• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Pojazdy użytkowników Inne pojazdy v
1 2 3 4 5 … 10 Dalej »
wski m06 b3 by posimsonowany

wski m06 b3 by posimsonowany

Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#1
16.02.2021, 12:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.02.2021, 12:28 przez Posimsonowany.)
Cześć w tym temacie opiszę losy swoich wsek,które nabyłem w wakacje 2020 w dobrej kasie z glejtami.Pierwszą wskę kupiłem 28 lipca 2020,a drugą następnego dnia.Pierwsza stała 15 lat nieruszana.Zalałem ją świeżym paliwem,przeczyściłem układ paliwowy,wyregulowałem zapłon,3 kopnięcia i odpaliła bez problemu.Z drugim motocyklem nie było już tak kolorowo,bo oba kartery w jego silniku były pęknięte,a wał był ciosany przez kogoś siekierą.Za to kupiłem sobie tyle silników na zapas,że mi starczy by jeździć wskami do końca życiaSzczerbol
[Obrazek: 63fae235bb3f.jpg]
[Obrazek: 88b1c717fd03.jpg]
[Obrazek: f81b12680694.jpg]
[Obrazek: 4d9b4080c310.jpg]
A tutaj kilka linków z filmikami z wskami i silnikami do nich mojego autorstwa:

Pierwszy silnik do drugiej wski


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#2
16.02.2021, 12:26
Ta pierwsza całkiem fajna baza ale ta druga to już baza z wielkim minusemWink


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#3
16.02.2021, 12:31
(16.02.2021, 12:26 )jaro5 napisał(a): Ta pierwsza całkiem fajna baza ale ta druga to już baza z wielkim minusemWink

O dziwo druga też fajna,ale ogarnięcie jej zajmie mi trochę czasu.Po piaskowaniu nie ma z nią lipy.Na razie czeka w podkładzie epoksydowym na sprzyjające warunki by coś przy niej porobić.Jakimś cudem ta co gorzej wygląda ma org wiązkę elektryczną do odratowania i jeszcze org działające żarówkiSzczerbol


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#4
16.02.2021, 13:50
Kiedyś mieszkałem w takim pałacyku gdzie miałem piwnicę i tam właśnie odpalałem wfm-ke o 12 w nocy bez wydechu a nad piwnicą mieszkał lekarzWink To było z 30 lat temu.
Niezapomniane wrażenia.
Powodzenia w pracach.
Oby Ci kaski starczyło bo zapał maszWink


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#5
19.02.2021, 12:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.02.2021, 12:31 przez Posimsonowany.)
wypada wrzucić trochę fotek z remontu jednego z silników(fotki trochę nieaktualne,ale warto pokazać do jakiego stanu kiedyś doprowadzali ludzie silniki)Dodam tylko,że nie ja go tak załatwiłemSzczerbol
[Obrazek: b8eedcd58531.png]
[Obrazek: 8fbb054b58cb.jpg]


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#6
20.02.2021, 03:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2021, 03:53 przez jaro5.)
Ciekaw jestem co było powodem że silnik został wyjęty, czy za mocno rumotał czy tłok się skończyłWink
I gdzie te kulki?, chyba że łożysko z takim luzemWink


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#7
20.02.2021, 11:36
Powiększony luz = mniejsze opory Biggrin


Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#8
20.02.2021, 19:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2021, 20:04 przez Posimsonowany.)
(20.02.2021, 03:52 )jaro5 napisał(a): Ciekaw jestem co było powodem że silnik został wyjęty, czy za mocno rumotał czy tłok się skończyłWink
I gdzie te kulki?, chyba że łożysko z takim luzemWink
Ktoś go zrzucił bo pewnie już nie dało się na nim jeździć,bo biegów nie byłoSzczerbol
A co do tajemnicy zaginionych kulek to znalazły się pomiędzy trybem 2 a 3 biegu Szczerbol
Dziś sobie przygotowałem trochę ten silnik do składania.Jeszcze w wale muszę przebić korbę itp,ale dla chcącego nic trudnego.Trzeba sobie jakoś samemu poradzić

Na dniach mam jeszcze dostać namiary na gościa co zawodowo robi od lat 80-90 wały i silniki wsek,więc jest szansa,że dostanę jeszcze fajną lekcję od kogoś kto zna się dobrze na robocie.Na razie sam sobie przygotowałem docelową korbę do tego silnika.Nie jest tak źle jakby mogło być na moje standardy
[Obrazek: 05e87e2010d4.jpg]


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#9
21.02.2021, 03:31
Zmieniaj korbę na taką co ma łozysko w główce. Nie będziesz miał potrzeby lać tak dużo oleju i 1:50 wystarczy


Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#10
21.02.2021, 11:01
(21.02.2021, 03:31 )HoeronixHD napisał(a): Zmieniaj korbę na taką co ma łozysko w główce. Nie będziesz miał potrzeby lać tak dużo oleju i 1:50 wystarczy

Ale to już nie ten sam urok przestarzałej konstrukcjiSzczerbol Przy wszystkich silnikach od wski chodzi mi o to by jak najwięcej zachować org części robiąc nieliczne zmiany typu polerowanie kanałów,zgrywanie ich wygładzanie itp.Jeden silnik będę aby robił na pewien rajd tak by miał ogrom mocy i eksplodował na koniecSzczerbol2


bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#11
21.02.2021, 11:44
Też zalecam łożysko w główce. Przecież w tamtych czasach też przerabiali na łożyska


HoeronixHD Offline

Moderator

Postów: 1,939
Reputacja: 30
#12
21.02.2021, 14:11
Nie przesadzaj, ta tulejka jest robiona tak że w ogóle nie ma pasowania i to stuka jak panewka w polonezie


Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#13
21.02.2021, 14:34
(21.02.2021, 14:11 )HoeronixHD napisał(a): Nie przesadzaj, ta tulejka jest robiona tak że w ogóle nie ma pasowania i to stuka jak panewka w polonezie
Tylko,że do duellsa muszę sobie wszystko praktycznie na nowo dystansować itp,docinać podkładki na laserze,bo u mnie w okolicy nigdzie takich nie dostanę a na sam koniec zostaje kwestia,że to wszystko z jednej gliny i do org korby jak się chce też można zastosować łożysko igiełkowe na główce(nad czym w sumie się zastanawiam) z resztą za duellsa muszę zapłacić 70 ziko+ dobranie sobie łożysk lepszej jakości i wytoczenie sworznia dolnej stopy korby.Robię po swojemu na tyle by mi na ramę do tego silnika kasy wystarczyło,bo nie jestem niestety milionerem,a na sezon letni chciałbym by już oba motocykle wyskoczyły na jakiś dalszy zlotpapa


bomBer Offline

Weteran


Postów: 940
Reputacja: 10
#14
21.02.2021, 15:57
W org korbę nie wsadzisz łożyska. A co regeneracji to czy na starym, czy na nowym korbowodzie to i tak trzeba się pochylić nad sworzniem stopy korbowodu


Posimsonowany Offline

Wprawiony


Postów: 99
Reputacja: 1
#15
17.09.2021, 15:45
Po roku upalania fumy mogę się podzielić takimi rezultatami:
WSK po tysiącach przejechanych km w sezonie nie miała większych problemów poza urwaną linką sprzęgła i smutnym zakończeniem sezonu letniego(spadnięciem blachy z wału). Śmigam aktualnie na org silniku od niej,który w wolnym czasie sobie zrobiłem wg org z małymi udoskonaleniami.Ogólnie jeździłem nią do pracy w słońce i deszcz,a ona woziła mnie dzielnie tam gdzie było trzeba i zawsze paliła od strzała.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Minsk 125 by posimsonowany Posimsonowany 4 6,376 17.09.2021, 15:50
Ostatni post: Posimsonowany

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa