• Forum
  • Szukaj
  • O nas
    • O nas
    • Użytkownicy
    • Ekipa forum
    • Wspomóż nas
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Poradniki
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search

Simsony.info Forum o Simsonach Awarie v
« Wstecz 1 … 38 39 40 41 42 … 140 Dalej »
Zerwany klin :(

Zerwany klin :(

Strony (2): 1 2 Dalej »
MichaSr Offline

Wtajemniczony


Postów: 33
Reputacja: 0
#1
22.10.2016, 20:49
Witam ostatnio zadawałem pytanie w sprawie że simson nie chciał odpalić okazało sie że klin był zerwany dorobiłem jeden drugi trzeci i też zerwało dziś nawet z większego klina szlifowałem i też urwało dodam że wał po remoncie simson dziś mi odpalił pochodził trochę zgasł znowu odpaliłem i zerwało klin co to za przyczyna bo sam już nie wiem ??


HaXbOx Offline

Mentor


Postów: 1,386
Reputacja: 17
#2
22.10.2016, 20:56
Z czego te kliny robiłeś?


04.04.2013-17.08.2016 87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125

MichaSr Offline

Wtajemniczony


Postów: 33
Reputacja: 0
#3
22.10.2016, 21:03
jedne z podkładek a dziś kupiłem w sklepie rolniczym kliny o większej średnicy i je zeszlifowałem


miro Offline

Weteran


Postów: 796
Reputacja: 26
#4
22.10.2016, 21:05
Skoro klin się urywa, to oznacza że masz coś źle zmontowane i magneto o coś zahacza.
Choć za bardzo nie wiem o co może haczyć?


jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#5
22.10.2016, 21:07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2016, 21:11 przez jaroslaw97.)
Jak składany był silnik?Jeśli młotkiem to może być pokrzywiony wał/wtedy następuje nie równomierne rozłożenie sił i jeśli do tego klin nie jest ciasno to ścina.Czy gniazdo/rowek na klin jest ok w magnecie i wale?Może kliny za cienkie?Kliny są zrobione z utwardzonego materiału.Magneto musi być dobrze dociągnięte żeby stożek ciasno siedział.Magneto może wylatane?Klin musi być idealnie osadzony,szlifowanie takiego klina na pewno nie wychodzi idealnie i ma jakiś luz.U mnie klin na wale muszę delikatnie puknąć żeby go osadzić i nie wyjmę go potem palcami tak siedzi,muszę szczypcami itp. go wyciągnąć.Musi wejść z oporem.Jeśli go normalnie wciskasz to jest za mały.A co to za wał/firma?Obstawiam za luźne kliny lub rowki rozbite przez zbyt duże,źle spasowane.


Zajjjonc Offline

Doświadczony


Postów: 150
Reputacja: 1
#6
22.10.2016, 21:09
Klin jest tylko o ustawienia magneta w odpowiedniej pozycji, jesli ci go ścina to albo za słabo dokrecasz magneto albo jest zły stozek na wale lub magnecie


Simson S51
126p
MichaSr Offline

Wtajemniczony


Postów: 33
Reputacja: 0
#7
22.10.2016, 21:10
Starałem się jak najmniej młotka używać. Magneto sprawne i prosto się kręci jak odpali żadnych bić nie czuć


HaXbOx Offline

Mentor


Postów: 1,386
Reputacja: 17
#8
22.10.2016, 21:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2016, 21:13 przez HaXbOx.)
Ja bym kupił klin przeznaczony do simsonowskiego wału/magneta i dopiero zwalał winę na sam wał czy magneto. Robienie klinów z podkładek, to druciarstwo.


04.04.2013-17.08.2016 87 Simson S51 B1-4
13.01.2016-01.12.2016 '81 Simson S51 N
16.01.2017- '82 Simson S51 B1-4/S51E
19.09.2016 '93 KAWASAKI KDX 125

jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#9
22.10.2016, 21:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2016, 21:16 przez jaroslaw97.)
Zobacz rowek w magnecie i wale.W jaki sposób unieruchamiasz magneto żeby dokręcić nakrętkę?

Jeżeli klin zostanie dorobiony za duży/za wysoki to magneto nie wejdzie jak powinno na wał i stożki wtedy nie są spasowane/ciasno/nie przylegają do siebie i ścina.


MichaSr Offline

Wtajemniczony


Postów: 33
Reputacja: 0
#10
22.10.2016, 21:24
Magneto uruchamiam ręką. Wał jest nówka mza


jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#11
22.10.2016, 21:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2016, 21:29 przez jaroslaw97.)
Czytaj ze zrozumieniem i dokładnie

Napisałem - W jaki sposób unieruchamiasz magneto?

Jeśli przy dokręcaniu przytrzymujesz je ręką a w drugiej dłoni trzymasz klucz to robisz sobie z nas wszystkich/podpowiadających JAJA !


Przemek.1997 Offline

Doświadczony


Postów: 121
Reputacja: 15
#12
22.10.2016, 21:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2016, 21:30 przez Przemek.1997.)
Jak ręką go utrzymasz i odkręcisz to za słabo dokręcasz koło. W życiu samą ręką nie unieruchomisz koła. Za lekko dokręcasz, koło się popuszcza w skutek drgań i obcina klina. To nie klocki lego ani nie zabawka.


jaroslaw97 Offline

Mentor


Postów: 1,818
Reputacja: 49
#13
22.10.2016, 21:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.10.2016, 23:17 przez jaroslaw97.)
Aby klin był dobrze spasowany i się nie ścinał musi być dobrze nabity, magneto musi być dobrze zakręcone. Może też mieć na to wpływ bicie magneta, itp. Dorabiając klin samemu trzeba pamiętać o tym aby klin był z miększego materiału niż wał korbowy bo w przypadku zerwania, zerwie się klin a nie wypust na klin na wale korbowym. Przy zmęczeniu materiału, starym wale - biciu, twardym klinie może wystąpić nawet taka sytuacja : http://bikepics.com/pictures/2088689/


Nico_Grant Offline

Doświadczony


Postów: 135
Reputacja: 14
#14
22.10.2016, 23:03
Używaj tylko oryginalnych klinów. Klin jest po to, by ustalić wzajemne położenie wału i magneta, właściwe połączenie tych elementów to połączenie stożkowe. Jeśli ścina kliny to:
-albo za słabo dokręcasz nakrętkę na wale dociskającą magneto (najlepiej rób to ze specjalnym przyrządem unieruchamiającym magneto)
-albo połączenie stożkowe nie trzyma dobrze- trzeba je wtedy dotrzeć- np. pastą do docierania zaworów, nasmaruj nią stożek i obracaj magneto względem wału dociskając je do wału .


San Offline

Wprawiony


Postów: 55
Reputacja: 2
#15
24.10.2016, 19:22
Ręką nigdy nie dokręcisz! Musisz dobrze zablokować magneto ale nie wkładając śrubokręta w cewki.
Za moich czasów jeden koleś z okolic był specjalistą od regulacji zapłonu, od niego romety dwubiegowe zawsze jeździły lepiej niż z fabryki. Miał dorobiony klucz który pasował na okienka w magneto. Druga strona pasowała do wueski. Nie było lipy.
Poszukaj przyrządu do odkręcania filtra oleju lub dorób ze starego paska rozrządu.



Strony (2): 1 2 Dalej »


  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sciety klin na wale simson s51 pomocy BOCIAN85 13 2,984 22.08.2022, 23:01
Ostatni post: BOCIAN85
  zerwany gwint w karterze arek0719 5 2,147 25.08.2016, 23:48
Ostatni post: Pony
  Zerwany gwint w kole witwicki1992 5 1,797 10.05.2016, 10:08
Ostatni post: uki
  Ścina klin DE, jak ustawic zapłon? TDF 9 4,628 10.10.2015, 08:53
Ostatni post: duży
  zerwany gwint na cylinarze wsk 9 3,200 06.05.2015, 21:21
Ostatni post: wsk

D&D by MyBB © 2009–2025 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa