• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 4 5 6 7 8 … 219 Dalej »
Ustawienie optymalne na pierwszy rozruch

Ustawienie optymalne na pierwszy rozruch

Strony (2): 1 2 Dalej »
mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#1
10.03.2023, 15:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2023, 16:12 przez mateuszsemczak.)
Siemanko mam problem z sr50 po generalne. Mianowicie dostał cały zapłon elektronik plitz, cały remont silnika;
-Wal mza nowy
-Łożyska i uszczelniacze
-cylinder oryginał po szlifie i honowaniu
-tłok zt-tuning 2pierscienie
i wszystko nowe w gaźniku. Nie mogę za nic go ustawić żeby chodził
-Zapłon ustawiałem na znaki.
Trochę w ta, trochę w tamta
-Gaznik 16n3-2 iglica na środkowym rowku
-śruba od mieszanki wykręcona 2.5obrotu
-od wolnych 3obroty
Próbowałem już innych ustawień
Na kopniak odzywa się jakby 2-3zaplony. Ale kopie w kopniak zmiana ustawień zapłonu mało pomaga. Strzeli czasami w wydech. A raz coś mu się jakby odwidziało i odpalił pięknie chodził miód malina nawet wolne ustawiłem i nagle zgasł i to samo.
Aha i nic nie odzywa się na ssaniu tylko bez i lekko gazu. Iskra ładniutka

Jakieś pomysły od czego zacząć ?
Kilka zdjęć jak to wyglada.

[Obrazek: b42f18823c755994med.jpg]

[Obrazek: ae7576311a1d336cmed.jpg]

[Obrazek: 261ebb487bdf015fmed.jpg]

I filmik jak chwile chodzi i zgasł dziwnie
https://youtu.be/BB0g3ToH_G8


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,561
Reputacja: 22
#2
10.03.2023, 19:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2023, 19:15 przez twojstara1.)
Zacząć od wywalenia gaźnika i wstrzyknięcia mu bezpośredni ze strzykawki z 1 ml benzyny. Powinien odpalić. Jak nie odpala wymień świecę przedmóchaj go i zalej od nowa większą ilością. Jeśli nie odpala to masz problem z prądami.
Jak wyjdzie że to gaźnik to kup oryginał bvf za 200 zł.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#3
10.03.2023, 19:45
Według mnie to absolutnie nie jest gaźnik, tylko szeroko pojęty układ zapłonowy. Wszystko po kolei do sprawdzenia, zacząłbym od podmiany cewki butelkowej i fajki.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#4
10.03.2023, 21:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2023, 21:43 przez mateuszsemczak.)
Załatwiłem nowego bvf ze stronki stazet. I cewkę z kablem i fajka sprawdzona używana. Jutro może uda się pogrzebać, a jak nie to niedziela zostaje. Dodam ze moduł zapłonowy podmienialem i bez zmian było. Jak gaznik nie pomoże i cewka to zostaje tylko impulsator jak dobrze myśle?
Zmierzyłem cewkę moja między stykiem 1-15 ma 1.5oma a mam dwie stare tylko te większe to maja po 5omow. Czy tak powinno być czy ta krótka tez powinna mieć 5 ?


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#5
11.03.2023, 00:31
Masz elektronika, trochę walczyłem z nim.
Iskra po kopnięciu jest? Regularna czy nie?
Moduł podmieniłeś, jest to samo. Jak jest nieregularna to impulsator do wymiany


mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#6
11.03.2023, 11:11
Iskra jest ładna i regularna. Ile bym nie kopał pokazuje się za każdym razem


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#7
11.03.2023, 11:13
Pomiary omomierzem niewiele mówią - wszystkie uszkodzone cewki z którymi miałem do czynienia wykazywały wszędzie prawidłowe wartości rezystancji. Wynika to z faktu, że pomiar rezystancji uzwojenia nie pozwala wykryć zwarć między poszczególnymi zwojami. To samo dotyczy impulsatora.

Jestem przekonany, że wymiana gaźnika na nowy nie rozwiąże twojego problemu. Ale przynajmniej będziesz miał na przyszłość drugi zapasowy np. do zabrania w daleką wycieczkę Smile


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#8
11.03.2023, 11:24
Gaznik wziąłem od kolegi bo odnawia simsona i leżał nowy jeszcze w kartonie Wink mi tez coś się wydaje ze to coś elektrycznego. Bo jak go kopalem to ledwo łapal i tak w kółko.. a raz coś jakby się zmieniło bo odpalił, a ledwo go kopnąłem. Ale po tym dziwnie zgasł jak na filmiku. Ale wyklucze gaznik na 100%. A powiedzcie mi taki nowy gaznik zakładam i powinien palić bez żadnych regulacji ?


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#9
11.03.2023, 12:43
Zimny silnik, na ssaniu, powinien odpalać zawsze. Być może nie będzie wolnych obrotów i będziesz musiał go podtrzymywać gazem, ale zawsze powinien odpalić.

Może zamiast grzebać się w awaryjnym zapłonie simsona, lepiej wymienić od razu na ducati energia?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplo...e-in-italy
Bezawaryjny, zakładasz ustawiasz RAZ i masz praktycznie na ZAWSZE.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#10
11.03.2023, 18:07
Chce ogarnąć w elektroniku takim jak był oryginalnie. Na razie będę próbował. Generalnie motor będzie więcej stał jak jeździł. Ma cieszyć oko w garażu i od czasu do czasu się gdzieś przejechać 5-10km


mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#11
11.03.2023, 20:32
To tak podmienialem gaznik zero różnicy, cewki 2 z kablem i fajka zero różnicy, dla pewności 2 inne moduły nic nie pomagają, nawet próbowałem z butelki na nowym paliwie dalej nic. Odzywa się tak 2-3-4 zapłony jakby chciał zaskoczyć ale nie chce. Jak dam gaz do końca to trochę jakby lepiej łapie, bez gazu nic, na ssaniu tylko jak dam do połowy to coś tam się odzywa. Wyjąłem stator i mierzyłem impulsator to na ustawieniu piszczka w mierniku piszczy, jak dotykam tych 2 pinów wychodzących z niego, na omy pokazywał 15
Filmik pokazuje jaka jest iskra
https://youtube.com/shorts/UhXCZNpIiU8?feature=share

Jakieś pomysły bo ręce opadają. Sad


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#12
11.03.2023, 20:36
Pomiar tego impulsatora jest bez sensu, nic to nie daje.
Wymień impulsator bo masz problem z iskrą w odpowiednim momencie


mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#13
11.03.2023, 20:43
Cewkę zapłonowa ta na statorze tez brać czy jak daje prąd bo jest iskra to nie ruszać. ?


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#14
11.03.2023, 21:15
Moim zdaniem nie ruszaj


mateuszsemczak Offline

Wtajemniczony


Postów: 32
Reputacja: 0
#15
11.03.2023, 23:00
Zamówiłem podstawę z impulsatorem plitz. Mam nadzieje ze to będzie to. Smile



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T Jakubin 9 1,619 23.05.2022, 21:36
Ostatni post: Jakubin
  Ducati energia ustawienie łuki1984 2 3,491 22.07.2021, 19:56
Ostatni post: trufel
  Ustawienie tylnego koła Flamaster 7 2,746 07.10.2020, 19:56
Ostatni post: Paul S.
  Ustawienie zapłonu elektronik 12V Diablo 6 2,240 15.02.2019, 08:26
Ostatni post: Diablo
  Pierwszy Simson - Kilka pytań Grzybu77 38 6,508 08.05.2018, 19:22
Ostatni post: Grzybu77

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa