• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
1 2 3 4 5 … 57 Dalej »
Zatarcie silnika występuje przy 210C.

 
  • 0 głosów - średnia: 0
Zatarcie silnika występuje przy 210C.
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#1
19.03.2023, 12:04
Znalazłem filmik w którym gość silnik 2t zatarł przy 210C (temperatury zewnętrznej cylindra) pomiar cylindra robiony na styku z głowicą.
Przypominam że temperatura 650C na styku okna wydechowego i rury wydechowej jest temperatura grożącą szybkiemu zatarciu.
26:20 https://youtu.be/gv7CGVGaBlc

To tak odnośnie dyskusji z zeszłego roku o temperaturach zacierania.
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#2
19.03.2023, 15:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2023, 15:39 przez Qwet.)
To zależy od mnóstwa czynników, rozrzut bezpiecznego CHT jest baaardzo duży. Stal czy nicasil, dotarty czy nie, materiał tłoka, pasowanie, prędkość obrotowa, skład mieszanki, zawartość oleju, typ oleju i wiele innych pomniejszych.
Kiedyś zatarłem tłok MZA przy CHT 165°C, a tłok Wossner nie zatarł się nawet jak przekraczało 230°C. Na przykład w naszych dronach jeden silnik pracuje do CHT 180°C, a w innym dochodzi 260°C.
Tak samo EGT, niejeden zatrze się przy 600°C, a inne pracują przy 750°C i nic im się nie dzieje.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#3
19.03.2023, 18:47
Mój tłok ddr pracował przy 220 i normalnie potem chodził jeszcze kilka tys km
Mój endurak
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#4
19.03.2023, 23:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.03.2023, 23:06 przez twojstara1.)
Z tego co pamiętam Qwet miałeś czujnik w głowicy w otworze wklejony. To zapewne będą większe wartości niż pomiar zewnętrzny na styku cylindra i głowicy.
Piotr Chyl (CHYLO) twierdzi że niebezpieczna jest ciągła temperatura 620-630 C na czujniku EGT mocowanym na początku kolanka. Twierdził że chwilowe takie temperatury nie szkodzą np. podczas jazdy na krótkim torze ale przy ciągłym vmax jak ja jeżdżę to już z dużym prawdopodobieństwem silnik się zatrze. (Tłok i cylinder ZT)
Co to jest CHT?

HERONIXHD a w którym miejscu dokonywałeś pomiaru i czym?
HoeronixHD
Offline

Moderator
Moderator
Postów: 1,870
Pojazd: S51 S70 E38
Skąd: Wolbrom
Dołączył: 26-06-2016
Reputacja: 27
#5
19.03.2023, 23:17
Pomiędzy cylindrem a głowicą miałem sondę termometru tablicowego, wchodziła tam z lekkim oporem.
Ale to na grubo eksploatowanym cylindrze. Tam był szlif z nominału na 2 nadwymiar, także nie mógł się zatrzeć od spuchniętego tłoka
Mój endurak
Qwet
Offline

PRO

Postów: 982
Pojazd: Simson S51
Skąd: Bydgoszcz
Dołączył: 26-10-2020
Reputacja: 17
#6
20.03.2023, 09:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.03.2023, 12:44 przez Qwet.)
CHT - Cylinder Head Temperature
Czujnik musi być jak najbliżej świecy zapłonowej żeby pomiar temperatury głowicy był jak najdokładniejszy.

Jeśli Chylo twierdzi że podczas ciągłej jazdy z EGT 620-630°C z dużym prawdopodobieństwem się zatrze, to ja się z tym nie zgadzam, bo to bardzo mocno zależy od konkretnego silnika. Parę przykładów:
1. Zatarłem jeden silnik (mój pierwszy tłok MZA) jadąc na bardzo małym gazie i trochę wyższych obrotach, więc EGT na pewno nie przekraczało 600°C, a CHT było zaledwie 165°C.
2. Po zmianie tłoka na Wossner z luźniejszym pasowaniem, po dotarciu, jak masza trzymała ciągły Vmax przez wiele kilometrów, EGT było 660°C i nic się nie zacierało.
3. Jeden z silników w naszych dronach trzyma podczas lotu z większą prędkością EGT 670°C i może tak lecieć cały czas aż skończy się paliwo, nic mu się nie dzieje.
4. Skutery śnieżne na długich uphill-ach dochodzą do EGT 675°C (tak jest ustawiony enrichment - przy 1250°F)

Tak w skrócie - jak zrobisz silnik na kutym tłoku z pasowaniem 0,15mm to nie zatrzesz przy EGT 750°C, a jak zrobisz silnik na chińskim tłoku z puszek od piwa z pasowaniem 0,02mm to zatrzesz przy EGT 400°C.
Mój simson - Kliknij tutaj
Prędkość maksymalna - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
twojstara1
Offline

PRO

Postów: 1,215
Pojazd: SR 50
Skąd: Centralna Polska
Dołączył: 17-06-2020
Reputacja: 11
#7
03.04.2023, 19:54
Należy podkreślić że Chylo robi tylko na tłokach zt-tuning i cylindrach tej firmy. Jakie stosuje pasowanie tego nie wiem. Ale z tego co czytam twoją wypowiedź Qwet to mniej więcej można przyjąć że świeży silnik na dobrych podzespołach o pasowaniu 0,06mm będzie się prawdopodobnie zacierał przy takiej temperaturze na EGT.
Karol_T
Offline

Wtajemniczony

Postów: 24
Pojazd: Simson sr50
Skąd: Kraków
Dołączył: 28-08-2020
Reputacja: 0
#8
26.06.2023, 13:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.07.2023, 11:16 przez Karol_T.)
Tak jak kolega wyżej napisał, obawiam się, że mógłby się zacierać, aczkolwiek można było spróbować
___________________________________________
rolety zewnętrzne do nabycia w Warszawie
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Remont silnika, a przy okazji lekki tuning. Wiktor.K 11 5,791 10.06.2013, 18:18
Ostatni post: Szymcio

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa