• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Dyskusje v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 219 Dalej »
Zapłon DE - montaż techniczny i akcesoria

Zapłon DE - montaż techniczny i akcesoria

Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 137
Reputacja: 0
#1
22.05.2024, 21:10
Cześć, kupiłem sobie ten zapłonik lecz przed montażem mam kilka pytań technicznych o ile Regulator napięcia do schowka to Cewko moduł gdzie zamocować? Stara cewka butelkowa z przewodem wychodziła z pod baku lecz tutaj kable będą za krótkie jakieś blachy dorobić i go przykręcić w schowku np? W cewko module nie ma dodatkowego pancerza ochrony miejsca styku wkręcenia przewodu do niego. W starej cewce butelkowej był gwint i dodatkowa nakrętka wraz z uszczelka dociskową, podobnie jak przy fajce było to ładnie zabezpieczone. Jak to rozwiązać idzie dokupić do tego coś może? No i chyba jeszcze muszę ten przewód wysokiego napięcia dokupić dłuższy bo w takim razie stary będzie zbyt krótki.

Dajcie znać jak to z tym montażem robię to 1 raz. Pozostałe mam czujnik, lampa stroboskp., aku itp.
Aha co o tym sądzicie pomoże mi coś ten zestaw jeszcze zakupić to ? https://www.jackmotors.pl/oldtimer/zesta...9&q=DCT004


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#2
23.05.2024, 10:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.05.2024, 11:08 przez Skrecik1991.)
2 tygodnie temu zamontowałem u SB ten sam zapłon. Regulator napięcia schowałem za stacyjkę a cewkomodol leży koło akumulatora. U mnie w cewki module miałem gwint na przewód WN, nie trzeba niczym zabezpieczać. Przewód WN trzeba kupić. A co do zestawu montażowego możesz kupić ale podobno jest z tym troche zabawy bo średnio pasuje. Ogólnie trzeba dorobić kilka przewodów z wsuwkami i tyle. Wszystko masz na schemacie. Zrobisz jak uważasz ale ten zestaw montażowy moim zdaniem jest zbędny


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 137
Reputacja: 0
#3
23.05.2024, 20:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.05.2024, 20:07 przez Simsonmaniacc.)
(23.05.2024, 10:56 )Skrecik1991 napisał(a): 2 tygodnie temu zamontowałem u SB ten sam zapłon. Regulator napięcia schowałem za stacyjkę a cewkomodol leży koło akumulatora. U mnie w cewki module miałem gwint na przewód WN, nie trzeba niczym zabezpieczać. Przewód WN trzeba kupić. A co do zestawu montażowego możesz kupić ale podobno jest z tym troche zabawy bo średnio pasuje. Ogólnie trzeba dorobić kilka przewodów z wsuwkami i tyle. Wszystko masz na schemacie. Zrobisz jak uważasz ale ten zestaw montażowy moim zdaniem jest zbędny

W cewko module miałeś gwint na przewód WN dziwne? Ja nie mam a chciałbym. Natomiast jeszcze jakie bezpieczniki założyć do tej instalacji 12v jakie parametry? I te dystansowanie tego koła magneta mam tulejkę oraz nakrętkę wyższą i niższą ktoś rozjaśni, wiem że tam nieraz koło po założeniu obciera i trzeba to sprawdzić przed odpaleniem. Na weekendzie podziałam, a jak Simek się sprawuje z nowym zapłonem?>


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#4
23.05.2024, 21:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.05.2024, 21:11 przez Skrecik1991.)
Tak mam gwint w cewki module. Żadnych bezpieczników powiem szczerze nie zakładałem dodatkowych. Podłączyłem tak jak na schemacie i cyka. Ogólnie problem miałem z odpaleniem na ciepłym, teraz na DE nie ma tego problemu, odpala zawsze na strzała i do tego światła bardzo mocno swieca. Bardzo ładnie wkręca się też na obroty. Jestem mega zadowolony z tego zapłonu.

Co do koła magnetycznego to masz rację sprawdź czy nie obcięta, u mnie nic nie obcierało nie musiałem nic kombinować. Tak w skrócie zakładasz zapłon-wkładasz magneto na klin - później tulejka otworem do klina (po to jest tuleja żeby można było dokręcić magneto) po włożeniu magenta wystaje klin i na ten klin otworem zakładasz tuleje -następnie nakrętka i wsio.


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 137
Reputacja: 0
#5
24.05.2024, 21:25
Dzięki za info, no to wszystko fajnie tylko szkoda że nie mam tego gwintu ja mam identyczny cewko moduł jak ten i tu nie ma gwintu.. Ale coś będę musiał wykombinować i jakoś to po swojemu doszczelnić.
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cewko...erformance


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#6
25.05.2024, 12:12
Mój wygląda identycznie tak samo. Wewnatrz otworu mam tzw wkręt na środku żeby można było wkręcić przewód WN i to w zupełności wystarczy


Simsonmaniacc Offline

Doświadczony


Postów: 137
Reputacja: 0
#7
28.06.2024, 18:43
A jak wygląda u was Iskra na DE? U mnie jest cieniutka aż się zdziwiłem bo na platynach była większa i grubsza na oko. Aczkolwiek tutaj pyka na przerwie 0.8/1.0mm. A tam na 0,3mm gubił czasem iskrę Smile





  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Montaż tylnego koła Simsonkls 1 665 18.04.2023, 07:55
Ostatni post: twojstara1
  Montaz nozki / stopki bocznej Darwin_Simson 2 1,613 23.06.2020, 08:56
Ostatni post: Darwin_Simson
  Chlapacze s51 montaż jak? MrWhite 4 1,621 22.06.2020, 23:33
Ostatni post: HoeronixHD
  Montaż aparatu/smartfona romek 0 948 08.09.2018, 21:17
Ostatni post: romek
  Montaż kufra romek 0 1,042 08.09.2018, 21:04
Ostatni post: romek

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa