• Forum
  • Użytkownicy
  • Team
  • Regulamin
  • Szukaj
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Home
  • Members
  • Help
  • Search
Simson forum Forum o Simsonach Tuning mechaniczny v
« Wstecz 1 … 28 29 30 31 32 … 57 Dalej »
Zestawy tuningowe

 
  • 1 głosów - średnia: 5
Zestawy tuningowe
Arek67
Offline

Średnio zaawansowany

Postów: 216
Pojazd: Simson s51
Skąd: Białystok
Dołączył: 05-01-2015
Reputacja: 0
#1
05.01.2015, 17:57
Siema chciałbym zasięgnąć waszej wiedzy i zapytać o co chodzi z tymi setami np 60/4/3 czy np. 60/6/3 lub 70/5/3M, 83/5/2/2M itp jest tego mnósto możecie napisać o co chodzi z tymi cyferkami? I jakie sa strojenia cylkow max są jakieś określone strojenia czy cos takiego np na 9500 a czego nie na 9700 ? A da sie wystroić na 3500 Biggrin? moze głupie pytanie ale pytam bo nie mam o tym pojęcia. no te tłumiki oryginalny simsonowski jest pod jakie poj i obroty? czym się rożni ten tłumik od tego http://www.jackmotors.pl/tlumik-simson-r...d-373.html / http://www.jackmotors.pl/tlumik-simson-r...d-372.html ? albo ten http://www.jackmotors.pl/tlumik-simson-r...d-369.html od http://www.jackmotors.pl/tlumik-platek-r...-3347.html


Napiszczenie o co chodzi z tym wszytskim bo ja nie jestem zaden mechanik ale interesuje sie tym.......
mateusz19160
Offline

PRO

Postów: 534
Pojazd: Simson s51 B1-4
Skąd: Roczyny
Dołączył: 27-04-2014
Reputacja: 11
#2
05.01.2015, 18:13
na forum był juz taki temat, ale nie moge go znalesc Smile . Np.60/4/3 - 60-pojemnosc cylindra /4-ilosc kanalów płuczacych /3-ilosc kanałów wydechowych, jesli jest "M" oznacza ze cylinder ma membrane.Najczesciej stostowane sa strojenie 9500. "a da sie wystroic na 3500?" moze sie da ale po co?Biggrin (mechanikiem nie jestem, wiec nie wiem na 100%). orginalny simsonwski jest pod 5500, pod pojemnosc 50,60. te wydechy róznia sie strojeniem.
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#3
05.01.2015, 18:50
Np ten tłumik Reso nikt nie kupuje bo po prostu niewiele daje. Najlepszy jest spawak ten link co na końcu podałeś.
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
michalo37
Offline

Stały bywalec

Postów: 104
Pojazd: simson s77/6/3
Skąd: Gorlice
Dołączył: 05-05-2012
Reputacja: 15
#4
05.01.2015, 18:57
Więc tak Smile Pierw to witaj Biggrin

Cylindry jak już napisał mateusz różniące się cyferkami np 70/6/3 to pojemność skokowa/ilość kanałów płuczących/ilość okien wydechowych. Jeśli cylinder ma oznaczenia np 70/6/3M oznacza to pojemność skokowa/ilość płuków/ilość okien ssących i membrana

Jeśli jest np. 90/5/3/2M to pojemność/płuki/okna wydechowe/okna ssące i membrana

Im więcej kanałów płuczących tym większa moc poprzez lepsze napełnianie,więcej wydechowych to też dają moc ale im ich więcej tym lepsze odprowadzanie spalin itd.

W takich cylindrach stosuje się różne kąty i wielkości kanałów/okien.

Nie ma strojenia cylków tylko kąty otwarcia okien Szczerbol

Im wyżej strojony cylinder tym wyżej przenoszona jest moc maksymalna (a do pewnego momentu jest tzw. dziura przed rezo - potem silnik dostaje kopniaka mocy czyli właśnie to rezo)

Przy strojeniu na 3500 - to by nie jeździło więc tyle skomentuje Tongue

Wydechy różnią się od siebie wiadomo Smile

Zwykły wydech jest dobry do serii ale do setów takich jak wymieniłeś się nie nadaje ponieważ nie osiągniesz na nim max obrotów za czym idzie to że nie osiągniesz max mocy i momentu obrotowego

Org. tłumik można przerobić na AOA1,AOA2,AOA3 ale wg. mnie się nie opłaca no chyba że w serii to za darmo można AOA2 zrobić to tam coś da

Tłumik RESO i z bulwą można założyć do cylków np. 60/4, 70/4 ew. 50 - 60/4/3 i taki tłumik doda nam tu odrobinę mocy.Do serii 50ccm się nie nadaje bo nic nie da i szkoda kasy Biggrin

Spawak to tłumik który jeśli jest dobrze dobrany do cylindra wykrzesa nam praktycznie wszystko z co da rade wykrzesać z silnika Szczerbol Do serii również się nie nadaje. Taki tłumik możesz samemu wyspawać wg projektu w programie Exhaust Calculator ale jak coś źle zrobisz to może nawet pogorszyć osiągi Smile
Stosuje się go do wielokanałowców np 70/4/3


Wiadomo - do każdego takiego cylindra trzeba odpowiedniego osprzętu np:

-cylinder 70/4/3 z tłokiem (pod strojenie 9500 np)
-głowica s70
-gaźnik AMAL 21
-kosz sprzęgła może zostać od s51 ale pasowałoby dać docisk 1,8mm (bo bd ślizgać)
-spawak 9500 (np)
-Przydałby się zapłon Ducati Energia albo LFK (ale jak nie chcesz to nie musisz bo tu jeszcze wyrobi oryginalny)
-Wał od s70 (może być z wypełniaczami)
-kilka pierdół

Do np 60/4/3 pod 9500rpm:
-głowica od s51
-wał od s51 (jeśli w stanie bdb jak nie to nowy s51 może być wypełniany)
-AMAL 19
-sprzęgło s51 z dociskiem 1,6mm
-spawak 9500
-zapłon jak tam chcesz
-inne pierdóły

Przeróbki 50 i 60ccm są najtańsze, ale i tak 70 i wzwyż się opłaca najbardziej bo np w wyżyłowanym 60/4/3 masz takie osiągi jak w mniej wyżyłowanym 70/4 - po prostu mniej wyżyłowany silnik i dłuższa żywotność)

Do 70ccm i wyżej trzeba rozwiercać kartery a ponad 80 już zazwyczaj trzeba nadspawywać kartery

Co tam jeszcze? aaa

Strojenia mogą być np. 7000,8500,9500/10200/10500/11000/12000/ a nawet i 15000rpm (ale tu już wszystko dostaje po dupie) Szczerbol

Jak co to pisz bo może o czymś zapomniałem Szczerbol

Pozdro i jbc sory za błęby Smile
Pomogłem - daj +
Aktualny set/plany
-70/6/3 mza by Jack/77/6/3/2M barikit + vforce3
-Wał ZT-Tuning 50-70cc sport
-Sprzęgło ZT 6tarcz,zębatka 12z
-spawak 10200rpm/spawak 11000rpm platek
-Łożyska SKF C3, wału C4, igiełkowe SKF sport, simeringi NJK
-LFK/Polini Digital (am6)
-Mikuni 24mm

Jak zrobię remont i optykę to będzie temat na forum Biggrin
Arek67
Offline

Średnio zaawansowany

Postów: 216
Pojazd: Simson s51
Skąd: Białystok
Dołączył: 05-01-2015
Reputacja: 0
#5
05.01.2015, 20:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.01.2015, 21:01 przez Arek67.)
może ja to powtórzę set 90/5/3/2M To :
90 - pojemnośc
5 - kanały płuczące
3 - okna wydechowe
2- okna sace
M - czyli mebrama dobrze mowie?
No dobrze ale ten set 70/6/3 nie ma mebramy to wiadomo bo bez M, ale nie ma też okien sacych jak to mozliwe moze tak byc ? bez okien sacych ?? no bo :
70 - poj
6- kanały płuczace
3 - okna wydechowe
A gdzie kanały sace Smile?

Tu znalazłem link: http://www.jackmotors.pl/cylinder-s80-gl...d-780.html do cylka gdzie nic o nic nie pisze to znaczy ze jest to zwykła 80 bez zadnych przerobek?

Tu mamy 83/4 http://www.jackmotors.pl/cylinder-simson...d-806.html
I znowu drabina 83 - pojemnosc, 4- kanały płuczace, a gdzie wydechowe i sące wtf Smile?
Kolejny problem czemu 83 a nie 80 lub 84 ? albo słyszałem ze jest tez 77 a czemu nie 74 o co z tymi poj chodzi ? Te 77 czy 83 są to pojemnosci po szlifie zwykłej 70 cz 80? i nowa tuleja mozecie napisac jak takiee cos sie robi by było 83 wg mnie ( wydzieramy tuleje rozwieracamy zabijamy nowa tuleje pod te 83 i gotowe tylko z kad taka tuleje) ( oczywiscie gotowe napisac nie w praktyce)

No i kolejne pytanie jak mamy strojnie załóżmy 3500 to sa obroty tak ? czyli silnik juz wiekszych obrotow nie osiagnie? np. na cylku strojonym 9500 jak mamy org. tłumnik silnik tych obrotow nie osiagnie? Chyllo pisał ze ma strojenie 10200 cyla i tłumnika a na zegarze wkrecał sie 12 tys obrotow nawet ponad jak to jest? I pod kazda poj np (70,80,90) musi byc tłmunik pod ta pojemnosc? np mam tłmunik pod cyl 70 i zakłądamy go pod cyl 80 i juz nie bedzie wykrzesywał nam pełnej mocy tak na tym cylu? moze głupie pytanie ale te spawaki zawsze musza byc tak do gory podgiete nie mozna je zamontowac dołem jak org tłumnik simsonowski? ost pytanie ile max da sie zrobic kanałow w cylku np jak mamy w tym 90/5/3/2M, to mozemy zrobic 90/8/4/3M?
No i dalej niewiem jak to jest z tymi strojeniami rozumiem ze sa 7000, 7500, 8500 itp ale czemu nie mozna zrobic np 9200? da sie czy nie ?
Piter
Offline

Expert
Mechanik
Postów: 876
Pojazd: Simson S51E
Skąd: Kielce
Dołączył: 28-04-2014
Reputacja: 24
#6
05.01.2015, 21:18
W 70/6/3 masz tylko 1 kanał ssący, więc nie pisze się ich ilości (oryginalnie jest jeden). Spawak powinien być dostosowany pod dany cylinder, wtedy najwięcej on daje. Jeśli chcesz jakiś inny kształt spawaka możesz sobie zamówić u Platka jakiś nietuzimkowy Wink Jak czytam, że "im więcej kanałów tym większa moc" to ciężko jest mi wytrzymać. Ilość kanałów powinna być proporcjonalna do wielkości skrzyni korbowej. Kanałów płuczących powinno być tyle, żeby mieszanka nie rozprężała się w kanałach płuczących (bo jeśli będzie ich za dużo to tak się będzie działo) tylko leciała nad tłok pod ciśnieniem. Strojenie możesz zrobić jakie tylko chcesz.

To moja subiektywna opinia, można się z nią zgadzać, bądź nie.
Simson Blau Enduro 50R
https://picasaweb.google.com/10345189096...uroByPiter

http://mechanik-iglasta.pl
michalo37
Offline

Stały bywalec

Postów: 104
Pojazd: simson s77/6/3
Skąd: Gorlice
Dołączył: 05-05-2012
Reputacja: 15
#7
05.01.2015, 21:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.01.2015, 21:26 przez michalo37.)
Więc tak Smile

Jeśli w cylindrze jest tylko jeden kanał ssący lub wydechowy to się tego nie pisze np masz cylinder ten 90/5/3/2M - 5 płuków, 3 wydechowe i 2 ssące, a 70/6/3 - 6 płuków (4 płuki i 2 tzw boost porty),3 wydechowe i 1 ssący Smile

Co do strojenia to na 3500 nikt nie robi i raczej nikt by nie podjął się zrobienia takiego cyla Smile Bo to by nie jechało - stanął byś na koło na sekunde i odcinka przy prędkości może z 8km/h i kolejny bieg (a przynajmniej ja to tak rozumię Smile )

Na org. tłumiku max obroty to chyba 7000rpm i tyle max na nim byś wycisnął nie zależnie od cylindra.

Możliwe - ale wszystko zależy też od zapłonu Smile Zresztą chylo to dla mnie bóg tuningu simsona bo potrafi wszystko Smile

Pod cyl 80 podejdzie jeszcze spawak od 70, może nie bd idealnie zgrany, ale bd podobnie do spawaka pod 80, co innego jakbyś dał spawak od 70 pod big bora na 130ccm na przykłąd bo wtedy o full mocy zapomnij Szczerbol

Spawaki są robione różnie i są też proste, są majstrzy którzy zrobią ci jaki bd chciał - DUDI, PLATEK, itp Smile ceny są ich od 120 do nawet 600 i więcej Smile zależy od wymagań

W 90ccm dałoby rade zrobić tak jak piszesz nawet widziałem taki podobny set gdzieś ale wg mnie 6 płuków, 3 wydechowe i 2 ssące na membranie wystarczą i objedziesz Honde NSR125,CBR125 itp Smile tu bd moc koło 22 koni przy 80kg czyli współczynnik masy do mocy to 0,275 a w takiej NSR 28,5 konia przy 144kg to 0,198 czyli simson już wygrywa no i cbrke też weźmie (no na vmax już 125 weźmie simsona :/ ) Mowa tu o w pełni odblokowanych hondach Smile Vmax simka na takim secie to około 120 a nawet więcej by sie dało walnąć jak by podłubał z przełożeniami i wgl Smile

Da rade zrobić każde strojenie nie tylko te 9500,10500 ale to są najpopularniejsze Smile


eh Piter mnie wyprzedził ale no ma rację może ja się trochę źle wyraziłem co do tego wzrostu mocy i tutaj to on dobrze gada - owszem moc wzrasta gdy mamy więcej kanałów ale trzeba te kanały dorabiać z głową i wg sprawdzonego schematu cylindra bo inaczej może to przynieść skutki uboczne (znam gościa co w cylindrze am6 poszerzył płuki żę się prawie stykały z ssącymi i wydechowym Tongue haha i nigdzie nie dojechał, a nawet mu silnik nie zapalił a cyl Polini bodajże do kosza)
Pomogłem - daj +
Aktualny set/plany
-70/6/3 mza by Jack/77/6/3/2M barikit + vforce3
-Wał ZT-Tuning 50-70cc sport
-Sprzęgło ZT 6tarcz,zębatka 12z
-spawak 10200rpm/spawak 11000rpm platek
-Łożyska SKF C3, wału C4, igiełkowe SKF sport, simeringi NJK
-LFK/Polini Digital (am6)
-Mikuni 24mm

Jak zrobię remont i optykę to będzie temat na forum Biggrin
Arek67
Offline

Średnio zaawansowany

Postów: 216
Pojazd: Simson s51
Skąd: Białystok
Dołączył: 05-01-2015
Reputacja: 0
#8
05.01.2015, 21:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.01.2015, 21:45 przez Arek67.)
okej kumam Smile a jak chciałbym zrobić zakładając najmocniejszy set na 80 to jaki jest? ile kanałow, płuk, wydechowych, i sacych + M. Bo na 90 chyba sie juz nie da bo nie ma czesci chyba ze te 80 da sie roztowczyc dobrze mowie? No i dajmy teraz set 80/5/3/2M bo 90 to juz chyba za duzo jaka jest teraz zywotnosc tego silnika ? łozyska na wale trzeba wymieniac co poł roku Smile?
Piter
Offline

Expert
Mechanik
Postów: 876
Pojazd: Simson S51E
Skąd: Kielce
Dołączył: 28-04-2014
Reputacja: 24
#9
05.01.2015, 21:56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.01.2015, 22:00 przez Piter.)
To jaką wybierzesz konfigurację cylindra, a co się z tym wiąże - osprzęt, zależy tylko od Ciebie, czy chcesz ekonomiczny sprzęt do codziennej jazdy, czy jakiegoś bardzo wysilonego, dużo palącego simsona. Więcej niż 80-85 ccm sobie odpuść, moim zdaniem to kompletnie nie ma sensu. To już lepiej zrobić jakiegoś swapa na 125 i wzmocnić ramę, albo najlepiej kupić coś innego.
Simson Blau Enduro 50R
https://picasaweb.google.com/10345189096...uroByPiter

http://mechanik-iglasta.pl
Daw8
Offline

Stały bywalec

Postów: 111
Pojazd: Yamaha DT80
Skąd: Wrocław
Dołączył: 17-05-2013
Reputacja: 2
#10
05.01.2015, 22:00
Można inny cylinder zaadaptować zamiast tego z sima. Wszystko da się zrobić, nawet chłodzenie cieczą.
Audi 80 B2 '79
michalo37
Offline

Stały bywalec

Postów: 104
Pojazd: simson s77/6/3
Skąd: Gorlice
Dołączył: 05-05-2012
Reputacja: 15
#11
05.01.2015, 22:15
Można ale to też są koszty - najłatwiej chyba cylinder od MTX na bigbora 85 albo 130ccm ale i tak pieprzenia z tym pełno i max owszem 30 koni jak dobrze pójdzie i cyl pogrzebany, a LC to koszty chłodnicy,pompy i tego wszystkiego (owszem dobre wiadomo ale do sima się LC nie opłaca robić i wystarczą dospawane żeberka i dbanie o silnik na dobrym oleju Smile ) Co do autora tematu - pomyśl na czym ci zależy, jakiego vmaxu oczekujesz, jakie ma być przyspieszenie i wgl Smile wtedy pomożemy Szczerbol

Jak nie chcesz drogo a mieć moc to 70/6/3 bądź 70/4/3 z dobrym osprzętem i masz te 12-15 koni (zależy od osprzętu, jakości wykonania cylindra i wgl). Jak chcesz najlepiej to 83/5/3M na tłoku ASSO ale koszt samego cyla,głowicy i tłoka to bd około 1000zł Biggrin
Pomogłem - daj +
Aktualny set/plany
-70/6/3 mza by Jack/77/6/3/2M barikit + vforce3
-Wał ZT-Tuning 50-70cc sport
-Sprzęgło ZT 6tarcz,zębatka 12z
-spawak 10200rpm/spawak 11000rpm platek
-Łożyska SKF C3, wału C4, igiełkowe SKF sport, simeringi NJK
-LFK/Polini Digital (am6)
-Mikuni 24mm

Jak zrobię remont i optykę to będzie temat na forum Biggrin
Arek67
Offline

Średnio zaawansowany

Postów: 216
Pojazd: Simson s51
Skąd: Białystok
Dołączył: 05-01-2015
Reputacja: 0
#12
06.01.2015, 10:07
Co do seta te sety 70/6/3 czy 70/4/3 podobno się lubią szybko zacierać. Robiąc kilka km lub nie zdążyć dotrzeć. Tak czytałem. Myślę że jak robić set to 80 cm, 70 -to już przeżytek Biggrin I tak czy tak te kartery trzeba rozwiercać. Chodzi mi o secie na którym by zaszalał przyspieszanie by było i v-max...
90 - tu już za dużo bo silnik nie wyczyma czytałem, więc tylko 80 cm zostaje, dajcie mi jakieś fajne ciekawe propozycje setu na 80...
A jeszcze jedno spalanie nie wchodzi w rachobe Smile
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#13
06.01.2015, 10:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.01.2015, 10:45 przez Snake.)
83/4 z tłokiem Asso bądź jak ma Manq z barikitem
Według mnie coraz bardziej staje się popularny. Jest to set nie za wysilony v-max w granicach 100km/h , a spalanie też nie za duże w granicach 5l/100km.
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
dudek840
Offline

Wtajemniczony

Postów: 46
Pojazd: s51
Skąd: Cze-wa
Dołączył: 01-04-2014
Reputacja: 1
#14
06.01.2015, 12:39
83/4 na gazniku amal 21 i standardowych płukach bez problemu zamyka się w 4l (podciągnięte na max 60/4/3 pali więcej) i to bez dziadowania. Mam świadomość, że stosując troche wiekszy gaźnik i jakby dłubnąć kanały płuczące da się nawet bez membrany sporo wiecej wyciągnąć ale jak dla mnie wystarcza. Simsona po remoncie odpaliłem w kwietniu i do dzisiaj zrobiłem ok 3500kkm bezproblemowo na hejtowanym przez wiekszość tłoku meteor. Myśle, że 83/4 to spoko opcja tylko faktycznie tak jak koledzy piszą nie tania, za sam ten zestaw dałem 600 na JM nie wspominając o reszcie.
Pzdr
michalo37
Offline

Stały bywalec

Postów: 104
Pojazd: simson s77/6/3
Skąd: Gorlice
Dołączył: 05-05-2012
Reputacja: 15
#15
06.01.2015, 12:59
Tak 83/4 Meteor 600zł. ale 70/6/3 na np tłoku ZT (żeby tylko nie MZA) to u Jacka 570zł. a 77/6/3 na Wossnerze wyjdzie coś koło 700zł. Smile Więc ja też jestem za 83/4 Meteor ewentualnie można powiedzieć Jackowi żeby nam np zmienił strojenie i troszkę poprawił kanały, a w przyszłości można by pomyśleć o zrobieniu 83/4/3 bądź 83/5/3M na tłoku ASSO Smile

Na dobrym tłoku 70/6/3 i 70/4/3 nie zatrzesz tak łatwo jak potrafisz docierać i jeździć Biggrin

Ewentualnie szukaj używanego cylka 80ccm, dasz jackowi do przeróbki na 4 płuki i szlif na 83 oraz tłok Meteora z podkładką i tam całą resztą i zależnie od ceny cylka złożysz zestaw za nawet 400zł. Smile i 200 w kieszeni na spawaka (ale do niego to już strojenie jakieś dobrać i zlecić wykonanie wydechu) albo przeróbka oryginała na AOA3
Pomogłem - daj +
Aktualny set/plany
-70/6/3 mza by Jack/77/6/3/2M barikit + vforce3
-Wał ZT-Tuning 50-70cc sport
-Sprzęgło ZT 6tarcz,zębatka 12z
-spawak 10200rpm/spawak 11000rpm platek
-Łożyska SKF C3, wału C4, igiełkowe SKF sport, simeringi NJK
-LFK/Polini Digital (am6)
-Mikuni 24mm

Jak zrobię remont i optykę to będzie temat na forum Biggrin
Snake
Offline

PRO

Postów: 913
Pojazd: s51/1 E
Skąd: Podlasie
Dołączył: 22-12-2014
Reputacja: 15
#16
06.01.2015, 13:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.01.2015, 13:20 przez Snake.)
Przy czym spawak poprawi ci osiągi.

A i jeszcze nawet dobry set wedlug mnie to 77/4
Simson s51/1 E 1990r.



Simson s51/1E- 22.05.2012r-


Części na sprzedaż-KLIKNIJ
michalo37
Offline

Stały bywalec

Postów: 104
Pojazd: simson s77/6/3
Skąd: Gorlice
Dołączył: 05-05-2012
Reputacja: 15
#17
06.01.2015, 13:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.01.2015, 13:36 przez michalo37.)
Jak odpowiednio zrobisz cylinder nawet na tych 6 kanałach to poprawi ci osiągi, jeśli go dobierzesz pod pojemność, strojenie,itd. Zobacz że niemcy robią 6 kanałowce i po wykresach widać że te ich sportowe wydechy które u nas są spawakami podnoszą moc nawet o 3 konie i poprawiają moment, a AOA3 np. też poprawiają osiągi ale już słabiej.Tyle że przy wyższym strojeniu wiadomo moc i moment przenoszą się na górne partie obrotów Smile Nie mówię o spawaku do cylindra takiego jak oryginalny simsonowski tylko pod wyższe strojenie wydechu. Nwm każdy ma swoje teorie, każdy wie co innego i dzieli się innymi informacjami na dany temat Smile Ja polecam ci zrobić dobre 83/4 strojone na 8500 i tu możesz zostawić wydech przerobiony na AOA3 Smile I to się powinno dobrze odpychać a strojenie niewiele większe od seryjnego chyba 7000 Smile


No też dobra opcja bo na mocy nie wiele stracisz (77- 47mm tłok a 83 - 49mm tłok) jeśli tak samo zrobione kanały Smile I o wiele tańsze rozwiązanie bo cyl ALmot 105,przeróbka na 6 kanałów 70, szlif 60, głowica 55,tłok i inne z 250zł.
Pomogłem - daj +
Aktualny set/plany
-70/6/3 mza by Jack/77/6/3/2M barikit + vforce3
-Wał ZT-Tuning 50-70cc sport
-Sprzęgło ZT 6tarcz,zębatka 12z
-spawak 10200rpm/spawak 11000rpm platek
-Łożyska SKF C3, wału C4, igiełkowe SKF sport, simeringi NJK
-LFK/Polini Digital (am6)
-Mikuni 24mm

Jak zrobię remont i optykę to będzie temat na forum Biggrin
Arek67
Offline

Średnio zaawansowany

Postów: 216
Pojazd: Simson s51
Skąd: Białystok
Dołączył: 05-01-2015
Reputacja: 0
#18
06.01.2015, 13:45
Czemu patrzycie na pieniądze Smile? Nie lepiej odrazu robic set 83/5/3M zamiast 83/4 ?
michalo37
Offline

Stały bywalec

Postów: 104
Pojazd: simson s77/6/3
Skąd: Gorlice
Dołączył: 05-05-2012
Reputacja: 15
#19
06.01.2015, 13:59
No ja pisałem że ten set najlepszy - jak masz kase to rób 83/5/3M na ASSO z gaźnikiem Dellorto 24-28, spawak Platka (napisz do niego żeby zrobił ci jak już bd miał cyl) no i tam inne pierdoły bo 5b i Vape już masz Smile

Licz się ze spalaniem nawet 7 litrów przy pałowaniu Biggrin Ale tłoka ASSO nie da się zatrzeć Szczerbol - tylko do tego cyla pasowałoby nadspawać kartery i powiększyć zasilania
Pomogłem - daj +
Aktualny set/plany
-70/6/3 mza by Jack/77/6/3/2M barikit + vforce3
-Wał ZT-Tuning 50-70cc sport
-Sprzęgło ZT 6tarcz,zębatka 12z
-spawak 10200rpm/spawak 11000rpm platek
-Łożyska SKF C3, wału C4, igiełkowe SKF sport, simeringi NJK
-LFK/Polini Digital (am6)
-Mikuni 24mm

Jak zrobię remont i optykę to będzie temat na forum Biggrin
Arek67
Offline

Średnio zaawansowany

Postów: 216
Pojazd: Simson s51
Skąd: Białystok
Dołączył: 05-01-2015
Reputacja: 0
#20
06.01.2015, 14:03
Przemysle, policze kase i zobaczymy Smile Ten set miał chyllo 83/5/3M, tylko na tłoku wossner a ktory lepszy tłok wossner czy Asso - propo Smile?
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Strony (4): 1 2 3 4 Dalej »


Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ZESTAWY TUNINGOWE? Pytania? Zapraszamy do tematu! bykuu93 300 194,749 12.07.2020, 19:26
Ostatni post: twojstara1
  Tuningowe układy wydechowe wojtekk09 4 3,637 15.09.2011, 18:50
Ostatni post: adasiek185
  Tuningowe Części Simson S51 wojtekk09 7 6,606 14.09.2011, 14:38
Ostatni post: wojtekk09
  Zestawiki tuningowe--opinie Patryk 13 5,817 03.11.2009, 22:37
Ostatni post: Patryk

  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Design D&D / Powered by MyBB / © 2009–2023 Simsony.info

Tryb normalny
Tryb drzewa