• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 216 Dalej »
Ustawienie optymalne na pierwszy rozruch

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Ustawienie optymalne na pierwszy rozruch
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#1
10.03.2023, 15:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2023, 16:12 przez mateuszsemczak.)
Siemanko mam problem z sr50 po generalne. Mianowicie dostał cały zapłon elektronik plitz, cały remont silnika;
-Wal mza nowy
-Łożyska i uszczelniacze
-cylinder oryginał po szlifie i honowaniu
-tłok zt-tuning 2pierscienie
i wszystko nowe w gaźniku. Nie mogę za nic go ustawić żeby chodził
-Zapłon ustawiałem na znaki.
Trochę w ta, trochę w tamta
-Gaznik 16n3-2 iglica na środkowym rowku
-śruba od mieszanki wykręcona 2.5obrotu
-od wolnych 3obroty
Próbowałem już innych ustawień
Na kopniak odzywa się jakby 2-3zaplony. Ale kopie w kopniak zmiana ustawień zapłonu mało pomaga. Strzeli czasami w wydech. A raz coś mu się jakby odwidziało i odpalił pięknie chodził miód malina nawet wolne ustawiłem i nagle zgasł i to samo.
Aha i nic nie odzywa się na ssaniu tylko bez i lekko gazu. Iskra ładniutka

Jakieś pomysły od czego zacząć ?
Kilka zdjęć jak to wyglada.

[Obrazek: b42f18823c755994med.jpg]

[Obrazek: ae7576311a1d336cmed.jpg]

[Obrazek: 261ebb487bdf015fmed.jpg]

I filmik jak chwile chodzi i zgasł dziwnie
https://youtu.be/BB0g3ToH_G8
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#2
10.03.2023, 19:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2023, 19:15 przez twojstara1.)
Zacząć od wywalenia gaźnika i wstrzyknięcia mu bezpośredni ze strzykawki z 1 ml benzyny. Powinien odpalić. Jak nie odpala wymień świecę przedmóchaj go i zalej od nowa większą ilością. Jeśli nie odpala to masz problem z prądami.
Jak wyjdzie że to gaźnik to kup oryginał bvf za 200 zł.
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#3
10.03.2023, 19:45
Według mnie to absolutnie nie jest gaźnik, tylko szeroko pojęty układ zapłonowy. Wszystko po kolei do sprawdzenia, zacząłbym od podmiany cewki butelkowej i fajki.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#4
10.03.2023, 21:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.03.2023, 21:43 przez mateuszsemczak.)
Załatwiłem nowego bvf ze stronki stazet. I cewkę z kablem i fajka sprawdzona używana. Jutro może uda się pogrzebać, a jak nie to niedziela zostaje. Dodam ze moduł zapłonowy podmienialem i bez zmian było. Jak gaznik nie pomoże i cewka to zostaje tylko impulsator jak dobrze myśle?
Zmierzyłem cewkę moja między stykiem 1-15 ma 1.5oma a mam dwie stare tylko te większe to maja po 5omow. Czy tak powinno być czy ta krótka tez powinna mieć 5 ?
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#5
11.03.2023, 00:31
Masz elektronika, trochę walczyłem z nim.
Iskra po kopnięciu jest? Regularna czy nie?
Moduł podmieniłeś, jest to samo. Jak jest nieregularna to impulsator do wymiany
Mój endurak
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#6
11.03.2023, 11:11
Iskra jest ładna i regularna. Ile bym nie kopał pokazuje się za każdym razem
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#7
11.03.2023, 11:13
Pomiary omomierzem niewiele mówią - wszystkie uszkodzone cewki z którymi miałem do czynienia wykazywały wszędzie prawidłowe wartości rezystancji. Wynika to z faktu, że pomiar rezystancji uzwojenia nie pozwala wykryć zwarć między poszczególnymi zwojami. To samo dotyczy impulsatora.

Jestem przekonany, że wymiana gaźnika na nowy nie rozwiąże twojego problemu. Ale przynajmniej będziesz miał na przyszłość drugi zapasowy np. do zabrania w daleką wycieczkę Smile
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#8
11.03.2023, 11:24
Gaznik wziąłem od kolegi bo odnawia simsona i leżał nowy jeszcze w kartonie Wink mi tez coś się wydaje ze to coś elektrycznego. Bo jak go kopalem to ledwo łapal i tak w kółko.. a raz coś jakby się zmieniło bo odpalił, a ledwo go kopnąłem. Ale po tym dziwnie zgasł jak na filmiku. Ale wyklucze gaznik na 100%. A powiedzcie mi taki nowy gaznik zakładam i powinien palić bez żadnych regulacji ?
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#9
11.03.2023, 12:43
Zimny silnik, na ssaniu, powinien odpalać zawsze. Być może nie będzie wolnych obrotów i będziesz musiał go podtrzymywać gazem, ale zawsze powinien odpalić.

Może zamiast grzebać się w awaryjnym zapłonie simsona, lepiej wymienić od razu na ducati energia?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zaplo...e-in-italy
Bezawaryjny, zakładasz ustawiasz RAZ i masz praktycznie na ZAWSZE.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#10
11.03.2023, 18:07
Chce ogarnąć w elektroniku takim jak był oryginalnie. Na razie będę próbował. Generalnie motor będzie więcej stał jak jeździł. Ma cieszyć oko w garażu i od czasu do czasu się gdzieś przejechać 5-10km
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#11
11.03.2023, 20:32
To tak podmienialem gaznik zero różnicy, cewki 2 z kablem i fajka zero różnicy, dla pewności 2 inne moduły nic nie pomagają, nawet próbowałem z butelki na nowym paliwie dalej nic. Odzywa się tak 2-3-4 zapłony jakby chciał zaskoczyć ale nie chce. Jak dam gaz do końca to trochę jakby lepiej łapie, bez gazu nic, na ssaniu tylko jak dam do połowy to coś tam się odzywa. Wyjąłem stator i mierzyłem impulsator to na ustawieniu piszczka w mierniku piszczy, jak dotykam tych 2 pinów wychodzących z niego, na omy pokazywał 15
Filmik pokazuje jaka jest iskra
https://youtube.com/shorts/UhXCZNpIiU8?feature=share

Jakieś pomysły bo ręce opadają. Sad
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#12
11.03.2023, 20:36
Pomiar tego impulsatora jest bez sensu, nic to nie daje.
Wymień impulsator bo masz problem z iskrą w odpowiednim momencie
Mój endurak
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#13
11.03.2023, 20:43
Cewkę zapłonowa ta na statorze tez brać czy jak daje prąd bo jest iskra to nie ruszać. ?
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#14
11.03.2023, 21:15
Moim zdaniem nie ruszaj
Mój endurak
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#15
11.03.2023, 23:00
Zamówiłem podstawę z impulsatorem plitz. Mam nadzieje ze to będzie to. Smile
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#16
12.03.2023, 00:59
1. Pomiar rezystancji impulsatora miernikiem nic nie daje, pisałem na poprzedniej stronie.
2. Do sprawdzenia siły iskry tak jak to robisz na filmiku musiałbyś zwiększyć przerwę na świecy do ponad 5mm, tylko wtedy sprawdzenie jest miarodajne.
3. Cewki WN na statorze bym nie wykluczał, to następny trop po impulsatorze.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#17
12.03.2023, 11:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.03.2023, 14:35 przez mateuszsemczak.)
Jak impulsator nowy nic nie da, to mogę wrzucić cewkę na statorze z platyniarza 6v ? Czy tam się czymś różni ? Bo na platynkach odpalał przed renowacja.

Może ktoś zrobić zdjęcia magneta od elektronika żebym porównał ze swoim ? Może coś ktoś tam przestawił na tych nitach.
I zauważyłem ze mam 3blaszki na magnacie a na internecie widziałem takie plitza z 4 blaszkami. Nie wiem czy to ma znaczenie?
[Obrazek: 2e61b5b8d4942715med.jpg]
mateuszsemczak
Offline

Wtajemniczony

Postów: 32
Pojazd: Sr50c
Skąd: Stargard
Dołączył: 12-02-2023
Reputacja: 0
#18
19.03.2023, 20:09
Wymiana impulsatora na plitza zrobiła robotę. Byle jak wsadzony zapłon, gaznik nie regulowany, motor odpalił od strzała !
Dziękuje za pomoc!
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Prawidłowe ustawienie zapłonu platynkowego i gaźnika Amal 19T Jakubin 9 1,146 23.05.2022, 21:36
Ostatni post: Jakubin
  Ducati energia ustawienie łuki1984 2 2,930 22.07.2021, 19:56
Ostatni post: trufel
  Ustawienie tylnego koła Flamaster 7 1,839 07.10.2020, 19:56
Ostatni post: Paul S.
  Ustawienie zapłonu elektronik 12V Diablo 6 1,852 15.02.2019, 08:26
Ostatni post: Diablo
  Pierwszy Simson - Kilka pytań Grzybu77 38 5,712 08.05.2018, 19:22
Ostatni post: Grzybu77

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa