• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 216 Dalej »
Wydech fi 32

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Wydech fi 32
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#1
14.05.2023, 20:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2023, 20:22 przez BartoszKom.)
Witam forumowiczów. Chciałbym się was spytać czy do zmiany z oryginalnego wydechu na fi 32 bez bulwy potrzeba wymienić coś więcej niż tłumik i kolanko? Mam na myśli nakrętke czy obejme oraz miedzianą podkładke. Oraz czy taka wymiana dużo da przy cylindrze 70/4 mk2. Oraz czy warto przy tym wydechu ucinać kolanko jak przy AoA1.

Tutaj tłumik: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlumi...pr-classic
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#2
14.05.2023, 22:07
Potrzebna nakrętka i obejma. Ile to da? Nie wiem, mam ten tłumik ale nie porównywałem
Mój endurak
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#3
14.05.2023, 22:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2023, 22:16 przez twojstara1.)
Kolanko zawsze jak najkrótsze tak aby wchodziło maks 2cm w tłumik.
Wydech dobieramy do okna wydechowego. Jeśli masz na srednicę 32mm to trzeba założyć 32mm bo będzie go przyduszać.
Sprawdź jaka jest średnica kanału pod gwintem i porównaj do oryginalnego kanału wydechowego.
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#4
14.05.2023, 22:54
Wydech fi32, kolanko fi32, nakrętka pod fi32, uszczelka miedziana fi32, obejma łączenia kolanka fi32. To chyba wszystko.

Różnica w osiągach między fi28 a fi32 jest zdecydowanie, zwłaszcza przy cylindrze wielokanałowym.

Skrócenie kolanka do minimum przenosi zakres rezo do wyższych obrotów, co jeszcze bardziej zwiększa moc silnika, ale za to trochę pogłębia rezodziurę. Decyzja należy do ciebie.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#5
14.05.2023, 23:00
(14.05.2023, 22:07 )HoeronixHD napisał(a): Potrzebna nakrętka i obejma. Ile to da? Nie wiem, mam ten tłumik ale nie porównywałem
Pytanie chyba dość głupie ale znalazłem nakrętke na 32mm ale uszczelki miedzianej do kolanka nie moge znaleść, czy podkładke między kolankiem a cylindrem daje się tą samą co w wypadku fi28?
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#6
14.05.2023, 23:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2023, 23:19 przez Qwet.)
Nie, ponieważ ma mniejszą średnicę wewnętrzną, więc stworzy spory próg i zaburzy odpływ spalin jak i falę powrotną.

Jeśli przeszlifujesz papierkiem na szkle gładź na wydechu cylindra i na kolanku to możesz montować nawet bez uszczelki.

Kolejna sprawa, niezależnie od stosowania uszczelki, kolanko fi32 lubi się z czasem luzować przy cylindrze. Żeby temu zapobiec warto jakoś usztywnić mocowanie kolanka do silnika. Ja zrobiłem tak:

[Obrazek: 4101425900_1649870003_thumb.jpg]

Problem luzującej się nakrętki nie wystąpił od tamtej pory, tysiące kilometrów bez dociągania nakrętki Smile
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#7
15.05.2023, 00:38
(14.05.2023, 23:19 )Qwet napisał(a): Nie, ponieważ ma mniejszą średnicę wewnętrzną, więc stworzy spory próg i zaburzy odpływ spalin jak i falę powrotną.

Kolejna sprawa, niezależnie od stosowania uszczelki, kolanko fi32 lubi się z czasem luzować przy cylindrze.

Nie ma innych uszczelek, nawet w komplecie mza masz pełną miedzianą uszczelkę 28x34mm
https://www.akf-shop.de/simson-ersatztei....a./?c=677
Do tego pasuje idealnie i nie ma żadnych progów. Jednak ta pełna jest do kitu i lepiej wziąść zwykłą, miedzianą.

Wystarczy użyć tej nakrętki, nic się nie luzuje
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/nakre...&q=venandi
Mój endurak
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#8
15.05.2023, 09:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.05.2023, 09:24 przez twojstara1.)
28 km ale średnicy wewnętrznej to daje 32 zewnętrznej. Jak nie masz uszczelki miedzianej to znajdź kawałek blachy aluminiowej takiej co ma maks 1mm i wytnij albo z blachy miedzianej. Miedź najpierw podgrzeje porządnie na czymkolwiek i "wpierdol ją do wody" wtedy miedź rozhartujesz i będziesz mógł ją ciać prawie nożyczkami do papieru. Potem jak będziesz miał wyciętą i dopasowaną uszczelkę znów ją podgrzewasz i zostawiasz na powietrzu do ostudzenia w ten sposób ją zahartujesz.

A odnośnie luzujacej się nakrętki, Dospawaj uszy do kolanka z 4cm za nakrętką i 4 sprężynami przytwierdź kolanko do otworów w cylindrze. 2 na samym dole wywierć w żeberkach.
Goodmayes
Offline

PRO

Postów: 516
Pojazd: Simson SR50
Skąd: Łódź
Dołączył: 31-05-2018
Reputacja: 5
#9
15.05.2023, 12:29
Uszczelki miedziane są bez sensu bo miedź jest twardsza od aluminium i to jest bardziej dystans niż uszczelka. Na JM jest uszczelka aluminiowa, czeska Gufero.
Samo kolanko fi32 z tą samą długością co org nie zrobi większej różnicy, widziałem wiele wykresów i jest to 0,5 do 1 KM.
To długość kolanka robi dużą różnicę i zazwyczaj jak ktoś zakłada wydech fi32 to on ma krótsze kolanko i jest zła interpretacja, że to fi32 pomogło.
Długość kolanka musi być dopasowana do konkretnego cylindra bo skracając dodajesz moc ale przesuwasz mocno krzywą do wysokich obrotów. Z tego samego kolanka możesz mieć rezo przy 8k i przy 10k, a zysku nawet 5 koni.
Próby robisz wsuwając kolanko w wydech co 2-3 cm. Wsuwanie robi podobny efekt co skracanie bo tak samo zmieniasz odległość pomiędzy tłokiem a stożkiem.
Długość kolanka najlepiej sprawdzać na najwyższym biegu. Jeżeli wsuwanie podnosi vmax to wsuwasz dalej ale jak po wsunięciu vmax się zmniejszył to wracasz to najlepszego ustawienia.
Po takich testach skracasz fizycznie kolanko bo już wiesz w którym miejscu.
Lista części silnika 110 cm³
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#10
15.05.2023, 20:46
(15.05.2023, 09:21 )twojstara1 napisał(a): 28 km ale średnicy wewnętrznej to daje 32 zewnętrznej. Jak nie masz uszczelki miedzianej to znajdź kawałek blachy aluminiowej takiej co ma maks 1mm i wytnij albo z blachy miedzianej. Miedź najpierw podgrzeje porządnie na czymkolwiek i "wpierdol ją do wody" wtedy miedź rozhartujesz i będziesz mógł ją ciać prawie nożyczkami do papieru. Potem jak będziesz miał wyciętą i dopasowaną uszczelkę znów ją podgrzewasz i zostawiasz na powietrzu do ostudzenia w ten sposób ją zahartujesz.

A odnośnie luzujacej się nakrętki, Dospawaj uszy do kolanka z 4cm za nakrętką i 4 sprężynami przytwierdź kolanko do otworów w cylindrze. 2 na samym dole wywierć w żeberkach.
Mam blache aluminiową, jak tłumik przyjdzie to wytne uszczelke. A jeszcze apropo luzującej się nakrętki to podkładka pod nakrętke nie załatwi sprawy?
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/podkl...aign-id=19
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#11
15.05.2023, 21:10
Ona nic nie daje.
Najlepsza jest nakrętka venandi
Ale jak nie chcesz to weź to, jest w porządku
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/obejm...r%C4%99tki
Mój endurak
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#12
15.05.2023, 23:07
Pany, ale to przecież nie nakrętka się odkręca, tylko kolanko wewnątrz niej się luzuje !!!

Rzecz w tym, że kolanko fi32 jest sztywniejsze od fi28 i również jego łączenie z wydechem jest sztywniejsze. Podczas jazdy silnik unosi się lekko w górę i w dół w zależności jak operujesz gazem, a więc też odchyla się od kolanka w górę lub w dół. Ponieważ fi32 jest takie sztywne, powoduje to stopniowe ścinanie rantu kolanka pod nakrętką i rantu samej nakrętki. Efekt jest taki, że co chwilę zaczyna cieknąć spod nakrętki, więc musisz ją dokręcać coraz bardziej, aż w końcu ranty zeszlifują się całkiem do zera, kolanko wypadnie z nakrętki. Jeśli zdarzy się to podczas jazdy to kolanko zaryje o dziurę w asfalcie a ty wywiniesz orła przez kierownicę.
Denerwowało mnie to w fi32, a z tego co wiem nie tylko mnie, bo choćby twojstara1 miał to samo. Ja pozbyłem się całkowicie problemu na zawsze poprzez zrobienie mocowania kolanka do pokrywy silnika (patrz zdjęcie w moim poprzednim poście).
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#13
16.05.2023, 11:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2023, 13:45 przez twojstara1.)
Qwet ma rację, kołnierz kolanka ściera nakrętkę podkładkę i trochę gwintu w cylindrze. Ja to rozwiazałem tak że wydech jest trzymany w dwuch miejscach a kolanko ma stożek napawany na początku a nakrętka ma lejek i trzymają tą konstrukcję razem tylko 4 sprężyny dociskające kolanko do nakrętki. Jest trochę głośniej ale w końcu mam spokój. Dla sprawdzenia kiedyś sciagnołem obudowę górną nad silnikiem w SR106cm3 i patrzyłem jak się silnik zachowuje podczas maksymalnego otwierania przepustnicy, no więc gdyby nie guma z boku ramy z wytłoczki to głowicą napiepszał by w nią.
Uszy od silnika nie są ponadrywane gumy w łożu silnika też wymienione 14 tys km temu.
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#14
19.05.2023, 21:19
Tłumik przyszedł, założyłem go ale troche za późno na jazde po drodze. Z tego co próbowałem na podwórku dolne obroty sie nie zmieniły, ale jak wchodzi ponad 7-8k obrotów to czuje jakby mnie ktoś jeszcze dodatkowo pchał. Kolanko fi32 mza które zamówiłem jest jakieś 5cm krótsze od mojego starego fi28 więc raczej nic nie bedę skracał bo efekt jest już zadowalający. Na dniach przejade się dynamiczniej na drodze i będe mógł się coś wiecej wypowiedzieć.
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#15
20.05.2023, 21:05
Jest ogromna różnica vmax z 70 poszedł na 75 i zaczeło mu brakować paliwa jednak w trakcie jazdy złapało mi tłok (trzasło i przestało palic w trakcie jazdy) jednak po redukcji biegów i trzymaniu gazu puściło. Silnik z pełną mocą dojechał do domu oddalonego o 5km i po ostygnięciu pali od strzała i dalej ma kompresje więc chyba jest dobrze. Myśle teraz o zwiększeniu dyszy głównej z 80 na 85 i simson na spokojnie pojedzie 80 albo więcej.
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#16
21.05.2023, 07:41
Po co założyłeś drugi temat o tym samym? Teraz musisz dublować posty...
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
BartoszKom
Offline

Wtajemniczony

Postów: 71
Pojazd: Simson s51
Skąd: Krasocin
Dołączył: 13-05-2023
Reputacja: 0
#17
21.05.2023, 10:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.05.2023, 10:34 przez BartoszKom.)
Masz rację, post miał na celu rozeznania się w temacie tłumika fi32 a zacząłem powielać odpowiedzi z innego postu.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa