• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 8 9 10 11 12 … 140 Dalej »
Zagadka śpiącego Simsonka. Po 4 latach stania nie chce się obudzić.

Zagadka śpiącego Simsonka. Po 4 latach stania nie chce się obudzić.

Wojciech.St Offline

Nowicjusz


Postów: 6
Reputacja: 0
#1
21.10.2020, 11:43
Witam.
4 lata nie odpalany. Nie wiem co dalej robić i będę wdzięczny za wskazówki, gdzie szukać przyczyny. Cały raport moich 3 dni dłubania:
- jest iskra,
- nowa mieszanka wlana,
- bak w dobrym stanie (troszkę rdzy, ale przez kranik leci czyściutka mieszanka)
- gaźnik rozkręciłem i przeczyściłem - po złożeniu przeprowadziłem testy na odkręconej komorze paliwa - dostaje paliwo, przelewa się, pływak działa sprawnie (zatyka dopływ).

Na pierwsze kopnięcia w ogóle nie reagował. Podałem mu kilka kropel mieszanki prosto do cylindra i wtedy odpalił, ale ponieważ odpalałem go w piwnicy Facepalm i nie chciałem nakopcić to od razu zgasiłem. Wydawał się, ze zagadał jak zdrowiutki, chodził ładnie jakieś 3-4 sekundy zanim wyłączyłem go ze stacyjki.

Jednak potem za każdym razem kiedy próbowałem to powtórzyć ( paliwo do cylindra i kopniak) to ani razu już nie zagadał tak ładnie, tylko chwilę się pokrztusił, szybko spalił to co mu podałem, zamulił i zamilkł - wszystko w tempie jednej/dwóch sekund.

Próbowałem to samo ze ściągniętą gumą dopływu powietrza - bez różnicy.

Na pych efekt ( a raczej jego brak) taki jak na filmiku:
https://youtu.be/AmTHYxi_RF8

Oświadczenie: jestem amatorem w tym temacie i pierwszy raz wykonywałem wszystkie te czynności ( no może za wyjątkiem odpalania na pych), wiec istnieje prawdopodobieństwo, ze coś zrobiłem nie tak. Skąd mogę wiedzieć? Simson jak nie gadał tak nie gada Confused

Model Simsona tez jest dla mnie zagadką bo na tabliczce znamionowej sr50/1 , a w dowodzie wbite s51 ???

Każda wskazówka jest bezcenna.


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#2
22.10.2020, 00:31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2020, 00:31 przez jaro5.)
Tak wiec zacznij od świecy, daj nową i przerwa 0,4 mm, ewentualnie tą co masz wypal palnikiem bo może mieć przebicie.
Jaki masz zapłon, platynki czy elektronik?
Na bank nie jest to s51, jest to jakiś model sr ale mało widać, pewnie ten co masz na tabliczce.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Wojciech.St Offline

Nowicjusz


Postów: 6
Reputacja: 0
#3
22.10.2020, 15:46
Dzięki za odpowiedź.

Jak mogę sprawdzić jaki mam zapłon?

Tę świecę, która była wymieniłem, ale nie na nówkę, tylko na zapasową. Czy mam wymienić ją na nową nawet jeśli ta zapasówka daje ikrę i ma prezerwę 0,4?

Czy sprawdzenie i ewentualne ustawienie kąta zapłonu może pomoc?


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 1,003
Reputacja: 52
#4
22.10.2020, 17:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2020, 17:35 przez IFA_1988.)
Wojciech.S napisał(a):Jak mogę sprawdzić jaki mam zapłon?
Jesli ma taki jasnobrązowy moduł (może też być czarny):
https://www.bikepics.com/pics/2008/02/14...7-full.jpg
to electronic.

Wojciech.S napisał(a):Model Simsona tez jest dla mnie zagadką bo na tabliczce znamionowej sr50/1 , a w dowodzie wbite s51
Jeśli ma na tabliczce SR 50/1 i rok produkcji 89 lub później, to SR50/1.
Do ustalenia która to dokładnie wersja
Kierunkowskazy sześciokątne?
Jaki ma prędkościomierz (z trzema kontrolkami)?


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#5
23.10.2020, 07:34
Jak próbujesz go zapalić to świeca mokra czy sucha?


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
Wojciech.St Offline

Nowicjusz


Postów: 6
Reputacja: 0
#6
23.10.2020, 17:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.10.2020, 18:25 przez Wojciech.St.)
IFA_1988 napisał(a):Jesli ma taki jasnobrązowy moduł (może też być czarny):
https://www.bikepics.com/pics/2008/02/14...7-full.jpg
to electronic.

nie widzę u siebie tego modułu:
https://files.fm/u/ywgzwvtv#/view/hmhjjg3e
czyli platynki?

(22.10.2020, 17:33 )IFA_1988 napisał(a): Kierunkowskazy sześciokątne?
Jaki ma prędkościomierz (z trzema kontrolkami)?

Dokładnie tak: sześciokątne, prędkościomierz z 3 kontrolkami.

(22.10.2020, 17:33 )IFA_1988 napisał(a): Jeśli ma na tabliczce SR 50/1 i rok produkcji 89 lub później, to SR50/1.

Tak, SR59/1 rok prod 1989, dzięki za wyjaśnienie Smile

jaro5 napisał(a):Jak próbujesz go zapalić to świeca mokra czy sucha?

Robi się taka wilgotna, ale nie jakoś przesadnie mokra (nie ścieka z niej). Za to zaczęło kapać z cylindra (spływa po rurze wydechowej), ale tylko kilka kropel - nie wiem tylko czy to paliwo z baku, czy to po moich niezliczonych próbach odpalenia metodą wlewki do cylindra...


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#7
23.10.2020, 19:40
Ja bym simeringi sprawdził


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#8
23.10.2020, 20:18
Tak jak adasiek185 pisze, może tam być problem, jednak tam czas mógł zrobić swoje.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 1,003
Reputacja: 52
#9
23.10.2020, 21:06
Wojciech.St napisał(a):czyli platynki?
Tak

Wojciech.St napisał(a):Dokładnie tak: sześciokątne, prędkościomierz z 3 kontrolkami.
To wygląda na wersję SR50/1 B:
https://www.akf-shop.de/media/pdf/84/6d/bd/sr50-1b.pdf
Instalacja na zdjęciu też wygląda na oryginalną do tej wersji.


Wojciech.St Offline

Nowicjusz


Postów: 6
Reputacja: 0
#10
24.10.2020, 10:43
Dziękuję wszystkim za rady.
Będę w niedzielę ze znajomym sprawdzał platynki i ustawiał zapłon - podpowiedzcie mi proszę, jak mogę wykorzystać tę okazję aby sprawdzić simeringi?

Czy problemem może wciąż być gaźnik? Czy podmiana gaźnika z innego Simsona w celu testów jest warta zachodu?


jaro5 Offline

Moderator

Postów: 3,581
Reputacja: 97
#11
24.10.2020, 17:12
Jak masz inny gaźnik ze sprawnego simka to warto podmienić.
Simeringi warto wymienić po tylu latach postoju.


pomiar mocy hamownia 70/6m https://www.youtube.com/watch?v=T680V705TWU
drag race https://www.youtube.com/watch?v=M2HFExKamVw
Simson enduro temat; http://simsony.info/Thread-Simson-S51-en...eaktywacja
Motorynka temat; http://simsony.info/Thread-Projekt-z-sil...ek-by-jaro
adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#12
24.10.2020, 18:50
Pierwsze co widać to ten pod zapłonem wilgotny będzie. Z drugim ciężej. Póki nie pali to slabo. Albo olej śmierdzi paliwem i przybywa go, albo kopci na siwo i ubywa. Z takim czymś się spotkałem. Dla proformy, jak wyżej, wymiana. Koszt mały


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
Wojciech.St Offline

Nowicjusz


Postów: 6
Reputacja: 0
#13
28.10.2020, 16:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.10.2020, 20:52 przez Wojciech.St.)
Patynki przeczyszczone. Zapłon sprawdzony. Co ciekawe - stwierdziliśmy, ze rozwarcie platynek jest trochę opóźnione, więc cofnęliśmy je do miejsca dokładnie chwilę przed maksymalnym wychyleniem tłoka i wtedy ... było gorzej - straciliśmy iskrę na świecy. Znaleźliśmy wiec kompromis - miejsce mniej więcej po środku miedzy tym nowym ustawieniem, a starym i znów zaczęło iskrzyć. Jednak ciekawostką jest to, ze raz jest iskra a raz jej nie ma... czy w to moze być zamieszany kondensator?

Simeringi jeszcze nie sprawdzane - zanim rzucimy się na te głębsze wody mamy nadzieję, ze znajdziemy inną przyczynę.

Podsumowując: gaźnik przeczyszczony i wymieniona uszczelka komory pływaka. Świeca mokra, iskra jest (...głównie). Kąt zapłonu ustawiony. Odzywa się na chwilę jak mu się kropnie do cylindra. Mimo to wciąż nie chce gadać jak kiedyś gadał.

Czyżby za słabe ciśnienie w cylindrze?

Czy rzeczywiście wymiana simeringów to konieczność, która będzie kluczowa w tym przypadku i nie ma co tego odkładać?


I druga seria pytań:
Możliwe, ze jest to zbyt wymagający przypadek jak na nasze umiejętności i ogólne zaangażowanie tym tematem. Moze lepiej przekazać go jakiemuś bardziej doświadczonemu i zapalonemu Simsonowiczowi.
Czy jest tutaj ktoś, kto chciałby kupić taką sztukę?

Czy mógłbym prosić o pomoc w wycenie takiego modelu w obecnym stanie?
SR50/1, 1989, Skuter. Akumulator nowy (jeszcze nie zalany), wymieniony kranik i opony. Zarejestrowany i ubezpieczony Stan bardzo dobry ...tylko nie na chodzie.


IFA_1988 Offline

Ekspert

Postów: 1,003
Reputacja: 52
#14
28.10.2020, 21:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.10.2020, 21:44 przez IFA_1988.)
Wojciech.St napisał(a):Co ciekawe - stwierdziliśmy, ze rozwarcie platynek jest trochę opóźnione, więc cofnęliśmy je do miejsca dokładnie chwilę przed maksymalnym wychyleniem tłoka i wtedy ... było gorzej - straciliśmy iskrę na świecy. Znaleźliśmy wiec kompromis - miejsce mniej więcej po środku miedzy tym nowym ustawieniem, a starym i znów zaczęło iskrzyć. Jednak ciekawostką jest to, ze raz jest iskra a raz jej nie ma... czy w to moze być zamieszany kondensator?
Może być kondesator, ale wygląda na coś innego. Iskra musi być, niezależnie od położenia statora.
Kable między cewką a kondesatorem i przerywaczem nie są przerwane ani przycięte? Nie ocierają gdzieś o magneto? Kabel wychodzący z cewki NN dobrze przylutowany?
Magneto nie trze o cewki?
Sprawdź kabel idący od przerywacza do stacyjki (zwłaszcza brązowo-biały od zapłonu) nie jest uszkodzony.


Wojciech.St Offline

Nowicjusz


Postów: 6
Reputacja: 0
#15
30.10.2020, 21:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.10.2020, 13:35 przez Wojciech.St.)
Odpala, ale tylko na chwilę - kilka sekund i gaśnie. Żyje, ale po 4 latach stania ma odleżyny. Ja niestety nie mam już czasu, zapału, ani umiejętności żeby dłużej dłubac.

Simson sprzedany

Dziękuję wszystkim za pomoc.





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Simson nie odpala po 10 latach Jareksagem 7 1,768 24.07.2022, 13:04
Ostatni post: Qwet
Information Simson nie chce odpalić biedaczek 2 1,486 22.02.2019, 23:30
Ostatni post: IFA_1988
  Pierwsze odpalenie po 10 latach szczupak404 17 4,363 13.02.2019, 17:25
Ostatni post: adasiek1111
  Simson zagadka hyundai91 11 3,199 23.04.2018, 21:12
Ostatni post: Simson3k
  Simek nie chce żyć RickRoll 2 1,479 02.08.2017, 16:08
Ostatni post: RickRoll

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa