Jako iż w końcu udało mi się skrócić denerwujący przeskok z 1 na 2 przy okazji skracając wszystkie przełożenia tworząc prawdopodobnie 1 wszy w polsce skrzynie niemieckiego pomysłu tzw 5b racing w simsonie postanowiłem napisać turtotial.
Najpierw o co tutaj chodzi o co to ?
Filmik z działania simsona na takiej skrzyni:
https://www.youtube.com/watch?v=_iq-agIrb6w zębatka 13z
https://www.youtube.com/watch?v=Lqg8mQmTE4k zębatka 15z
W każdym simsonie zapewne denerwowało was to że startując pod górę i wbijając 2b simson nie przyspiesza tylko powoli dokręca sie do obrotów urzytkowych albo gdy macie cylindry wysoko obrotowe nawet na prostej nawierzchni prawie w każdym secie występuje dziura podczas wrzucenia 2b simson przez jakiś czas "muli" dopiero potem przyspieszając jak należy trzeba zakładać łagodne słabe wydechy albo stroić nisko.Skrzynia 5b racing redukuje nam przeskoki (względem skrzyni 5b long):
z 1 na 2 o 46%
z 2 na 3 o 24%
z 3 na 4 o 26%
z 4 na 5 o 1% czyli zostaje praktycznie taki sam jak normalny w skrzyni 5b.
Zęby w skrzyniach
Skrzynia 5b long
1b 4,4 =44:10
2b 2,5 =40:16
3b 1,89 =36:19
4b 1,54 =34:22
5b 1,33 =32:24
Skrzynia 5b racing
1b 2,5 =40:16
2b 1,89 =36:19
3b 1,54 =34:22
4b 1,33 =32:24
5b 1,15 =30:26
Długość tej skrzyni zobrazuje tak:
Jeśli na 5b pojedziecie 110km/h to na 1b pojedziecie 50km/h.
Długość skrzyni 4b:
Jeśli na 4b pojedziemy 110 to na 1b poejdziemy 38,5km/h
Długość skrzyni 5b long
Jeśli na 5b pojedziemy 110 to na 1b pojedziemy 33km/h
Moje odczucia podczas jazdy na tej skrzynia z cylkiem 80/4 zapłonem kx250 i wydechem sp04 sątakie że naprawdę polecam to przeróbkę szczegulnie do potęznych rezonatorów typu 70/6/3 83/4/3 itp z ostrymi i wysokoobrotowymi wydechami znacznie polepsza sie komfort jazdy o osiągach nie wspominając.
Zalety:
Zwiększa sie przyspieszenie za sprawą dłuższej jedynki nie trzeba tak od razu wachlować na 2b.
Przyspieszenie podczas przerzucania przełożeni jest nieporównywalnie lepsze.
Możemy założyć bardzo ostry wydech zyskując na mocy.
Już nigdy nie zmuli wbijając 2b nawet pod pionową sciane ;D.
Precyzyjniejsze dobranie przełożenia pod górę
Wady:
Długa 1b jeśli mamy słaby setup typu 60/4 i często jeździmy w 2 osoby startując pod góry to raczje bym sobie odpuścił taką skrzynie (niskoobrotowe sety typu 50/2 bez problemu sobie z tym poradzą).
Cieżej sie rusza szczegulnie pod góry.
Skrzynia polega na tym,że w miejsce 1b dajemy 2b i tak dalej aż kończymy na przełożeniu 6b czyli od 2b do 6b.
1: Najpierw oczywiście musimy posiadać w simsonie skrzynie 5b długą można urzyć krótkiej ale wyjdą z deka bezsensowne przełożenia.
2: Potem nabardziej problematyczna rzecz trzeba zdobyć przełożenia 6b ja użyłem 1,15 z Langtuning gdyż jest to najlepsze przełożenie można urzyć 1,24 czy 1,11 ale to wiąże się z za krótkim albo za długim przeskokiem.Przełożenia to jest dostępne w skrzyni na stazecie:
http://www.stazet.inkontrahent.pl/produk...ml?ref=qq1
3:Trzeba zakupić podkładkę:
http://www.jackmotors.pl/podkladka-dyst-...-1868.html
tryb 34z:
http://www.jackmotors.pl/kolo-zebate-34z...-1864.html
Zębatke zdawczą o 2/3 zęby mniejszą gdyż tyle daje prędkości tryb 6b 1,15.
Gdy już mamy te części bierzemy sie do roboty:
4: Bierzemy wałek sprzęgłowy:
https://www.bikepics.com/pictures/2739029/
i obtaczamy zębatkę 10z na wysokość pozostałej części(tak by nasunąć tryb 2b w miejsce 1b czyli zębatki 10z) na szerokość zębatki 16z + podkładka ma to wyglądać tak:
https://www.bikepics.com/pictures/2739027/
Po nałożeniu trybów:
https://www.bikepics.com/pictures/2739032/
5: Składamy skrzynia od 2b do 6b ma to wyglądać tak:
https://www.bikepics.com/pictures/2739033/
6: Następnie bierzemy sie za zrobienie zębatki rozrusznika gdyż oryginalna 28z wspułpracuje z zębatką 44z a nie wspułpracuja już z zębatką 40z:
Bierzemy zębatkę 28z i staczamy w niej całkowicie zęby a w 34z robimy u tokarza otwór żeby wsadzić naszą obtoczoną zębatkę.Następnie zaspawujemy i szlifujemy na równo ma to wyglądać tak:
https://www.bikepics.com/pictures/2739028/
Niekażdy tokaż wykona nam takie coś potrzeba dobrego sprzętu ja wykonałem to innym sposobem urzywając kamieni szlifierskich o średnicy idealnie takiej jak oszlifowana zębatka 28z i wiercąc tym otwór.
ew kupujemy to:
http://langtuning.de/Shop2/index.php?a=1290
7: Gdy już mamy wykonaną zębatkę rozrusznika bierzemy sie za przeróbkę karterów gdyż zębatką 34z jest większa i nie zmieści się.
org kartery z rysunkiem jak i co wyciać z langtuning:
https://www.bikepics.com/pictures/2739036/
Po przeróbce:
https://www.bikepics.com/pictures/2739035/
8: Następnie składamy silnik i cieszymy się znacznie lepszego przyspieszenia
.
https://www.bikepics.com/pictures/2739034/
Najpierw o co tutaj chodzi o co to ?
Filmik z działania simsona na takiej skrzyni:
https://www.youtube.com/watch?v=_iq-agIrb6w zębatka 13z
https://www.youtube.com/watch?v=Lqg8mQmTE4k zębatka 15z
W każdym simsonie zapewne denerwowało was to że startując pod górę i wbijając 2b simson nie przyspiesza tylko powoli dokręca sie do obrotów urzytkowych albo gdy macie cylindry wysoko obrotowe nawet na prostej nawierzchni prawie w każdym secie występuje dziura podczas wrzucenia 2b simson przez jakiś czas "muli" dopiero potem przyspieszając jak należy trzeba zakładać łagodne słabe wydechy albo stroić nisko.Skrzynia 5b racing redukuje nam przeskoki (względem skrzyni 5b long):
z 1 na 2 o 46%
z 2 na 3 o 24%
z 3 na 4 o 26%
z 4 na 5 o 1% czyli zostaje praktycznie taki sam jak normalny w skrzyni 5b.
Zęby w skrzyniach
Skrzynia 5b long
1b 4,4 =44:10
2b 2,5 =40:16
3b 1,89 =36:19
4b 1,54 =34:22
5b 1,33 =32:24
Skrzynia 5b racing
1b 2,5 =40:16
2b 1,89 =36:19
3b 1,54 =34:22
4b 1,33 =32:24
5b 1,15 =30:26
Długość tej skrzyni zobrazuje tak:
Jeśli na 5b pojedziecie 110km/h to na 1b pojedziecie 50km/h.
Długość skrzyni 4b:
Jeśli na 4b pojedziemy 110 to na 1b poejdziemy 38,5km/h
Długość skrzyni 5b long
Jeśli na 5b pojedziemy 110 to na 1b pojedziemy 33km/h
Moje odczucia podczas jazdy na tej skrzynia z cylkiem 80/4 zapłonem kx250 i wydechem sp04 sątakie że naprawdę polecam to przeróbkę szczegulnie do potęznych rezonatorów typu 70/6/3 83/4/3 itp z ostrymi i wysokoobrotowymi wydechami znacznie polepsza sie komfort jazdy o osiągach nie wspominając.
Zalety:
Zwiększa sie przyspieszenie za sprawą dłuższej jedynki nie trzeba tak od razu wachlować na 2b.
Przyspieszenie podczas przerzucania przełożeni jest nieporównywalnie lepsze.
Możemy założyć bardzo ostry wydech zyskując na mocy.
Już nigdy nie zmuli wbijając 2b nawet pod pionową sciane ;D.
Precyzyjniejsze dobranie przełożenia pod górę
Wady:
Długa 1b jeśli mamy słaby setup typu 60/4 i często jeździmy w 2 osoby startując pod góry to raczje bym sobie odpuścił taką skrzynie (niskoobrotowe sety typu 50/2 bez problemu sobie z tym poradzą).
Cieżej sie rusza szczegulnie pod góry.
Skrzynia polega na tym,że w miejsce 1b dajemy 2b i tak dalej aż kończymy na przełożeniu 6b czyli od 2b do 6b.
1: Najpierw oczywiście musimy posiadać w simsonie skrzynie 5b długą można urzyć krótkiej ale wyjdą z deka bezsensowne przełożenia.
2: Potem nabardziej problematyczna rzecz trzeba zdobyć przełożenia 6b ja użyłem 1,15 z Langtuning gdyż jest to najlepsze przełożenie można urzyć 1,24 czy 1,11 ale to wiąże się z za krótkim albo za długim przeskokiem.Przełożenia to jest dostępne w skrzyni na stazecie:
http://www.stazet.inkontrahent.pl/produk...ml?ref=qq1
3:Trzeba zakupić podkładkę:
http://www.jackmotors.pl/podkladka-dyst-...-1868.html
tryb 34z:
http://www.jackmotors.pl/kolo-zebate-34z...-1864.html
Zębatke zdawczą o 2/3 zęby mniejszą gdyż tyle daje prędkości tryb 6b 1,15.
Gdy już mamy te części bierzemy sie do roboty:
4: Bierzemy wałek sprzęgłowy:
https://www.bikepics.com/pictures/2739029/
i obtaczamy zębatkę 10z na wysokość pozostałej części(tak by nasunąć tryb 2b w miejsce 1b czyli zębatki 10z) na szerokość zębatki 16z + podkładka ma to wyglądać tak:
https://www.bikepics.com/pictures/2739027/
Po nałożeniu trybów:
https://www.bikepics.com/pictures/2739032/
5: Składamy skrzynia od 2b do 6b ma to wyglądać tak:
https://www.bikepics.com/pictures/2739033/
6: Następnie bierzemy sie za zrobienie zębatki rozrusznika gdyż oryginalna 28z wspułpracuje z zębatką 44z a nie wspułpracuja już z zębatką 40z:
Bierzemy zębatkę 28z i staczamy w niej całkowicie zęby a w 34z robimy u tokarza otwór żeby wsadzić naszą obtoczoną zębatkę.Następnie zaspawujemy i szlifujemy na równo ma to wyglądać tak:
https://www.bikepics.com/pictures/2739028/
Niekażdy tokaż wykona nam takie coś potrzeba dobrego sprzętu ja wykonałem to innym sposobem urzywając kamieni szlifierskich o średnicy idealnie takiej jak oszlifowana zębatka 28z i wiercąc tym otwór.
ew kupujemy to:
http://langtuning.de/Shop2/index.php?a=1290
7: Gdy już mamy wykonaną zębatkę rozrusznika bierzemy sie za przeróbkę karterów gdyż zębatką 34z jest większa i nie zmieści się.
org kartery z rysunkiem jak i co wyciać z langtuning:
https://www.bikepics.com/pictures/2739036/
Po przeróbce:
https://www.bikepics.com/pictures/2739035/
8: Następnie składamy silnik i cieszymy się znacznie lepszego przyspieszenia

https://www.bikepics.com/pictures/2739034/