• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
« Wstecz 1 … 29 30 31 32 33 … 57 Dalej »
Tuning i nowicjusz.

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Tuning i nowicjusz.
Matadors726
Offline

Wtajemniczony

Liczba postów: 61
Pojazd: Simson S51
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 30-11-2014
Reputacja: 0
#1
28.12.2014, 17:40
Witam jestem nowicjuszem i mam seryjnego sima. Chciałbym dodać mu trochę mocy lecz nie do końca wiem jak. Pomożecie?
zeflo
Offline

PRO

Liczba postów: 1,509
Pojazd: S51N & S51B
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 17-03-2014
Reputacja: 38
#2
28.12.2014, 17:56
Pewnie że pomożemy Smile Napisz tylko ile masz na to pieniędzy.
Simson S70E
Simson S50B2
MZ ETZ 250

Snake
Offline

PRO

Liczba postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#3
28.12.2014, 18:05
I jakie chcesz mieć wymagania Smile
mateusz19160
Offline

PRO

Liczba postów: 534
Pojazd: Simson s51 B1-4
Skąd: Roczyny
Dołączył: 27-04-2014
Reputacja: 11
#4
28.12.2014, 18:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.12.2014, 18:43 przez mateusz19160.)
daj cylinder 60ccm,jak bedzie mało to pomysl o 60/4. Wymiana na 60-tke jest to chyba najprostsza i najtansza rzecz
Matadors726
Offline

Wtajemniczony

Liczba postów: 61
Pojazd: Simson S51
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 30-11-2014
Reputacja: 0
#5
28.12.2014, 18:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.12.2014, 18:54 przez Matadors726.)
Mam na razie 300zł.

Jedyne wymaganie to dobra moc i przyśpieszenie.

Moglibyście wytłumaczyć co i jak robić ewentualnie czy dużo jest przy tym roboty?
zeflo
Offline

PRO

Liczba postów: 1,509
Pojazd: S51N & S51B
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 17-03-2014
Reputacja: 38
#6
28.12.2014, 18:57
A w jakim stanie masz dół silnika? Czyli łożyska , wał korbowy , sprzęgło itd ? Bo to musisz mieć w bdb stanie jeśli chcesz myśleć o tuningu.
Simson S70E
Simson S50B2
MZ ETZ 250

Snake
Offline

PRO

Liczba postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#7
28.12.2014, 19:01
Do 300 to tiuning nie za duży
FrasicaPL
Offline

PRO

Liczba postów: 806
Pojazd: Gilera Smt 50
Skąd: Dolnyslask
Dołączył: 22-03-2014
Reputacja: 21
#8
28.12.2014, 20:01
Jeżeli podzespoły takie jak wymienił zeflo masz sprawne, to daj mu zwykłą 60-tke i amala 18.
Pomogłem? Daj + Szczerbol2
Supermoto zakochany
Matadors726
Offline

Wtajemniczony

Liczba postów: 61
Pojazd: Simson S51
Skąd: Podkarpacie
Dołączył: 30-11-2014
Reputacja: 0
#9
28.12.2014, 20:16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.12.2014, 20:23 przez Matadors726.)
Przy tej 60-tke i amala 18 jaki v-max?

Zeflo silnika nie rozbierałem ale mysle że stan to co najmniej db.
Jeszcze jedno pytanie chciałbym dac inne felgi do sima skąd je wziąść?

http://www.jackmotors.pl/cylinder-simson...id-78.html taki cylek będzie do sima w seri?
FrasicaPL
Offline

PRO

Liczba postów: 806
Pojazd: Gilera Smt 50
Skąd: Dolnyslask
Dołączył: 22-03-2014
Reputacja: 21
#10
28.12.2014, 20:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.12.2014, 20:34 przez FrasicaPL.)
myślę że bd okolo 75km/h
Do takiego cylka dalbym ci amala 19 i spawak.
Pomogłem? Daj + Szczerbol2
Supermoto zakochany
Snake
Offline

PRO

Liczba postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#11
28.12.2014, 21:38
Z tym cyclemw. 300zl sie nie wyrobissz kup 60/2 cyclek
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
rezonator.600
Offline

PRO

Liczba postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#12
28.12.2014, 21:54
A nie lepiej twojego gara wysłać do kogoś na 50/4 czy tam 60/4 +amal 21 + spawak i 80 spokojnie ci poleci.
83/5/3m
Snake
Offline

PRO

Liczba postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#13
28.12.2014, 22:32
Gosc ma tylko 300.....
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
rezonator.600
Offline

PRO

Liczba postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#14
29.12.2014, 12:44
Ty też mnie wkurwiasz za 300zł idze przerobić jego cyl na 60/4 z przeysłkami jakieś 100zł+ amal za 100zł kupisz+ spawaka tez kupi za 100zł
83/5/3m
Patryk1997
Offline

PRO

Liczba postów: 1,480
Pojazd: Simson sr50
Skąd: Strzemieszyce
Dołączył: 09-10-2011
Reputacja: 80
#15
29.12.2014, 14:48
Okej przeróbka na 60/4 100 zł doliczyłeś tłok ? Tłok nawet MZA to cena 60zł + przeróbka na xx/4 to 60, szlif na 60ccm, kolejne 60 zł masz już 180, amal 100 zł okej, masz 280, a gdzie do tego spawak ? Nie znasz się to nie pisz Smile
Regulamin forum
Simsony.info na Facebook


rezonator.600
Offline

PRO

Liczba postów: 893
Pojazd: Simson 60/4/3
Skąd: Czarnobyl
Dołączył: 22-04-2014
Reputacja: 12
#16
29.12.2014, 14:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.12.2014, 14:57 przez rezonator.600.)
Jeszcze bym ci zawsydził na temat tuningu ale co będę pisał.
A może gość ma dobry cyl i tłok i nie trzeba nowego tłoka i szlifa o tym nie pomyślałeś wielki znawco?
Jak się umie szukać i się ma dobre znajomośći to zrobisz sobie 60/4 mówię tutaj o samej przeróbce [bez szlifu+ nowego tłoku] + amala za 100zł spokojnie idzie dostać a spawak to za 100zł też dostaniesz bez problemu nie mówie tutaj o jakimś spawaku z nierdzewy jak by coś.
83/5/3m
zeflo
Offline

PRO

Liczba postów: 1,509
Pojazd: S51N & S51B
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 17-03-2014
Reputacja: 38
#17
29.12.2014, 15:27
Jeśli nie rozbierałeś jeszcze silnika , to powinieneś to zrobić. Stan łożysk na wale korbowym to priorytet (w tym na stopie korbowodu).

Z Twoim budżetem nie szalał bym zbytnio. Wydech przerobił bym na "sportowy" (są na forum poradniki jak to zrobić). Wybór cylindra to tylko 60ccm (dla większych pojemności konieczność roztoczenia karterów pod grubszą tuleje i inaczej wyważony wał co generuje dodatkowe koszta).

Jedyne opcje jakie brałbym pod uwagę to 60/4 i 60/2. No właśnie ... ale czy zmieniając cylinder na 60/2 odczujesz jakąś dużą różnicę po przesiadce z 50/2 ? Niewielką.

Moja rada. Dozbieraj jeszcze trochę kasy Biggrin
Simson S70E
Simson S50B2
MZ ETZ 250

Piter
Offline

Expert
Mechanik
Liczba postów: 876
Pojazd: Simson S51E
Skąd: Kielce
Dołączył: 28-04-2014
Reputacja: 24
#18
29.12.2014, 15:29
Spawak pod 60/4 to jakaś konieczność? Za przeróbke na 4 kanały zapłaci 70 zł, a za szlifa 60 zł (JackMotors). Do tego nowy tłok MZA 2p 30 zł i amal (nowy) 120 zł. Wydech może przerobić na aoa1 albo jeszcze lepiej SP04. Dodatkowo kupiłbym do takiego zestawu zębatkę 14z i całkiem dobry zestaw gotowy Wink Spawaki za 100 zł bym sobie odpuścił, jak już to jakiś ładny od Platka Smile
Simson Blau Enduro 50R
https://picasaweb.google.com/10345189096...uroByPiter

http://mechanik-iglasta.pl
manieks
Offline

Stały bywalec

Liczba postów: 104
Pojazd: Simson s51
Skąd: Posiadały
Dołączył: 24-07-2014
Reputacja: 2
#19
29.12.2014, 20:32
60/2 w ogóle się opłaca robić, jak dla mnie 0 różnicy. Zrób jak napisał Piter, 60/4, wydech SP04(są poradniki na forum jak to zrobić) i amal 21 tylko daj mniejszą dysze a 21 się przyda jakbyś chciał robić "większy tuning". Tylko sprawdź łożyska, jak mają luzy to lepiej zmienić i jeździć na tym co teraz masz niż robić tuning na rozjeban*ch.
mateusz19160
Offline

PRO

Liczba postów: 534
Pojazd: Simson s51 B1-4
Skąd: Roczyny
Dołączył: 27-04-2014
Reputacja: 11
#20
29.12.2014, 22:53
mysle ze tłok bedzie lepszy 1p do 60/4
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa