• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 3 4 5 6 7 … 219 Dalej »
Trasa, chłodzenie 70/4

Trasa, chłodzenie 70/4

BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#1
16.05.2023, 23:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.05.2023, 23:31 przez BartoszKom.)
Witam, mam w planach zrobić wycieczke simsonem w wakacje 100km+ mam w simsonie cylinder 70/4 mk2, amal 21t i zębatke zdawczą 16z. Czy jadąc stale 70km/h czasem szybciej, przy możliwej wysokiej temperaturze otoczenia, można jechać bez przerw? Macie jakieś sposoby na lepsze chłodzenie simsona np. mieszanka 1:40? Silnik ma 200km na nowym cylindrze, 700km na nowych łożyskach i 1000-1200km na nowym wale (stan na dzień dzisiejszy).


twojstara1 Online

Mentor


Postów: 1,584
Reputacja: 22
#2
16.05.2023, 23:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.05.2023, 23:33 przez twojstara1.)
Mieszanka nie sprawi że będziesz miał lepsze chłodzenie. Tylko lepsze smarowanie.
Lepsze chłodzenie to największa dysza jaka da się wsadzić i która nie zaburza pracy silnika.
Chłodzenie Simsona jest wystarczające na każdej optymalnej dyszy (przy prawidłowym kolorze świecy) do tego abyś na dobrym oleju mógł jechać ciągłym vmax nawet przy 28C. Wbrew pozorom najgorsza jest jazda na 1 biegu z polową obrotów gdy np. coś ciągniesz. Przy vmax masz duży pęd powietrza.

Dobry olej to co najmniej motul 510 i lepsze


BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#3
16.05.2023, 23:38
(16.05.2023, 23:32 )twojstara1 napisał(a): Mieszanka nie sprawi że będziesz miał lepsze chłodzenie. Tylko lepsze smarowanie.
Lepsze chłodzenie to największa dysza jaka da się wsadzić i która nie zaburza pracy silnika.
Chłodzenie Simsona jest wystarczające na każdej optymalnej dyszy (przy prawidłowym kolorze świecy) do tego abyś na dobrym oleju mógł jechać ciągłym vmax nawet przy 28C. Wbrew pozorom najgorsza jest jazda na 1 biegu z polową obrotów gdy np. coś ciągniesz. Przy vmax masz duży pęd powietrza.

Dobry olej to co najmniej motul 510 i lepsze
Używam czerwonego stihla. I z tą prędkością boje się o przegrzanie bo pomimo pędu powietrza to będe jechał z 7-8k obrotów drogą gdzie nie bardzo jest sie gdzie zatrzymywać (bardzo ruchliwa droga na zadupiu).


twojstara1 Online

Mentor


Postów: 1,584
Reputacja: 22
#4
17.05.2023, 07:23
Czerwony Stihl może być. Jeśli Simson nie jest na dotarciu to na tym forum są ludzie którzy potrafią jechać i po 500 km tylko tankując po drodze z obrotami stałymi na poziomie 11-12 tys obr.
Więc nie przejmuj się o silnik tylko go dotrzyj. Tak minimum 2 tys km. Przy pasowaniu 0,06mm czym luźniejsze pasowanie tym mniej docierania.
A zatrzeć się może tylko tłok z cylindrem.
Podczas docierania i ciasnego pasowania zalecam mieszankę 1:30.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#5
17.05.2023, 08:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2023, 08:36 przez Qwet.)
Przy cylindrze 70/4 prędkość 70km/h jest przy połowie otwarcia gazu, więc oprócz dużej dyszy głównej przydałoby się dać iglicę mocno w górę (bogato).

Po docieraniu (twojstara1 podał ile się dociera) zdejmij głowicę (wystarczy tylko głowicę) i zeskrob cały nagar z głowicy i denka tłoka, a następnie przestaw mieszankę bardziej ubogo (iglica w dół i mniejsza dysza główna)

Poza tym twojstara1 słusznie wspomniał że bardzo ważne jest też pasowanie tłoka do cylindra. Pasowanie 0,03 na tłoku MZA gwarantuje zatarcie przy tych 70km/h. Pasowanie 0,05 to absolutne minimum, a ja bym robił jeszcze luźniejsze. Na przykład w moim 50/4 jest pasowanie 0,11 i na szosie trzyma ciągły Vmax czyli 77km/h bez problemów. Przy tej prędkości silnik kręci 9500obr/min (końcówka rezo na wydechu Platek Racing) przez cały czas, z przerwami tylko przy wjazdach w teren zabudowany i na tankowania.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
adriano19921106 Offline

Wtajemniczony


Postów: 45
Reputacja: 0
#6
17.05.2023, 12:52
Mam podobny zestaw u siebie 70/4 MK2 tylko, że tłokiem ZT tuning 2 p. Wcześniej miałem też 70/4 tylko, że z tłokiem mza. Pomimo okresu dotarcia i tak parę razy złapało mi lekko tłok, a raz pękł mi pierścień, tak więc do wysilonych zestawów polecam jednak lepszy tłok. Tak jak koledzy piszą, pasowanie seryjne jest 0.03mm, jest to bardzo mało, tak więc trzeba uważać przez te pierwsze 2 tysiące, bo dopiero po tym okresie zwiększy się pasowanie do około 0.05mm. Także potwierdzam co wyżej napisano, aby wzbogacić mieszankę, bo możliwe jest, że właśnie przez to łapało mi tłok. Od siebie mogę polecić założenie dyszy 0.85 do amala 21t, teraz mam taką u siebie założoną, wcześniej miałem 0.80, bo miałem odczucie, że najlepiej na niej przyspiesza, ale na wysokich obrotach mogło być za ubogo.


BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#7
17.05.2023, 15:59
(17.05.2023, 12:52 )adriano19921106 napisał(a): Mam podobny zestaw u siebie 70/4 MK2 tylko, że tłokiem ZT tuning 2 p. Wcześniej miałem też 70/4 tylko, że z tłokiem mza. Pomimo okresu dotarcia i tak parę razy złapało mi lekko tłok, a raz pękł mi pierścień, tak więc do wysilonych zestawów polecam jednak lepszy tłok. Tak jak koledzy piszą, pasowanie seryjne jest 0.03mm, jest to bardzo mało, tak więc trzeba uważać przez te pierwsze 2 tysiące, bo dopiero po tym okresie zwiększy się pasowanie do około 0.05mm. Także potwierdzam co wyżej napisano, aby wzbogacić mieszankę, bo możliwe jest, że właśnie przez to łapało mi tłok. Od siebie mogę polecić założenie dyszy 0.85 do amala 21t, teraz mam taką u siebie założoną, wcześniej miałem 0.80, bo miałem odczucie, że najlepiej na niej przyspiesza, ale na wysokich obrotach mogło być za ubogo.
Mam w swoim 70/4 mk2 tłok MZA toczony, nie robie lekkiego docierania i póki co nie przyłapuje. Miałem dysze w amalu 21t 0.85 ale jak mi go raz zalało z górki to po przejechaniu 300m dopiero silnik zaczął spalać. Teraz jeżdze na dyszy 0.80 iglica na środkowym rowku, i jest to wartość idealna bo z zimnego pali bez ssania i go nie zalewa a vmax ma najwyższy spośród moich prób. U mnie na dyszy 0.85 i iglicy na maksymalnym powietrzu simson jechał max 60 i go zalewało, może jak wymienie wydech na fi32 sytuacja się zmieni.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#8
17.05.2023, 16:26
Cylinder 70/4 na zwykłym wydechu się marnuje, moim zdaniem obowiązkowo musi być fi32. No i zmiana wydechu często wymaga korekty paliwa, więc dobrze że masz tą dyszę 85.
No jak zacząłeś już latać z Vmax-em to nie musisz się martwić że przy cruisingu 70km/h ci przyłapie tłok, tylko pamiętaj o podniesieniu iglicy póki jeszcze docierasz.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
twojstara1 Online

Mentor


Postów: 1,584
Reputacja: 22
#9
17.05.2023, 18:37
BartoszKom jeśli Simson z zimnego pali bez ssania to masz zdecydowanie za dużą dyszę.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#10
18.05.2023, 07:08
Z mojego doświadczenia, na łatwość odpalania bez ssania na zimnym o wiele większy wpływ niż dysza główna ma dysza jałowa, ustawienie śrubki jałowej i numer przepustnicy (wysokość jej podcięcia). Tak czy inaczej, jeśli zimny odpala bez ssania i nie gaśnie na wolnych obrotach, to świadczy o zbyt bogatej mieszance przy małych otwarciach przepustnicy. Taka sytuacja wzmaga odkładanie nagaru w głowicy, na tłoku i w wydechu.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
BartoszKom Offline

Wprawiony


Postów: 81
Reputacja: 0
#11
18.05.2023, 10:37
To zmniejsze dawke na iglicy, ale troche na takiej dużej dawce pojeżdze aby go dotrzeć


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#12
18.05.2023, 15:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.05.2023, 15:53 przez Qwet.)
Ale dawki przy małych otwarciach przepustnicy (poniżej 1/4 otwarcia) nie reguluje się iglicą, bo ona nie ma tam dużego wpływu. Regulację składu mieszanki przy małych otwarciach robi się dyszą jałową, śrubką paliwa i wysokością podcięcia przepustnicy. I mieszanka poniżej 1/4 otwarcia może być uboga nawet już w czasie docierania, nie spowoduje zatarcia tłoka.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Długa trasa Sebson 9 4,793 27.08.2011, 14:37
Ostatni post: Kubeck

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa