• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 … 12 13 14 15 16 … 219 Dalej »
W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.

W głowicy niestety padł gwint świecy. Wybór nowej głowicy.

Jakubin Offline

Wprawiony


Postów: 92
Reputacja: 0
#1
30.05.2021, 15:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2021, 17:12 przez Jakubin.)
W oryginalnej głowicy niestety padł gwint świecy. Więc zdecydowałem się na zakup nowej, znalazłem dwie i teraz pytanie czym one się różnią i dlaczego jest taka rozbieżność cenowa. Którą lepiej wziąć. Set 60/4. Czy głowica od zwykłej 50 różni się czymś od 60 ?
Oto te dwa produkty:
1.https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowica-cylindra-simson-s60-almot?from=listing&campaign-id=19
2.https://www.jackmotors.pl/oldtimer/glowica-cylindra-simson-s60-mza-tuning?from=listing&campaign-id=19&q=GŁOWICA+CYLINDRA+SIMSON+S60


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#2
30.05.2021, 20:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2021, 20:38 przez Qwet.)
Dlaczego rozbieżność cenowa? No przecież one są innych producentów...

Różnić się mogą jakością odlewu. Na tuleję cylindra średnicą powinny pasować. A jakie są objętości tych głowic to ja nie mam zielonego pojęcia, nigdy nie miałem żadnej w ręku. Ale gdyby stopień sprężania wychodził Ci nie taki jak byś chciał to pamiętaj że zawsze możesz dać dodatkową uszczelkę dla podniesienia albo przetoczyć dla obniżenia. Dodam że minimalne przetoczenie warto wykonać tak czy inaczej, choćby po to żeby zapewnić dobre doszczelnienie na krawędzi cylindra.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#3
30.05.2021, 21:07
(30.05.2021, 20:37 )Qwet napisał(a): zawsze możesz dać dodatkową uszczelkę dla podniesienia albo przetoczyć dla obniżenia.

Na odwrót


Jakubin Offline

Wprawiony


Postów: 92
Reputacja: 0
#4
30.05.2021, 22:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2021, 22:55 przez Jakubin.)
Dziękuję za doinformowanie czytałem na innych forach, iż almot to praktycznie to samo co mza i to mnie zmyliło. Dokupię do tej głowicy MZA uszczelke pod 60 i powinno śmigać?


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#5
31.05.2021, 02:03
Nie kupuj uszczelki, nie potrzeba.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#6
31.05.2021, 07:25
Tak HoeronixHD oczywiście na odwrót jeśli chodzi o stopień sprężania. Pisząc to miałem na myśli wysokość położenia głowicy, nie wiem dlaczego Wall przepraszam za wprowadzanie w błąd.

Uszczelki pod głowicę powinieneś unikać jeżeli nie jest konieczna. Natomiast uszczelkę pod cylinder warto kupić, a nawet kilka o różnych grubościach, tak żeby później móc ustawić odpowiedni SQUISH w głowicy.
Przy składaniu silnika najpierw montujesz cylinder i głowicę bez żadnych uszczelek i dokręcasz lekko dosłownie 1Nm, mierzysz squish za pomocą kawałka miękkiego drutu lutowniczego i oceniasz którą dać uszczelkę pod cylinder, albo może sam silikon. Squish powinien wynosić od 0,8mm do 1,2mm. Dla niskiego spalania i dobrych osiągów lepiej celować bardziej w 0,8mm. Natomiast 1,2mm jest lepsze jeśli chciałbyś stosować niskooktanowe paliwo, ale takie jest już na stacjach niedostępne.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Jakubin Offline

Wprawiony


Postów: 92
Reputacja: 0
#7
31.05.2021, 13:35
Czyli uszczelkę pod głowicę zostawiam kupię parę pod cylinder i popróbuję, dzięki za informacje.


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#8
31.05.2021, 14:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.05.2021, 14:33 przez Qwet.)
Nie, uszczelki pod głowicę lepiej nie stosować. Uszczelka na ogół pogarsza szczelność głowicy i zwiększa squish. Jak dasz uszczelkę pod głowicę 0,5mm i potem skorygujesz squish przez nie stosowanie uszczelki przy karterach, to obniżą się kanały, przez co zmniejszą się max obroty i moc silnika. Generalnie uszczelka pod głowicą ma chyba tylko same wady.


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Jakubin Offline

Wprawiony


Postów: 92
Reputacja: 0
#9
31.05.2021, 19:37
Dziękuję za informacje.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wybór obręczy MajkelS51 6 238 09.01.2025, 02:49
Ostatni post: kamilo0002
  Kolor świecy Jakubin 20 2,558 10.06.2022, 19:43
Ostatni post: adasiek185
  Kolor świecy damian71 2 994 18.08.2021, 08:56
Ostatni post: damian71
  Simson S51 - wybór gaźnika Qaz 5 2,089 12.04.2021, 16:07
Ostatni post: HoeronixHD
  Splanowanie głowicy Diablo 5 1,459 28.11.2020, 13:11
Ostatni post: Diablo

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa