• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 140 Dalej »
Zblokowany silnik s70

Zblokowany silnik s70

Strony (3): 1 2 3 Dalej »
Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#1
14.05.2024, 14:52
Witam. Jechałem dzisiaj 70 km/h i odpuscilem  gaz przed zakrętem i koło się zblokowało. Zepchnalem motorek z drogi i odpalił bez problemu. Cylinder to almot 70/2 tłok ak20. Przejechalem już na tym zestawie ok 1400 km. Możliwe żeby tłok się zblokował. Dodam że silnik po rozgrzaniu sam wkreca się na obroty po dodaniu gazu. Tzn dodam gazu a on sam utrzymuje obroty i obroty rosną. Co to może być, tłok? Czy coś innego. Zapłon ducati ustawiony na 1,4 gmp. Pozdrawiam


Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#2
14.05.2024, 17:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2024, 17:38 przez Qwet.)
Kolego, zatarłeś silnik  Plask po zatarciu może i odpali i jakoś tam jechać się da, ale mogą być problemy ze stabilnością wolnych obrotów, osiągami, dzwonieniem itd.

Jakie zastosowałeś pasowanie tłok-cylinder?


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#3
14.05.2024, 18:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2024, 18:36 przez Skrecik1991.)
Cylinder 45,00 a tłok 44,96

Jak mogłem zatrzeć jak silnik chodzi i zbiera się dobrze. Już zamówiłem na jackmotors tłok barikit

W jakim sensie zatarłem? Tłok z cylinder czy wal i skrzynia?

Problem polega na tym że silnik się zablokował a 5 sekund później odpalił bez problemu i jechał dobrze


BoBxKarol Online

Simson Roku

Postów: 443
Reputacja: 10
#4
14.05.2024, 18:56
Zobacz czy nie pospieszyłeś się z zamówieniem. Tzn czy gładź cylindra jest nienaruszona lub czy nadaje się na do honowania


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#5
14.05.2024, 20:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2024, 20:37 przez Skrecik1991.)
Zrobiłem właśnie trasę 20 km. Max 60 km/h i silnik sprawuje się dobrze. Dziwi mnie to że jak dojadę do skrzyżowania i odpuszczę gaz do silnik startuje na wysokie obroty i duszę go biegiem żeby zszedł z obrotów. Nic innego niepokojącego nie zauważyłem, żadnych stukow ani braku mocy.

Jak przyjdzie tłok to zajrzę do cylindra jak wygląda Gładź tulei i co z korbowodem i łożyskami igielkowymi


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#6
14.05.2024, 20:46
Gaźnik do regulacji, zawiesza się przepustnica bądź zacina linka, lewe powietrze gdzieś może łapać. Pod zapłonem sucho?


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#7
14.05.2024, 22:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.05.2024, 22:12 przez Skrecik1991.)
Jak wymieniałem zapłon na DE to był telikatnie zapocony uszczelniacz. Uszczelniacz wymieniałem ok miesiąc temu bo również był delikatnie zapocony.

[Obrazek: IMG-20240417-203626.jpg]

To zdjęcie starego uszczelniacz. Na nowym jest podobnie. Malutka mgiełka oleju


Raakieta50ccm Offline

Doświadczony


Postów: 189
Reputacja: 1
#8
14.05.2024, 23:18
Łapie lewe powietrze i dlatego sam wchodzi na wysokie obroty, wymień simering na vitonowy. Jak to nie pomoże to szukaj nieszczelności gdzieś indziej. Swoją drogą co za geniusz punktował simering...


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#9
15.05.2024, 11:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.05.2024, 11:20 przez Skrecik1991.)
Ten się zastanawiam. Kupiłem motorek już z takim silnikiem. Ja osobiście bym nie punktował tylko dał klej gdyby gniazdo było wyrobione.

Wczoraj zamowikem również uszczelniacze firmy lyo mza mam nadzieję że to dobry wybór. Kupiłem tez łożysko igielkowe żeby być gotowy na ewentualne luzy które mogą mnie czekać. A więc czekam na towar i zabieram się za robotę. Dam znać po wszystkim co zastałem w środku ewentualnie wstawię zdjęcia. Pozdrawiam


Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#10
17.05.2024, 14:06
Witam mały remont mam już za sobą. Uszczelniacz wymieniony na vitonowy. Jak narazie sam nie wkręca się na obroty bo jeżdżę delikatnie. A tłok wyglądal następująco :

[Obrazek: IMG-20240517-093345.jpg]

[Obrazek: IMG-20240517-093332.jpg]

[Obrazek: IMG-20240517-092742.jpg]

[Obrazek: IMG-20240517-092539.jpg]

[Obrazek: IMG-20240517-092531.jpg]
A tak nowy tłoczek Mo zamontowaniu:

[Obrazek: IMG-20240517-094556.jpg]

[Obrazek: IMG-20240517-094606.jpg]
Właśnie zrobiłem trasę 20 km na tym tłoku i odczucia są takie że napewno jest ciszej tzn pierścionki nie dzwonią. Temp na styku głowicy i cylindra to 140 stopni. Jak myślicie ile taki tłoczek docierać? Jak narazie jechałem max 55 km /h i na 1/3 manetki. Progu na cylindrze też nie wyczułem a tłok wygląda jak wygląda, możliwe że to on zblokował silnik.


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#11
17.05.2024, 20:24
Widać że był zatarty. Sam tłok, myślę z 300km docierania wystarczy


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"
Qwet Offline

Ekspert

Postów: 1,050
Reputacja: 34
#12
17.05.2024, 21:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.05.2024, 21:52 przez Qwet.)
Tłok wygląda jak po typowym zatarciu, po wszystkich moich zatarciach tłoki wyglądały tak samo. U ciebie było spowodowane głównie przez ciasne pasowanie - piszesz że było 0,04mm, ale rzeczywiste mogło być jeszcze ciaśniejsze - jakimi przyrządami mierzysz średnice tłoka/cylindra?

Na cylindrze widać ślady siluminu przykrywające jodełkę honowania, w tych miejscach będzie gorsze smarowanie zwiększające tendencje do dalszego zacierania. Mam nadzieję że zlizałeś te ślady honownicą?

A tego że po zatarciu dałeś jeszcze ciaśniej pasowany tłok 44,97mm już kompletnie nie rozumiem Huh jaki był w tym cel?

BTW, nie wiem czy to tylko mi się tak wydaje, czy okna w cylindrze nie są fazowane? Ten cylinder był poddany jakiejkolwiek obróbce, czy to fabryczny almot?

P.S. docieranie przy tak ciasno spasowanym secie robiłbym ze dwa tysiące kilometrów, albo nawet trzy...


Vmax mojego simsona - Kliknij tutaj
Simsonem do GRECJI - Kliknij tutaj
Instagram Maszy - Kliknij tutaj
BoBxKarol Online

Simson Roku

Postów: 443
Reputacja: 10
#13
17.05.2024, 22:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.05.2024, 08:10 przez BoBxKarol.)
Post do usunięcia


S53 60/4
S51 80/5/3M Barikit & Koso
Skrecik1991 Offline

Wprawiony


Postów: 85
Reputacja: 2
#14
18.05.2024, 10:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.05.2024, 10:49 przez Skrecik1991.)
Szczerze mówiąc jest to fabryczny almot kupiony z 4motor, nie wiedziałem że trzeba oddać nowy cylinder do obróbki, myślałem że jest gotowy do założenia. A to że tłok założyłem 44,97 to chłopak z jackmotors powiedział że cylinder po 1500 km jest już napewno lekko wytarty i że napewno już nie ma 45,00 tylko więcej więc tłok będzie miał większy luz niż 0,03. Jak myślicie biedzie ten zestaw chodził czy coś zrobić z tym cylinder tzn oddać do obróbki czy do szlifu. Jak narazie zrobiłem ok 100 km i pracuje ok


adasiek185 Offline

Ekspert

Postów: 2,435
Reputacja: 177
#15
18.05.2024, 12:14
Jeździć i obserwować 😁


Uzyskałeś ode mnie pomoc? Kliknij plusa, to nie boli Smile
DDR power ;D
Moja suka ;*
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Simson/S_51/121348
"Boże, chroń nas przed diabłami w niebieskich mundurach, czającymi sie za rogiem"

Strony (3): 1 2 3 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa