• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Zadaj pytanie bez logowania v
« Wstecz 1 2 3 Dalej »
Wydech do cylindra S60 Almot + Barkit

Nowa odpowiedź 
Wydech do cylindra S60 Almot + Barkit

Rysiek114 Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#1
03.03.2025, 15:37
Cześć, 

w silniku zmieniłem ostatnio cylinder na S60 Almot z portingiem i tłok Barkit 2P od Jack Motors

Zastanawiam się jaki wydech wersja Enduro do tego cylindra będzie lepszy, standard czy 32mm?

Jaką dyszę główna najlepiej zastosować w gaźniku to BVF 16N3-4 pod ten zestaw?


twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#2
05.03.2025, 19:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.03.2025, 19:03 przez twojstara1.)
Zmierz średnicę wylotu cylindra tego 60cm3 i wybierz taki wydech jaki masz otwór.
Jeśli zostawisz oryginał to go wyczyść porządnie.
Jeśli ważysz do 70kg to kup zębatkę zdawczą o 1z większą.
Kup zestaw dysz i jeśli w oryginale masz np.65 to zbadaj jego vmax kilkukrotnie i załóż dyszę 67 i znów badaj vmax oraz oczywiście reakcję na gaz. Jeśli nie będzie różnicy to 69.
Wyczyść filtr powietrza.

Jeśli spodziewałeś się gotowej odpowiedzi to nikt jej nie udzieli gdyż nie da się na indywidualnie dobieranych częściach dobrać dyszy.
Nie wiem czy wiesz ale musisz mieć głowicę pod pojemność 60cm3 i squisz 0,9-1,2mm.

PS. Jakie S60? nie było simsonów S60.


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 454
Reputacja: 11
#3
05.03.2025, 19:40
Jak 60ccm to srednica 28mm. Chylo ostatnio na live mówił że wtedy uzyskasz lepsze osiągi na niższych obrotach. Jako że nie ma wydechu takiego jak Fi32 czyli z normalnym końcowym stożkiem pod takie kolanko to zostaje Ci wybór pomiędzy RZT a Zt-tuning. Chyba że chcesz zwykły wydech to już decyzją należy do Ciebie. Ewentualnie spawaki. Wybór jest duży i musisz napisać czego chcesz wymagać od silnika. Elastyka czy duża moc na wysokich obrotach kosztem słabszych niższych obrotów.


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
Rysiek114 Offline

Nowicjusz


Postów: 5
Reputacja: 0
#4
07.03.2025, 14:16
(05.03.2025, 19:02 )twojstara1 napisał(a): Zmierz średnicę wylotu cylindra tego 60cm3 i wybierz taki wydech jaki masz otwór.
Jeśli zostawisz oryginał to go wyczyść porządnie.
Jeśli ważysz do 70kg to kup zębatkę zdawczą o 1z większą.
Kup zestaw dysz i jeśli w oryginale masz np.65 to zbadaj jego vmax kilkukrotnie i załóż dyszę 67 i znów badaj vmax oraz oczywiście reakcję na gaz. Jeśli nie będzie różnicy to 69.
Wyczyść filtr powietrza.

Jeśli spodziewałeś się gotowej odpowiedzi to nikt jej nie udzieli gdyż nie da się na indywidualnie dobieranych częściach dobrać dyszy.
Nie wiem czy wiesz ale musisz mieć głowicę pod pojemność 60cm3 i squisz 0,9-1,2mm.

PS. Jakie S60? nie było simsonów S60.

Otwór wylotowy w cylindrze to około 26mm, głowica mam już nową do 60ki, czyli raczej zostać przy wydechu 28mm czyli najlepiej taki zestaw:

KOLANKO TŁUMIKA SIMSON ENDURO CHROM + ZESTAW MONTAŻOWY MZA - Jack Motors - Części i akcesoria Simson, MZ, Skutery, 125cm3
TŁUMIK SIMSON S51E, S70E ENDURO CHROM MZA - Jack Motors - Części i akcesoria Simson, MZ, Skutery, 125cm3

to ten zestaw 32mm to raczej do tego cylindra nic nie da.
KOLANKO TŁUMIKA SIMSON ENDURO CHROM 32MM + ZESTAW MONTAŻOWY MZA - Jack Motors - Części i akcesoria Simson, MZ, Skutery, 125cm3
TŁUMIK SIMSON CHROM 32mm ENDURO ORG - Jack Motors - Części i akcesoria Simson, MZ, Skutery, 125cm3

W oryginale jest chyba dysza 70, mam jeszcze 72 to potestuję i zobaczę co dalej

(05.03.2025, 19:40 )BoBxKarol napisał(a): Jak 60ccm to srednica 28mm. Chylo ostatnio na live mówił że wtedy uzyskasz lepsze osiągi na niższych obrotach. Jako że nie ma wydechu takiego jak Fi32 czyli z normalnym końcowym stożkiem pod takie kolanko to zostaje Ci wybór pomiędzy RZT a Zt-tuning. Chyba że chcesz zwykły wydech to już decyzją należy do Ciebie. Ewentualnie spawaki. Wybór jest duży i musisz napisać czego chcesz wymagać od silnika.  Elastyka czy duża moc na wysokich obrotach kosztem słabszych niższych obrotów.

Czyli do 60ccm jednak lepiej zwykły 28mm, bo rozważam pomiędzy tymi dwoma powyżej zestawy ponieważ ma wyglądać klasycznie. Do normalnej jazdy to jednak elastyka będzie bardziej przydatna.


BoBxKarol Offline

Simson Roku

Postów: 454
Reputacja: 11
#5
07.03.2025, 19:08
Nie testowałem ale powtórzyłem słowa Chyla. Raczej wie co mówi


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
twojstara1 Offline

Mentor


Postów: 1,576
Reputacja: 22
#6
08.03.2025, 20:51
Kolego jeśli zależy tobie na wyglądzie oryginału oraz na dużej elastyczności i na mocy 6-8KM to polecam 60/2 przerobione (przez specjalistę) tak aby miała jak najwyższy moment jak najniżej. Wtedy masz otwór 28mm wewnętrzy (kolanka i w cylindrze) a na zewnątrz kolanka jest wtedy 32mm. Montujesz do tego gaźnik o otworze takim jak w cylindrze zapewne będzie to 21mm (polecam zt tuning). Polecam Chyla albo Jackmotors. Tylko nie wiem czy chyl się zgodzi rzeźbić w twoim cylindrze, bo on preferuje zt tuning.
Wydechów 32 których nie rozróżnisz od oryginałów masz całą masę a które pozwalają się kręcić silnikowi dość wysoko i dają sporo mocy.
mam taki silnik 50/2 przerobiony w ten sposób gaźnik 19mm wydech zt tuning reso 2019. Wyobraź sobie że ten silnik porabiał i Nm i KM seryjny 70cm3. Podjeżdża pod pod takie górki na 4 biegu pod jakie seryjny 50/2 daje rady na 2 biegu wjechać.





[-]
Szybka odpowiedź
Wiadomość
Wpisz tutaj swoją odpowiedź.

Zaznaczono 1 lub więcej postów do zacytowania. Zacytuj te posty teraz lub odznacz je.
Weryfikacja przeciw botom
Zaznacz pole wyboru znajdujące się poniżej. Ten proces pozwala chronić forum przed botami spamującymi.

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa