnie było by dobrze. W większości słyszałem dobre opinie o dopasowaniu 60/4 i fi32. Ten wydech mi się też podoba bo chce zachować oryginalny wygląd i spawaki by trochę przeszkadzały.
Pomogłem? Zostaw plusa!
28.10.2018, 22:24
Tak indywidualnie pod wydech jak najbardziej. Większość ma masówki z JM i zachwalają FI a realia są takie ,że na 4B dokręca się do 70kmh i koniec.
Simson 80/4MK2
DPR 21mm Ducati Energia 4B Seria
28.10.2018, 22:29
Za dopasowanie pod wydech liczą więcej? Czy standardowa cena? Oczywiście mówimy o 60/4 MK2 jeśli to ma znaczenie. Będę musiał zebrać więcej opinii na ten temat.
Pomogłem? Zostaw plusa!
28.10.2018, 23:34
Najlepiej napisać do pana Jacka ,bo szczerze nie mam pojęcia
Simson 80/4MK2
DPR 21mm Ducati Energia 4B Seria
29.10.2018, 21:44
W odpowiedzi dostałem informację, że wydech 32 dobrze zgrywa się z 60/4 a to że masz pewne problemy mogą wynikać z kolanka wsadzonego do oporu w tłumik przez co nie ma rezo. Inni z tego forum również polecali takie zestawienie.
Wracając do pytania autora. Z tego co mi wiadomo, wydech o większej średnicy spowoduje spadek prędkości spalin (przy stałej ilości spalin i zwiększeniu powierzchni wydechu znacząco spadnie prędkość wylotowa co może powodować spadek mocy poprzez złe opróżnianie komory spalania). Przy większych zestawach ilość spalin jest większa więc nie ma z tym takiego problemu. Dodatkowo ta nagła zmiana średnicy (między kanałem oknem wydechowym a kolankiem) dla fali dźwiękowej jest "ścianą" (oczywiście w uproszczeniu. Ta nieciągłość spowoduje odbicie dźwięku. Nie znam dokładnego wytłumaczenia jednak musisz mi uwierzyć, że tak to działa. To ma zastosowanie w wydechach do dwusuwów jednak normalnie takie zmiany zaczynają się w części rezonansowej i są dokładnie policzone. Rezo nie jest niczym innym jak odpowiednim odbijaniem się fali i jej wpływem na przepływ spalin). Dźwięk się od tej "ściany" odbije i może powodować wpychanie spalin do komory spalania (czyli efekt całkiem odwrotny do pożądanego w wypadku chęci uzyskania jak najwyższej mocy) co zanieczyści komorę spalania i doprowadzi do bardzo nieefektywnego spalania co również ograniczy moc. Jeśli gdzieś się pomyliłem to przepraszam. Proszę zwróćcie na to uwagę i zweryfikujcie niepewne informacje. Możecie napisać to również zwrócę na to uwagę sprawdzę dokładniej i poprawię żeby nie wprowadzać następnych w błąd.
Pomogłem? Zostaw plusa!
29.10.2018, 23:24
Na stronach RZT.De i tym podobne pisze ,że wydech Fi jest zalecany przy 80ccm. To się sprawdza w mojej 80/4Mk2 jest bardzo dobry. Przy 60/4 nie zgrywa sie i tyle a łebkom twierdzącym ,że 60/4 im leci 90 poprostu wyśmiewam.
Simson 80/4MK2
DPR 21mm Ducati Energia 4B Seria
30.10.2018, 00:45
Tylko mówimy o fi32 od RESO i jestem prawie pewien że różni się od RTZ Daily. Podlinkujesz tą stronę gdzie wyczytałeś o zaleceniu do 80ccm?
Pomogłem? Zostaw plusa!
30.10.2018, 12:22
Tu masz Fi z bulwą: http://rzt.de/index.php?page=shop.produc...&Itemid=29
I przejrzyj sobie dokładnie jeszcze to. http://rzt.de/index.php?page=shop.browse...&Itemid=29
Simson 80/4MK2
DPR 21mm Ducati Energia 4B Seria |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
![]() |
Tłumik | swinkers | 23 | 5,165 |
20.11.2021, 10:14 Ostatni post: twojstara1 |
Tłumik ORI i brak bebechów | bombelm7 | 4 | 1,750 |
03.10.2021, 12:24 Ostatni post: bombelm7 |
|
tłumik fi32 bulwa czy 32MM DPR PERFORMANCE | Filip51 | 3 | 2,961 |
06.04.2020, 14:27 Ostatni post: Grzegrzyk |
|
Tłumik | Bartex | 2 | 1,574 |
05.03.2018, 09:44 Ostatni post: Golibroda |
|
Tłumik cross | SKYLEX | 9 | 2,698 |
29.12.2017, 15:31 Ostatni post: HoeronixHD |